Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha APX500/-700
1
Naq
02.09.2009 14:46:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykös keltään kokemusta kyseisten mallien käytännön eroista?
Hintaeroa niille jäisi 180e, onko se maksamisen arvoinen summa?
Kokopuukansi ja ART-systeemi kyllä 700:ssa houkuttaa, mutta minkälaisen rahallisen arvon niille laskee..
 
Käyttö olisi lähinnä kotisoittelu/-nauhoittelu. Elektroniikkaa tulisi käytettyä livekäytössä, mutta harvoin, 1-2 kertaa vuodessa.
 
Kiitos etukäteen mielipiteistä!
 
juikka111
07.09.2009 19:50:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ollut molemmat kitarat. Tai itseasiassa apx-5, joka on käytännössä sama kuin apx-500. Kyllä minusta kannattaa maksaa se hintaero. Sillä saa jo huomattavasti paremmat saundit niin akustisena, kuin elektroakustisena. Kaupassahan sitä tietenkin voi kokeilla molempia malleja ja miettiä onko se kannattavaa, mutta itse ainakin ostaisin sen apx-700 mallin.
 
-Jack-
trophy
16.12.2009 21:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talamasa tässä heippa.
Itellä on toi "legenga" APX 6 A.
Niitähän ei enää tehdä, harmi.
Loisto soitin, elktroakustisella mikityksellä.
Kuin Jammu saikin tollaisen soittimen aikaiseksi.
Paras "keppi" mitä mulla on ollu, paitsi toi seinällä roikkuva kaks kaulainen
Hofner basso+kitara kaulainen vuodelta 1962.
Kuloniemen Esalla taitaa olla samallainen hengissä oleva arvosoitin.
 
Naq
21.03.2010 23:24:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trophy: Talamasa tässä heippa.
Itellä on toi "legenga" APX 6 A.
Niitähän ei enää tehdä, harmi.
Loisto soitin, elktroakustisella mikityksellä.

 
Kyllä tuo APX-700 vetää mun kädessä selkeästi pidemmän korren sekä soitettavuudeltaan että akustisilta/elektro-saundeiltaan. On tietysti ollut vähän ikäeroakin kitaroilla..
 
juikka111
21.03.2010 23:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naq: Kyllä tuo APX-700 vetää mun kädessä selkeästi pidemmän korren sekä soitettavuudeltaan että akustisilta/elektro-saundeiltaan. On tietysti ollut vähän ikäeroakin kitaroilla..
 
Näin se minustakin tekee soundien osalta varsinkin. Tuossa apx-6a:ssa on se muovi päällysteinen pohja ja sivut.
 
-Jack-
kiriminni
21.03.2010 23:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bongasin tollaisen apx-6 torilta ja oli vielä edullinenkin.
 
Snaques
23.07.2010 10:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuollainen APX-500 hankittua ja ensituntuma on kyllä erittäin mielyttävä. Volyymia tietysti voi joku kaivata enemmän, mutta kotioloihin melkeinpä ideaalinen ratkaisu.
 
Oikeastaan ainoa ongelma minulla on ylempänä kaulalla soittaminen. Lähes puhtaasti sähkökitaraa soittaneena en meinaa saada 10. nauhan jälkeen puhtaita ääniä soimaan kunnon voimakkuudella niin millään. Joko kieli soi vain vaimeasti tai sitten saan sen rätisemään kunnolla. Kitara siis suoraan paketista.
 
Mielestäni kielet eivät ole liian korkealla eli kaulassa ei ole vikaa. Mikä tähän sitten auttaisi? Ohuemmat kielet? Nauhojen viilaus?
 
juikka111
23.07.2010 11:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän löysäät kaularautaa ja vaihat kielet, jos on vielä tehdaskielet. Tietenkin paras tulee jos viet kitarakorjaajalle hiutettavaksi.
 
-Jack-
Snaques
23.07.2010 13:15:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas ohuita kieliä tollasen ohut koppasen kitaran kanssa kehtaa käyttää?
 
kiriminni
23.07.2010 19:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snaques: Kuinkas ohuita kieliä tollasen ohut koppasen kitaran kanssa kehtaa käyttää?
Laita 10-46.Onhan se hävettävää soittaa tuollaisilla,kun tosimiehet laittaa 13-59.
 
juikka111
24.07.2010 17:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10-50 tai 11-52 kieliä olen käyttäny.
 
-Jack-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «