Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Danelectro Cool Cat pedaalit
1 2
Shakata
28.08.2008 18:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Törmäsin netissä Danelectron uuteen Cool Cat pedaalisarjaan,
jotka ovat mitä ilmeisemmin päivitystä Danon legendaarisiin minipedaaleihin. Näin vannoutuneena Cool Cat choruksen ja Tuna Melt tremolon fanina uusi sarja herättää kummasti kiinnostusta.
 
Ihmetystä herättää kyllä, että halpishinnasta huolimatta kaikista sarjan pedaaleista löytyy true bypass, metallikotelo ja metalliset jakit =) Hinta-laatusuhteen luulisi olevan vähintäänkin kohdallaan. Boutique laatua ei ehkä kannata kumminkaan odottaa =) Itse ajattelin tilata Thomannilta kokeeksi ainakin vibe- ja tremolopedaalin - fuzzikin vähän houkuttais.
 
Onkos kukaan päässyt näitä vielä testaamaan?
www.coolcattone.com/
 
Kalamies #?
Artist
28.08.2008 19:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon venannu kieli pitkällä alkuvuodesta lähtien, mutta eihän noita oikeasti ole vielä paljon missään ollut, ennen kuin vasta nyt.
 
Vielä en ole ehtinyt hommata. Eiköhän noi laadultaan ole ihan normaaleja sarjatuotantopedaleita.
 
Danelectro on kyllä noista massatuotantokamoista onnistunut ainakin mun mielestä erottumaan edukseen, ehkäpä persoonallisuutensa vuoksi.
 
"This microphone turns sound into electricity"
Krice
28.08.2008 19:20:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danelectrolla on yksi pedaali, jonka vannoutunut fani olen..
 
jussimus
28.08.2008 22:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh, aika pöljää nimetä kokonainen tuotesarja Cool Catiksi...mielikuvituksen puutetta?
 
Ziggy Bubba
28.08.2008 23:05:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danelectrolla on yksi pedaali, jonka vannoutunut fani olen..
 
Oliks se toi Fish & Chips EQ? ;) Se on kyllä hyvä..
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Shakata
29.08.2008 17:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danelectron pedaalit on kyllä mahdottoman sympaattisia. Ehkä Kricekin löytää näistä uusista metallispeduista jonkun Black Paisleyn tilalle =)
 
Kalamies #?
Krice
29.08.2008 18:42:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä Kricekin löytää näistä uusista metallispeduista jonkun Black Paisleyn tilalle =)
 
Metal ja Metal II kuulostavat näytteiden perusteella ihan samalta:) Kuulostaa myös siltä, että särön määrä on edelleen kiitettävä.
 
Lego
29.08.2008 18:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhemmat 9 ja 18 volttiset Cool Cat Chorukset on kyllä makoisia pedaaleita.
 
SirElwood
29.08.2008 19:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhemmat 9 ja 18 volttiset Cool Cat Chorukset on kyllä makoisia pedaaleita.
 
Olen samaamieltä. Mahtavia pedaaleita. Yksi parhaista choruksista IMO. Ajoittain harmittaa että tuli myytyä pois käytön vähyyden takia, mutta olisi varmaan kannattanut säästää. =(
 
Todella pöljää kyllä nimetä nuo uudet noin. Tai mistä sitä tietää. Nuohan voi olla todella hyviä, ja liekö nimi miestä silloin pahentaa...
 
Ziggy Bubba
22.07.2010 21:08:54 (muokattu 22.07.2010 21:10:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetääs tänne jos joku sattuu hakemaan noista infoa.. Pari kakkosversiota tuli siis tilailtua:
 
Danelectro Cool Cat Drive V2:
Danon OCD-kopsu on siis mennyt uusiksi... 30e speduksi aikamoiset säädöt trimmipotikoineen sun muineen. Paksummalla asetuksella säröä on todella reippaasti ja soundi on maukkaan paksu. Ns. lo-fi -asetus taas tuppaa todella kirkasta, mutta riipimisvapaata kirpeyttä ja potkua. Metallinen kotelo & jakit, TBP sekä jämäkkä rakenne jopa yllätti tässä hintaluokassa. Hurinoitakaan ei tullut tippaakaan.

Danelectro Cool Cat Transparent Overdrive V2:
Timmy-kopsukin on saanut uuden version.. Treble & Bass, vol ja gain -säädöt ja nelisen minikytkintä sisuksissa soundin muokkaukseen, damn. Soundi on todellakin "läpinäkyvä", kevyestä rutusta huolimatta soundi pysyy todella heleänä ja freesinä. Soundi on suht samaa henkeä kuin Mad Professorin Sweet Honey Overdriveä, kun tuossa rinnakkain vertailin.
 
Budjettiluokan priimuksia ovat nämä polkimet kevyesti.
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
jussimus
22.07.2010 21:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin itsekin antaa pienen tilannepäivityksen: Olen omalla mittapuullani jo suht pitkään omistanut Danon Cool Cat-sarjan choruksen sekä tremolon, ja voin sanoa että aivan helvetin hyviä pedaaleita ovat olleet. Molemmat ovat kestäneet pändikäytössä täysin moitteetta, ja soundit ovat olleet sitä luokkaa ettei kertaakaan ole tullut tarvetta lähteä etsimään toisenlaista chorusta tahi tremoloa.
 
Lisähuomio: Olen sanonut tämän varmaan ennenkin jossain ketjussa, mutta sanottakaan nyt taas kerran että mun mielestä tämä uusi Cool Cat-sarjan chorus on soundiltaan aivan identtinen sen vanhemman ysivolttisen Cool Cat-choruksen kanssa. Tämä uusi versio on siinä mielessä jopa parempi, että se on rakenteeltaan ehkä vieläkin järeämpi, siinä on true bypass, ja se on kooltaan pienempi.
 
koponen
22.07.2010 21:56:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä nuo Danelectron säristimet on tietty hintaisekseen ihan jees, mutta kyllä niistä täysin puuttuu se esikuviensa kolmiulotteinen sointi. Ikäänkuin vertaisi paikanpäällä nähtyä maisemaa ja postikorttia aiheesta.
 
I'm endorsed by Marshall
vänkylä
22.07.2010 22:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Pistetääs tänne jos joku sattuu hakemaan noista infoa.. Pari kakkosversiota tuli siis tilailtua:
 

Danelectro Cool Cat Transparent Overdrive V2:
Timmy-kopsukin on saanut uuden version.. Treble & Bass, vol ja gain -säädöt ja nelisen minikytkintä sisuksissa soundin muokkaukseen, damn. Soundi on todellakin "läpinäkyvä", kevyestä rutusta huolimatta soundi pysyy todella heleänä ja freesinä. Soundi on suht samaa henkeä kuin Mad Professorin Sweet Honey Overdriveä, kun tuossa rinnakkain vertailin.
 
Budjettiluokan priimuksia ovat nämä polkimet kevyesti.

 
Mulla ollut laudassa pari viikkoa buustaamassa ja on kyllä ylivoimaisesti paras siihen hommaan alle 100 euron pedaaleista.
 
JCM
22.07.2010 22:37:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus:
 
Lisähuomio: Olen sanonut tämän varmaan ennenkin jossain ketjussa, mutta sanottakaan nyt taas kerran että mun mielestä tämä uusi Cool Cat-sarjan chorus on soundiltaan aivan identtinen sen vanhemman ysivolttisen Cool Cat-choruksen kanssa. Tämä uusi versio on siinä mielessä jopa parempi, että se on rakenteeltaan ehkä vieläkin järeämpi, siinä on true bypass, ja se on kooltaan pienempi.

 
Tällaisia kokemuksia mulla:
 
"Danelectro DC1 "Cool Cat" stereo chorus.
Joo, Thomannilta tilattu, kaksi-kolme kertaa takuuhuollossa käynyt spedu. Loppujen lopuksi käytin tutulla instrumenttikorjaajalla, maksoin 7€ kun se vaihtoi jakkien paikkaa ja kampe tuli kuntoon. hyvä chorus kyllä."
 
Tällä hetkellä laite tosin on taas paskana. Heitän vesilintua, ihan täys susi oli tää mun kappale.
Lego
22.07.2010 22:39:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM: Tällaisia kokemuksia mulla:
 
"Danelectro DC1 "Cool Cat" stereo chorus.
Joo, Thomannilta tilattu, kaksi-kolme kertaa takuuhuollossa käynyt spedu. Loppujen lopuksi käytin tutulla instrumenttikorjaajalla, maksoin 7€ kun se vaihtoi jakkien paikkaa ja kampe tuli kuntoon. hyvä chorus kyllä."
 
Tällä hetkellä laite tosin on taas paskana. Heitän vesilintua, ihan täys susi oli tää mun kappale.

 
Mulla taasen aivan täysin toimiva reilun viiden vuoden jälkeen, ruma kuin rullatuoli mutta soundi on aivan hunajaa. Paras ja lämpimin koorus joita on tullut vastaan.
 
SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
JCM
22.07.2010 22:47:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAK: Mulla taasen aivan täysin toimiva reilun viiden vuoden jälkeen, ruma kuin rullatuoli mutta soundi on aivan hunajaa. Paras ja lämpimin koorus joita on tullut vastaan.
 
Soundi siinä on aina ollu hyvä. Yhden keikan soitin kerran stereona, ja joskus leikkiny sillä stereotsydeemillä kämpilläkin kahdella vaffarilla. Toimmii. Ja kaunishan se pedaali on kuin mikä.
 
Meni vaan hajalle, elikkästen oli niin sanotusti paskavehjes.
 
Ehkä pitäis ostaa uus.
Ziggy Bubba
23.07.2010 00:10:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: Kyllä nuo Danelectron säristimet on tietty hintaisekseen ihan jees, mutta kyllä niistä täysin puuttuu se esikuviensa kolmiulotteinen sointi. Ikäänkuin vertaisi paikanpäällä nähtyä maisemaa ja postikorttia aiheesta.
 
Onhan niissä eroja, mutta ite en ihan noin radikaalisti tota koe... Ihan passelisti tota Transparentia soitteli äsken rinnakkain oman Sweet Honey OD:n kanssa, vaikka ihan hilppanen jäi soundista mehukkuutta uupumaan. Alkup. OCD:tä en oo testannut...
 
Tuo Cool Cat Vibe vois olla kans aika passeli laitos. Saas kattoa jos seuraavaan tilaukseen... Noita kun kelpaa pitää vaikka koko ajan "lenkissä" kiinni kun eivät ole soundisyöppöjä. Toisin kuin vaikka monet pari kertaa kalliimmat EHX:t :P
 
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
imppa86
23.07.2010 15:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako noita jostai suomesta? Kiinnostas aika pirusti tommone ocd-kopsu! Jos jollain on myytävänä nii pistäkää YV:tä.
 
KimmoH
25.07.2010 20:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imppa86: Saako noita jostai suomesta? Kiinnostas aika pirusti tommone ocd-kopsu! Jos jollain on myytävänä nii pistäkää YV:tä.
 
Eikös Thomann ole jo vähän niin kuin Suomessa kun se tuossa melkein naapurissa sijaitsee ;)
 
Pitikin tämä ketju lukaista, iski himo ja perjantaina lähti Danelectro Cool Cat Drive V2 ja Chorus purkit T-kaupasta tilaukseen, katsotaan miten nuo pelaavat Tiny Terrorin kaverina.
 
Bredius
10.01.2012 21:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostoa.
 
Tietääkö kukaan myykö mikään liike pääkaupunkiseudulla Cool Cat -sarjan pedaaleita? En ole itse ainakaan hyllyssä missään nähnyt eikä googlettamisen perusteella löydy mainintaa yhdenkään liikkeen sivuiltakaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «