Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Paul Prophecy EX & Kitarapäivitys aloittelijalle
1
db1
21.07.2010 11:59:23 (muokattu 21.07.2010 12:17:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullut tässä muutama vuosi kitaraa rämpättyä Thomannin jumpstartti Ibanez GSA6J:llä ja nyt olisi korkea aika tuhlata hiilikaivoksella kesän aikana ansaitut taalat uuteen kitaraan. Esittäisin muutaman kysymyksen koskien uuden kapineen hankkimista.

Olen katsonut Thomannilta Epiphonen Les Paul Prophecy EX -skebaa
( http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm ) Millainen tuo kitara on? Noista mikeistä en mitään tajua, mutta nuo tuosta löytyvät EMG:t ovat kuulemma ihan hyvät? Uskaltaako noita tilata ihan testaamatta netistä vai olisiko syytä lähteä etsimään musakauppaa missä vastaavaa pääsee ronklaamaan?
Pääasiassa tulee soiteltua kevyestä rokista ihan metalliin, kyseinen malli taitaa soveltua noihin hommiin.
 
Ottaisin mielelläni vastaan myös muita ehdotuksia vastaavantyyppisistä kitaroista, hintahaitarin ollessa noin 400-600e.
 
fox
21.07.2010 12:05:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

db1:
Olen katsonut Thomannilta Epiphonen Les Paul Prophecy EX -skebaa (http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm). Millainen tuo kitara on?

 
Korjaapa sitä linkkiä, sieltä tulee "hännästä" sulku ja piste mukaan.. ;)
Mitäs, naapurikämpän bändin kitaristilla on tuollainen Prophecy ja kyllähän se ihan hyvän tuntuinen on..
Vähän erilaista musiikkia itse soittavana en noista EMG-mikeistä niin hirveästi perusta, mutta tietynlaiseen musiikkiinhan ne on omiaan.
Kyllä sun kannattanee käydä kotomaan liikkeissä katsomassa ja kokeilemassa, ehkä jopa voit saada hyvän tarjouksenkin..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
db1
21.07.2010 12:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnistuinpa tämänki sit jotenki kusemaan, no mutta nyt on korjattu :)
Joo kyllä se varmasti olisi hyvä käydä testailemassa, mutta täällä Lahden seudulla nuo kitaravalikoimat alan kaupoissa ovat aika suppeat. Ei taida auttaa muu kun lähteä maakuntamatkalle :)
 
fox
21.07.2010 12:30:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

db1: Onnistuinpa tämänki sit jotenki kusemaan, no mutta nyt on korjattu :)
Joo kyllä se varmasti olisi hyvä käydä testailemassa, mutta täällä Lahden seudulla nuo kitaravalikoimat alan kaupoissa ovat aika suppeat. Ei taida auttaa muu kun lähteä maakuntamatkalle :)

 
Luulisin, että Keskusmusiikista tuo chameleon-nikillinen kaverikin omansa hommas.. =)
Hämeenlinnassakin on, ajele siellä..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
gek0
21.07.2010 19:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kouvolan Musiikissa on valikoima kitaroita EMG:n mikeillä, taitaa siellä yksi tuollainen kitara olla jos oikein muistan, kannattaa käydä siellä kokeilemassa. Itse tein niin koska juuri tuota samaa kitaraa olen ihaillut jo pitkän aikaa. Kävimpä siis kokeilemassa ja silloin olin varma että tuon ostan :D kuha saan viimoset kolikot kasaa nii lähtee tilauksee Thomannilt.
 
Play to Live, Live to Die, Die to Play
DirtyFingers
21.07.2010 19:30:05 (muokattu 21.07.2010 19:30:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile ihmeessä myös tuota GX-mallia. Taipuu myös kaikkiin mainitsemiisi tyyleihin. Gibsonin mikit ja hienomman näköinen ;).
 
Watch Out, We're Mad
Murgo
21.07.2010 22:51:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällähän näistä prophecyistä on juttua muutama sivu. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=161234&co=30
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
pyver22
21.07.2010 23:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen aikalailla samassa tilanteessa kuin sinäkin ja samaapa malliakin olemme vielä molemmat tutkineet ; )
 
Vilkaiseppa vielä myös tuota GX-mallia. Näillä malleillahan ei ole siis muuta eroa kuin väri ja mikit. Mitä nyt itse testailin niin GX:n DF-mikit tuovat hieman mieleen Guns N Rosesin ja EX:n EMG-mikit Metallican. Sitä voi sitten itse miettiä kumman saundista pitää enemmän.
 
Jyväskylän Musikantti-liikkeestä voit näitä käydä myös kokeilemassa mikäli Jyväskylässä päin satut pyörimään. Itse käyn vielä toisen kerran kokeilemassa ensi viikolla ja mikäli olen edelleen tyytyväinen niin lähtee Thomannilta kitara Suomeen.
 
Vilkaiseppa tämä myös:
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_prophecy_ex_me_bundle.htm
 
Hintaa ei tule kuin 10e enemmän ja hihna, piuha, pedaali ja kitarareppu samalla mukaan.
 
Kitaristin naistilanteen sanotaan olevan suoraan verrannollinen soittokäden heilutusnopeuteen.
d3monilaama
22.07.2010 09:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=435902
 
Kannattaa tarkastaa tuo. Näyttäisi vielä olevan tuo versio, jossa kaulaa on siirretty hieman eteenpäin, joten ylänauhoille pääsyn luulisi olevan helpompaa. Aika karmealta näytti Thomannilla.
 
Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta.
db1
22.07.2010 13:18:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista!
 
Aikamoinen puusilmä olen kun en huomannut tuota bundle-tarjousta, mut jos tuohon soittimeen kallistun ni ilman muuta lähtee kyllä bundlena thomannilta :) Tuo malli voisi sopia mikkien puolesta paremmin, sillä metallicasoundi miellyttää huomattavasti gunnareita enemmän. Jos Kouvolassa kävisi koittamassa tuota tai sitten viimeistään syksyllä Tampereella opiskelujen alettua. Luulisi Tampereen musakaupoista löytyvän kyseinen malli?
 
Noissa Thomannin kuvissa vaikuttaisi tuon bundle-paketin prophecy ex:n kaula olevan ulompana kuin tuossa ei-bundlessa. Voiko tämä olla edes mahdollista vai tekeekö silmät jälleen tepposet?
 
d3monilaama
22.07.2010 14:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

db1: Noissa Thomannin kuvissa vaikuttaisi tuon bundle-paketin prophecy ex:n kaula olevan ulompana kuin tuossa ei-bundlessa. Voiko tämä olla edes mahdollista vai tekeekö silmät jälleen tepposet?
 
Noinhan tuo näyttäisi olevan, mutta en jaksa uskoa, että siellä on kitarat erikseen myytäväksi ja bundle-paketteihin. Kannattaa vielä kysyä sähköpostilla kumpi versio sieltä tulee, ennen kuin tilaat.
 
Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta.
pyver22
22.07.2010 18:01:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d3monilaama: Noinhan tuo näyttäisi olevan, mutta en jaksa uskoa, että siellä on kitarat erikseen myytäväksi ja bundle-paketteihin. Kannattaa vielä kysyä sähköpostilla kumpi versio sieltä tulee, ennen kuin tilaat.
 
Tuo Bundlemalli on ollut myynnissä helmikuusta 2010, kun itse kitara helmikuusta 2008. Eli kuvat on varmaankin samoilta ajoilta, kuin tuotteet on myyntiin laitettu. Voisi ajatella, että kun tuota kaulan kohtaa on jälkikäteen korjailtu, niin tuota vanhaa mallia ei enää valmisteta. Tai ainakin se kuulostaisi melko hölmölle jos ensiksi vikaa korjaillaan ja silti tehtäisiin tavaraa vielä yhä vanhemman kaavan mukaan. Veikkaan että on ihan sama ostaako Thomannilta bundlen vai ei, saa silti tuon uudistetun mallin, ellei sitten varastoon ole jotain vanhempia malleja jäänyt pyörimään.
 
Kitaristin naistilanteen sanotaan olevan suoraan verrannollinen soittokäden heilutusnopeuteen.
db1
27.07.2010 14:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyselin tuosta kitarasta sekä sen kaulasta Thomannilta ja vastauksena tuli, että kuvat valehtelevat. Kummissakin tapauksissa, sekä bundlesssa ja erikseen ostettaessa, on kyseessä sama kitaran malli.
 
db1
29.07.2010 21:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuuko kukaan tietämään löytyykö Tampereelta jostain musakauppaa, missä pääsisi Prophecya testailemaan? Koitin netistä kattoa noita musakauppoja Tampereen suunnalta läpi, mutta ainakaan sivustoilta en löytäny tätä mallia.
 
Nytph
29.07.2010 21:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^
 
Juuri tuosta kyseisestä Prophecysta mikä otsikossa mainitaan ei ole tietoa, mutta kyllä siellä muistaakseni samaa sarjaa ainakin on vielä jokin aika sitten ollut.
 
"The sun is the same in a relative way, but you're older - shorter of breath and one day closer to death."
mikkosah
05.08.2010 21:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellä tuo kitara muiden joukossa...ja on käteeni parhaiten käypä......huippu peli. mä tykkään.....muina skeboina on espiä, fenderiä ja ibanezii mutta epi vie voiton.
 
Lets go through the wall!!!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «