Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Superior drummer 2 paljonko tulee rumpuraita materiaalia mukana?
1 2
JPQ
18.07.2010 00:49:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Superior drummer 2 paljonko tulee rumpuraita materiaalia mukana? älkää sanoko paljon. eli mielummin pyöreitä lukuja ja viitteitä miten monipuolista.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Antti1
18.07.2010 01:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Superior drummer 2 paljonko tulee rumpuraita materiaalia mukana? älkää sanoko paljon. eli mielummin pyöreitä lukuja ja viitteitä miten monipuolista.
 
Mitä on "rumpuraita materiaali"? Sampleja? Miditiedostoja? Jotain muuta?
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
JPQ
18.07.2010 03:30:57 (muokattu 18.07.2010 03:31:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitä on "rumpuraita materiaali"? Sampleja? Miditiedostoja? Jotain muuta?
 
Ai niin rumpulooppeja eli kait noita midi tiedostoja... rumpusoundien lista löytyy valmistajan sivulta mutta tätä toista en ainakaan minä nähnyt.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
21.07.2010 17:21:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midifaileja on noin 1620 (erityisesti Avatar-kitille) + 1457 (jos Ez Player Pron failit tulee nykyäänkin mukana).
 
Mikä on "monipuolista", tuohon ei kukaan osaa vastata ilman tarkempia määreitä käsitteelle itselleen. Viime kädessä faileista tulee kuitenkin muokattua itse itselle sopivampia. Midigrooveja voi tarvittaessa tietty ostaa lisää (Groove Monkee, Odd grooves...)
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
jyrkkis
21.07.2010 20:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Empä vastaa kysymykseesi, mutta mukana tulevat failit ovat ihan hyviä toisin kuin itse rumpu soundit, ne ovat ---sestä, ainakin omasta mielestäni, niin kovin pop, niin kovin pop ja jotenkin prosessoidun oloisia, virvelistä en saanut hyvänkuuloista, vaikka mitä tein. Sama vika vaivaa Hit factory/allaire soundeja; näiden hankkimisen jälkeen olin jo luopua ko softasta ja valmistajasta kokonaan, mutta ... metal foundry muutti mielipiteeni, sen soundit ovat todella hyvät ja orgaaniset, (euroopassa ilmeisesti osataan paremmin kuin rapakon takana), näitä voisin kuvitella käyttäväni myös kevyemmässä tavarassa ja olen myös käyttänyt, virvelivalikoima on laaja ja monipuolinen ja ennen kaikkea koko setin äänitys on hyvin toteutettu. Parhaimmilllaan ko setti toimii metallissa ja hard rockissa, mutta myös kevyemmässä materiaalissa, koska perus jutut on äänitetty niin hyvin, tämä voisi olla ainoa rumpusoundisetti jonka ikinä hankkisin, niin hyvä se on, kun ridessäkin on riittävästi vaihtoehtoja. Toisaalta, tämä setti suosii kovalla kädellä soitettua matskua, loistava lisä Metal Foundrylle on Custom and Vintage SDX laajennus; loistava soundiset, hieman perinteikkäämmät soundit ja niin hyvin äänitetyt, että voisi kuvitella itse soittavansa niitä rumpuja (tähän asemaan soisin itseni mieluusti). Jos itse voisin päättää, niin ottaisin itse Superior-isäntäohjelman ilman rumpusoundeja ja sen lisäksi Metal Foundryn ja Custom&Vintage laajennuksen; molempien mukana tulee (ainakin myöhemmin Toontrackin sivuilta ladattavat midi_fileet, jotka ovat ihan hyvät). Toisaalta ehkä BFD on myös varteenotettava vaihtoehto, ei siinä metsään voi mennä, ainakin näin jälkeenpäin ajatellen ottaisin mieluummin BFD:n kuin Tontrackin, koska BFD:ssä saa heti hyvä soundisen ja orgaaniselta kuulostavan setin, jolla pärjää pitkään sekä kocemmasaaa että hiljaisemmassa materiaalissa, riippuen käsittelytavasta. Toisin sanoen yritän korostaa sitä, että mukana tulevat midi-tiedostot eivät jatkossa tule olemaan kovin merkityksellisiä ellei perussoundit tyydytä. Ohjeelisena neuvona antaisin sen, että BFD2 soundinäytteet ovat kuivia, mutta kuitenkin terveitä, mutta antavat pikaisen kuuntelun jälkeen harhaanjohtavan käsityksen, että ko setin soundit ovat jotenkin miksaukseen huonosti sopivat. Toisaalta taas Toontrackin Superior Drummer 2:n näytteet ovat liiankin prosessoidut, varsinkin Metal foundryn suhteen, joka tarjoaa varsin kelvollisen paletin soundeja ellein jopa erinomaisen. Custom%vintage on eittämättä loistava ja todella terve, ei vaihevirheitä missään osa-alueella kuten perussetissä (Avatar). Mutta käytä korviasi, onhan tarjolla esim Sonic Reality, Ocean Waves drums sekä Steves Slates drums (joka ainakaan ei kevyempään ja akustisempaan matskuun sovi).
 
Jykä
 
JPQ
21.07.2010 20:57:28 (muokattu 21.07.2010 21:00:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkkis: Empä vastaa kysymykseesi, mutta mukana tulevat failit ovat ihan hyviä toisin kuin itse rumpu soundit, ne ovat ---sestä, ainakin omasta mielestäni, niin kovin pop, niin kovin pop ja jotenkin prosessoidun oloisia, virvelistä en saanut hyvänkuuloista, vaikka mitä tein. Sama vika vaivaa Hit factory/allaire soundeja; näiden hankkimisen jälkeen olin jo luopua ko softasta ja valmistajasta kokonaan, mutta ... metal foundry muutti mielipiteeni, sen soundit ovat todella hyvät ja orgaaniset, (euroopassa ilmeisesti osataan paremmin kuin rapakon takana), näitä voisin kuvitella käyttäväni myös kevyemmässä tavarassa ja olen myös käyttänyt, virvelivalikoima on laaja ja monipuolinen ja ennen kaikkea koko setin äänitys on hyvin toteutettu. Parhaimmilllaan ko setti toimii metallissa ja hard rockissa, mutta myös kevyemmässä materiaalissa, koska perus jutut on äänitetty niin hyvin, tämä voisi olla ainoa rumpusoundisetti jonka ikinä hankkisin, niin hyvä se on, kun ridessäkin on riittävästi vaihtoehtoja. Toisaalta, tämä setti suosii kovalla kädellä soitettua matskua, loistava lisä Metal Foundrylle on Custom and Vintage SDX laajennus; loistava soundiset, hieman perinteikkäämmät soundit ja niin hyvin äänitetyt, että voisi kuvitella itse soittavansa niitä rumpuja (tähän asemaan soisin itseni mieluusti). Jos itse voisin päättää, niin ottaisin itse Superior-isäntäohjelman ilman rumpusoundeja ja sen lisäksi Metal Foundryn ja Custom&Vintage laajennuksen; molempien mukana tulee (ainakin myöhemmin Toontrackin sivuilta ladattavat midi_fileet, jotka ovat ihan hyvät). Toisaalta ehkä BFD on myös varteenotettava vaihtoehto, ei siinä metsään voi mennä, ainakin näin jälkeenpäin ajatellen ottaisin mieluummin BFD:n kuin Tontrackin, koska BFD:ssä saa heti hyvä soundisen ja orgaaniselta kuulostavan setin, jolla pärjää pitkään sekä kocemmasaaa että hiljaisemmassa materiaalissa, riippuen käsittelytavasta. Toisin sanoen yritän korostaa sitä, että mukana tulevat midi-tiedostot eivät jatkossa tule olemaan kovin merkityksellisiä ellei perussoundit tyydytä. Ohjeelisena neuvona antaisin sen, että BFD2 soundinäytteet ovat kuivia, mutta kuitenkin terveitä, mutta antavat pikaisen kuuntelun jälkeen harhaanjohtavan käsityksen, että ko setin soundit ovat jotenkin miksaukseen huonosti sopivat. Toisaalta taas Toontrackin Superior Drummer 2:n näytteet ovat liiankin prosessoidut, varsinkin Metal foundryn suhteen, joka tarjoaa varsin kelvollisen paletin soundeja ellein jopa erinomaisen. Custom%vintage on eittämättä loistava ja todella terve, ei vaihevirheitä missään osa-alueella kuten perussetissä (Avatar). Mutta käytä korviasi, onhan tarjolla esim Sonic Reality, Ocean Waves drums sekä Steves Slates drums (joka ainakaan ei kevyempään ja akustisempaan matskuun sovi).
 
Jykä

 
Pitää kuunella vielä noita ja vinkkejä saa antaa akustisen kuuloiseen settiin. Vintage Rock lisäosaa kyllä mietin superior drummer 2 softaan. addictive drums hylätty kuitenkin luonnoyttomine haitsuineen. oceanwayn ja muutaman muun iso ongelma on pitää ostaa tekijöiltään. no bfd näyttää löytyvän thomannilta onneksi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Antti1
21.07.2010 21:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: oceanwayn ja muutaman muun iso ongelma on pitää ostaa tekijöiltään.
 
No miten hitossa sä tostakin nyt saat jo ongelman? Senkun ostat juuri sieltä, mistä sen saa?
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
JPQ
21.07.2010 21:29:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No miten hitossa sä tostakin nyt saat jo ongelman? Senkun ostat juuri sieltä, mistä sen saa?
 
Mulla ei ole luottokorttia ja paypal hommelit pitäs selittää "taloudenhoitajalle".
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tommiot
21.07.2010 21:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noi vähän kököt noi SD2:n snare ja basari, mut kyl niilläin jotain tekee... Peltejäkään ei saa aina oikeeseen kohtaan, haluisin esimerkiks chinan oikeelle puolelle... Pitäis varmaan ostaa joku lisäosa, mut kun yhden kerran on vaan sessioissa tarvinnu koko softaa, niin ei viitti paljoo enempää investoida.
 
Onhan siin muistaakseni joku yks tai kaks käyttökelpoista snarea rokkiin/metalliin, muut kimahtaa ihmeellisesti tai on muuten täysin kummallisessa vireessä...
 
Yks death metal -projekti tehtiin Superior Drummerilla, kyl siit mun mielestä tuli ihan hyvä. Basarisample tosin on ton kitaristilaulajan Taman setistä... Mut toi oli muutenkin aika low budget demo mikä piti vaan nopeesti saada kasaan jotenkin. http://www.myspace.com/psychoparalysis
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
tommiot
21.07.2010 21:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Mulla ei ole luottokorttia ja paypal hommelit pitäs selittää "taloudenhoitajalle".
 
Paypal toimii kyl ihan useimpien pankkien Electronilla, ja kyl kai se ilman korttiakin toimii, kun vaan siirtelee sitten sinne tilille rahaa.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
JPQ
21.07.2010 21:58:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Paypal toimii kyl ihan useimpien pankkien Electronilla, ja kyl kai se ilman korttiakin toimii, kun vaan siirtelee sitten sinne tilille rahaa.
 
Kyllä mutta täytyy taloudenhoitaja saada ymmärtämään tosin BFDeenhän saa thomanniltakin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
21.07.2010 23:53:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BFDeestä täytyy päivällä kuunella sen demot vielä ainakin kerran.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Svensson
22.07.2010 16:10:16 (muokattu 22.07.2010 16:17:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaimmat kompit saa kun opettele itse niitä vääntämään alusta saakka. Ja oon siät mieltä että SF kakkosesta saa todellakin hyvän kuulosta soundia kunhan vaan jaksaa vääntää. Ainoa ongelma vaan mikä ton softan kanssa tulee vastaan että yheksän kymmenestä tolla softalla tehtyllä rummuista kuulostaa samalta. Itse olen pyrkinyt välttämään tätä käyttämällä ulkosia plugareita aika paljon noittan sisäisten sijaan, joissa ei sinänsä mitään vikaa ole.
 
Tossa jotain omaa settiä superior drummer kakkosella: http://www.soundclick.com/bands/pag … fo.cfm?bandID=872321&songID=8250890
 
Ja siinä näytettä metal foundrystä: http://www.soundclick.com/bands/pag … fo.cfm?bandID=872321&songID=8339311
 
"... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen
JPQ
22.07.2010 16:28:17 (muokattu 22.07.2010 16:31:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Svensson: Parhaimmat kompit saa kun opettele itse niitä vääntämään alusta saakka. Ja oon siät mieltä että SF kakkosesta saa todellakin hyvän kuulosta soundia kunhan vaan jaksaa vääntää. Ainoa ongelma vaan mikä ton softan kanssa tulee vastaan että yheksän kymmenestä tolla softalla tehtyllä rummuista kuulostaa samalta. Itse olen pyrkinyt välttämään tätä käyttämällä ulkosia plugareita aika paljon noittan sisäisten sijaan, joissa ei sinänsä mitään vikaa ole.
 
Tossa jotain omaa settiä superior drummer kakkosella: http://www.soundclick.com/bands/pag … fo.cfm?bandID=872321&songID=8250890
 
Ja siinä näytettä metal foundrystä: http://www.soundclick.com/bands/pag … fo.cfm?bandID=872321&songID=8339311

 
SF on mikä vaiko se kirjoitus virhe SDeestä joka tarkoittaa tässä ketjussa superior drummer. ja ainakin demot on ok kuuloisia. ja monipuolisuus viittaa musa tyylien laajuus puoleen. ja varmaan aikalailla joutuu itse vääntämäänkin kun genre ei ole ihan mitään jota osaisin luokitella. ja onkohan kirjallisuutta josta sais ideoita ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
22.07.2010 16:33:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Svensson: Parhaimmat kompit saa kun opettele itse niitä vääntämään alusta saakka.
 
Tästä mä oon vähän eri mieltä. Pyörää on turha keksiä itse, jos voi ottaa mallia. Etenkin ellei yhtään tiedä, miten oikea rumpali soittaa, oikean rumpalin soittamista midifaileista voi oppia paljon.
 
Valmiiden komppien muokkaaminen on sitten kyllä ainakin minulle liki poikkeuksetta tarpeen, eli valmiit failit ovat vain lähtökohtia - sikäli kuin sopiva löytyy tai sitä jaksaa etsiä.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
23.07.2010 03:14:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Tästä mä oon vähän eri mieltä. Pyörää on turha keksiä itse, jos voi ottaa mallia. Etenkin ellei yhtään tiedä, miten oikea rumpali soittaa, oikean rumpalin soittamista midifaileista voi oppia paljon.
 
Valmiiden komppien muokkaaminen on sitten kyllä ainakin minulle liki poikkeuksetta tarpeen, eli valmiit failit ovat vain lähtökohtia - sikäli kuin sopiva löytyy tai sitä jaksaa etsiä.

 
ja etenkään minä en osaa ihan hahmottaa miten eräät rumpuraidat menee no kyllä jos erotan iskut mutta sitten sijoittelu oikein esim. tykkään eräästä haitsu "kompista" (en tiedä onko oikea sana) kovasti jota olen mielestäni jazz jutuissa esim. kuullut mutten osaa purkaa sitä nuottien sijoitukseksi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
23.07.2010 10:39:51 (muokattu 23.07.2010 10:40:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: esim. tykkään eräästä haitsu "kompista" (en tiedä onko oikea sana) kovasti jota olen mielestäni jazz jutuissa esim. kuullut mutten osaa purkaa sitä nuottien sijoitukseksi.
 
Jazzia ei Superiorissa tule, mutta muilta tahoilta noi nyt ainakin on sitten olemassa:
http://www.groovemonkee.com/en/inde … k=1&option=com_virtuemart&Itemid=14
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
23.07.2010 10:45:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Jazzia ei Superiorissa tule, mutta muilta tahoilta noi nyt ainakin on sitten olemassa:
http://www.groovemonkee.com/en/inde … k=1&option=com_virtuemart&Itemid=14

 
Logic matskusta löytyikin jo aikas kivaa tuon sortin materiaalia hyvin lähelle hakemaani.
ja entäs otsikon ohjelman lisä osat kuten jazz jotain tai siis tuohan ezdrummerin lisäosa eli onko niissä...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
23.07.2010 11:45:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Logic matskusta löytyikin jo aikas kivaa tuon sortin materiaalia hyvin lähelle hakemaani.
ja entäs otsikon ohjelman lisä osat kuten jazz jotain tai siis tuohan ezdrummerin lisäosa eli onko niissä...

 
Käsittääkseni lisäosissa tulee midikirjasto myös, ainakin Twisted Kitissä tuli.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
JPQ
23.07.2010 20:05:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Käsittääkseni lisäosissa tulee midikirjasto myös, ainakin Twisted Kitissä tuli.
 
Kyllä olen näin ymmärtänyt olen vain kuullut että jazzissa olisi vähän materiaalia sillä puolella.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «