Aihe: OFR ongelma
1 2 3 4
Krice
21.07.2010 12:05:56 (muokattu 21.07.2010 12:06:43)

kimurantti1: eikä sivuilla mainita että kyseessä on Aasiassa valmistettu halpis eikä oikea "Original Floyd Rose".

Jos kyse on kalliista kepistä niin valmistajalta saanee varmistuksen asiasta. Jos taas halpa niin sitäkin voi koittaa kysyä, mutta luultavimmin se on kaukoidän vekotin. Warlockissa oli sellainen, eikä siinä ollut valittamisen aihetta juurikaan (mitä nyt kammen tekemisessä oli sattunut mittausvirhe eikä se mennyt maaleja hiomatta reikään..), tosin myin kepin melko nopeasti pois joten pidemmän ajan kestävyydestä ei ole tietoa.
kimurantti1
21.07.2010 13:38:54 (muokattu 21.07.2010 13:45:00)
ibnz: Niin - tuosta materiaalin erosta ei tainnut olla vielä kauheasti dokumenttia julkaistu? Samoin ajatus kiina=paskaa varmasti toimii monessa tapauksessa, missä tehdään halvinta bulkkia eikä yritetä iskeä jo vakiintunutta laatunimeä tuotteeseen. Nythän Floyd Rose myy noita pelejä omalla nimellään ja jopa originaalin tuotenimikkeellä. Tästä päättelisin, että yrityksellä ei ole aikomusta loata premium-tuotteensa nimeä julkistamalla lepsusti valvottua bulkkirautaa. Voi olla tietysti toisinkin, mutta jospa odotellaan sitä ajan tuomaa testiä eikä lähdetä eettisesti kyseenalaiselle "kiinalaiset eivät osaa tehdä laatua" -linjalle. Kysehän on siitä miten paljon laatuun satsataan... edelleen kiinalainen ammattilainen on halvempi kuin saksalainen johtuen ihan maiden hintatasojen huikeasta erosta.

Mä perustan mielipiteeni vain faktoihin jotka tiedän. Kuten sanoin, toistaiseksi ainoa tieto on että valmistusmaa on eri ja valmistusmateriaali eri. Pelkästään jo tän takia on musta väärin myydä noita talloja samalla nimellä, ilman että missään selvästi mainitaan että ne ei ole samat.

Ei ihan osu vertaus maaliin.. Kokiksen pitäisi tässä tapauksessa myydä jotain toisessa maassa tuotettua halvempaa litkua Coca-Cola (tm) -nimikkeellä. Kappas vaan - näinhän se tekeekin. Suomen kokis on tehty Suomessa. Se selviää vasta tarkastelemalla etikettiä tarkasti. Rahat takaisin!

Tehdäänkö Suomen kokis sitten eri reseptillä kuin se mitä Jenkeissä myydään? Aivan sama totta puhuen, analogia on yksi turhimmista argumenteista joka vie vaan väittelyn epäolennaisuuksiin ja pois itse asiasta. Ihan niin kuin nytkin. :-D
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
kimurantti1
21.07.2010 13:40:43 (muokattu 21.07.2010 14:25:06)
Krice: (mitä nyt kammen tekemisessä oli sattunut mittausvirhe eikä se mennyt maaleja hiomatta reikään..)

Eikö tämä sitten susta ole aihe valittamiseen? :-) En mä ole tällaista kuullut Saksassa valmistetuista tuhokammista. Nimenomaan nää on sellaisia juttuja, jotka ainakin mulle kielii siitä, että toleranssit ja laatuvaatimukset ei ole aivan samat kuin Saksan tehtaalla.
ibnz
21.07.2010 14:43:34
No joo, useampi sivu pienellä googlettelulla antaa silmiinpistävän eron: "... exact same specs ... uses a solid brass block ...". Toisaalta eipä se saksanmaan floiderikaan ole tiukassa mielessä "original". Tämä siis kommenttina tähän lähinnä semanttiseen vääntöön originaalista ja kuluttajan kusettamisesta.

Itsellä on kaksi saksalaista floideria, niitä originaaleja, ja eiköhän siinäkin toisessa ole kampi liian tiukassa (tai siis kammen pesä liian tiukka). Toisessa taas vähän liian löysä - klonksuu. Molemmat 2v vanhoja ja uutena otettu käyttöön. Että ei se aina mene nahkahousumaassakaan 100% :)

esim. http://www.axcessories.com/products.asp?cat=132
http://www.meanstreetguitars.com/floyd_rose_tremolo.htm
Hössö
21.07.2010 15:31:22
Terve taas

Pistän kitaran menemään takuuhuoltoon. Kai siihen kannattaisi laittaa vielä nootti,
ettei sitä saa lähettää minulle, ellei se ole täysin uutta vastaavassa toimintakunnossa.
Piru että tympii, muutenkin oli toimituksessa jos jonkin laista viivettä!
kimurantti1
21.07.2010 18:36:47 (muokattu 21.07.2010 18:42:21)
defunct: Lakkaa nyt jo imeskelemästä sitä saksalaista tikkaria--

Mä olen vaan kriittinen ja peräänkuulutan hyvän kauppatavan mukaista markkinointia, en muuta. Loukkasinko mä sua edellisissä kirjoituksissani jotenkin, vai miksi kirjoitat tollaseen sävyyn? Jos toi on sun yleinen tapasi puhua ihmisille, niin siinä tapauksessa on varmasti sopivaa, että mä puolestani kehoitan sua lopettamaan aasialaisen tikkarin imemisen. Muutenkin tosi kypsän oloista tekstiä ja ennen kaikkea hienoa olkinukke-argumentointia (ilmeisesti?) täysi-ikäiseltä jampalta.

Mutta eihän siinä. Sä voit ostaa aasian tikkareita, se ei ole multa pois. Mä puolestani jatkossa varmistan tarkemmin tavaran alkuperän, koska mä haluan saksalaisia tikkareita. ;-)
tonicaster
21.07.2010 19:03:21
Mut hei mä en tykkää tikkareista, joten syönkin suklaata...!

Hmmm...oonkohan väärällä palstalla...

Mutta yhtäkaikki onneksi aloittaja ilmeisesti sai onkelmaan valoa ja luutun huoltoon.

Btw, ärsyttävän hyvää vääntöä...=)
defunct
21.07.2010 19:16:06
kimurantti1: Muutenkin tosi kypsän oloista tekstiä ja ennen kaikkea hienoa olkinukke-argumentointia (ilmeisesti?) täysi-ikäiseltä jampalta.

Toki argumentointini pohja on hieman heikonlainen, kun yritän "puolustaa" monesti jo heikkolaatuiseksi huomattua Aasian tuotantoa (yleisesti ottaen, ei pelkissä floikissa) verrattuna jo monesti kehuttuun Schalleriin ja Saksan ylivoimaiseen laatuun. Sarkasmin särmät tahtovat aina hukkua näihin foorumiteksteihin hyvin nopeasti. Samoin kuin se pointti, joka karkaa vaahtoamisen lomassa.

On kuitenkin edelleen kohtuutonta väittää että "tämä esimerkki" jonka alkuperäinen kirjoittaja ilmoitti ongelmakseen, johtuu vääjäämättä toleranssien ja laatuvaatimusten puitteista. Sekä Pingin että OFR-xxxx floikat on huomattu laajasti erittäin toimiviksi ja laadukkaiksi, joka aikalailla kumoaa turhan yleistyksen tällä saralla. Yhtälailla tämä ongelma olisi voinut olla Schallerin floikassa.

Ja jos valinta sattuisi kohdalle, että saksalainen vs. korealainen floikka? Toki sakujen valmistama. Miksi? Kaipa se mielikuva saksalaisesta laadusta ylivoimaisena on edelleen juurtuneena takaraivoon. Harkitsisin silti korealaista versiota, koska sille on useampi kokenut testaaja antanut mielipiteensä, ja positiivista on ollut.

Ps. Mä en oikein kans noista tikkareista sillee välitä, mutta kyl Chupa Chupsit valmistusmaasta riippumatta menee ihan hyvin ;)
"Sata se on saatana, mitä sitä kyselemään."
Hössö
16.08.2010 19:52:19
Ketjun aiheena ollut kitara on nyt käynyt takuuhuollossa.
Täältä tulee diagnoosia:

Tallan kampipesä otti kiinni bodyyn, oli jouduttu jyrsimään poteroa leveämmäksi-->käsittämätön
vika, ja laatikossa oli ostohetkellä tietenkin puumerkein kuitattu lappunen, jonka mukaan kitara on tarkistettu kaikin puolin...just joo. Laitoin valmistajalle nootin sähköpostitse.

Myös kaulaliitosta oli hiottu, koska se naksui ikävästi kampea käytettäessä. Nyt kitara toimii
moitteetta, pitää vireensä niin bendatessa kuin kammetessakin. End of story:)
bfoc
16.08.2010 20:06:54
Hössö: Ketjun aiheena ollut kitara on nyt käynyt takuuhuollossa.
Täältä tulee diagnoosia:

Tallan kampipesä otti kiinni bodyyn, oli jouduttu jyrsimään poteroa leveämmäksi-->käsittämätön
vika, ja laatikossa oli ostohetkellä tietenkin puumerkein kuitattu lappunen, jonka mukaan kitara on tarkistettu kaikin puolin...just joo. Laitoin valmistajalle nootin sähköpostitse.

Myös kaulaliitosta oli hiottu, koska se naksui ikävästi kampea käytettäessä. Nyt kitara toimii
moitteetta, pitää vireensä niin bendatessa kuin kammetessakin. End of story:)

Haha. Turhaan syytettiin Riisikupimaan metallimiestä. Olikin puuseppä sakepäivvään röytäny luutun kasaan miten sattuu.

Hyvä sentään että edes takuu toimii. Saa toimivan kepukan edes tappelemalla.
sutiojrikellA
Hössö
17.08.2010 20:00:47
Olen nyt dokumentoinut suhteellisen tarkkoja kuvia tuosta tallasta. Jos jotakuta sattuu joskus kiinnostamaan( kuka nyt muistaisi tämän ketjun...), lähestyköön minua pikaviestillä, niin laitan kuvia tulemaan:)
McNulty
17.08.2010 23:31:49
Hössö: Olen nyt dokumentoinut suhteellisen tarkkoja kuvia tuosta tallasta. Jos jotakuta sattuu joskus kiinnostamaan( kuka nyt muistaisi tämän ketjun...), lähestyköön minua pikaviestillä, niin laitan kuvia tulemaan:)

Laita mielummin kuvat Picasaan tai vaikka Dropboxiin ja linkki palstalle. Silloin kaikki, jopa ne ei-niin-aktiiviset-keskustelua-seuraavat-tahot näkevät.
Rauhan jalanjäljissä kulkee aina salamurha.
Hössö
19.08.2010 19:05:59
Täällähän oli puhe niistä korealaisen ofr:n tallapalojen viisteistä. Katsokaas, eddien wolfgangissakin on viisteet tallapaloissa: http://www.evhgear.com/wolfgang/images/wallpaper/tobacco-1024x768.jpg
Zakk
20.08.2010 11:56:24
Löytyisikö jostain hyvät kuvat sekä Saksan OFR:stä että aasian OFR:ssä, eli mistä näkisi sen eron niissä tallapaloissa, ite en noista erillisistä kuvista saa selvää mitä sillä viisteellä tarkotetaan? Olisi vaan kiva tsekata sen perusteella omien floikkien valmistusmaa, ei jaksa ruveta niitä irti repimään kun hyvin pelaa kummassakin kepissä.

Kiitti!
Hössö
20.08.2010 12:46:45 (muokattu 20.08.2010 12:53:11)
Zakk: Löytyisikö jostain hyvät kuvat sekä Saksan OFR:stä että aasian OFR:ssä, eli mistä näkisi sen eron niissä tallapaloissa

Tuossapa linkki: http://i221.photobucket.com/albums/dd177/dsotm80/OFR.jpg

E: Oikeanpuoleinen on saksalainen.
Zakk
20.08.2010 12:58:21
Hössö: Tuossapa linkki: http://i221.photobucket.com/albums/dd177/dsotm80/OFR.jpg

Aa, nyt tajusin! Kiitoksia :-) Pitää kotona tsekata miltä omat näyttää.
Jeszse
20.08.2010 13:19:00
Hössö: Tuossapa linkki: http://i221.photobucket.com/albums/dd177/dsotm80/OFR.jpg

Mjaham, ei toi oo viiste vaan pyöristys. Terveisin tekninen piirtäjä. :)
Teistä ei ole mihinkään, jos siihenkään. -Kapt. Leinonen, PsPionK 2007.
Hössö
20.08.2010 13:28:27
Jeszse: Mjaham, ei toi oo viiste vaan pyöristys. Terveisin tekninen piirtäjä. :)

Tuossa kuvassa kieltämättä näyttää pyöristyksiltä, mutta kyllä ne yleensä viisteet on.
Katsopa tämän linkin takaa löytyvä kuva: http://i270.photobucket.com/albums/jj93/zaneus/07032009680.jpg
Zakk
20.08.2010 17:04:06
Zakk: Aa, nyt tajusin! Kiitoksia :-) Pitää kotona tsekata miltä omat näyttää.

Noniin, jos tuo viistotallateoria pitää paikkansa niin sit on vähän niinko epäilinkin, eli USA Jackson Soloistissa mulla Saksan poikien OFR ja USA Charvel So-Cal:ssa Aasian OFR. Eroa en ole kyllä huomannut, muutakun että Charvelissa vähän jäykempi, mutta se ei nyt välttämättä riipu siitä missä se valmistettu vaan säädöistä. Kummatkin pitää vireen loistavasti, toivottavasti myös tulevaisuudessa :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)