saastara 13.07.2010 20:29:34 | |
---|
John Titor: Jos joku sanoo vielä että kuulostaa Bodomilta niin moro. :D Noh.. nih. Miten sen nyt ottaa.. Onhan se nyt kuitenkin melko päivänselvä homma, lähestulkoon fakta, että kaiken tuon Quantum Leap-myrskyn alla sykkii sävellyksellisesti, sovituksellisesti, tuotannollisesti, soundillisesti ja soitannollisesti totaalisen epäomaperäistä ja turhaa huttua, joka ei yltäisi sellaisenaan edes vastaavan genren demobändien B-osastoon. Sitä ei mikään määrä ohjelmointeja ja orkestraatioita pysty pelastamaan. Mutta nostan kyllä hattua noista orkestraatioista ymv jutuista.. aika koville on hiirikäsi varmaan joutunut paikoin. Jos multa kysytään, niin tossa levyn kannessa pitäisi melkein lukea äijän nimi siinä bändin yläpuolella. "X feat. Whispered". Sen verta statisti tuo bändi tuossa levyllään on.. ja ihan hyvä niin. Hitler used Telefunkens. |
John Titor 13.07.2010 21:08:13 (muokattu 13.07.2010 21:13:07) | |
---|
saastara: Noh.. nih. Miten sen nyt ottaa.. Onhan se nyt kuitenkin melko päivänselvä homma, lähestulkoon fakta, että kaiken tuon Quantum Leap-myrskyn alla sykkii sävellyksellisesti, sovituksellisesti, tuotannollisesti, soundillisesti ja soitannollisesti totaalisen epäomaperäistä ja turhaa huttua, joka ei yltäisi sellaisenaan edes vastaavan genren demobändien B-osastoon. Sitä ei mikään määrä ohjelmointeja ja orkestraatioita pysty pelastamaan. No... jaa. Kuitenkin kundit saivat ihan itse tekemällään demolla levytyssopimuksen öbaut 20-vuotiaina, useampi vastaavan genren demobändi ei. Go figure. Mutta nostan kyllä hattua noista orkestraatioista ymv jutuista.. aika koville on hiirikäsi varmaan joutunut paikoin. Jos multa kysytään, niin tossa levyn kannessa pitäisi melkein lukea äijän nimi siinä bändin yläpuolella. "X feat. Whispered". Sen verta statisti tuo bändi tuossa levyllään on.. ja ihan hyvä niin. Jos hyvän musiikin määritelmä on se, että riittää ku on VITUN HYVII RIFFEI ja saundit potkii, niin ei toi musa varmasti aukeakaan millään tavalla. Ei monenlainen muukaan musa. Moni ihminen on kuitenkin eri mieltä sun kanssas ton bändin musan hyvyydestä, eikä se tarkota että kukaan on väärässä. Kuka kieltää tekemästä Bodom/Symphony X/Sonata Arctica/Dimmu Borgir/Kung Fu Panda -sillisalaattiheviä niin että orkka ja kuoro pauhaa ihan vitusti? Ei kukaan, tietääkseni. Jos siitä ei tykkää ni jaa. En mäkään tykkää mämmistä. Eikä siis millään pahalla. Vituttaa vaan ku jengi tulee parjaamaan bändiä siitä, että ne kuulostaa paikoin Bodomilta ja siitä että niillä ei ole riittävästi riffejä. No mitäs vittua, eihän se ole oikeasti mitään kritiikkiä, se on toteamista siitä mitä se niiden jäbien musa ON. Vähän sama ku sanoisin että "Ynkkä soittaa nopeesti Bachi-juttuja". Niin. No. Niinhän se soittaa. Tekeekö se nyt sitten Ynkän musasta jotenkin lähtökohtaisesti paskaa? Pitäiskö sen sit soittaa hitaasti? No ei vitussa. Soittais vaan järkevämpiä ja kiinnostavampia juttuja. Edellinen lause on kritiikkiä. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
ekikoo 13.07.2010 22:11:38 | |
---|
Newkid, videoita jakoon!! Ja lisää nimikkopaitoja Seppälään! All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
J.Newkid 15.07.2010 17:29:44 | |
---|
Fists pumping everywhere, Guitars are crancking!! |
Fists pumping everywhere, Guitars are crancking!! |
M4ss3 m/ 21.07.2010 14:14:20 | |
---|
|
Räkkipeli 21.07.2010 15:46:26 (muokattu 21.07.2010 15:49:33) | |
---|
Nyt on levyä kuunneltu jo jonkin aikaa, ja homma on avautunut mukavasti. Debyytiksihän tuo on varsin mainio ponnahdus, joskin se debyyttisyys näkyy yhtenä sun toisena. Ehdoton mielenkiinnon säilyttäjä on monipuolinen sävellys, joka ei metallissa ole niin tätä päivää, joskin ehkä aikaansa edellä. Hienoa että on lähdetty rohkeasti toteuttamaan se klassisen musiikin ja metallin yhdistämisen linja, johon liittyy kyllä "riskinsä", mitä tulee kuuntelija ystävällisyyteen. Soittajina ainakin kitarassa ja syntikoissa varsinaisia tekijämiehiä, joita on enemmän kuin ilo kuunnella. Mitä tulee näihin "riskeihin" ja sudenkuoppiin, on juurikin se, ettei tällaista ole totuttu kuulemaan. Sinänsähän se on ihanteellinen tilanne, mutta läpimurtavaa, välitöntä suosiota on varmaankin metallipäiltä turha odotellakkaan (kuten keikoilla saattaa havaita), sen verran paljon tavaraa "räyhämetalli" konseptiin on tässä musiikissa tarjolla. Jotenkin itse näen tän koko jutun sen verran musiikillisesti kunnianhimoisena, että jonkinmoinen teatraalinen konsepti esiintymisissä saattaisi toimia ihan eri tavalla, kuin se että heilutaan ja soitetaan ja juodaan vähän kaljaa. Itse saundeista täytyy kysäistä, että millasilla kitarakamoilla on levy purkitettu? Kitarasoundi, ehkä vähän bändinkin saundi, kaiken tuon klassisten pyrähdyksien keskellä kuulostaa ehkä hieman etäiseltä omassa pääkopassa. Ne ei jotenkin tonaalisella tasolla toimi keskenään, lie sitten tuotannossa tai soitinratkaisuissa syy. Kuuntelin Tracedawnin Ego Anthemin soundeja, ja olisin voinut kuvitella niiden soundin ehkä paremmin sopivaksi Whisperedille, juurikin ton suuren harmonian takia. Nyt kitarasaundit on jotenkin räkäset, ei tarpeeksi kunnianhimoiset kuorolaulujen ja orkkien rinnalla. :D Makuasioista taidan paasata tässä, mutta ompahan oma mielipiteeni. Ehdottomasti isoin miinus on laulaja. En tiedä tyypin kokemuksesta vokalistina, mutta koko levyn ajan lauluraidat ovat tylsää monotonista, "ihan ok" meininkiä, jonka artikulaatiota on vaikea tulkita. Itse haluaisin kuulla puhtaita tai edes puolipuhtaita lauluja tämän bändin kohdalla, sillä se jotenkin toimisi ehkä vakuuttavammin. En tiedä oonko yksin ajatuksen kanssa, että bändin yksittäiset suorituksien ja osa-alueiden taso, niin teknisessä kuin taiteellisessa osassa, pitäisi olla samalla tasolla konseptin ja idean kanssa. Sitä se ei ehkä täysin ole, mutta kelläpä se nyt olisikaan debyytin kohdalla. Ehkä sitten niillä, jotka vetää tokiota täyteen ja menee listoille, en tiedä. :) If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
J.Newkid 21.07.2010 17:39:56 | |
---|
M4ss3 m/: Hyvin on yleisö näköjään mukana. Yhtähyvin yleisö otti vastaan illan pääesiintyjänkin. Turku on suomen rockpääkaupunki totisesti! Fists pumping everywhere, Guitars are crancking!! |
zeus_II 02.01.2013 00:38:37 | |
---|
Eipä ollut kummempaa topicia yhtyeelle, joten kirjoitan tänne. Eilinen Turisaksen keikka oli nimittäin Whisperedinkin osalta sangen mainio. Miksauspöydällä oli vain perseilty jonkin verran, kun basso, laulajan mikki ja kitara olivat liian hiljaisella. Silti, sangen lupaava bändi tämä taitaa olla, ja omat kulttiseuraajatkin lienee helppo löytää. |
J.Newkid 02.01.2013 08:59:49 | |
---|
Levyt levykaupan sijaan Mangakahviloihin ja alan tapahtumiin myyntiin! xD Fists pumping everywhere, Guitars are crancking!! |
Janus 02.01.2013 10:11:55 | |
---|
J.Newkid: Levyt levykaupan sijaan Mangakahviloihin ja alan tapahtumiin myyntiin! xD :3 UGUU KAWAII ^____^ !!!! |
Vestu 02.01.2013 11:44:11 | |
---|
Kuka noista on John Titor? Aina pohtinut tätä eikä siten oo voinut keskittyä itse musiikkiin. Like father like scum |
Räkkipeli 02.01.2013 11:51:50 (muokattu 02.01.2013 11:55:29) | |
---|
Vestu: Kuka noista on John Titor? Aina pohtinut tätä eikä siten oo voinut keskittyä itse musiikkiin. Ei kukaan. E: John Titor on fenomenaalinen yli-ihminen tulevaisuudesta, jos et tiennyt. Olen tavannut hänet. |
joku muu sikko 02.01.2013 12:05:23 (muokattu 02.01.2013 12:07:44) | |
---|
Vahvasti Bodom-pohjalle rakennettua samurai metallia. Mahtaako samurai metalli olla Jaappanin markkinoilla kova juttu. Levy-yhtiön kalkulaattoriosasto kelaa.. :) There is no school like "old school". |
janezki_ 02.01.2013 14:33:47 | |
---|
Bodom, bodom, bodom... JAU JAAU!!! Mie oon vaan basisti... |
John Titor 02.01.2013 16:42:28 (muokattu 02.01.2013 16:43:38) | |
---|
Vestu: Kuka noista on John Titor? Aina pohtinut tätä eikä siten oo voinut keskittyä itse musiikkiin. Jep, en ole kukaan bändistä. Olen tällä hetkellä vuodessa 2087, kirjoitan tätä neliulotteisella modeemilla varustetulla koneella. Täällä on hyvää musiikkia, joskin ammattilaisten ollessa harvassa laatu on scheisseä. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Vestu 02.01.2013 16:49:13 | |
---|
John Titor: Jep, en ole kukaan bändistä. Olen tällä hetkellä vuodessa 2087, kirjoitan tätä neliulotteisella modeemilla varustetulla koneella. Täällä on hyvää musiikkia, joskin ammattilaisten ollessa harvassa laatu on scheisseä. Tuutkin kasarilta. Ei voi olla kuin hyvää musiikkia. Like father like scum |