LaXu 20.07.2010 14:37:46 | |
---|
gunner: Pikkasen epäilen, että Axe-Fx:ssäkään olis menty toteuttamaan komponenttitasolla mallinnosta, mutta en toki voi olla varma. Kuten tossa tulikin sanottua, tällöin jokainen kondensaattori ja vastus jne. mallinnetaan erikseen, jollon saavutetaan eniten todellisuutta vastaava laite, mut laskentatehovaatimukset nousee kans pilviin.
Itseasiassa näin siinä on käsittääkseni tehty. Axe-Fx:n foorumeilla olevassa toivelista-osiossa monesti pyydetään, että seuraavassa päivityksessä mukaan saataisiin vahvistin XYZ ja Axe-Fx:n kehittäjän Cliff Chasen kommentti on aina ollut "jos löytyy kytkentäkaavio, se on mahdollista toteuttaa". Axe-Fx käyttää tällä hetkellä nopeimpia DSP-prosessoreita. Audion prosessointi reaaliajassa on näiden piirien heiniä ja ne pystyvät siihen paljon nopeammin kuin yleiskäyttöiset tietokoneiden prosessorit. Mainittakoon myös, että Axe-Fx:ssa eniten tehoa syövät nimenomaan vahvistin-mallinnukset. Käsittääkseni myöskään useimmista muiden valmistajien mallintavista ei vielä löydy konvoluutioon perustuvia kaappimallinnuksia, joten siinäkin Axe-Fx:ssa ollaan edellä. Kuitenkaan ei sovi unohtaa, että ulostulollakin on väliä. Audio interfaceen tuupattuna Axe-Fx kuulostaa mielestäni enemmän mikitetyn ja äänitetyn vahvarin soundilta, kun taas Atomic FR comboni FRFR-ämyreistä se kuulostaa samalta kuin vahvistin huoneessa. Itse en ainakaan ollut ihan täysin tyytyväinen ennen kuin sain tuon Atomicin kehiin. |
Kontiak 20.07.2010 15:39:17 | |
---|
|
Räbbänä 20.07.2010 15:50:34 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Kontiak 20.07.2010 20:15:20 (muokattu 20.07.2010 20:16:01) | |
---|
Räbbänä: Löytyypä tuubista pidempikin video, jossa Broderick soittelee Axella. Ekasta videosta kylläkin suurin osa hänen soittohistoriansa kertaamista. http://www.youtube.com/watch?v=QfyMMnucen8&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=Ic9jDBXpIQw&feature=related Joo, huomasin nuo itsekin. En ole vain aivan varma, käyttääkö se noissa pätkissä Axea vai Engliä. Saundi kuulostaisi olevan hieman kirkkaampi kuin tuossa pätkässä, jossa se esittelee Axea. Chaos Theory #1:ssa se vaihtaa ainakin Englistä jotain kun on soitellut esimerkin puhtaalla saundilla. Vaihtaako takaisin Englin särökanavalle... |
kimurantti1 20.07.2010 21:04:24 (muokattu 20.07.2010 21:10:59) | |
---|
Räbbänä: Löytyypä tuubista pidempikin video, jossa Broderick soittelee Axella. Ekasta videosta kylläkin suurin osa hänen soittohistoriansa kertaamista. http://www.youtube.com/watch?v=QfyMMnucen8&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=Ic9jDBXpIQw&feature=related Mites muuten, onko ton Broderickin soitto aina noin suttuista? Onhan sillä soundissa ihan vitusti säröä, niin että on vaikeampi pitää soitto puhtaana, mutta kaikki pätkät joita oon tsekannut on vähän, noh, tollasia. Mä luulin että se olisi ollut kovakin jamppa, mutta on olemassa paljon shredaajia jotka vetää tota kamaa paljon, paljon puhtaammin. |
Antroid 20.07.2010 21:49:09 | |
---|
kimurantti1: Mites muuten, onko ton Broderickin soitto aina noin suttuista? Onhan sillä soundissa ihan vitusti säröä, niin että on vaikeampi pitää soitto puhtaana, mutta kaikki pätkät joita oon tsekannut on vähän, noh, tollasia. Mä luulin että se olisi ollut kovakin jamppa, mutta on olemassa paljon shredaajia jotka vetää tota kamaa paljon, paljon puhtaammin. Tjaa, kyllä se ihan tekijämies on niiden klippien perusteella mitä oon nähny. Jätkä vetelee klasariakin aika vakuuttavaksi hevariksi... |
kimurantti1 20.07.2010 22:28:50 (muokattu 20.07.2010 22:29:33) | |
---|
Antroid: Tjaa, kyllä se ihan tekijämies on niiden klippien perusteella mitä oon nähny. Jätkä vetelee klasariakin aika vakuuttavaksi hevariksi... Tsekkasitko noi linkitetyt pätkät? Aikamoista suttua ainakin on soitto niissä, kuten myös monissa muissa pätkissä mitä oon tsekannut. Pitää varmaan vähän kolata YouTubea. |
Kontiak 21.07.2010 02:48:30 | |
---|
Greg Howe kertoo, että käyttää nyt vain efektipuolta, mutta on menossa kohta käymään Fractalilla, jossa istuu alas koodarin kanssa ja katsoo TODELLA paljon eteenpäin sitä tilaisuutta: http://www.youtube.com/watch?v=VOmqUI7DA0Q |
this1sux 21.07.2010 07:53:25 | |
---|
Kontiak: Greg Howe kertoo, että käyttää nyt vain efektipuolta, mutta on menossa kohta käymään Fractalilla, jossa istuu alas koodarin kanssa ja katsoo TODELLA paljon eteenpäin sitä tilaisuutta: http://www.youtube.com/watch?v=VOmqUI7DA0Q Hoho. No mielummin mäkin istun alas söpöjen nörttien kuin hikisten sähkömiesten kanssa. Ilmeisen hyvä sponssidiili tuntuu olevan Gregin kannalta kun on noin loistava laite se uudistettu versio, jota ei oo vielä testaamaankaan päässyt ;) Mielellään testaan jos/kun saapuu paikalliseen kauppaan. "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford |
HeavyMachinery 21.07.2010 10:24:31 | |
---|
kimurantti1: Tsekkasitko noi linkitetyt pätkät? Aikamoista suttua ainakin on soitto niissä, kuten myös monissa muissa pätkissä mitä oon tsekannut. Pitää varmaan vähän kolata YouTubea. Omasta mielestä Broderick soittaa siististi shreddaajaksi. Vertaa esim vaikka Rusty Cooley. Etsi mulle joku siistimmin soittava joka soittaa tuollaista samallaista kamaa säröllä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
HeavyMachinery: Omasta mielestä Broderick soittaa siististi shreddaajaksi. Vertaa esim vaikka Rusty Cooley. Etsi mulle joku siistimmin soittava joka soittaa tuollaista samallaista kamaa säröllä. Jeff Loomis tulee ainakin mieleen. Juum. |
kimurantti1 21.07.2010 13:32:13 (muokattu 21.07.2010 13:34:35) | |
---|
Pomeranssi: Jeff Loomis tulee ainakin mieleen. Joop. Loomis ja vaikka Michael Romea tulee ekana mieleen. Loomis tosin ei vedä tapping-juttuja hirveästi mutta Romeo vetää, ja puhtaasti vetääkin. Onhan noita. Mutta joo, offtopic loppuu mun osaltani tähän. :-) |
Tomi_R 21.07.2010 17:42:17 | |
---|
this1sux: Hoho. No mielummin mäkin istun alas söpöjen nörttien kuin hikisten sähkömiesten kanssa. Ilmeisen hyvä sponssidiili tuntuu olevan Gregin kannalta kun on noin loistava laite se uudistettu versio, jota ei oo vielä testaamaankaan päässyt ;) Mielellään testaan jos/kun saapuu paikalliseen kauppaan. Itse laitetta ei siis uudistettu, vaan Fractal julkaisi kohtuu laajan ohjelmapäivityksen Axeen. Kuten mainittu, Axen voi päivittää itse ilmaiseksi netistä lataamalla uusimman ohjelmiston. Itse asensin 10,1 päivityksen kun se tuli, ja hymyhän siinä taas kasvoille nousi. Uusia vahvistimia yms. |
P-man 21.07.2010 20:08:55 | |
---|
Axen käyttäjät, minkä kautta tosta saa parhaat soundit? Axe > pääteaste > kaappi vai Axe > aktiivikaiuttimet? |
mitja 21.07.2010 21:25:54 | |
---|
Kontiak: Ok. Ymmärsin vain sanomisestasi, että olisit valmis tekemään kompromissin saundin suhteen, kunhan roudauskulut vähenevät. Tohon voin sanoa sen että se ei mene ihan noin. Jos AXE:lla tekee soundit studiossa viimeisen päälle livekäyttöä ajatellen, ja jos festareilla on PA viritetty oikein, niin silloin sieltä tulee se oma soundi, eikä tarvitse tehdä kompromisseja liian lyhyen sound checkin suhteen yms. mitkä tekevät live-tilanteesta aina vaikean. Ja kyllä tuolla pääsee aivan yhtä hyvään soundiin kuin aidolla vehkeellä, varsinkin livenä kun voi hyödyntää kaikenlaisia stereolevityksiä ym. Mulla ainakin on helpottunut ulkomaankeikkojen sujuvuus ja varmuus paljon kun tietää että sieltä tulee haluttu ääni PA:sta ulos eikä mitään kuraa jota saattaa tulla festarin backlinesta kun ei ole aikaa säätää jotain parhaaat vuotensa nähnyttä vuokra-mesaa. Myöskin se että tossa laitteessa riittää kapasiteettia ajaa kahta täysin eri soundia ulos eri outputeista, takaa sen että kun linja 1 menee stereona suoraan pöytään ja linja 2 jonkin nupin päättäriin, on aina kaksi äänilähdettä käytössä jos joku linja prakaa. Mulle kävi niin viime jenkkirundilla monta kertaa. Jos linjasoundi rätisi jostain syystä, pystyi miksaaja vaihtamaan mikitettyyn kaappisoundiin, joka tuli mesan päätteestä. Siinä soundissa oli AXE:n vahvistinmallinnuksesta vain etuaste käytössä. Mutta ei toi laite mikään saakelin graalin malja ole. Kyllä sitä studiossa ihan milellään käyttää oikeita putkivahvistimia, tosin en todellakaan sulje pois sitä vaihtoehtoa että AXE saattaisi toimia paremmin jossain tilanteessa, tai monessakin. |
LaXu 23.07.2010 09:41:46 | |
---|
P-man: Axen käyttäjät, minkä kautta tosta saa parhaat soundit? Axe > pääteaste > kaappi vai Axe > aktiivikaiuttimet? Omien kokemuksieni mukaan Axe-Fx -> Atomic FR. Monet tuntuvat tykkäävän Axesta FRFR-kaiuttimien kautta, mutta monet ovat myöskin sanoneet että tuon Atomicin kautta soundi vastaa paremmin sitä soundia, mikä tulisi perinteisellä kitarapäätteellä ja kaapilla, sillä erolla, että Atomicin kanssa voi käyttää kaappimallinnuksia, jolloin saadaan esim. autenttisempia pikkukombon soundeja jos sellaisia halutaan. |
P-man 23.07.2010 12:27:50 | |
---|
LaXu: Omien kokemuksieni mukaan Axe-Fx -> Atomic FR. Monet tuntuvat tykkäävän Axesta FRFR-kaiuttimien kautta, mutta monet ovat myöskin sanoneet että tuon Atomicin kautta soundi vastaa paremmin sitä soundia, mikä tulisi perinteisellä kitarapäätteellä ja kaapilla, sillä erolla, että Atomicin kanssa voi käyttää kaappimallinnuksia, jolloin saadaan esim. autenttisempia pikkukombon soundeja jos sellaisia halutaan. Olikos toi Atomic FR sama ku Atomic Reactor mitä pod:lle ja muille myytiin? |
jeijo 27.07.2010 09:50:29 | |
---|
itse olen ollut axen omistaja nyt viikon, jos rankempi metalli iskee niin tällaista olen viikon aikana saanut kokeiltua/nauhotettua 8 kielisellä, http://www.youtube.com/watch?v=XmphFm4M8ak ensi vaikutelma on helvetin hyvä laitteesta, on kyllä kalliin hintansa arvoinen ainakin minun mielestä, sen verran monipuolinen laite on kyseessä kuitenkin |
s8na 27.07.2010 12:06:38 (muokattu 27.07.2010 12:06:57) | |
---|
P-man: Olikos toi Atomic FR sama ku Atomic Reactor mitä pod:lle ja muille myytiin? Samantyylinen laite eri paketissa. Reactor oli vahvarityylinen combo jossa asennuspaikka multieffuille, FR on enemmän kaiutin. (nettisivuja tutkin joskus aikanaan) www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Kontiak 28.07.2010 14:46:58 | |
---|
|