Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digiflyygelit? Kokemuksia?
1
anwl
20.07.2010 20:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette digiflyygeleistä? Onko vain rahantuhlausta ostaa niin kallis sähköinen soitin akustisen flyygelin tilalta. Haluaisin kuulla kokemuksianne näistä soittimista, haluaisin ostaa flyygelin mutta hinnat näyttöisivät olevan liian korkeita. Enintään n. 5000-7000 euroa olisin valmis maksamaan laatuvehkeestä. 7000 euron digiflyygeleitä löytyy mutta onko parempi ostaa samanhintainen käytetty flyygeli? Olen hyvin pikaisesti testannut yamahan digiä ja tuntuma ainakin on loistava, soundista en ole niinkään varma. Digiflyygeli olisi myös helpompi mahduttaa kotiin. Ei välttämättä tarvitsisi seiniä repiä auki.

Omistan tällä hetkellä vain yamahan digipianon ja toisaalta akustinen tulisi tarpeeseen kun olen syksyllä konservatorioon menossa. Digiflyygeli kuitenkin tuntuu aika "akustiselta". Tietenkin akustinen pystypianokin kävisi, kunhan on loistava soittotuntuma (eli lähellä flyygeliä) ja erityisesti soundi olisi mieleeni. Tarvitsisin nyt kipeästi muiden kokemuksia digiflyygeleistä.
 
musamies
20.07.2010 22:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ku mielipidettä kysytään ni en oikeen ymmärrä jos on digivehje kyseessä, niin miksi sen pitää olla iso kooltaan.
 
Mun mielestä Yamaha CP1 ja Roland V-Piano tyyliset vehkeet on kivoja.
 
anwl
20.07.2010 23:10:55 (muokattu 20.07.2010 23:16:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla että syy näiden kokoon on se että halutaan vaan näyttävän näkösiä helppohoitosia soittimia esim. hotelleihin ja ravintoloihin. Voi olla että digiflyygelin ainoa etu muihin digisoittimiin ja pystypianoon on sen aidon flyygelin tuntuma, mikä sinänsä on kyllä aika merkittävä. Soundeista en kyllä sitten tiedä.
 
Törmäsin tuossa muutamaan "halpaan" käytettyyn Estonia konserttiflyygeliin. n.5000e. Kannattaako nuihin edes kajota kun olen kuullut etteivät ole ehkä niin laadukkaita?? Ääninäytteestä päätellen kuulostaa aika kilkuttimelta, ehkä vähän liiankin kuiva ja kirkas. Vähän paha kuitenki sanoa ko läppärin kaiuttimilla kuuntelin.
 
baron
21.07.2010 09:53:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamaha GT-2. Kai sitä voi sanoa digiflyygeliksi?
Syy sen hankintaan on kerrostalossa asuminen, ostin laitteen soittamista varten enkä koristeeksi, akustisesta haaveilin.
Mun mielestä se täyttää funktionsa, kosketus muistuttaa jossain määrin akustista ja
ja soundikin on digilaitteeksi grand pianomainen.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Spillway Arts
26.07.2010 09:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittelin aikanaan viisi vuotta digiflyygeliä (en muista merkkiä, Olisko ollut Korg?) erään hotellin aulabaarissa ja kyllä se tonttinsa hoiti ihan mallikkaasti. Eihän se nyt ihan aidolta tuntunut, mutta pieksi tuntumaltaan kaikki sen ajan digipianot. Lisäksi volume potikka antoi mahdollisuuden "revitellä" ilman että soitanto häiritsi liikaa respan tätejä.
 
Tekniikka harjoittelua varten suosittelisin kuitenkin ihan oikeata akustista instrumenttia, jos sellaisen hankintaan muuten vain on mahdollisuus. Kyllä akustinen on siltikin aina akustinen.
 
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «