Aihe: Vahvarin särinä
1 2
Skaldof
13.03.2004 19:01:27
Eli ongelma on seuraavanlainen: kun vahvarin vääntää vähänkään kovemmalle, alkaa kuulua omituinen särinä, lähinnä matalia ääniä soitettaessa.
Tämä on sikäli huonompi homma, koska jos soitan hiljempaa niin treeneissä tai keikalla basso ei kuulu.

Vahvari on muutaman vuoden vanha Randallin RB100X.

Jos joku keksii mistä ongelma voi johtua, niin kiitos.
Siinä on vielä pientä laittamista.
hjukke
13.03.2004 19:08:49

Elementin ruuvit löysällä tai vahvistimen mahdollisesti irroitettava pölysuoja rämisee?
"- munakennot on huumorihommaa"
Zuba
13.03.2004 20:17:36
Itse tein tänään ikävän havainnon..
Tuosta kuvauksesta päätellen mulla luultavasti piti samanlaista ääntä ja syykin selvisi. Yhden elementin kartio oli repeytynyt irti siitä mikäsenyton jutusta. Tai ei nyt ihan irtipoikki, mutta rikki jokatapauksessa. Siis sieltä elementin "sisäpuolelta". Kaappi on Hartken 4.5xl ja tuohon elementit maksaa mansikoita.

Tässä vaiheessa ei ole tuon elementin kannalta ole enää mitään hävittävää, jotenka otin tarkoitukseen mahdollisimman hyvin sopivaa liimaa ja ruuttasin uudestaan kiinni. Saa nähdä kuin käy, kunhan ei koko elementti sula käsiin. Hitusen ottaa kaaliin, vasta hankittu kaappi (käytetty kylläkin), mutta minkäs teet.
Play that funky bass..
Teijo K.
13.03.2004 22:42:05

Itse tein tänään ikävän havainnon..
Tuosta kuvauksesta päätellen mulla luultavasti piti samanlaista ääntä ja syykin selvisi. Yhden elementin kartio oli repeytynyt irti siitä mikäsenyton jutusta. Tai ei nyt ihan irtipoikki, mutta rikki jokatapauksessa. Siis sieltä elementin "sisäpuolelta". Kaappi on Hartken 4.5xl ja tuohon elementit maksaa mansikoita.

Tässä vaiheessa ei ole tuon elementin kannalta ole enää mitään hävittävää, jotenka otin tarkoitukseen mahdollisimman hyvin sopivaa liimaa ja ruuttasin uudestaan kiinni. Saa nähdä kuin käy, kunhan ei koko elementti sula käsiin. Hitusen ottaa kaaliin, vasta hankittu kaappi (käytetty kylläkin), mutta minkäs teet.

Noita kuulee niin usein hartkeista. Tuossa harkitsisin uudeksi elementiksi jotain ihan muuta. Eminenceä tai Celestionia.
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi
da_Punk
13.03.2004 23:59:18 (muokattu 13.03.2004 23:59:30)
Mun kakkos strykkari särisee pääosin siksi koska tehot loppuu kesken, no minkäs sille voi 9Wattinen pönttö.
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
Pahisguy
14.03.2004 11:27:04
Elementin paikkaukseen käy mainiosti teepussin kangas, joka liimataan ratkenneeseen kohtaan. Ite käytän wurthin tekemää sinistä tiivistemassaa, ei kovetu, jää joustavaksi.
Krapulasta selviää ku kaikkia on tarpeeksi. -basistin sivut
Skaldof
14.03.2004 11:32:08
Elementin ruuvit löysällä tai vahvistimen mahdollisesti irroitettava pölysuoja rämisee?

Tota mäkin ensin aattelin, mut ruuvien kiristys ei auttanu.
Pitää tsekata et onko käyny sama homma kun Zuballa.

Jos se kartio on revenny, niin mikä ois paras korjaamiseen sopiva liima?
Pallisti
14.03.2004 12:35:04
Tota mäkin ensin aattelin, mut ruuvien kiristys ei auttanu.
Pitää tsekata et onko käyny sama homma kun Zuballa.

Oletko kokeillut sijoittaa vahvistimesi uuteen paikkaan. Enemmän irti seinästä ja semmosia.. Minulla auttoi vanhan vahvistimen kanssa, kun ihan vaan vaihdoin sen paikkaa treeniksellä.
Vaadimme Pallistin pallit kehiin!! -kid ego www.collarbone.tk
delites
14.03.2004 13:44:16

Ite oon paikannut liimalla nimeltä LiquidSole. Se on tarkoitettu kaiken kumin paikaamiseen eli se jää joustavaksi.
Omaan kaiuttimeen joku oli saanut reiän ruodatessa. Varmaan heittänyt toisen kaapin kulman sitä päin tms..
Kuitenkin, paikkasin tolla liimalla ja on kestänyt jo 5 vuotta eikä ole mennyt miksikään. Suosittelen.
Zuba
14.03.2004 22:36:06
Ite oon paikannut liimalla nimeltä LiquidSole. Se on tarkoitettu kaiken kumin paikaamiseen eli se jää joustavaksi.
Omaan kaiuttimeen joku oli saanut reiän ruodatessa. Varmaan heittänyt toisen kaapin kulman sitä päin tms..
Kuitenkin, paikkasin tolla liimalla ja on kestänyt jo 5 vuotta eikä ole mennyt miksikään. Suosittelen.

Juuri tuota samaa liimaa itsekin käytin.
Play that funky bass..
Maisteri
15.03.2004 17:22:21
Noita kuulee niin usein hartkeista. Tuossa harkitsisin uudeksi elementiksi jotain ihan muuta. Eminenceä tai Celestionia.

Totta. Noista Hartke-repeytymistä kuulee huomattavasti enemmän kuin kaikista muista elementtiongelmista yhteensä. Ei alumiinikartioille.
vanttera
15.03.2004 17:25:03
Kaappi on Hartken 4.5xl ja tuohon elementit maksaa mansikoita.

Oliko oikea yläkulma-elementti? Teen tutkivaa journalismia...
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Teijo K.
15.03.2004 17:29:52

Toisaalta jos on puhekela palanut, maksaa korjaussarja noin 75% uuden ostohinnasta.
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi
chief
15.03.2004 17:52:28 (muokattu 15.03.2004 17:52:51)
Toisaalta jos on puhekela palanut, maksaa korjaussarja noin 75% uuden ostohinnasta.

Eikös sen sixpäkin hinta just laskenu?
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
SaBer
15.03.2004 22:21:47

Jos puhekela on palanut pitäisi se tuntua/kuulua, kun elementtiä painaa varovasti sisään käsillä. Kaikki krohinat ja jumittumiset viittaavat palaneeseen puhekelaan.
Zuba
16.03.2004 00:26:46
Oliko oikea yläkulma-elementti? Teen tutkivaa journalismia...

Vasen yläkulma
Play that funky bass..
Pallisti
16.03.2004 15:19:31
Jos puhekela on palanut pitäisi se tuntua/kuulua, kun elementtiä painaa varovasti sisään käsillä. Kaikki krohinat ja jumittumiset viittaavat palaneeseen puhekelaan.

Mutta jos puhekela palaa, niin ei kai sitä kaijuttimesta enää pitäisi mitään ääntä tulla? Vai olenkohan ihan vääträssä..
Vaadimme Pallistin pallit kehiin!! -kid ego www.collarbone.tk
Teijo K.
16.03.2004 15:31:28

Mutta jos puhekela palaa, niin ei kai sitä kaijuttimesta enää pitäisi mitään ääntä tulla? Vai olenkohan ihan vääträssä..

No tuota ei aivan, koska se voi palaa niinkin, että jää elementti toimimaan ikäänkuin osittain. Silloin se juurikin krohisee tuollalailla. Nimim, juuri paloi toisesta PA-kaapista 15' Celestionin puhekela. Uusi 165€, kpl. Toisaalta Toomannilla Eminence 15' 75€...
Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.

-Torsten Ehrenmark.
Skaldof
16.03.2004 20:26:37
Mulla on käynyt itseasiassa kahden vahvarin kanssa juuri noin. Hiljaa soittaessa toimii ihan normaalisti mutta kun tietty kynnys ylittyy niin särisee ihan kuin joku soittais moottorisahaa sen kautta.

Toisessa ongelma oli jonkinlainen kontaktihäiriö etuasteen ja pääteasteen välillä. Kun signaalitaso nousi tarpeeksi niin se ei mennytkään läpi ihan kunnolla.

Toisesta en tiedä kun en ole vielä ehtinyt viedä huoltoon.

Jos tiedät varmasti mitä teet, niin voithan ehkä koittaa kurkata sinne vahvistinosaston sisälle. Mitään vastuuta en kuitenkaan ota kenenkään tekemisistä. Jos vähääkään epäilyttää, kannattaa viedä ammatti-ihmisen hoivaan se laite.

Toi vois olla siinä vikana. Pitää viedä huoltoon. En löytäny ainakaan ite siitä elementistä mitään vikaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)