Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suositelkaa In-Ear settiä
1 2 3
vinouma
19.07.2010 20:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä olen päättänyt vihdoin siirtyä In-Ear systeemiin kokonaan.
 
Minulle on tulossa Elacinilta korvatulpat joihin menee suoraan 3,5mm plugi kiinni.
Eli enää tarvitsen lähettimen ja vastaanottimen sekä mahdollisesti jonkin pikkumikserin.
 
Voisitteko vähän auttaa minua alkuun?
 
Suositelkaa jotain hintalaatusuhteeltaan hyvää in-ear settiä, jossa olisi vast.otin ja lähetin.
 
Ja bändimme 2 muullekin jäsenelle on tulossa tulevaisuudessa sama systeemin.
 
Joten voisiko ajatella että olisi 1 lähetin joka lähettää useammalla vast.ottimelle signaalit?
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
Reddie
19.07.2010 21:05:57 (muokattu 19.07.2010 21:08:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotat varmaan että sulle tulee Elacinit, ja jotkut napit jotka on Elacin-yhteensopivat? In any case, se mitä sä haluut on tää:
 
Sennheiser EW 300 IEM G3
 
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_ew_300_iem_g3_bundleeband.htm
 
Toi systeemi ruokkii kahta tyyppiä. Alan de facto standardi melkeinpä. Samasta systeemistä saa sit ostettua sit myös vaan yhdellä vastaanottimella olevan paketin, mut hintaero on vaan joku vajaa 200€ tjsp.
 
Tosta jos menee halvemman luokan laitteisiin, niin ongelmat kasvaa sit eksponentaalisesti. Ja mikäli oon nyt oikein ymmärtäny, niin tolla Senkulle tulee tod.näk. selviämään vielä sen jälkeenkin kun noi isommat päättäjät vetää ton taajuskaistan uusiksi, eli toi peli on käypää kamaa viel muutaman vuoden jälkeenkin, siinä missä monet muut menuu romuraudaksi.
vinouma
19.07.2010 21:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkule on melko hyvän hintainen mut ei totakaan tarvii pois sulkea.
 
Oisko muita ehdotuksia?
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
AnttiR
19.07.2010 21:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelpaako piuhallinen kuuntelu?
 
Hyvä kuulokevahvistin, jatkopiuha ja siihen perään Fischer Ampsin passiivinen volumesäätö vyölenksuun.
 
-a-
 
vinouma
19.07.2010 23:19:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AnttiR: Kelpaako piuhallinen kuuntelu?
 
Hyvä kuulokevahvistin, jatkopiuha ja siihen perään Fischer Ampsin passiivinen volumesäätö vyölenksuun.
 
-a-

 
En nyt tiedä tarkalleen mitä tarkotat piuhallisella. Piuha saa toki (ja varmaan onkin aina) vastaanottimen ja kuulokkeiden välillä.
 
Mutta jos ymmärsin oikein mitä tarkoitat niin ei onnistu.. toimin bändissämme laulaja-kitaristina :) eri asia tietty jos olisin rumpali tai esim kiipparisti..
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
duane
20.07.2010 00:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta jos ymmärsin oikein mitä tarkoitat niin ei onnistu.. toimin bändissämme laulaja-kitaristina :) eri asia tietty jos olisin rumpali tai esim kiipparisti..
 
Ja kitara on kuitenki piuhan päässä??
 
katellaan...
vinouma
20.07.2010 00:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duane: Ja kitara on kuitenki piuhan päässä??
 
Ensviikon jälkeen kitarakaan ei ole enää piuhan päässä.. siihen tulossa myös langaton setti.
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
AnttiR
20.07.2010 00:13:01 (muokattu 20.07.2010 00:26:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sun kitara on piuhalla kytketty vahvistimeen, niin mikään ei estä, etteikö kuuntelukin tulisi samaa reittiä pitkin takaisin. Yhden kitarapiuhan sijaan olisi kaksi kaapelia teipattu tai muuten niputettu yhteen. Tilanne ei käytännössä poikkeaisi siis mitenkään nykyisestä. Jos siis vedät piuhalla.
 
Oheisen linkin systeemi on kehitetty juuri tähän tarkoitukseen, mutta mikään ei estä itse kokoamasta vastaavaa systeemiä ja vielä edullisemmin. Tärkeintä on että kuulokevahvistin on laadukas ja kaapelit ja liittimet ovat hyviä.
 
http://fischer-amps.de/inear-monito … -ladegeraete-ct-29-und-ct-41/3.html
 
Syy miksi ehdotan vaihtoehdoksi piuhallista on hinta / äänenlaatu. Jos kerran mielestäsi Senkun G3 tuntui kalliilta, niin ainoa järkevä vaihtoehto saada parempi ratkaisu halvemmalla on käyttää langallista kuuntelua. Senkun G3 on hinta - laatu sekä langattomien radioliikenteen tulevaisuus huomioon otettuna paras langaton vaihtoehto tällä hetkellä.
 
Vaikka nykyiset uusimmat langattomat in-earit ovat kehittyneet paljon äänenlaadussa, ollaan silti radiotekniikan heikkouksien armoilla. Katkokset ovat mahdollisia ja stereokuva on kapeampi kuin langallisella kuuntelulla.
 
G3:sta edullisemmat käyttökelpoiset langattomat ovat käytetyt Senkun G2 tai G1 sarjan koneet tai Shure PSM600 tai PSM700. Nämä koneet ovat käytännössä osoittautuneet kestäviksi ja toimiviksi. Ammattikäytössä ei kauheasti in-ear puolella muita järjestelmiä näy.
 
Jos oikein jaksaa säätää edullisen hinnan perässä, niin voi yrittää saada käsiinsä vaikkapa ebayn kautta MiPro valmistajan langattoman in-ear systeemin. MiPro valmistaa Beyerdynamicsin radiopuolen tuotteita alihankintana. Ja ainakin päällisin puolin MiPro ja Beyer in-earit ovat täysin samoja koneita. Beyerit ovat ainakin toimineet hyvin, mutta niiden hinta on korkeampi normaalimarkkinoilla, kuin esim Sennheiserin.
 
Tsekkaa myös esim Hedcomin, Noretronin, Soundatan ja Studiotecin poistomyynnit. Niistä saattaa löytyä alennuksella vaikkapa Beyeriä, AKG:tä tai Audio-Technicaa. Kaikki mainitut valmistajat ovat laatumerkkejä ja toimivat keskiverto-olosuhteissa siinä missä Senkku tai Shurekin.
 
Mutta jokatapauksessa kannattaa muistaa, että langattomien puolella tapahtuu suuria mutoksia seuraavan 3-5 vuoden sisään. Mitä todennäköisimmin kaikki nykyiset käytössä olevat taajuusalueet jäävät teleliikenteen alle ja langattomille mikrofoneille ja in-eareille osoitetaan uusi taajuusikkuna. Siinä vaiheessa suurin osa nykyisistä langattomista muuttuvat laittomiksi.
 
Voin olla väärässä, mutta ymmärtääkseni Sennheiser on ainoa valmistaja tällä hetkellä, joka tarjoaa mahdollisuutta päivittää softa / komponenttivaihdoksella taajuuspankkeja uusiksi ainakin G2 ja G3 sekä kalliimpien sarjojen laitteissa. Muussa tapauksessa koneet joutavat romukoppaan, ellei maahantuojat kehitä jotain vaihtohyvitysjärjestelmää.
 
Mun vastauksen kirjoittaminen kesti sen verran että toi kitaran kaapelihomma selvis sillävälin. Ja kun tsekkasin vielä sun alkuperäisen kysymyksen, niin jos kerran on tarkoitus hankkia useammalle soittajalle jossain vaiheessa langaton kuuntelu, niin kannattaa pitäytyä yhdenlaisessa järjestelmässä ja sellaisissa koneissa, joita saa kaupasta lisää ilman kummempaa kikkailua. Senkun G3 on siis järkevin vaihtoehto.
 
-a-
 
Reddie
20.07.2010 12:36:47 (muokattu 20.07.2010 12:37:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG:n IVM4 järjestelmä on mun mielestä kans päivitettävissä, mut se onkin muutaman satasen sit tota Senkun systeemiä kalliimpi. Ja Shuresta sen verran, et mun mielestä häviää kyllä käyttömukavuudeltaan satanolla Senkulle.
 
Ja sit tosta langallisesta kuuntelusta: Se on oikeesti aika tönkkö, painava, ja kankea järjestelmä vetää sitä kahta piuhaa perässään. Toimii, jos ideana ei ole hirveästi riehua ja liikkua lavalla, mut ei kyllä mun mielestä vaihtoehto vähääkään menevämpään musaan. Mut tää on vaan mun fiilis.
vinouma
20.07.2010 12:44:55 (muokattu 20.07.2010 12:51:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo vaikka tuo langallinen systeemi olisi edullisempi niin en aio siihen kääntyä. Musiikkimme on niin aggressiivista että ei siitä mitään tulisi koska lavalla on oikeasti pakko riehua.
 
Eli voisitteko vielä joten langattomia in ear settejä ehdotella? vai onko näin ettei muka alle tonnilla saa mitään edes suht hyvää settiä?
 
Tuo AKG IVM 4 setti näyttäs nyt tähän asti mainituista olevan edullisin.
http://www.thomann.de/fi/akg_ivm_4.htm
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
Reddie
20.07.2010 13:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho ne on näemmä laskenu hintaa. Mut toi on nyt vaan yhdellä vastaanottimella sit. Tohon ku ostat toisen niin voipi olla et menee Senkun kaa samoihin hintoihin. Mut muuten toi on kyl oikein kiva toi IVM4, oon päässy pari kertaa leikkimään. Helppo käyttää, voi hallita PC:llä, jne.
vinouma
20.07.2010 13:41:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppo käyttää, voi hallita PC:llä, jne.
 
voi hallita pc:llä?? toi onkin mielenkiintosta!
 
pystyykös tuota senkun g3:sta sitten pc:llä ohjaamaan?
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
rintapek
20.07.2010 18:12:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vinouma: Ensviikon jälkeen kitarakaan ei ole enää piuhan päässä.. siihen tulossa myös langaton setti.
 
Kuukauden päästä sulla on kitara taas piuhan päässä. Sit se nippusiteistetty monitoripiuha ei kuulosta ollenkaan niin pahalta.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
20.07.2010 18:26:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reddie:
Ja sit tosta langallisesta kuuntelusta: Se on oikeesti aika tönkkö, painava, ja kankea järjestelmä vetää sitä kahta piuhaa perässään. Toimii, jos ideana ei ole hirveästi riehua ja liikkua lavalla, mut ei kyllä mun mielestä vaihtoehto vähääkään menevämpään musaan. Mut tää on vaan mun fiilis.

 
Oikeesti jos puhutaan, ni en mä just huomaa raahaavani mitään tönkköä, painavaa tai kankeaa perässäni. Yks piuha vyöklipsissä ja thats it. Simppelimpää systeemiä saa hakea, mut tää on vaan mun fiilis.
 
One kind of music only - the good kind
puusormi
20.07.2010 19:24:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Oikeesti jos puhutaan, ni en mä just huomaa raahaavani mitään tönkköä, painavaa tai kankeaa perässäni. Yks piuha vyöklipsissä ja thats it. Simppelimpää systeemiä saa hakea, mut tää on vaan mun fiilis.
 
Pitää huolehtia ettei sotke sitä piuhaa mihinkään. Esim. lavalta on vaikea poistua ja tulla takas. Tai juosta toisen soittajan tai rumpusetin ympäri. On langattomisssa puolensa. Mutta jos pienempi shöy riittää niin pikkubändillä toimii langalliset ihan ok eikä ole niin paljoa tekniikasta murehdittavaa.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
vinouma
20.07.2010 19:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees mutta aion pysyä nyt vaan päätöksessä että hommaan langattoman :)
 
mutta miten tämä kuvio tarkalleen nyt olikaan.. että kun mulle tulee langaton kitara vast.otin ja lähetin, sekä in-ear vast.otin sekä lähetin. Niin noita ei voi siis mitenkään yhdessä hyödyntää?
 
Tarkoitan että kyllä mulla on vyö lenksussa roikuttava sekä kitaran että in-ear systeemin vast.otin? :)
 
anteeksi jos kuulostan hölmöltä.. oon viel aika noob näis asioissa.
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
aimotuska
20.07.2010 19:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mää ainakin ymmärrän ihan täysin langattomuuden edut tommosessa riehumisessa. Pistä vaan jos tarvetta näet. Ränttätänttä ja baari-rock on kuitenkin aika lailla eri maailmasta kuin hillitön angstimättö. Ei sillä, että tietäisin yhtään mitä rintapek soittaa, mutta jonkunnäkönen näkemysero tässä selkeesti on :)
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
jorma666
20.07.2010 19:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sun kannata langatonta kitaralle laittaa jos aiot vastaanotinta roikottaa vyöllä. Joudut vetään vastaanottimesta kuitenki piuhan styrkkariin. Paremminki niin, että lähetin vyöllä ja vastaanotin sitten jossain muualla minne piuhat aiot vetää.
 
Suosittelen myös tuota Sennheiserin systeemiä, G2 tai G3. Maksaahan se varmaan tottumattomalle, mutta kalliimaksi tulee kun joutuu ostaan sen halvan romun ja sitte myöhemmin ostamaan sen kunnollisen. Sitäpaitsi mua huvittaa, kun monet kitaristit ostaa sen tuhannen euron kitaran ja saman verran riittää vahvistimeen ja jos vielä kolmas tonni menee kaikkiin efekteihin ja polkimiin. Sitten ostetaan se halvin mahollinen langaton, joka pilaa sen sun kolmen tuhannen euron mahtavan soundin ja pistää kitaran kiertämään kaapin tai monitorien kautta joka perkeleen välissä. Jos on pakko vetää langattomalla, niin sitten muutama satanen lisää rahaa siihen kunnon langattomaan joka ei väritä soundia niin kovasti kuin halvimmat.
 
Oikeasti kyllä näissä vastauksissa on perää. Jos ois olemassa joku hyvä ja halpa systeemi, niin kyllä siitä sulle kerrottais. Mutta tilanne tässä asiassa nyt vaan on se että halvalla ei saa hyvää.
 
Osta käytetty tai säästä. Paitsi jos soundilla ja luotettavuudella ei oo niin väliksi niin sitten osta halvin mahdollinen.
 
vinouma: Jees mutta aion pysyä nyt vaan päätöksessä että hommaan langattoman :)
 
mutta miten tämä kuvio tarkalleen nyt olikaan.. että kun mulle tulee langaton kitara vast.otin ja lähetin, sekä in-ear vast.otin sekä lähetin. Niin noita ei voi siis mitenkään yhdessä hyödyntää?
 
Tarkoitan että kyllä mulla on vyö lenksussa roikuttava sekä kitaran että in-ear systeemin vast.otin? :)
 
anteeksi jos kuulostan hölmöltä.. oon viel aika noob näis asioissa.
 
we call it music - they call the cops
vinouma
20.07.2010 21:46:35 (muokattu 20.07.2010 21:55:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sun kannata langatonta kitaralle laittaa jos aiot vastaanotinta roikottaa vyöllä. Joudut vetään vastaanottimesta kuitenki piuhan styrkkariin. Paremminki niin, että lähetin vyöllä ja vastaanotin sitten jossain muualla minne piuhat aiot vetää.
 
Jees siis menin nyt vain sekaisin tuossa. Tarkoitin kyllä kitaran lähetin nimenomaan vyöllä..tai kitarahihnassa.
 
Mutta en sanonutkaan ettenkö laittaisi nyt kunnolla rahaa noihin vehkeisiin. Harkitten nyt vakavasti joko tämän AKG IVM 4 setin hankkimista tai sitten tuo Senkun G3.
 
Tämän hakulistauksen mukaan http://www.thomann.de/fi/search_dir … 4ca435e49c&sw=sennheiser+g3&x=0&y=0
 
noita G3 sarjalais settejä on näköjään todella monta. mikä noista nyt voisi olla se varteenotettava setti?
 
Mutta pitäisin tätä AKG:n settiä silti myös hyvin varteenotettavana: http://www.thomann.de/fi/akg_ivm_4_band_6.htm
 
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
magic
22.07.2010 15:53:47 (muokattu 22.07.2010 15:54:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vinouma: Jees siis menin nyt vain sekaisin tuossa. Tarkoitin kyllä kitaran lähetin nimenomaan vyöllä..tai kitarahihnassa.
 
Mutta en sanonutkaan ettenkö laittaisi nyt kunnolla rahaa noihin vehkeisiin. Harkitten nyt vakavasti joko tämän AKG IVM 4 setin hankkimista tai sitten tuo Senkun G3.
 
Tämän hakulistauksen mukaan http://www.thomann.de/fi/search_dir … 4ca435e49c&sw=sennheiser+g3&x=0&y=0
 
noita G3 sarjalais settejä on näköjään todella monta. mikä noista nyt voisi olla se varteenotettava setti?
 
Mutta pitäisin tätä AKG:n settiä silti myös hyvin varteenotettavana: http://www.thomann.de/fi/akg_ivm_4_band_6.htm

 
Senkun G3-setti jota tarviit on esimerkiksi tämä : http://www.thomann.de/fi/sennheiser_ew_300_iem_g3_d_band.htm
 
Itse olen käyttänyt Sennheiserin vanhempaa SR3000-settiä vuosia, ja kahta en vaihda, langaton IEM ja langaton kitaralähetin !
 
Kitarassa käytän nykyään StageClix Jack:iä, digitaalinen systeemi jossa lähetin on plugin päässä eli suoraan kitaran jackiin menevä. Lähetin ladataan työntämällä plugi vastaaottimessa olevaan jakkiin ja on siten aina paikallaan ja aina ladatuna.
Äänenlaatu on toiseksi paras kaapelin jälkeen, ja käyttö on todella helppoa kun ei ole vyölähetintä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «