Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 595 96 97 98 99121 122 123 124 125
krk
18.07.2010 21:25:26 (muokattu 18.07.2010 21:26:34)

BigPapa: Mjaa niin oligi.....mut miten se menee kun....sähän olit työtön tälläkertaa kuiteski.
Höh. Nyt meni ulakanavalle.

No juu, olet kyllä oikeassa eli ton säännön tarkoitus lienee ettei sama valitsisi peräkkäin taustoja... mutta piti keksiä joku excuse todelliselle syylle:

:)

Lähden huomenna etelään eli Raaseporiin ilman nettiä ja tulen takaisin vasta lauantaina joten en oikein edes pystyisi vetämään skabaa. Eli feidautuminen sallittaneen...
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
BigPapa
18.07.2010 21:29:54

krk: No juu, olet kyllä oikeassa eli ton säännön tarkoitus lienee ettei sama valitsisi peräkkäin taustoja... mutta piti keksiä joku excuse todelliselle syylle:

:)

Lähden huomenna etelään eli Raaseporiin ilman nettiä ja tulen takaisin vasta lauantaina joten en oikein edes pystyisi vetämään skabaa. Eli feidautuminen sallittaneen...

Toihan on jo lähes Förce Majuri joten ....Masa tai Kuha...
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
krk
18.07.2010 21:31:52

BigPapa: Toihan on jo lähes Förce Majuri joten ....Masa tai Kuha...

Kiitän, hra Roots-Majuri :)
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
BigPapa
18.07.2010 21:33:45 (muokattu 18.07.2010 21:34:21)

krk: Kiitän, hra Roots-Majuri :)

Huomasin kuvasta että sulla on samanlainen Kenraali Basso kun mun pojalla, eli Fender Mustang, mitä oon sitä soitellut niin erittäin miellyttävän tuntuinen ja hyvin soiva basso.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
krk
18.07.2010 21:37:35

BigPapa: Huomasin kuvasta että sulla on samanlainen Kenraali Basso kun mun pojalla, eli Fender Mustang, mitä oon sitä soitellut niin erittäin miellyttävän tuntuinen ja hyvin soiva basso.

Tykkään joo kanssa, toi on Kitarapajalta näitä uusia japseja. Pyysin kaveria tuomaan kun haki itselleen ES-355:n tossa talvella. Siellähän olisi useita näitä 70-luvun Mustangeja mutta toi riittää mun tarpeisiin kyllä mainiosti. Vähän on kaulapainoinen mutta hyvällä hihnalla ei haittaa.
BigPapa
18.07.2010 21:38:28 (muokattu 18.07.2010 21:38:45)

krk: Tykkään joo kanssa, toi on Kitarapajalta näitä uusia japseja. Pyysin kaveria tuomaan kun haki itselleen ES-355:n tossa talvella. Siellähän olisi useita näitä 70-luvun Mustangeja mutta toi riittää mun tarpeisiin kyllä mainiosti. Vähän on kaulapainoinen mutta hyvällä hihnalla ei haittaa.

Pojalla on 1978 vuoden mallia ja tuotantoa.
krk
18.07.2010 21:39:47

BigPapa: Pojalla on 1978 vuoden mallia ja tuotantoa.

Eli sehän on jo vitnake...
BigPapa
18.07.2010 21:42:14

krk: Eli sehän on jo vitnake...

Mä en oikein noitten vitnakejen määritelmistä silleen.... jonkun mielestä se on ja joku voi sanoo ettei oo. Vähän varmaan vaikutti että Cisse veti alkuun tollasella. Mie oon sitten muistutellu että Deep Purplen Fireball lp:n bassot on soitettu myös tuollaisella.
Kuha
18.07.2010 21:43:58 (muokattu 18.07.2010 21:44:14)

BigPapa: Toihan on jo lähes Förce Majuri joten ....Masa tai Kuha...

Förce Majuri eli tampuurimajuri, ottia tuota... nyt on omat ja varastetut taustat lopussa, oliskohan Masalla mitään?
krk
18.07.2010 21:46:56 (muokattu 18.07.2010 21:53:05)

BigPapa: Mä en oikein noitten vitnakejen määritelmistä silleen.... jonkun mielestä se on ja joku voi sanoo ettei oo. Vähän varmaan vaikutti että Cisse veti alkuun tollasella. Mie oon sitten muistutellu että Deep Purplen Fireball lp:n bassot on soitettu myös tuollaisella.

Joo määritelmiähän voi tehdä kuka vaan. Olisko niin että sitä ei helposti pidä vintagena sellaisia vuosikertoja jolloin on itse ollut aktiivinen, vaan sitä vanhempia.

Tietenkin kun sähkökitaroista puhutaan niin tavallaan tietenkin ainoita oikeita vintage-pelejä ovat ne alkuperäiset 50- (ja 60-)lukulaiset.

Mutta aikahan kuluu...
krk
18.07.2010 21:56:25

Kuha: Förce Majuri eli tampuurimajuri, ottia tuota... nyt on omat ja varastetut taustat lopussa, oliskohan Masalla mitään?

... esmes jotain anonyymiksi blokattua ylijäänyttä minuutin pätkää jonkun hiljattain äänitetyn blueslätyn pohjista? :)
mopar
18.07.2010 23:52:26

Ok. Kiinnostais kovasti osallistua näihin, mut ei oo resursseja ainaskaa vielä. Ehkä jonain päivänä...
MadMatt
19.07.2010 17:19:04

Kuha: Förce Majuri eli tampuurimajuri, ottia tuota... nyt on omat ja varastetut taustat lopussa, oliskohan Masalla mitään?

Ei löydy mittään käyttökelpoista. Yritin koneelta kaivella joskus muinoin tekemiäni sooloskaba taustoja joita olis voinnut ehkä kierrättää mut eipä niitäkään enää löydy. Netin nykytarjontaa en ehdi enkä jaksa alkaa tutkimaan joten mun puolesta skaban voi pyöräyttää käyntiin ketä tahansa jolta taustaa vaan löytyy.
Hoidan kyllä tarvittaessa äänestysketjun ja pisteiden laskun...
Kuha
19.07.2010 19:02:58

MadMatt: Ei löydy mittään käyttökelpoista. Yritin koneelta kaivella joskus muinoin tekemiäni sooloskaba taustoja joita olis voinnut ehkä kierrättää mut eipä niitäkään enää löydy. Netin nykytarjontaa en ehdi enkä jaksa alkaa tutkimaan joten mun puolesta skaban voi pyöräyttää käyntiin ketä tahansa jolta taustaa vaan löytyy.
Hoidan kyllä tarvittaessa äänestysketjun ja pisteiden laskun...

Kelpaisko tämä:

http://maihinnousu.net/s/8348
Zeeboo
19.07.2010 19:10:36 (muokattu 19.07.2010 19:57:19)
...........................................
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
latuska90
19.07.2010 19:22:52 (muokattu 19.07.2010 19:23:05)

Kuha: Kelpaisko tämä:

http://maihinnousu.net/s/8348

Hyvä tausta mustakin, mutta tuntuu että on jo ollut aiemmin. Multa löytyis yks hyvä tausta, jota ei varmastikaan ole käytetty aiemmissa skaboissa.
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
latuska90
19.07.2010 19:34:46 (muokattu 19.07.2010 19:44:02)

Tollasta olis:

linkki jo roots-skaban osallistujat-threadissa
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
BigPapa
19.07.2010 19:38:05 (muokattu 19.07.2010 19:39:53)

latuska90: Tollasta olis:

http://maihinnousu.net/s/8350

New Orleans meininkiä Pitkätukka Proffan hengessä, ihan hyvä.

http://www.youtube.com/watch?v=UBSN7WOPkQ0
latuska90
19.07.2010 19:38:42

BigPapa: New Orleans meininkiä Pitkätukka Proffan hengessä, ihan hyvä.

Hyvä juttu, no miä starttaan skaban tolla... ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)