Aihe: Säröpedaalia hommaamassa
1 2
Antroid
19.07.2010 00:35:42
Antti1: Kokeile pistää snadi boosti neloskanavaan ilman gainia polkimesta. Tulee vinha läpileikkaava leadisoundi, kun vääntää eq:lla. Feedbackia jo varsin maltillisella volalla.

Mä oon myös miettiny, et vois kokeilla BB preampia ton kanssa ja kattoo, millaseks sillä sais 1 ja 2 kanavat boostattua. Voisi käyttää myös sooloboostina, ehkäpä. Oon kattonu Andy Timmonsin kamademon aivan liian monta kertaa. Kuumottaa jonkun verran Lonestar-BB preamp -yhdistelmä...
doctrine
19.07.2010 09:36:16 (muokattu 19.07.2010 09:42:39)

TheGreatJesus: etsin sellaista ei nii pehmeää vaan sellaista kovempaa esim. niinkuin Slayer-mäistä säröä pedaalista. Sellaista thrash saundia.

Testaapas sellasta, että kun oot ostanut sen 30w cuben, niin hankit siihen kylkeen Proco RAT säröpedaalin. Sillä boostaat cuben säröä pikkusen (kumpikaan ei täysillä). Tälleen pääset ehkä lähimmäksi sitä haluamaasi Slayer-pörinää, niillä vain käsittääkseni on Marsun joku JCM800 tjtn mitä on boostattu vastaavasti. Tietty myös kitarat jne vaikuttaa soundiin.
http://www.payloadband.info/
Coe
19.07.2010 10:11:39
Antti1: Metal Zone varustettuna Diezel-modilla on itseasiassa yllättävänkin hauskan kuuloinen käpistin. Kannattaa etsiä jostain tuubista vaikka näytteitä, josko löytyis.

Tässä yksi demo Diezel-modista.

http://www.youtube.com/watch?v=v6U3e4V-T3A
HELL-O.
K_A
16.08.2010 00:47:19

Jos ei Metal Zone kuullosta hyvältä niin kannattaa sitä Metal Corea kokeilla. Itsekin kokeilin molempia paikallisessa musiikkiliikkeessä ja Metal Zonesta en vartin nupikoiden vääntelynkään jälkeen saanut oikein mitään irti, Metal Coresta taas lähti heti ensimmäisellä kielten rämäytyksellä tosi hyvä ja voimakas, murea särö. Myönnän sen, että ML-2 (Metal Core siis) menee melko paljon liian pitkälle sen distortion-nupikan kanssa, eli sen saa hyvin jättää alle puolen välin ja silti lähtee tosi raskas särö. Kevyttä säröä siitä ei sitten saa tekemälläkään, tämä sanottakoon miinuksena, piti hankkia sitä varten Turbo Distortion DS-2 viereen kaveriksi. Se taas on vähän "vanhanaikaisemman" kuuloinen ja kevyempi särö, jos niin voi sanoa, mutta taipuu silti ihan kovaan menoonkin. Käytän molempia noin 50-50, riippuen biisistä.
K_A
Fishlicker
16.08.2010 08:33:39 (muokattu 16.08.2010 08:34:09)
Toi MT-2 näyttäisi olevan tommonen one trick pony. Niinkuin tässä ketjussa aiemminkin todettiin niin toi treble kannattaa kyllä suosiolla jättää rauhaan. Itte oon saanu siitä aika hyvät ja kumeat metallicamaiset trash-soundit keskialuetta säätämällä. Tämä siis putkivahvarilla ja EMG aktiivimikeillä kotisoitossa, en tiedä miten trankuilla pelaa, mutta todella rajottunut ton pedaalin käyttöalue tuntuisi olevan.

Ja nyt kun asiasta puhutaan, mulla ois myytävänä vähän käytetty MT-2 virtalähteen kera :P Eleven rackin säröt ovat tehneet laitteesta tarpeettoman itselleni, mutta ei se niin kirskuva ja huono ole soundiltaan kun joku sanoi.
joku muu sikko
16.08.2010 09:56:17
Luulisi että joku Cube 30 ja päälle metal zone 40 eurolla käytettynä niin saa paketin hintaan nähden kotivolumeille aika monipuolisen setin säröjä ja kaupan päälle vielä monenmoiset eq säädöt ilman mitään GE-7:n tarvetta. Tullaan aika nopeasti enemmän jo siihen että ei osaa säätää kuin että ei olisi riittävästi säätöjä.
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää säästöliekillä, se menettää tehonsa. -Ritchie Blackmore
duc
16.08.2010 10:10:05
Fishlicker: Toi MT-2 näyttäisi olevan tommonen one trick pony.

Niin no, en nyt ihan noinkaan sanois, pikemminkin liian paljon säätämistä on siinä :) Kyllähän siitä useampia erilaisia soundeja saa ulos, vaikka itselle mieluisia niistä saattaakin olla vain se yksi. Ja Metal Zone toimii ihan siedettävästi boosterinakin, jos halutaan jostain perus-putkivahvarista metallisoundeja....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)