saturnzreturn 16.03.2004 12:05:00 | |
---|
Siis onko muilla samaa ongelmaa ikinä näitten copy controlled levyjen kanssa, että siellä täällä levy ikäänkuin hyppää nanosekuntin eteenpäin? Alkaa kattila kiehuun ylitte kun tämä on nyt toinen levy jo missä on vikaa.. Ensimmäinen oli massive attackin 100th window, jota en palauttanut kauppaan, sillä hyppäykset oli aika loogisissa paikoissa, ja ajattelin, että aika erikoinen ratkaisu biisiin, muttei olisi massive attackilta mitään uutta.. laittakaa perkele vaikka minkälaisia blockkeja, mutta kyllä levyn nyt saatana sentään kuuluu toimia kotisoittimessa.. ja kaverinkin soittimessa sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
M.i.k.key 16.03.2004 12:10:13 | |
---|
Mun kannettava Sony-discman hyppää noissa copy control levyissä oikeastaan aina 10 sekuntin kohdalla... Sen kanssa oppii elämään My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Shaft 16.03.2004 12:23:16 | |
---|
Sen kanssa oppii elämään Sen kanssa ei kannata oppia elämään. Jos levy ei toistu soittimessa moitteettomasti, on tuote virheellinen. Asiasta tulee antaa palautetta levy-yhtiölle ja vaatia tilalle virheetön levy. Mikäli tähän ei suostuta, kannattaa levy palauttaa ostopaikkaan. |
lxi 16.03.2004 12:23:23 | |
---|
Kopiosuojattujen levyjen ongelmilta välttyy jättämällä ne kauppaan; tämän olen empiirisesti havainnut. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
PomppoK 16.03.2004 12:47:10 (muokattu 16.03.2004 12:47:32) | |
---|
Ainakin nuo EMI:n kopiosuoja-härpäkät tekevät tuota... tosin omasta mielestäni se levy vain pysähtyy hetkeksi, mutta kiehauttaa sekin. Kolmas levy toden sanoi, tästä lähtien aion rehellisesti tehdä mp3:sta levyn tai hankkia piraatin. Sonyn kopiosuojan kanssa ei ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia, yhden levyn perusteella tosin sanon tämän. "I've been busier than one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Mr.Babbit 16.03.2004 12:53:55 | |
---|
mikä järki noissa kopiosuojauksissa edes on? lainasin kirjastosta 2 eri lafkan kopiosuojattua levyä, molemmat pyki ensin PC:ssä pahasti mutta sitten alkoivat toimimaan ihan normaalisti, ja kummastakin sai ihan keposesti tehtyä mp3:sia (piti vain koettaa...) ei ymmärrä. |
JKH 16.03.2004 13:07:01 | |
---|
Kopiosuojattujen levyjen ongelmilta välttyy jättämällä ne kauppaan; tämän olen empiirisesti havainnut. Tähän tulokseen olen myöskin tullut, sillä pari kirjastosta lainattua copy controllia ei suostunut työpaikalla läppärissä toimimaan. Tuloksena koko päivän vitutus ja päätös olla ostamatta suojauksia. Bassokitara, taivas ja tähdet... |
saturnzreturn 16.03.2004 13:34:25 | |
---|
joo ihan siisti homma, laitetaan tällanen suojaus jonka jotkut ihan kaupassakin myytävät converttaus ohjelmatkin ohittavat vahingossa, mutta silti se ei toimi levysoittimessa.. ja niinkuin sanoin niin ihan sama mulle jos joku tykkää siitä ettei niistä tehdä kopioita ja suojaa levynsä, haluan kuitenkin kansipaperit ym. orkkisroinan, mut ei hjelvetti tää ei oo mistään kotoisin. vaikka rahaa ei menisikään hukkaan niin kaupassa ramppaaminen ja soittelu vie aikaa, minulle kallista sellaista... sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Robert 16.03.2004 13:54:28 | |
---|
Ei kannata yrittää ripata niitä koneelle. Niissä on sellainen ohjelman pätkä joka pistää äänikortin ajurit vituralleen niin, että äänitiedostoihin ilmestyy hullua rohinaa. Itselleni kävi noin Maidenin uusimman kanssa. Kun asensin koneen uudestaan, rohinat hävisi. Aika mukavaa touhua... Oli muistaakseni EMI:n levy. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Shaft 16.03.2004 15:07:04 | |
---|
Ei kannata yrittää ripata niitä koneelle. Niissä on sellainen ohjelman pätkä joka pistää äänikortin ajurit vituralleen niin, että äänitiedostoihin ilmestyy hullua rohinaa. Kuulostaa aika uskomattomalta.. Tuollainen alkaisi olla oikeastaan jo viruksen levittämisen kaltaista toimintaa. |
lxi 16.03.2004 15:12:44 | |
---|
Ei kannata yrittää ripata niitä koneelle. Niissä on sellainen ohjelman pätkä joka pistää äänikortin ajurit vituralleen niin, että äänitiedostoihin ilmestyy hullua rohinaa. Itselleni kävi noin Maidenin uusimman kanssa. Kun asensin koneen uudestaan, rohinat hävisi. Aika mukavaa touhua... Oli muistaakseni EMI:n levy. Enpä muuten ihan hetkeen usko tuommoista. Eihän levyä ripatessa sieltä mitään ohjelmia ajeta edes vaikka siellä jostain syystä sellaisia olisikin. Saati sitten, että tuollainenhan se vasta olisikin kyseenalaista toimintaa. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Mr.Babbit 16.03.2004 15:24:30 | |
---|
Ei kannata yrittää ripata niitä koneelle. Niissä on sellainen ohjelman pätkä joka pistää äänikortin ajurit vituralleen niin, että äänitiedostoihin ilmestyy hullua rohinaa. jos tuo pitäisi paikkansa, ja jos asuisin jenkkilässä, olisi kyllä haasteen paikka. Ei levyn kansiteksteissä lue mitään, että jos kopioit, niin koneesi menee paskaksi. sitpait ohjelma jolla kopioin musiikin koneelleni oli Windowsin mediaplayer, joka on muuten niinku todella laiton ja epäilyttävä ohjelma. hmm, muistaakseni placebon levyssä oli asennettuna joku oma soitto-ohjelma, joka käynnistyi, kun laitoin levyn koneeseen, se veti levyn äänen ihan vituilleen, ei kestänyt kuunnella hetkeäkään, sammutin ohjelman ja avasin biisit WMP:llä, niin toimi taas normaalisti. edelleenkin, mikä hiton logiikka? |
Antti1 16.03.2004 17:08:29 | |
---|
Kuulostaa aika uskomattomalta.. Tuollainen alkaisi olla oikeastaan jo viruksen levittämisen kaltaista toimintaa. Ja on itseasiassa ihan tottakin. Joskus puoltoista vuotta sitten tekniikan maailmassa oli juttua näistä ja tuo suojaustapa tuli esille myös. Noissa levyissä on joku autorun tiedosto piilotettuna ja se asentaa pienen ohjelmanpätkän koneeseen. Jenkkilässä tästä meinattiin nostaa syyte jotain kehittelijäfirmaa vastaan, mutten tiedä miten kävi. Ja tuo siis luokitellaan virukseksi. Ainakin pari versiota tuosta kopionsuojauksesta pystyy tietokoneella estämään pitämällä shiftiä pohjassa, kun laittaa levyä sisään koneeseen. Se estää autorunit yms. automaattisesti käynnistyvät prosessit. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Ainakin pari versiota tuosta kopionsuojauksesta pystyy tietokoneella estämään pitämällä shiftiä pohjassa, kun laittaa levyä sisään koneeseen. Se estää autorunit yms. automaattisesti käynnistyvät prosessit. Joo, ja siitä opiskelijapojasta joka tämän shift-tempun havaitsi ja antoi julkisuuteen tuli kuuluisa, kun hänet meinattiin haastaa oikeuteen kopiosuojauksen kiertämisestä! Mutta tuossahan siis oli kyse siitä kun levy laitetaan asemaan. Sen sijaan silloin kun ohjelma alkaa rippaamaan raitoja äänidataksi kiintolevylle ei minkäänlaisia ohjelmia CD:ltä varmastikaan ajeta. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
bastardo 16.03.2004 17:21:20 (muokattu 16.03.2004 17:21:45) | |
---|
vaikka rahaa ei menisikään hukkaan niin kaupassa ramppaaminen ja soittelu vie aikaa, minulle kallista sellaista... Yritätkö sinä nyt ihan tässä kaikille uskotella, etteikö tuollaisella sivarin retkulla olisi aikaa? =) Multa löytyy Foo Fighters ja Amorphis kopiosuojattuna, mutta oon jo vähän aikaa ladannut rehellisesti netistä noi suojatut levyt. Normaalit toki ostan. I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands... |
Tapani L 16.03.2004 17:25:20 | |
---|
Vituttaa muuten todella paljon, kun sattuu olemaan ainakin 3 tuollaista kopiosuojattua levyä. Niissä kun tulee se mahtava soitin mukana, jonka avulla pystyy kuuntelemaan tietokoneellakin niitä levyjä (mulla ei muuta soitinta ole) ja joka toistaa levyt mahtavalla 44kbps -laadulla! Todella vitun mukavaa kun kaupasta ostettu levy kuulostaa aivan joltakin saatanan kotiäänitykseltä. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Bonham 16.03.2004 17:28:10 | |
---|
Mikä näissä levyissä nyt eniten riepoo, valaiskaa mua? Mulla on yksi levy, jossa tuo termi lukee kannessa. Soi loistavasti ja vielä upeat soundit... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
PomppoK 16.03.2004 17:31:20 | |
---|
Saati sitten, että tuollainenhan se vasta olisikin kyseenalaista toimintaa. Alkaa olemaan siinä pisteessä tämä ihmiselo ja typeryys täällä pallon päällä, ettei juuri mikään enää yllätä vaikka jotain ei osais odottaakaan. Mutta todellakin, eipä noista oikein muutoin pääse eroon kuin jättämällä kauppoihin. Toivottavasti tulevat järkiinsä pian ja lopettavat moiset. Pelottavan kauan tuota kopiosuoja-asiaa ollaan viety eteenpäin, kuitenkin. "I've been busier than one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
PomppoK 16.03.2004 17:35:05 | |
---|
Mikä näissä levyissä nyt eniten riepoo, valaiskaa mua? Ne eivät toimi kunnolla, paitsi ehkä sattumanvaraisesti joissakin laitteissa, piste. Henkilökohtaisesti mikään muu ei riso. "I've been busier than one-armed bass player."
Vilhelmus 16.03.2004 17:35:24 | |
---|
Mulla on yksi levy, jossa tuo termi lukee kannessa. Soi loistavasti ja vielä upeat soundit... Mä en pysty koneellani kuunteleen esim. yhtä Offspringin ja yhtä Topi Sorsakosken levyäni. Se riepoo aika paljon. |