Aihe: Esp-Ltd EX-401DX
1 2
Rimpitzki
18.06.2010 21:15:06
SkittaBöy: En puolustele floikkaa tässä mitenkään koska en siitä todellakaan itse pidä, mutta ei vireen ja kielten vaihtaminen blokatulla floikalla kyllä eroa kiinteästä tallasta mitenkään. Blokattu floikka toimii aivan kuin kiinteä talla, ei liiku mihinkään ja em. asiat ovat aivan yhtä helppoja/nopeita tehdä. Tämä siis koskee sellaista blokkausta, missä tallan liike on blokattu molempiin suuntiin ja kampi irroitettu kokonaan.

Tosin se itseäni ärsyttää floikassa silti, että kielistä pitää katkoa ne "pallopäät" pois. Mutta ei se nyt suuri haitta sinänsä ole.

Aijaajaa, no tarviikos sitä lukkosatulaa sillon pitää lukossa ollenkaa? Minnuuta ei ainakaan ärsytä ne pallopäiden leikkaamiset.

Vielä tästä topicin mukaisesta kitarasta, jos sille tekee sen blockkauksen, eli palikka sinne alle, niin se näkyy, ruma kohta, eikö vaan? Ellei laita see-truu-black väristä palikkaa tietysti sinne...höhöö niin tietysti. öh?
-Rock On!!-
lavaamo
18.06.2010 21:23:48
Rimpitzki: Aijaajaa, no tarviikos sitä lukkosatulaa sillon pitää lukossa ollenkaa? Minnuuta ei ainakaan ärsytä ne pallopäiden leikkaamiset.

Vielä tästä topicin mukaisesta kitarasta, jos sille tekee sen blockkauksen, eli palikka sinne alle, niin se näkyy, ruma kohta, eikö vaan? Ellei laita see-truu-black väristä palikkaa tietysti sinne...höhöö niin tietysti. öh?

Se palikka laitetaan sinne sustainblockin väliin, eli ei näy mihinkään, ellet avaa sitä peitelevyä sieltä takaa ja katsele sitäkautta.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Rimpitzki
18.06.2010 21:43:08
lavaamo: Se palikka laitetaan sinne sustainblockin väliin, eli ei näy mihinkään, ellet avaa sitä peitelevyä sieltä takaa ja katsele sitäkautta.

Joo no ei tuu kovin usein sitä harrastettua.
-Rock On!!-
SkittaBöy
18.06.2010 22:54:01 (muokattu 18.06.2010 22:56:19)
Etkö sä sitten muista kepeistä katko kieliä?

Tarkoitin tässä sitä toisen pään leikkaamista. Floikassa kun kielet asetetaan tallaan ilman niitä "palloja". Eli yksi ylimääräinen leikkaus täytyy tehdä.

tarviikos sitä lukkosatulaa sillon pitää lukossa ollenkaa

No periaatteessa ei, mutta itse olen pitänyt ne pultit silti kiinni. Tuo on tietysti vielä sellainen ylimääräinen vaiva kiinteätallaiseen verrattuna.

Ja kuten aiemmin sanoinkin, floikkamallien hinta on yleensä niin paljon kiinteätallaista korkeampi, ettei sellaista kannata hankkia vain blokatakseen sen, jos se väri ei ole todella niin tärkeä asia että sen takia täytyy saada floikallinen. :)
rize88-
18.06.2010 23:30:52
SkittaBöy: Tarkoitin tässä sitä toisen pään leikkaamista. Floikassa kun kielet asetetaan tallaan ilman niitä "palloja". Eli yksi ylimääräinen leikkaus täytyy tehdä.

Mä oon laittanut ne "pallot" nykyään sinne virityskoneiston päähän, kun kyllästyin katkomaan niitä. Sitten vaan toisesta päästä vähän lyhentää, ja ruuvaa tallaan kiinni. käy joutusammin vaihto. ei kai tuolla merkitystä ole mitenpäin se kieli siinä kulkee.
Rimpitzki
18.06.2010 23:54:37
Nyt mä älysin sen blokkaushommelin. Hyvä että nykysestä keihäästä oli jotai apua, siitä sai esimerkkiä. Pitää sekin blokata.

Mut kiitti taas Ämnetin nörtit, tää autto kovasti.
-Rock On!!-
lavaamo
19.06.2010 04:32:15
SkittaBöy: Tarkoitin tässä sitä toisen pään leikkaamista. Floikassa kun kielet asetetaan tallaan ilman niitä "palloja". Eli yksi ylimääräinen leikkaus täytyy tehdä.

Ne kielet voi pujottaa sinne tallaan myös "väärinpäin" jolloin pallot jää viritinpäähän.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
9292
19.06.2010 19:48:50 (muokattu 19.06.2010 19:50:33)

Voithan sä metsästää sitä erikoisempaa sarjaa, joka on jo poistettu kylläkin valmistuksesta. Ne taisi olla FX sarjalaisia ja niistä löyty tota exploreria. Niistä löytyi mun mielestä myös hienompi lapa kuin tuo keihäänkärkilavat ovat

http://www.carlinoguitars.com/images/IMG_0012esp_2_full.jpg

E: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=428636 Tuolta torilta löytyi vielä melko edullisesti tuota sarjaa oleva keppi. Tuohon kun vielä vaihdat uudet mikit ja virittimet niin alkaa olla keppi kunnossa eikä ole ainakaan tylsän näköinen
Rimpitzki
20.06.2010 19:53:29
9292: Voithan sä metsästää sitä erikoisempaa sarjaa, joka on jo poistettu kylläkin valmistuksesta. Ne taisi olla FX sarjalaisia ja niistä löyty tota exploreria. Niistä löytyi mun mielestä myös hienompi lapa kuin tuo keihäänkärkilavat ovat

http://www.carlinoguitars.com/images/IMG_0012esp_2_full.jpg

E: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=428636 Tuolta torilta löytyi vielä melko edullisesti tuota sarjaa oleva keppi. Tuohon kun vielä vaihdat uudet mikit ja virittimet niin alkaa olla keppi kunnossa eikä ole ainakaan tylsän näköinen

Juu kiitos vaan, mutta en oo tuosta puuväristä oikeen koskaan digannu. :)
-Rock On!!-
Ojamieli
18.07.2010 22:32:11

SkittaBöy:Tosin se itseäni ärsyttää floikassa silti, että kielistä pitää katkoa ne "pallopäät" pois. Mutta ei se nyt suuri haitta sinänsä ole.

Mie teen aina sillee että laitan ne pallopäät virityskoneistoihin nii ei tarvi niitä ainaskaa katkoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)