Fisher 15.07.2010 14:42:43 | |
---|
Moridin: Ootko ajatellut käydä kokeilemassa noita vahvistimia? Vois selvitä monta asiaa... Tottahan toki, ajattelin vaan ottaa asioista ensin mahdollisimman paljon selvää etukäteen. Ja eipä tässä minun lähelläni ole kuin yksi soitinliike ja voin lyödä vetoa että heiltä ei löydy kyseisiä härpäkkeitä, eli pitäisi tilata. Jotenka otan selvää ja etsin liikkeen jossa voi testata ja ajan sinne. -Late |
Fisher 16.07.2010 11:50:03 | |
---|
Mr.Rogers: Jos pelkää että greenbackit kärsii liikaa 100w marsun kanssa niin yksi vaihtoehto olisi nypätä kahdet pääteputket pois jolloin tehokin puolittuu? Onko kellään tästä kokemuksia? Mitä sanoo raati, onko nuo G12M greenbackit hyvät 80's hard rockiin? -Late |
Wespa 16.07.2010 11:52:37 | |
---|
Fisher: Mitä sanoo raati, onko nuo G12M greenbackit hyvät 80's hard rockiin? No se riippuu ihan siitä onks sulle 80's hard rock enemmä AC/DC vai vai vaikkapa Winger.. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Terry Pantheras 16.07.2010 13:16:02 | |
---|
Fisher: Onko kellään tästä kokemuksia? Mitä sanoo raati, onko nuo G12M greenbackit hyvät 80's hard rockiin? -Late No aineskii Extremen Nuno Bettencourt käyttää Greenbackeja. Oha se suht kasaria... Itse sanoisin, että miksi ihmeessä ei? Mutta heitän tähän myös oman villin korttini: Celestion Classic Lead 80: http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=t3ve04b9d8c9j841hod9qr2p65 |
Fisher 16.07.2010 13:58:24 (muokattu 16.07.2010 14:03:29) | |
---|
Wespa: No se riippuu ihan siitä onks sulle 80's hard rock enemmä AC/DC vai vai vaikkapa Winger.. Enemmän se Winger on mieleen. Ja jos jollakin on ehdotuksia noista kaapeista niin pitäisi sitten saada valmiina koska itse en ala kasaamaan. Nyt otin selvää eräästä myytävänä olevasta 2204:sta ja saatan katsastaa millainen se on. Kuitenkin mietityttää tuo efektiloopin puuttuminen, haittaako se miten efektien käyttöä ja sitten en voi liittää myöhemmin esim ADA MP-1:stä kiinni? Efekteinä tulisi olemaan Boss chorus, Cry baby wah sekä luultavasti MXR micro amp tai sekä että boss SD-1 tai Ibanez tube screamer. Kovasti tuolla ulkomaalaisilla sivuilla kehuvat 2204:sta paremmaksi koska 100W on aivan liikaa normi menoon kuulemma. Voiko tuollaisen efektiloopin rakentaa vanhaa 2204:een? -Late |
trih 16.07.2010 14:08:13 | |
---|
Fisher: Kovasti tuolla ulkomaalaisilla sivuilla kehuvat 2204:sta paremmaksi koska 100W on aivan liikaa normi menoon kuulemma. Voiko tuollaisen efektiloopin rakentaa vanhaa 2204:een? -Late Jos haluaa puolet hiljaisemman kuin 100W niin se on 10W. 50W on mölyltään samaa tasoa 100W kanssa. Mun 5W putkicombo täysillä riitti sellaiseen meteliin että huutamalla lujaa joutui puhumaan. Efektiloopin saa varmasti tehtyä mutta mitä järkeä kun uusi 2203 luupilla maksaa jo varmaan sitten saman verran. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
tommiot 16.07.2010 14:32:27 | |
---|
trih: Jos haluaa puolet hiljaisemman kuin 100W niin se on 10W. 50W on mölyltään samaa tasoa 100W kanssa. Mun 5W putkicombo täysillä riitti sellaiseen meteliin että huutamalla lujaa joutui puhumaan. Mut saundi on eri kuin tommosessa isommassa päätteessä. Efektiloopin saa varmasti tehtyä mutta mitä järkeä kun uusi 2203 luupilla maksaa jo varmaan sitten saman verran. Ei se loopin tekeminen mikään mahdottoman kallis homma kuitenkaan oo. Esimerkiks Metroampilta saa tämmöstä kittiä: http://metroamp.com/store/index.php … fo&cPath=78&products_id=499 Ja varmaan tunnin työ vahvistinkorjaajalla tuon asennus. En tiiä tekiskö Bluetone myös looppimodauksia? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
trih 16.07.2010 18:38:53 | |
---|
Moridin: Mut saundi on eri kuin tommosessa isommassa päätteessä. Tietysti. Viittasin vaan siihen kun kysyjä ajatteli 50W olevan jotenkin sopivasti jos 100W on liikaa, luulen meteliä tarkoittaneen. Molemmat liikaa :). Ulkoilmassa tosin varmasti tarvii tuollaisia tehoja mutta ei pienissä sisätiloissa. Ei se loopin tekeminen mikään mahdottoman kallis homma kuitenkaan oo. Esimerkiks Metroampilta saa tämmöstä kittiä: http://metroamp.com/store/index.php … fo&cPath=78&products_id=499 Ja varmaan tunnin työ vahvistinkorjaajalla tuon asennus. En tiiä tekiskö Bluetone myös looppimodauksia? Tietty jos 2204 on edullinen niin sitten kannattaa. Tuleehan tuosta kitin tilaamisesta ja asennuttamisesta varmastikin yli 200e. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
kimurantti1 16.07.2010 19:02:21 | |
---|
trih: Tietysti. Viittasin vaan siihen kun kysyjä ajatteli 50W olevan jotenkin sopivasti jos 100W on liikaa, luulen meteliä tarkoittaneen. No jaa. Desibeli on edelleenkin logaritminen yksikkö. Kotivolumella ei ole mitään eroa, että pauhaako siinä 50 wattinen vai 100 wattinen vahvistin. Mutta sillä volumella millä rokkibändi soittaa, se 3db on kyllä ihan selvästi havaittava ero äänenvoimakkuudessa. Plus että kyllähän 50 ja 100 wattiset päätteet tosiaan soundaa vähän erilaiselta. |
trih 16.07.2010 19:11:00 | |
---|
kimurantti1: No jaa. Desibeli on edelleenkin logaritminen yksikkö. Kotivolumella ei ole mitään eroa, että pauhaako siinä 50 wattinen vai 100 wattinen vahvistin. Mutta sillä volumella millä rokkibändi soittaa, se 3db on kyllä ihan selvästi havaittava ero äänenvoimakkuudessa. Plus että kyllähän 50 ja 100 wattiset päätteet tosiaan soundaa vähän erilaiselta. Desibeli on logaritminen yksikkö, kuten kirjoitin jo aiemmin kysyjälle. Tulpat korvissa paahtaessa se soundiero ei välttämättä ole suuren suuri. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
kimurantti1 16.07.2010 19:18:06 (muokattu 16.07.2010 19:19:44) | |
---|
trih: Desibeli on logaritminen yksikkö, kuten kirjoitin jo aiemmin kysyjälle. Tulpat korvissa paahtaessa se soundiero ei välttämättä ole suuren suuri. Ei varmasti olekaan suuren suuri ero, mutta havaittava kuitenkin. Sillä en ihan ymmärrä, kun välillä selvitetään että 50 ja 100 wattisella ei mukamas ole mökässä mitään eroa. Jos porukka käyttää tulppia, niin oletetaan että rokkibändin treeneissä kokonaismökä on jossain 100-110db välissä. Vaikkapa 108 desbelistä 105 desibeliin on aikamoinen hyppy äänenvoimakkuudessa jonka harjaantumattomatkin korvat tasan varmasti kuulee, ja jos hyvin natsaa, niin voi olla että kynnys jossa vahvistimen pääte "aukeaa" osuu tohon saumaan. |
Fisher 18.07.2010 15:57:52 (muokattu 18.07.2010 15:58:09) | |
---|
Kysytäänpä nyt vielä kerran että mitä olette mieltä noista Celestion V30:stä tuon JCM800 reissuen kanssa jos haetaan kasari soundia? Onko kellään kokemuksia? -Late |
kimurantti1 18.07.2010 16:00:45 (muokattu 18.07.2010 16:08:29) | |
---|
Fisher: Kysytäänpä nyt vielä kerran että mitä olette mieltä noista Celestion V30:stä tuon JCM800 reissuen kanssa jos haetaan kasari soundia? Onko kellään kokemuksia? -Late Monien mielestä niissä on suoraan elementtien edestä kuunneltuna aika räikeä yläkeskialue, mutta kyllä ne toimii. Mikitettynä varsinkin on todella helppo saada hyvää soundia. Mutta tää homma riippuu myös kaapista. Muutamaakin V30:llä ladattua erilailla rakennettua kaappia rinnan testanneena mä uskallan väittää, että kaapin rakenne on 40% siitä soundista, jos nyt ei aivan puolia. Kuitenkin todella isossa osassa, ihan lähtien puhtaasta äänenvoimakkuudesta suuntaavuuteen ja taajuuskaistaan. Esimerkiksi Mesan 2x12 kaappi soi paljon lujempaa kuin Mojotonen 2x12, tää on kaksilla korvapareilla triplatsekattu juttu kun ei meinattu alkuun uskoa. Mesan kaapissa oli myös skuupatumpi soundi, alapää meni alemmas ja yläpää ylemmäs, ja ero oli sellainen jonka harjaantumattomatkin korvat kuulisi. Molemmissa kaapeissa sisäänsoitetut brittiläiset V30:t, kaappien rakenne vaan oli erilainen. |
Icy-Sun 18.07.2010 16:02:29 | |
---|
Fisher:jos haetaan kasari soundia? Lienee G12T75 se tosi kasari. Tosin täällä kaikki dissaa niitä. Itse pidän huomattavasti enemmän niistä entä v30. Johtuu ehkä osittain siitä, etten soita metallia. Beyond here lies nothing... |
Fisher 18.07.2010 16:42:32 (muokattu 18.07.2010 16:42:49) | |
---|
|
Terry Pantheras 18.07.2010 17:27:37 | |
---|
Fisher: Löysinpä kaksi vertausvideota youtubesta, onhan tuo V30 paljon kirkkaamman kuuloinen: http://www.youtube.com/watch?v=9acguJjsgDg&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=XdR6NVj3-I8 Sanoivat tuolla toisella foorumilla että voisi koittaa kytkeä kaksi V30:stä ja kaksi G12T 75:sta x asentoon. Noinkohan toimisi. -Late On vissiin aika yleinen ristisiitos. Pakko vaan tähän väliin kertoa, ettet pääse mihinkään järkevään itseäsi miellyttävään lopputulokseen muutoin kuin testaamalla itse. Nämä foorumimielipiteet ovat vain kunkin kirjoittajan subjektiivisia mielipiteitä, eikä omaa testailuun pohjautuvaa perstuntumaa voita mikään. |
kimurantti1 18.07.2010 17:54:44 | |
---|
Terry Pantheras: Pakko vaan tähän väliin kertoa, ettet pääse mihinkään järkevään itseäsi miellyttävään lopputulokseen muutoin kuin testaamalla itse. Nämä foorumimielipiteet ovat vain kunkin kirjoittajan subjektiivisia mielipiteitä, eikä omaa testailuun pohjautuvaa perstuntumaa voita mikään. Aamen. *Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!* |
Henkka370 18.07.2010 18:10:06 | |
---|
kimurantti1: oletetaan että rokkibändin treeneissä kokonaismökä on jossain 100-110db välissä. Pyh! Rokkibändi vetää aina täysillä! Ja mitä aiheeseen tulee, molemmat hyviä pelejä. Minulta löytyy 6505 ja tykittää, varmasti tykittää myös Marsulla. Rock on! NY RILLATAAN! |
Torniojaws 18.07.2010 18:35:10 (muokattu 18.07.2010 18:36:41) | |
---|
Icy-Sun: Lienee G12T75 se tosi kasari. Tosin täällä kaikki dissaa niitä. Itse pidän huomattavasti enemmän niistä entä v30. Johtuu ehkä osittain siitä, etten soita metallia. Itse pidän niistä enemmän kuin V30 ja soitan metallia :) Erottuu huomattavasti paremmin miksauksessa kuin V30, jonka soundi on aavistuksen tuhnuinen (Mesan kaapissa) poislukien se jääpiikki. Voi tietysti riippua vahvistimestakin. Kaikki nupit eivät ole kaikkien kaappien kanssa "yhteensopivia". |
Henkka370: Pyh! Rokkibändi vetää aina täysillä! Ja mitä aiheeseen tulee, molemmat hyviä pelejä. Minulta löytyy 6505 ja tykittää, varmasti tykittää myös Marsulla. Rock on! Laitoin sulle plussaa. Tämän voi uskoa todeksi. 99% tänne kirjoittajista ei ikinä laita yhtäkään ääninäytettä mutta puhetta löytyy. Siitä voi sitten päätellä mikä on kirjoittajien asiantuntemus.... Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |