Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä tarviin musiikin tekoon?
1
vattukissa
17.06.2010 11:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon aatellu ruveta tekeen musiikkii, ja mull on pari ideaa. Mut mitä kaikkee mä tarvin musiikin tekoon? Mä kerron mitä mull on.
- Roland JUNO-D (löytyy midi out ja in)
- Hp läppäri
- FL Studio demo (luultavasti ostan, jos tarvetta)
- AKG D5 mikki
ja sit oon meinannu ostaa Alesis Multimix 4USB:n sitä varte et saan sen kautta mikin, syntikan ja muut mahdolliset kuulumaan koneeseen. Ja sit jos ostan sen, niin voinko mä sit vaan nauhottaa Audacityyn, ja se ottaa sit ton USB jutun kautta sen äänen?
 
Kalmo
17.06.2010 11:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä jutut on kirjoitettu täällä noin kymmenen kertaa viikossa vuosien ajan.
Kannattaa lukaista Studiotyöskentely-osion pysyvistä "Äänityshommien alkuun" ja muualtakin.
 
Mutta muuten..kun olet hankkinut sen Multimixin, sinulla on kaikki, mitä alkuun tarvitset.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
vattukissa
17.06.2010 22:59:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Nämä jutut on kirjoitettu täällä noin kymmenen kertaa viikossa vuosien ajan.
Kannattaa lukaista Studiotyöskentely-osion pysyvistä "Äänityshommien alkuun" ja muualtakin.
 
Mutta muuten..kun olet hankkinut sen Multimixin, sinulla on kaikki, mitä alkuun tarvitset.

 
Joo oon huomannu, mut kenelläkään en oo nähny olevan samoja vehkeitä:-) Mitä ohjelmia mun muuten kannattaa ostaa?
 
vattukissa
17.06.2010 23:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon aatellu fl studiota (fruity loop), mut ei mitään tietoo, mikä siihen sopii. Kun sitten kun ostan ton multimixin, niin pitäis saada mikki ja syntikka sen kautta nauhotettua johonki ja sit miksata sitä jne. Nauhotukseen mulla on esim. Audacity ja Sonyn Acid Xpress (jos oikeen muistan nimen). Et ohjelma ehdotuksii! Ohjelmien budjetti mull on150 euroo, mut mieluiten alle sata.
 
Charge
03.07.2010 10:40:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audacity ja FL studio demo. Äänität kaiken muun audalla paitsi ne instrumentit, joita et omista/osaa soittaa.
 
Ihan vipsahtanut.
pietari-poika
03.07.2010 23:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmonen välihuomautus että musiikin teossa pääsee alkuun pelkällä soittimella ja tallennusvälineellä. Kynä ja paperia tai vaikka kännykän ääninauhuri riittää alkuun. Ymmärsin että tässä aiheessa kyseltiin enempi kunnon äänityshommia mutta aloittelijoille tiedoksi että pääse sitä alkuun vähälläkin!
 
Tommittaja
04.07.2010 13:47:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin, suurin osa aloittelijoista voi äänittää vaikka tällä tavalla:
 
ostat (mono)piuhan (3,5mm) jonka sitten laitat vavhistimen kuulokereiästä koneen line-in reikään. jos ei ole kitara, sitten vaan jollain halpamikillä esim kännykästä. (tai karaokemikki.
 
http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php
tepeh
08.07.2010 22:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pietari-poika: Semmonen välihuomautus että musiikin teossa pääsee alkuun pelkällä soittimella ja tallennusvälineellä. Kynä ja paperia tai vaikka kännykän ääninauhuri riittää alkuun. Ymmärsin että tässä aiheessa kyseltiin enempi kunnon äänityshommia mutta aloittelijoille tiedoksi että pääse sitä alkuun vähälläkin!
 
Ei tarvii edes äänityslaitteita. Jollain instrumentilla voi tehdä musiikkia, vaikkei sitä mihinkään tallentaisikaan. Mutta tallentaminen on hyvä apu.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
doctrine
18.07.2010 11:53:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Ei tarvii edes äänityslaitteita. Jollain instrumentilla voi tehdä musiikkia, vaikkei sitä mihinkään tallentaisikaan. Mutta tallentaminen on hyvä apu.
 
Sibelius ei tarvinnut edes instrumenttia. Mietti päässään miten melodiat kulkee ja kirjoitti sitten nuoteiksi. Oli kuulemma äärimmäisen tiukka isänä, ruokapöydässä ei saanut edes puhua ettei Sibben inspiraatiot kärsisi. :P
 
http://www.payloadband.info/
Kaakatus
22.07.2010 12:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos koskettimien kanssa paljon tekee, niin kannattaa hankkia äänikortti/interface jossa on midi liitännät. Jollain FL:lläkin on paljon mukavampi työstää esim. bassokuvioita, jos voi midittää ne koskettimilla hiirellä tökkimisen sijaan. Tietysti voihan kaiken rumpuja myöten vetää junosta audiona.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «