Aihe: Symphony x
1 2 3 4 5 6 7 8 911 12 13 14 15
kunnasja
02.02.2010 13:55:49
New Mythology Suite on kova kiekko, tosin pienin teemalevyrasitevarauksin. Joka levyllä on hyvät ja huonot hetkensä, kannattaa tutustua kaikkiin :)

Spotifyssä ei ole tuota New Myth... mutta muut kylläkin, sieltä pääsee vähän alkuun. Eka levy (jossa on eri laulaja) on hieman vielä oman tyylin hakemista, mutta muuten kehityskaari on aika mukava.
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
John Titor
03.02.2010 00:11:35

kunnasja: New Mythology Suite on kova kiekko, tosin pienin teemalevyrasitevarauksin. Joka levyllä on hyvät ja huonot hetkensä, kannattaa tutustua kaikkiin :)

Spotifyssä ei ole tuota New Myth... mutta muut kylläkin, sieltä pääsee vähän alkuun. Eka levy (jossa on eri laulaja) on hieman vielä oman tyylin hakemista, mutta muuten kehityskaari on aika mukava.

Meikä kyllä diggaa Twilight in Olympuksen joka ainoasta rallista ihan perkeleesti. Paitsi se Beethoven-tulkinta on aika megakorni, mutta onneksi se toimii 4-raidan introna. Ja Divine Wingsiltäkin ainoa raita jonka silloin tällöin skippaan on 7.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Eero Laine
03.02.2010 10:49:27
Itseltäni löytyy V ja Divine Wings, eikä mitään valitettavaa juuri minkään suhteen. Romoe ja etenkin Allen ovat molemmat hemmetin hyviä, biisit tuntuvat toimivan biljoonannen kuuntelunkin jälkeen ja itse en ole löytänyt soundeista mitään kummempaa valittamista: pieni rytmikitaran tunkkaisuus tekee siitä yllättävän erottuvan ja persoonallisen.

Itse en ainakaan Paradise Lostin ekasta sinkusta kummemmin innostunut, sopassa kuulosti olevan turhan paljon metallia ja turhan vähän neoklassista progea. Mikä olisi tästä vinkkelistä hyvä lätty hankkia?

Olisi kyllä helvetin hauska kuulla Symphony X:n cover tästä biisistä: http://www.youtube.com/watch?v=j8m2VpxyDig
Burn
03.02.2010 12:30:46

John Titor: Meikä kyllä diggaa Twilight in Olympuksen joka ainoasta rallista ihan perkeleesti. Paitsi se Beethoven-tulkinta on aika megakorni, mutta onneksi se toimii 4-raidan introna. Ja Divine Wingsiltäkin ainoa raita jonka silloin tällöin skippaan on 7.

Twilight in Olympus on kyllä todella timangia menoa alusta loppuun, mutta paperinohkaset soundit syövät kuunteluelämystä melkosesti. Ei pysty käsittämään miten ihan ok-soundisesta TDWOT:lta tehdään seuraavalla levyllä loikkaus monta pykälää alemmas, siis noin niinku soundien suhteen...
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
JOPPA
03.02.2010 16:15:19
En kuuntele. En huonoksikaan sano. Joskus ajat sitten olen jonkun biisin noilta kuullut, joka mielestäni oli todella hyvä(?), mutta en enää sen nimeä muista. Siinä saattoi jossain kohtaa olla - jos oikein muistan - joku matalalta soitettu yksisävelinen(?) kitarariffi. Ihan en 100% varma ole kyllä onko se biisi edes kyseisen yhtyeen, mutta lähes täysin varma olen. Lähes.
E:stä C#:ään
Yrms
04.02.2010 11:31:14
JOPPA: Siinä saattoi jossain kohtaa olla - jos oikein muistan - joku matalalta soitettu yksisävelinen(?) kitarariffi.

Luettelenko kaikki biisit? :)
www.mikseri.net/blindways
Eero Laine
10.02.2010 18:48:15
No joo, ekan kuuntelun jälkeen tuo Paradise Lost kuulostaa sittenkin aika hemmetin hyvältä, vaikka raskautta voisi vähän vähentääkin.
Sotahippi
12.02.2010 15:00:44 (muokattu 13.02.2010 21:13:14)

Burn: Twilight in Olympus on kyllä todella timangia menoa alusta loppuun, mutta paperinohkaset soundit syövät kuunteluelämystä melkosesti. Ei pysty käsittämään miten ihan ok-soundisesta TDWOT:lta tehdään seuraavalla levyllä loikkaus monta pykälää alemmas, siis noin niinku soundien suhteen...

Mun mielestä Divine Wingsillä on tosi kirkkaat soundit. Olympus on sitten siitä tummempi, joka kyllä mielestäni sopii ja luo tunnelmaa. Vertaisin tätä Divine Wingsiä vähän ...and justice for alliin tai Images&Wordsiin. Eli liian kirkkaat soundit ja sitten seuraavalla kompensoidaan. Niillähän oli siihen aikaan melekoinen tahti levynteossa, joten soundien heittely saattaa selittyä osin kiireelläkin. + että joka levyn on masteroinut eri heebo. Ja tuottajissakin on ollut aina vähän muutoksia. Ja miksaajissa. Ja studioissa. Viime aikoinahan tosin ovat viihtyneet Romeon "Dungeonissa".

Tarkistin oikein kansivihkosta: Olympuksella on kolme tuottajaa, muttei miksaajaa eikä masteroijaa. Kukaan ei kehtaa ottaa kunniaa. :)
Vain paras on liian hyvää.
Sotahippi
12.02.2010 15:01:45

Eero Laine: No joo, ekan kuuntelun jälkeen tuo Paradise Lost kuulostaa sittenkin aika hemmetin hyvältä, vaikka raskautta voisi vähän vähentääkin.

Amerikassa kaikki on isompaa. Ja isommallaan.
Vain paras on liian hyvää.
drlecter
23.05.2010 14:09:45

====== 18.MARCH.10 ======
Symphony X enter the studio!
Things are moving right along with the new CD! The music is all finished and Jason arrived in New Jersey this week, drums start tracking today. Mike has promised to get photos of the recording sessions so stay tuned for those! -- Jax

Timanttia tulee ihan varmasti.
Kiksaus
23.05.2010 20:49:10

drlecter:

Timanttia tulee ihan varmasti.

Pakko tulla!
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Shredator
23.05.2010 22:15:12

Kiksaus: Pakko tulla!

No eipä ne ole vielä huonoa levyä tehneetkään :) Divine Wings, Olympus ja V yhä lempparit.

Odotukset on kieltämättä korkealla. Toivoa sopii myös, että saataisiin Romeo kumppaneineen viimeinkin kokopitkälle keikalle Suomeen!
Nomen est omen.
Meadow
23.05.2010 23:07:43
Kikkelihevikausihan loppui allekirjoittaneella jo yläasteiässä, mutta Symphony X on aina osannut tehdä omia kuulohermoja miellyttävää tukutukua. Paradise Lost tykitti oikein makeasti ja oli julkaisuvuotensa parhaita levyjä, joten odotukset uutukaiselle ovat kovat.
Kiksaus
16.07.2010 11:40:37

Mites onko jengi tutustunut Russell Allenin muihin projekteihin? Itse oon popittanut Allen/Landen molempia levyjä spotifystä ja olen pakotettu ostamaan molemmat. Todella hyvää kamaa ja molempien laulajien äänet sointuu hyvin keskenään. Nyt kuuntelussa Russell Allen's Atomic Soul ja täähän on ihan black sabbath/zeppelin-osastoa, vanhempaa rokkia siis.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
migreenimies
16.07.2010 19:17:29 (muokattu 17.07.2010 06:09:38)
Kiksaus: Mites onko jengi tutustunut Russell Allenin muihin projekteihin? Itse oon popittanut Allen/Landen molempia levyjä spotifystä ja olen pakotettu ostamaan molemmat. Todella hyvää kamaa ja molempien laulajien äänet sointuu hyvin keskenään. Nyt kuuntelussa Russell Allen's Atomic Soul ja täähän on ihan black sabbath/zeppelin-osastoa, vanhempaa rokkia siis.

The Battle-albumilla on ihan vitun hyviä biisejä! Tullut kuunneltua paljon sitä levyä, mutta The Revengeä ei niin hirveästi. Pitää tutustua siihenkin. Magnus Karlsson (noiden biisien säveltäjä) on muuten kovis. Niin ja syyskuussahan näiltä on muuten tulossa uus levy nimeltä The Showdown!
Ennen auringonnousua yöhön katoan, ennen auringonnousua kotiin suunnistan!
migreenimies
19.07.2010 17:04:46
Jaa, no ei mulla sitten siitä mitään varmuutta ole. Ei olisi eka kerta kun wikipedia kertoo puppua.

http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8rn_Lande

The third Allen/Lande album titled "The Showdown" has been announced for release in September 2010.
Ennen auringonnousua yöhön katoan, ennen auringonnousua kotiin suunnistan!
StoRBa
20.07.2010 09:38:35

Uusi Allen/Lande kyllä maistuisi!
MadCraft
Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. Onko tuo... Super Guss Cola??
Kiksaus
20.07.2010 09:49:28

LionMusicin nettikaupasta molemmat Allen/Lande-levyt 11.95€/kpl. Nice.

Itse diggailen selvästi enemmän tuota uudempaa levyä.
BobHope
20.07.2010 13:16:17

Yritin eilen kuunnella tuota Jorn/Landen uudempaa ja täytyy sanoa että biisimateriaali oli kyllä niin perin tyhjänpäiväistä perusrieskaa että huh huh. Laulajat on molemmat ihan maailman huippuja hevipuolella ja äänet sopii yhteen, mutta ei niitä biisejä jaksa vaan kuunnella...
VITUTTAAKO? NAMINAMI
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)