tommiot 16.03.2004 11:09:15 (muokattu 16.03.2004 11:09:48) | |
---|
Mitenkähän sais/saisko semmosta 80-luvun Iron Maidenin säröä? Kamat on ESP LTD Ex-351 ja Fender Frontman Reverb 15W. |
lamu 16.03.2004 11:21:26 | |
---|
AIka laaja tuo 80 -luku... Muutaman albumin heittivät maiden sillon. Jotain tarkemmin? -en keksi mitään järkevää |
Nixzar 16.03.2004 11:30:12 | |
---|
*Keep on rocking in the free world* |
tommiot 16.03.2004 15:28:16 (muokattu 16.03.2004 15:29:29) | |
---|
Niin jotain semmosta kun Number of the beastilla esim... Ja taitaa tuosta mun kepistä lähtee vähän bassonen soundi verrattuna äijien stratoihin... Tai riittääkö jos ostaa vaan jonku säröpedaalin? |
PoLFus 16.03.2004 15:39:51 (muokattu 16.03.2004 15:40:47) | |
---|
Niin jotain semmosta kun Number of the beastilla esim... Ja taitaa tuosta mun kepistä lähtee vähän bassonen soundi verrattuna äijien stratoihin... Tai riittääkö jos ostaa vaan jonku säröpedaalin? Mitäs kamoja sulla on? Middle-painotteista soundia on mun mielestä NOTB- levyllä on. EDIT: joo...kamat näkyikin ~ 7ender $tratocaster ~ |
Osta isompi vahvistin. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
Invader 16.03.2004 16:24:30 | |
---|
Osta isompi vahvistin. Ehem, ei välttämättä isompikaan, vaan _parempi_. *nusnus* Öerlr!! |
85423321 16.03.2004 16:43:23 | |
---|
Ei se mitään parempaa vahvistinta tarvitse. Ettekö ole kuulleet sanontaa "soundi tulee sormista"? Meikäläisen tasoiset soittajat vaihtavat jazzista death metalliin koskematta kitaran tai vahvistimen nappuloihin! Itseasiassa Number of the beast on soitettu nauhalle nailonkielisellä kitaralla! Soundi on sormissa!!!!!!11111111 Sade on Jumalan pissaa. |
Lord of the strings 16.03.2004 18:16:46 | |
---|
Itseasiassa Number of the beast on soitettu nauhalle nailonkielisellä kitaralla! Oisko noin? "Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi. |
trih 16.03.2004 18:34:19 | |
---|
Oisko noin? Onon. Manowarinkaan kitaristi ei tarvitse säröpedaalia tai säröä vahvistimesta koska se soittaa niin lujaa ihan luonnostaan. Voi olla ettei tarvi vahvistinta edes stadionkeikoille ku osaa soittaa vaan lujaa. Ja sitten ekvlisointi vielä sormista. |
Ziggy Bubba 16.03.2004 19:00:50 | |
---|
Joo, ja Hendrix veti nokkahuilua hampailla... :) Osta POD tai V-Amp (tai joku muu pätevä mallintaja). Laajenee soundiarsenaali huomattavasti. Toi vahvistin/mallintaja/särö-osasto vaikuttaa soundiin mun mielestä paljon enemmän kuin ite kitara.. |
trih 16.03.2004 19:08:39 | |
---|
Toi vahvistin/mallintaja/särö-osasto vaikuttaa soundiin mun mielestä paljon enemmän kuin ite kitara.. Samaa mieltä. Tuon tason kitaralla soittaa jo mitä vaan. Noilla pikkuvahvareilla ei periaatteessa tee mitään. Niitä nyt vaan myydään kun ei vielä useimmat ihmiset paremmasta tiedä: Nykyään myydään näitä mallintavia. Behringerin V-Amp pilkkahintaan niin saa kaikki tarvittavat soundit cleanista mättösäröön + kaiut,delayt,chorukset,flängerit ym leikkikalut kitaroinnin harjoitteluun. |
tommiot 16.03.2004 19:15:14 | |
---|
No ei mulla oo rahaa tommosiin :P siis viel... Onhan mulla kitarakin ollu pari viikkoo... Meinasin että jos alkais pistää vähä rahaa sivuun, että sit ku soittotaitoo vähä kertyy niin hommaa lisää kamoi. Piti ostaa halpa vahvistin kun ostin vähän paremman kitaran kun mitä aluks oli kiikarissa... |
Vemmy 16.03.2004 19:22:12 | |
---|
No ei mulla oo rahaa tommosiin :P siis viel... Onhan mulla kitarakin ollu pari viikkoo... Meinasin että jos alkais pistää vähä rahaa sivuun, että sit ku soittotaitoo vähä kertyy niin hommaa lisää kamoi. Piti ostaa halpa vahvistin kun ostin vähän paremman kitaran kun mitä aluks oli kiikarissa... Erittäin hyvä päätös. Ei niistä soundeja kannata ensimmäiseksi ryhtyä murehtimaan. Hyvä kitara on todennäköisesti pitkäaikainen kaveri, ja pikkuvahvistimella voi sitten aina soitella inhimillisillä voimakkuuksilla kotioloissa. Loppupeleissä siihen "oikean" (tai "oman") soundin etsintään saa upotettua usein juuri niin paljon rahaa kuin on käytettävissä. Kuitenkin varsin yksinkertaisilla vehkeillä pääsee jo pitkälle. Sellaista soundia, jota esimerkiksi Iron Maidenilla on jollain levyllä, ei saa aikaiseksi kuin soittamalla täsmälleen samanlaisilla laitteilla ja täsmälleen samanlaisesti (joka onkin sitten käytännössä lähes mahdotonta) ja sitten vielä ajamalla oma soitto samanlaisen ryjäkaman läpi, joka kyseisen levyn nauhoituksissa on studiossa ollut, eli luultavasti melkoisen laiteröykkiön läpi. Ei kukaan kuulosta Dave Murraylta ensimmäiseksi, vaikka osaisi kaikki levyt ulkoa. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
tommiot 16.03.2004 19:32:20 | |
---|
Niin eipä toi mun soitto kuulosta Metallicaltakaan, vaikka Hetfieldillä taitaa olla aika samanlainen keppi (tosin aktiivimikeillä) :) |
Ziggy Bubba 16.03.2004 19:44:41 | |
---|
No ei mulla oo rahaa tommosiin :P siis viel... Onhan mulla kitarakin ollu pari viikkoo... Meinasin että jos alkais pistää vähä rahaa sivuun, että sit ku soittotaitoo vähä kertyy niin hommaa lisää kamoi. Piti ostaa halpa vahvistin kun ostin vähän paremman kitaran kun mitä aluks oli kiikarissa... Kannattaa säästellä, joo. Ei tossa vaiheessa tarvii mitään ihmeempiä vehkeitä, ei niiden hienouksia oikein osaa edes alussa arvostaa :) V-Amp 2 on oikein hyvä peli, löytyy multakin. Hinta on tosiaan aika ihmeen alhanen, en käsitä miks joku noilla hinnoilla ostaa PODin. |
trih 16.03.2004 20:08:47 | |
---|
V-Amp 2 on oikein hyvä peli, löytyy multakin. Hinta on tosiaan aika ihmeen alhanen, en käsitä miks joku noilla hinnoilla ostaa PODin. Hima/stdiokäytössä ei väliä mikä se vempain on merkiltään kunhan soundi on hyvä. Keikkakäytössä asia voi olla eri. Behringerillä kun on tuo halpismeininki kuitenkin niin tuotteen luotettavuus ainutkertaisessa tilanteessa on aika tärkeä. |
Jormaz 17.03.2004 12:21:49 | |
---|
Ei se mitään parempaa vahvistinta tarvitse. Ettekö ole kuulleet sanontaa "soundi tulee sormista"? Aivan! Tämä on Muusikoiden.net Totuus #1. Ihan sama mitä soundia haetaan, se lähtee aina sormista! Back to the 80's |
Nixzar 17.03.2004 12:43:52 | |
---|
Toi number of the beastin alkuriffi on kyllä kova. Flangeria sekoitettu säröön juuri sopivasti. *nam* :D *Keep on rocking in the free world* |
Ziggy Bubba 18.03.2004 21:59:11 | |
---|
Aivan! Tämä on Muusikoiden.net Totuus #1. Ihan sama mitä soundia haetaan, se lähtee aina sormista! Aivan totta, mutta eikös tässä kuitenkin puhuttu kitarakamoista eikä soittamisesta? Toi alkaa kuulostaa aika kuluneelta latteudelta, vaikka siitä onkin solloin tällöin ihan hyvä aloitteleville kepittäjille muistuttaa :) |