Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 520 21 22 23 2444 45 46 47 48
Dropped C
23.06.2010 10:10:23
Joo, se makso 656 eugenii, mut nyt näyttäs olevan Soundstoressa alennukset ohi ja hinta on tällä hetkellä 820.
PnukBassist
23.06.2010 10:51:15

Killin kellit sentään.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Dropped C
23.06.2010 11:05:32
Mut mihkä sä uusia vehkeitä tarviit? Luulis et noi nykyset sopii punkkiin kun nyrkki simmuun? Osta mielummin toinen SVT 410HE tai sitten SVT 15E, jos ei mökkälä riitä...
PnukBassist
23.06.2010 17:17:23

Noh siinäpä se, kun tää punkkitouhu hoidetaan jollain autolla mikä milloinkin saadaan lainaan (kun ei saa lainaa että vois ostaa oman auton) niin ei nuo Ampegit ole ollu ainoallakaan keikalla Oulun ulkopuolella moneen vuoteen. Ohan nuo 'pegit tietty kivat tuolla treeniksellä, mutta vähän kalliinpuoleinen setti siihen tarkoitukseen, hehe. Että jos ois joku pikkukiva Markbass-setti niin mahtuis autoon kuin autoon ainakin osa laatikoista matkaan. Sitten kun lottovoitto osuu niin ostaa sen keikkapakun ja rantasaunan.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
rahvas
29.06.2010 14:35:11
Moro,
joko on jollain kokemusta noista MB:n Club-sarjan kaapeista, esimerkiksi tuosta Clubin 102:sta. Vai pitäneekö vaan kääntyä vanhan ja turvallisen Standard-sarjan puoleen..?
Voi kyynel
Dropped C
14.07.2010 15:14:44
Sellaista ainakin että R500:n Low ja High (80Hz ja 3kHz) namiskuukkelit on viritetty eri kohtiin kun Pikkumaken (40Hz ja 10kHz) eri versioissa. Pikkumaken High - säätö ei tee yhtikäs mitään pillittöman kaapin kanssa, ei niin sitten mitään. Mikä on kyllä harmi. R500:ssa se taas vaikuttaa paljonkin saundiin, kun kääntelee.

Toi 80Hz vs. 40Hz on sitten varmaan enemmän makuasia. Pikkumakessa ainakin näytti siltä että elementti haluaa tulla ulos kotelosta kun bassoa väänsi yli klo 15:sta....
Johannes_t
15.07.2010 11:40:37

Dropped C: Sellaista ainakin että R500:n Low ja High (80Hz ja 3kHz) namiskuukkelit on viritetty eri kohtiin kun Pikkumaken (40Hz ja 10kHz) eri versioissa. Pikkumaken High - säätö ei tee yhtikäs mitään pillittöman kaapin kanssa, ei niin sitten mitään. Mikä on kyllä harmi. R500:ssa se taas vaikuttaa paljonkin saundiin, kun kääntelee.

Toi 80Hz vs. 40Hz on sitten varmaan enemmän makuasia. Pikkumakessa ainakin näytti siltä että elementti haluaa tulla ulos kotelosta kun bassoa väänsi yli klo 15:sta....

40hz on AIVAN liian matalalle viritetty.
Dropped C
15.07.2010 13:37:31 (muokattu 15.07.2010 13:45:39)
Joo, ite ottasin sen ehkä kohtaan 60Hz. Kun on kummatkin, PikkuMake ja R500. Toi 80Hz on ehdottomasti enemmän wanhan liiton soundiin kallellaan.

Ja sit se VPF - namiskuukkeli vielä boostaa manuaalin mukaan 35Hz:n kohdalta. Järjettömät alakerrat noista PikkuMakeista kyllä irtoaa, siis aivan liikaa ihan mihkä tahansa tarkoitukseen.

Ja siis korvallakin kyllä ihan kuulee, että se PikkuMaken Low tuuttaa sitä aivan matalinta bassoa ulos, ja paljon (+-16 dB on säädöt).
PnukBassist
20.07.2010 11:45:03 (muokattu 20.07.2010 11:47:26)

Jahkataanpas nyt vielä tännekin. Elikäs Ampekit menee myyntiin nyt perjantaina, ja tilalle olis tarkoitus shoppailla Markbassia koko rahalla. Nuppihommia oon miettiny, että josko ostais ton R500:n, Tube 800:n vai LM 800:n. Dropped C:n kanssa tästä jo juteltiinkin, mutta mietityttää kumminkin. Soundstoren kesäalessa olis kaikki tarjouksessa, mutta tietenkin toi eniten kiinnostava Tube800 maksaa myös eniten, eikä siitä saa niin paljon alennusta kuin esim. LM800:sta. Onko jolla kulla vielä jotain neuvoja, vai pitäneekö vaan olla viisas ja mennä paikanpäälle vehkeitä testailemaan? :)

E: Jaa no nyt sieltä Soundstoren sivuilta olikin jo R500 hävinnyt, että se taitaa olla jo pois laskuista...
Dropped C
20.07.2010 13:48:58 (muokattu 20.07.2010 13:51:35)
Oon tän aikasemminkin tänne kirjottanu, mutta kaverilla on Little Mark Tube ja mun mielestä se putki siinä ei tee oikein mitään. Eli Little Mark 800 vaan kehiin tai sit Little Mark Rocker. Tosin sanoisin että se R500 olisi ollut punkkihommiin enemmän passeli peli. Mut eipä näy enää Soundstoren sivuilla....
JaS
20.07.2010 16:09:42
Dropped C: Oon tän aikasemminkin tänne kirjottanu, mutta kaverilla on Little Mark Tube ja mun mielestä se putki siinä ei tee oikein mitään. Eli Little Mark 800 vaan kehiin tai sit Little Mark Rocker. Tosin sanoisin että se R500 olisi ollut punkkihommiin enemmän passeli peli. Mut eipä näy enää Soundstoren sivuilla....

Mä oon kyllä toista mieltä. Tuben putki ei ole mikään ihmeellisin putkietunen, mutta kyllä se on ihan eri kuulonen, ku trankkuetunen. Sitten jos vielä avaa pikkusen molempia pre shape filttereitä, niin se putki jotenkin herää henkiin. Ja käsittääkseni tubesta löytyy sama trankkuetunen, ku perus pikkumakesta, eikä hinta oo niin eri. Multa pisteet tubelle.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
PnukBassist
20.07.2010 23:54:37

Nii jos mulla olis pätäkkää niin laittaisin tommosen 800w MoMarkin missä ei oo mitään muuta kuin putkietunen ja noi V-filtterit. Tällä hetkellä taitaa olla LM800 etusijalla, EBS Multidrivestä saa kumminkin pörinää sen mitä sitä tarvii.
Dropped C
21.07.2010 03:45:41
No okei. Ite "kusetin" kaverin ostaan tollasen. Luulin itekkin että jotain putkisäröö siitä lähtee. Omistin jo ite tollasen R500 nupin.

Sitten kimpassa väänneltiin ja käänneltiin ei siitä mitään säröä lähtenyt. Ja sitten väänneltiin ja käänneltiin lisää ja tultiin siihen johtopäätökseen ettei ne miksit tai putkihässäkät tee yhtään mitään! R500 oli koko ajan mestoilla myös... Tuli silläkin soiteltua ja oltiin kumpikin vihasia.
Visakoivu
21.07.2010 11:45:35
Dropped C: No okei. Ite "kusetin" kaverin ostaan tollasen. Luulin itekkin että jotain putkisäröö siitä lähtee. Omistin jo ite tollasen R500 nupin.

Sitten kimpassa väänneltiin ja käänneltiin ei siitä mitään säröä lähtenyt. Ja sitten väänneltiin ja käänneltiin lisää ja tultiin siihen johtopäätökseen ettei ne miksit tai putkihässäkät tee yhtään mitään! R500 oli koko ajan mestoilla myös... Tuli silläkin soiteltua ja oltiin kumpikin vihasia.

Kyllä se putkietunen Tube 800:n tekee jotain, mutta säröä siitä ei kyllä lähde. Mutta soundia muuttaa kyllä huomattavasti, eli taisi olla teillä muissa kamoissa vika jos ei soundi muuttunut.
"Hamster on overdrive."
isomela
21.07.2010 17:50:02
Ittellä tuo Tube 800 (kiitti Visakoivun) ja multidrivestä ne pörinät otetaan, ei nupista. Ei voi muuta ku kehua tuota Tube 800-nuppia. On kyllä hyvä ja toimii loistavasti esim Avatarin 4x10 neodyymikaapin kanssa!
Dropped C
22.07.2010 12:53:45
Mitään muuta ei kyllä ollut rikki (siis soiteltiin kanssa sillä R500 nupilla saman kaapin kanssa). Olen kyllä yhä sitä mieltä aika minimaalista vaikutusta saundiin niillä LM Tube nupin namiskuukkeleilla oli. Kai ne jotain teki, mutta hyvin vähän. Mutta huono peli ei missään tapauksessa ole.
PnukBassist
25.07.2010 12:29:02

Ostin eilen päissään 4x10" kaapin ja Little Mark Rocker-nupin. Jos löytää auton tänään niin vois avata vaikka ne pahvilaatikot. Nyt ei vaan kukaan tiedä missä se tyyppi on kellä on auton avaimet.
PnukBassist
25.07.2010 14:04:38

Niin ja tosiaan eilen testailin niitä nuppeja, Little Mark Tube oli aivan jees, mutta kun avasin pikkuisen sitä Rockerin Tuubi-namiskaa niin kaupat tuli heti. Ältsin hyvänkuuloinen vehje!
calster
25.07.2010 17:15:49
PnukBassist: Niin ja tosiaan eilen testailin niitä nuppeja, Little Mark Tube oli aivan jees, mutta kun avasin pikkuisen sitä Rockerin Tuubi-namiskaa niin kaupat tuli heti. Ältsin hyvänkuuloinen vehje!

NONNI, laitappas sitten tulee kertomuksia Rockerista kun pääset kunnolla kokeilee..
Kiinnostaa kovin tuo laite. ..
wa evö mään!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)