Aihe: Nainen rummuissa!?
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
OPJ1974
10.03.2009 08:56:14

"Where is the stage?"
MK73
10.03.2009 14:25:34
Gardiner: Kuka on rumpali Siiri ja mis hää soittaa ?

Ilmeisesti ainakin Kumu -asiakas :-)

www.kumu.fi/finnish/rumpusetit/setit_145.html
Hiki ja vääntö.
Rumpukapulat
18.03.2009 19:24:45 (muokattu 18.03.2009 19:25:04)

http://www.youtube.com/watch?v=g6U4wdrQhz4&feature=related
Soitto on tiukkaa ja groovea, video ihan pasna ja rasittava.

http://www.youtube.com/watch?v=3JeaLug739k&feature=related
Tässäki vejetään pirun hienosti, mut äänipuoli vähä kusee.
ThinJointMortar
19.03.2009 01:49:23 (muokattu 19.03.2009 01:52:27)
Gardiner: Kuka on rumpali Siiri ja mis hää soittaa ?

Ilmeisesti ainakin Kumu -asiakas :-)

Siiri on Jyväskylän Konservatoriolla 3. eli viimeistä vuotta opiskeleva 18v rumpali. Sen lisäksi Siiri on Akatemian nuorisolinjalla, ja käy siellä Lehtosen Jussin tunneilla.

Siirin soittoa voi bongata ainakin Jyväskylä Big Bandin keikoilta.
eevatiikeri
23.03.2009 08:43:28
Mä ainakin soitan rumpuja ihan ihmisenä, en naisena. Oon soittanu bändeissä koko ikäni ja vaihdellut soittimia pianosta kitaraan ja sittemmin päätynyt rumpuihin. En ole koskaan ajatellut että "olen nainen joka soittaa" vaan se on sellainen kutsumus jota ilman ei voi elää. Itse treenaaminen sen sijaan on tylsempää hommaa, siksi toi kehittyminen tai tekniikka ei oo niin hyvin hallussa mutta soittamista on montaa eri lajia. Itse koen oman soittoni kuitenkin musikaaliseksi ja nykyisiin bändeihini ja projekteihini juuri sopivaksi.

Kannustan kyllä kaikkia naisia soittamaan enkä usko et naisissa ja miehissä on eroja muusikoina. Kundeille ehkä sähköisiin soittimiin ja rumpuihin tarttuminen tehdään helpommaksi kun mimmit ohjataan pianon ääreen.

Maailma muuttuu ja meitä "nais"rumpaleita on yhä enemmän, tsekatkaa vaikka ensteks Riston rumpali Alina tai Mymmelinsin (ja Liquid Sistersin) Anna joka on myös multitalentti eli löytyy myös kitaranvarresta (the Grumps).

Nainen ei kuulu nyrkin ja hellan väliin vaan rocklavoille siinä missä miehetkin.

...Ja onhan naisrumpalit aika hottia kamaa! Ei se väärin ole!
OPJ1974
24.03.2009 08:32:12

eevatiikeri: Mä ainakin soitan rumpuja ihan ihmisenä, en naisena. Oon soittanu bändeissä koko ikäni ja vaihdellut soittimia pianosta kitaraan ja sittemmin päätynyt rumpuihin. En ole koskaan ajatellut että "olen nainen joka soittaa" vaan se on sellainen kutsumus jota ilman ei voi elää. Itse treenaaminen sen sijaan on tylsempää hommaa, siksi toi kehittyminen tai tekniikka ei oo niin hyvin hallussa mutta soittamista on montaa eri lajia. Itse koen oman soittoni kuitenkin musikaaliseksi ja nykyisiin bändeihini ja projekteihini juuri sopivaksi.

Kannustan kyllä kaikkia naisia soittamaan enkä usko et naisissa ja miehissä on eroja muusikoina. Kundeille ehkä sähköisiin soittimiin ja rumpuihin tarttuminen tehdään helpommaksi kun mimmit ohjataan pianon ääreen.

Maailma muuttuu ja meitä "nais"rumpaleita on yhä enemmän, tsekatkaa vaikka ensteks Riston rumpali Alina tai Mymmelinsin (ja Liquid Sistersin) Anna joka on myös multitalentti eli löytyy myös kitaranvarresta (the Grumps).

Nainen ei kuulu nyrkin ja hellan väliin vaan rocklavoille siinä missä miehetkin.

...Ja onhan naisrumpalit aika hottia kamaa! Ei se väärin ole!

Ei todellakaan ole väärin, eikä tässä ketjussa varmaan halutakaan korostaa sitä, että Miehet olisivat tässä asiassa parempia kuin Naiset. Tai että joidenkin instrumenttien oppimisessa olisi jotain eroa sukupuolten välillä - paitsi, että kuten aiemmin jo viitattiin, naiset ovatkin itse asiassa tunnollisempia ja nopeampia oppimaan, yleisesti ottaen.

Itse ainakin uskallan myöntää, että häviän useimmille pinnalla oleville naisrumpaleille 100-0 soittotaidossa (soittelenkin vain harrastuksena omaksi ilokseni, leipä hankitaan muilla töillä). Mutta eihän se soittaminen tosiaan olekaan pelkästään tekniikkaa, vaan myös asennetta ja tunnistettavaa tyyliä.

Minä ainakin arvostan mimmejä, jotka uskaltavat juurikin näistä totutuista "poikkihuilu ja piano"-kaavoista hypätä ulos ja astua tähän perinteisesti miehiseen maailmaan. Kyllä joukkoon mahtuu, kuhan vaan kaikki muistetaan käyttää sitä kuuluisaa Rexonaa ja välillä hammaslankaakin :D
"Where is the stage?"
MK73
25.03.2009 19:11:50
Kiva, kun tuo Eeva kävi meitä moikkaamassa.
Totta, että jos on oman tekemisensä kanssa sinut, homma toimii ja nauttii soittamisesta, ei sukupuolella tai soittotekniikalla ole väliä.
Hiki ja vääntö.
moderndrummer88
25.03.2009 20:08:14
Rumpukapulat: http://www.youtube.com/watch?v=g6U4wdrQhz4&feature=related
Soitto on tiukkaa ja groovea, video ihan pasna ja rasittava.

Hyvä kummelitausta
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Zoey
05.04.2009 21:41:26
Mää ainaki soitan rumpuja. Olen siis 16v tyttö. Soitan bändissä ja muut jäsenet on poikia. Löysin ne tuolta Wanted-palstalta ja hyvin ne suhtautu muhun eikä tullu mitään "ei me haluta muijarumpalia" -vastausta. Oon soittanu suunnilleen kas vuotta. Osaan soittaa myös kitaraa, bassoo ja pianoo jonkunverran. Kannattaa oikeesti naistenki kokeilla jotain muutakin ku viulua ja pianoo.
Suskilo
07.07.2010 16:47:09
Kuvittelenko mä vain vai onko oikeesti niin, että mistään ei tunnu löytyvän vapaita naisrumpaleja?
Taitavat olla kovaa kuumilla kivillä tällä hetkellä?
markkuliini
07.07.2010 20:38:13

Suskilo: Kuvittelenko mä vain vai onko oikeesti niin, että mistään ei tunnu löytyvän vapaita naisrumpaleja?
Taitavat olla kovaa kuumilla kivillä tällä hetkellä?

Ehkä ne välttelee seksistisiä hakuilmoituksia. :D
Esim. itselläni ihmetyttäis jos bändi hakisi rumpalia jonka pitäisi olla ehdottomasti mies. Vois jäädä hakematta.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Suskilo
07.07.2010 22:20:19
No ei tässä nyt mistään sellaisesta ole varmastikkaan kysymys :P
Bändimme vaan etsii naispuolista rumpalia siitä syystä, että muutkin jäsenet sattuvat olemaan naisia. Ihmetys vain on suuri.
markkuliini
07.07.2010 22:30:38

Suskilo: No ei tässä nyt mistään sellaisesta ole varmastikkaan kysymys :P
Bändimme vaan etsii naispuolista rumpalia siitä syystä, että muutkin jäsenet sattuvat olemaan naisia. Ihmetys vain on suuri.

Jännästi, varmaan juurikin bändisoiton yleisen sukupuolijakauman takia, päinvastainen tilanne miesten suusta olisi huomattavasti enemmän syrjivää. Mutta jos, ette naisrumpalia löydä, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa....

...kun laittaa pillit pussiin. :P

Reps! Meinasin kirjoittaa vahingossa "pillit pusiin". Viime hetkellä korjasin... :D

Yllättävän vähän tuolla keikkabusseissa naisjäsenen mukanaolo on vaikuttanut meininkiin. Ehkä ne on jo niin tottunut äijien juttuihin, että eivät ole moksiskaan. Joskus jopa pahimpia törkyturpia! :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
07.07.2010 22:36:21
markkuliini:

Yllättävän vähän tuolla keikkabusseissa naisjäsenen mukanaolo on vaikuttanut meininkiin. Ehkä ne on jo niin tottunut äijien juttuihin, että eivät ole moksiskaan. Joskus jopa pahimpia törkyturpia! :)

Meilläkin kyllä tuntuu pahin röyhtäilijä ja piereskelijä olevan tätä kauniimpaa sukupuolta...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hollmi-5
07.07.2010 23:20:12
Ottakaa joku miespuolinen sinne rumpuihin. Kyllä te siihen nopeasti totutte.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Suskilo
07.07.2010 23:49:32
Nyt kun asian noin ilmaisitte, niin ei oteta kyllä kiusallakaan.
jazzmies
14.07.2010 10:17:03
janneto: Onpas hermostuttavaa musaa ja soittoa..

Todellakin! Italialainen proge ja fuusio on jotakin käsittämätöntä mongerrusta, mistä muu maailma on tajunnut jo luopua vuosia ja vuosia sitten. Italialaiset osaavat iskelmän, mutta taiteellisemman rytmimusiikin kannattaisi heidän jättää rauhaan. Ylipäätänsä tuollainen eurooppalainen poikkeustahtilajihuttu on pakokeino yrittää peittää groovamattomuutta, sillä noilta alueilta ei tule montaa muusikkoa mieleen, jotka svengaavat armottomasti perustavaran kanssa. Tämän suhteen pohjoismaalaiset ja suomalaisetkin soittajat ovat muita eurooppalaisia kaulan mitan edellä. Kauan eläköön groove!
Pottery Is Gay!
Kailis
17.07.2010 04:56:08

jazzmies: Todellakin! Italialainen proge ja fuusio on jotakin käsittämätöntä mongerrusta, mistä muu maailma on tajunnut jo luopua vuosia ja vuosia sitten. Italialaiset osaavat iskelmän, mutta taiteellisemman rytmimusiikin kannattaisi heidän jättää rauhaan. Ylipäätänsä tuollainen eurooppalainen poikkeustahtilajihuttu on pakokeino yrittää peittää groovamattomuutta, sillä noilta alueilta ei tule montaa muusikkoa mieleen, jotka svengaavat armottomasti perustavaran kanssa. Tämän suhteen pohjoismaalaiset ja suomalaisetkin soittajat ovat muita eurooppalaisia kaulan mitan edellä. Kauan eläköön groove!

Uskomattoman ylimielinen ja omaan napaan tuijottava kommentti. Me ja meidän suomikoulutus. Ja Bach oli huono. Meillä on kuitenkin Nurmijärvi, Vanhanen ja Seitsemän Veljestä.
zak69
18.07.2010 13:12:34
Kysykää lähtiskö Cindy, ei se kuitenkaan kauaa jaksa Carloksen tilutusta kuulla :D

http://www.youtube.com/watch?v=jSmh5oMWIm8&feature=player_embedded
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)