Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender telecaster custom?
1 2
Graham
12.07.2010 22:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielessä on ollut vähän aikaa uusi kitara ja erityisesti kyseinen malli mielyttää silmää ja kättä. Kysyisin vain teiltä 'ammattilaisilta'' mielipidettä kyseisestä kitarasta. Toisin sanoen onko custom mexico '72 järki valinta jos hintaa on 900 euron paikkeilla? Onko kitarassa jotain mitä tulisi tietää ennen kuin ryntää ostamaan?
 
nikovirtala
12.07.2010 22:08:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyviä soittimia ovat olleet ne joita olen soittanut. 900 euroa on hieman liikaa. kts. http://www.dv247.com/guitars/fender … -electric-guitar-black-maple--34774
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
dbeatmod
12.07.2010 22:27:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Graham: mielessä on ollut vähän aikaa uusi kitara ja erityisesti kyseinen malli mielyttää silmää ja kättä. Kysyisin vain teiltä 'ammattilaisilta'' mielipidettä kyseisestä kitarasta. Toisin sanoen onko custom mexico '72 järki valinta jos hintaa on 900 euron paikkeilla? Onko kitarassa jotain mitä tulisi tietää ennen kuin ryntää ostamaan?
 
Eikös tämmönen ollut vastikään torilla? Hintaa taisi olla 550e. Jyhkeä, mutta todella hyväntuntuinen kaula ja mikkien soundista tykkäsin myös kovasti. Näin siis omien kokemuksien mukaan, hyvä sijoitus.
 
"Maestron ilta oli nyt tässä."
fiesta2
12.07.2010 23:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Tele Customin n. vuosi sitten. Sopii perusrockin ja blues:in soittamiseen oikein hyvin, itse pidän teleä usein G-vireessä kun soittelen slideä.
Soundi on mukavan säröinen kun mikkikytkin keskiasennossa, kaulamikkinä oleva humppari yksistään vähän tunkkainen.Muuten kitara on helppo soitettava,tuntui omalle saman tien. Jos soitat jotain raskaampaa älä edes mieti tätä vaihtoehtoa.
...Mutta minä olen tykännyt , maksoin jotain päälle 700€
 
Graham
13.07.2010 02:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

''Ihan hyviä soittimia ovat olleet ne joita olen soittanut. 900 euroa on hieman liikaa. kts. http://www.dv247.com/guitars/fender -electric-guitar-black-maple--34774''
 
Olen jostain nyrkkisäännön kuullut että ikuna ei kannataisi kitaraa netistä tilata vaikka voisi vastaavaa jossain kokeillakkin. Ovat kuulemma nääs jokainen yksilöitä. Onko minua huijattu?
Ja kiitos jo annetuista vastauksista, niistä on ollut apua. Saa toki lisääkin kertoa jos jotain mieleen tulee.
 
jos sen nyt sitten tuolta tilaisin niin mitäs lisämaksuja siihen tulisi, vai tulisiko? auttakaa tyhmää ;)
 
fox
13.07.2010 02:56:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Graham:
Olen jostain nyrkkisäännön kuullut että ikuna ei kannataisi kitaraa netistä tilata vaikka voisi vastaavaa jossain kokeillakkin. Ovat kuulemma nääs jokainen yksilöitä. Onko minua huijattu?

 
Ei. Kyllä niissä joka tapauksessa on "jotain" eroja. Tosin sanotaan nyt sillee, että kyllähän ne erot periaatteessa noissa on melko vähäisiä, toimivan kitaran sä sieltä kyllä saat. Siihen en sitten ota kantaa, että jos menet "paikan päälle" ja pääset esim. kymmenestä yksilöstä valitsemaan, onko se lopullinen valinta juuri se, jonka saisit tilaamalla, kokeilematta...
 
jos sen nyt sitten tuolta tilaisin niin mitäs lisämaksuja siihen tulisi, vai tulisiko? auttakaa tyhmää ;)
 
Kuljetuskustannukset (mahdolliset, ei niitäkään aina kaikista liikkeistä tule) EU-maahan tuo on.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
ReBeat
13.07.2010 03:01:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on tarpeeks kallis tuote, joten hinnan päälle ei tulisi edes postikuluja.
 
"Finland and Italy: Charge is 18 EUR (including VAT)* and FREE for orders over 399 EUR"
 
Stone
13.07.2010 17:44:22 (muokattu 13.07.2010 19:30:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä soitin se on. Alkuperäinen takamikki oli itselleni riipivä (kun ei ollut sitä kuparista base platea mikin pohjassa), mutta sen kun päivitti duncanin vintage 54' leadiin, niin johan heräsi kitara uuteen kukoistukseensa...ei riipivä vaan dynaaminen, joka kuullostaa teleltä. Kaulamikki (kuten aiemmin mainittukkin) hieman "tunkkainen", mutta en ole nähnyt tarvetta vaihtaa sitä. Paljon esim. säröä vahvistimesta tai pedaalista, niin saa aikaan aika jänniä soundeja juuri sen "tunkkaisuuden" avulla. Tallan päivitin Gotohin 6-palaiseen..tai itsellä 5-palainen, koska pidän soitinta G-vireessä ja olen irroittanut alimmaisen kielen veks ("Keith Richards" moodi). Onhan se 900 e aika paljon kuitenkin, mutta käytettynä liikkuu n. 500-550 e paikkeilla. Perinnehenkinen soitin, joka taipuu moneen.
 
edit. Torilla onkin näköjään nyt kirjoitushetkellä moinen myynnissä 550,- hintaan.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Freewheeler
13.07.2010 20:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Hyvä soitin se on. Alkuperäinen takamikki oli itselleni riipivä (kun ei ollut sitä kuparista base platea mikin pohjassa), mutta sen kun päivitti duncanin vintage 54' leadiin, niin johan heräsi kitara uuteen kukoistukseensa...ei riipivä vaan dynaaminen, joka kuullostaa teleltä. Kaulamikki (kuten aiemmin mainittukkin) hieman "tunkkainen", mutta en ole nähnyt tarvetta vaihtaa sitä. Paljon esim. säröä vahvistimesta tai pedaalista, niin saa aikaan aika jänniä soundeja juuri sen "tunkkaisuuden" avulla. Tallan päivitin Gotohin 6-palaiseen..tai itsellä 5-palainen, koska pidän soitinta G-vireessä ja olen irroittanut alimmaisen kielen veks ("Keith Richards" moodi). Onhan se 900 e aika paljon kuitenkin, mutta käytettynä liikkuu n. 500-550 e paikkeilla. Perinnehenkinen soitin, joka taipuu moneen.
 
edit. Torilla onkin näköjään nyt kirjoitushetkellä moinen myynnissä 550,- hintaan.

 
Duncanin Vintage '54 on loistomikki juurikin tuohon Keefistelyyn. Twang!
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Corto
02.07.2012 11:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nekrotaan ketjua, vaihdoin nimittäin juuri stratoni tähän mehiko-Telecasteriin. Ai että teki höpöä palata Stratocaster-syrjähypyn jälkeen telen kaulaan. Kaulasta puheenollen edellinen omistaja on vaihtanut tallamikiksi jonkin Seymour Duncanin single coilin (sen tarkemmin ei päällä lue, myyjä ei tarkkaa mallia muistanut joten pitäisi varmaan kurkata plektrasuojuksen alle että tietäisi tarkemmin). Minua tosin tuo Fenderin orkkiskaulamikki ja sen tunkkaisuus vähän häiritsee. Samaten puoliväliasento on vähän hyödytön, kun kaulamikki dominoi soundia siinä niin että kaula- ja keskiasennolla ei käytännössä ole soundissa eroa.
 
Onko suosituksia humpparikaulamikiksi, mieluiten ehkä Seymour Duncanin mallistosta (ei välttämätön). Haussa olisi orkkis-Fenderin kaltainen tumma ja pehmeä soundi, mieluiten kuitenkin erottelevampi ja vähemmän tuhnuinen.
 
Leo got it right the first time: Telecaster
Veepee
02.07.2012 12:08:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Nekrotaan ketjua, vaihdoin nimittäin juuri stratoni tähän mehiko-Telecasteriin. Ai että teki höpöä palata Stratocaster-syrjähypyn jälkeen telen kaulaan. Kaulasta puheenollen edellinen omistaja on vaihtanut tallamikiksi jonkin Seymour Duncanin single coilin (sen tarkemmin ei päällä lue, myyjä ei tarkkaa mallia muistanut joten pitäisi varmaan kurkata plektrasuojuksen alle että tietäisi tarkemmin). Minua tosin tuo Fenderin orkkiskaulamikki ja sen tunkkaisuus vähän häiritsee. Samaten puoliväliasento on vähän hyödytön, kun kaulamikki dominoi soundia siinä niin että kaula- ja keskiasennolla ei käytännössä ole soundissa eroa.
 
Onko suosituksia humpparikaulamikiksi, mieluiten ehkä Seymour Duncanin mallistosta (ei välttämätön). Haussa olisi orkkis-Fenderin kaltainen tumma ja pehmeä soundi, mieluiten kuitenkin erottelevampi ja vähemmän tuhnuinen.

 
Jos kolvi pysyy kädessä, niin vaihda kaulamikin volume- ja tonepotentiometrit arvoltaan viissatasiin (500K) tai jopa tonnisiin (1M). Fenderin uustuotantohumpparimikkien soundi kirkastuu näin merkittävästi. Noissa kyseisissä '72 Telecaster Custom ja Deluxe sisarkitaroissa kun saattaa olla tehtaalla laitettu 250K -arvoiset potikat.
 
Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
Stone
02.07.2012 15:26:47 (muokattu 02.07.2012 20:22:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veepee: Jos kolvi pysyy kädessä, niin vaihda kaulamikin volume- ja tonepotentiometrit arvoltaan viissatasiin (500K) tai jopa tonnisiin (1M). Fenderin uustuotantohumpparimikkien soundi kirkastuu näin merkittävästi. Noissa kyseisissä '72 Telecaster Custom ja Deluxe sisarkitaroissa kun saattaa olla tehtaalla laitettu 250K -arvoiset potikat.
 
Kannattaa suosiolla heittää se kaulamikin tonepotikka suoraan tonniseen. Se on hieman tummahko vielä silloinkin, mutta kuitenkin jo käyttökelpoinen vrt. alkuperäiseen 250K potikkaan. Sanon sillä, että omaan 72 tele customiin tehtiin sepällä tuo samainen potikka päivitys.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Corto
02.07.2012 23:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veepee: Jos kolvi pysyy kädessä, niin vaihda kaulamikin volume- ja tonepotentiometrit arvoltaan viissatasiin (500K) tai jopa tonnisiin (1M). Fenderin uustuotantohumpparimikkien soundi kirkastuu näin merkittävästi. Noissa kyseisissä '72 Telecaster Custom ja Deluxe sisarkitaroissa kun saattaa olla tehtaalla laitettu 250K -arvoiset potikat.
 
Tänks, tämä taitaakin tulla merkittävästi halvemmaksi operaatioksi kuin ostaa kokonaan uusi mikki. Kokeillaanpa!
 
Leo got it right the first time: Telecaster
Veepee
03.07.2012 11:16:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Tänks, tämä taitaakin tulla merkittävästi halvemmaksi operaatioksi kuin ostaa kokonaan uusi mikki. Kokeillaanpa!
 
Kokeile suoraan niitä tonnisia, kuten Stonekin ehdotti. Jos omaan korvaan tulee liian kirkas soundi niin tonella voi hienosäätää soitettaessa. Itsekin päivin aikoinaan Deluxeni kaikki potikat suoraan tonnisiin.
 
Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
Freewheeler
03.07.2012 11:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Tänks, tämä taitaakin tulla merkittävästi halvemmaksi operaatioksi kuin ostaa kokonaan uusi mikki. Kokeillaanpa!
 
Ei tonepotikan vaihto tonniseen paljon auta, sen sijaa volapotikan vaihto tonniseen on tosi radikaalisti parempi vaihtoehto.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
s8na
03.07.2012 12:29:13 (muokattu 03.07.2012 12:30:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vaihdoin tossa hetki sitten Deluxe black doveen (about sama kitara P-90 mikeillä) 500 Kohm potikat, volat sekä tonet ja kyllähän tuo heräs eloon niinkuin lupailtiin. Laitoin samalla kaulamikille kondensaattorin väliin jolla sai vähän bassoja hillittyä. Taidan vielä asentaa treble bleed kytkennän siihen kaulamikkiin, kun sillä tulee hiljaisemmalla soiteltua puhtaita.
 
Freewheeler
03.07.2012 12:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Mä vaihdoin tossa hetki sitten Deluxe black doveen (about sama kitara P-90 mikeillä) 500 Kohm potikat, volat sekä tonet ja kyllähän tuo heräs eloon niinkuin lupailtiin. Laitoin samalla kaulamikille kondensaattorin väliin jolla sai vähän bassoja hillittyä. Taidan vielä asentaa treble bleed kytkennän siihen kaulamikkiin, kun sillä tulee hiljaisemmalla soiteltua puhtaita.
 
Justiinsa noin! Ja sitten vielä tilaat orkkismikin kopion (tosin ilman cunife-magneetteja) täältä: http://www.at-the-creamery.co.uk/sc … hinline-humbucker-replacements.html
 
Ihan eri soundi kuin Mexico-Fenkun Gibson-tyylisessä buckerissa!
 
Ja samasta paikasta myös vähän paremman tallamikin. Siinäpä sitten kitaraa loppuiäksi :-)
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Veepee
03.07.2012 15:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Justiinsa noin! Ja sitten vielä tilaat orkkismikin kopion (tosin ilman cunife-magneetteja) täältä: http://www.at-the-creamery.co.uk/sc … hinline-humbucker-replacements.html
 
Ihan eri soundi kuin Mexico-Fenkun Gibson-tyylisessä buckerissa!
 
Ja samasta paikasta myös vähän paremman tallamikin. Siinäpä sitten kitaraa loppuiäksi :-)

 
Täällähän oli joku tilaillut tuolta Creamerystä mikit tai upgraden deluxeen... Olitkos se just sinä Freewheeler? Noista on kuultu paljon hyvää...
 
Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
Freewheeler
03.07.2012 16:28:36 (muokattu 03.07.2012 16:32:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veepee: Täällähän oli joku tilaillut tuolta Creamerystä mikit tai upgraden deluxeen... Olitkos se just sinä Freewheeler? Noista on kuultu paljon hyvää...
 
En mä turhaan niitä mainosta :-) Se sivuilta löytyvä soundiklippi on meitsin.
 
http://vimeo.com/thecreamery/wide-r … ker-reissue-upgrade-by-the-creamery
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
robotrock
21.07.2012 12:40:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin re-issue humbbari on monien, kuten minun mielestä, vain huono. suosittelen lämpimästi tämän firman palveluita. ite tilasin ton mod 1 sen ja voin sanoa että parannus alkuperäiseen on 110 %.
 
http://www.telenator.com/
 
Last time I saw you, you've had nothing. Now you got a woman and a radio.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «