Aihe: Humppakitaristien fuusiohäröilyt..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
KoskPaavo
05.07.2010 22:16:32
Huh, johan tuli hiljaista..
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
Timi
05.07.2010 23:15:00
KoskPaavo: Huh, johan tuli hiljaista..

Hmm!Meittin kitaristi on vedellyt mielestäni puhtailla soundeilla kaikki meidän keikat.Emme silleen sitä hevikitara soundia ole kaivanneet.Joskus tullut palautetta sen käikäleen,joka ruuvataan tallaan,käytöstä.Mesa soundaa hyvälle.
Vaikea.Mutta varma!
pekkajau
05.07.2010 23:25:21
Johanna: ... ja vaikken solistista niin paljoa perusta..kuule Jussi; oon aiemminkin tainnu sulle sanoa, kun moitit sitä Kesäillan valssia pari vuotta takaperin, että kritiikkiä saa antaa. Ei tässä niin ylypeitä olla koskaan oltu, että vesisatteella hukuttais. Teillä on vaan WW:n kanssa ihmeellinen tyyli antaa "kritiikkiä", kun se ei tunnu koskaan olevan rakentavaa. Mielumminkin hyvin provosoivaa -minätiedänkaikestakaikenjaolenainaoikeassa-tyyliin. Se ei johda yhtään mihinkään muuhun, ku pahaan mieleen. Jos haluaa antaa rakentavaa palautetta, sitä varmaan kaikki mielellään ottaa vastaan, varsinkin kun se tulisi kovan, kaikessa liemissä lilluneen ammattilaisen suusta. Noihin homohevisoololässytyksiin oon vaan ihan helvetin pettyny. Ugh.

Ihana! Niin ihana!Love Love!
Baryton-B
06.07.2010 00:22:31

M.i.k.key: Kyllä se mun mielestä aika paljon tyrkyttää.

No sanottaisko sitten niin, että; tyrkytti oikeissa kohtaa ja tyyliin sopivilla kuvioilla. Makuasioitahan nämä!
pekkajau
06.07.2010 00:27:20
Tyrkyttäminen luo aina uusia tilanteita. Mitä vikaa siinä nyt muka on. Elävässä musiikissa pitää olla sitä elämää!
isojussi
06.07.2010 00:29:57 (muokattu 06.07.2010 00:30:16)
Johanna: ... ja vaikken solistista niin paljoa perusta..kuule Jussi; oon aiemminkin tainnu sulle sanoa, kun moitit sitä Kesäillan valssia pari vuotta takaperin, että kritiikkiä saa antaa. Ei tässä niin ylypeitä olla koskaan oltu, että vesisatteella hukuttais. Teillä on vaan WW:n kanssa ihmeellinen tyyli antaa "kritiikkiä", kun se ei tunnu koskaan olevan rakentavaa.

Täällä intternjeetissähän nyt on semmonen ongelma, että kirjotettu teksti saa aina lukijasta riippuen erilaisia sävyjä - niinkun ny noi lauseet, jokka ny tuntuu kovasti sieppaavan sua. Mä kun kumminkin oon täällä omalla identiteetilläni, niin mä käytän paljon samansuuntasia ilmaisuja, kun siviilissäkin. Jos mun liidaamassa pätissä lkuuttumestari menis sohlaamaan moisen soolon tommosen biisiin ja sovitukseen, käyttäisin ihan taatusti vastaavaa ilmausta. Kyse on vaan siitä miten se sanotaan. Myönnän kyllä, että tää netti-ilmaisun rajallisuus pääsee välillä unohtumaan....

Ja mitä tohon "perustamiseen", niin sori vaan, olishan sen kans voinu toisinkin sanoo - kuten jo viimeks mainitsin, pidän sua ihan ok laulajan ja silloin edellisellä kerralla ihmettelinkin muistaakseni ylärekisteriongelmia. Enemmänkin tarkoitin, ettäfanittamiseni kohteet on vallan muualla.

varsinkin kun se tulisi kovan, kaikessa liemissä lilluneen ammattilaisen suusta.

Kyllä noita liemiä voidaan sun,WW:n ja mun kesken vertaillakin, jos halutaa - voi tulla yllätyksiäkin... mutta siihen lienee tarpeetonta lähteä. Kaikilla on mielipiteeseensä oikeus. Tää on Johanna arvostelulaji.

Noihin homohevisoololässytyksiin oon vaan ihan helvetin pettyny. Ugh.

Oo sitte - minkä kirjoitin, sen kirjoitin. Lausuma ei ollut sen tyylittömämpi, kuin kyseinen soolokaan.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
06.07.2010 00:31:03
KoskPaavo: Huh, johan tuli hiljaista..

Eikäkö mää olin keikalla. Vasta kerkesin vastaamaan.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Meisseli
06.07.2010 11:07:30

Tulipa mieleeni että itte tarjoilin aikanaan "koskaan et muuttua saa" nimiseen kappaleeseen samantyylisen soolon. Passas oikeinki hyvin.
Siki Siki: "Hannes on leppoisa ja hän käyttää henkseleitä ja neonväristä tuulipukua tosta noin vaan."
Thyvon
06.07.2010 14:09:13
isojussi: Eikäkö mää olin keikalla. Vasta kerkesin vastaamaan.

Hei jahka oot saanut tuon Johannan bändin ym. homokitaristit ruotuun, niin käytkö nyt keikalta palattuasi vielä ilmoittelemassa kaapin paikan äänimiehille sinne Dallape-ketjuun kuten kuukausi sitten lupasit.
aristoteles666
06.07.2010 14:56:15 (muokattu 06.07.2010 15:00:45)

Thyvon: Hei jahka oot saanut tuon Johannan bändin ym. homokitaristit ruotuun, niin käytkö nyt keikalta palattuasi vielä ilmoittelemassa kaapin paikan äänimiehille sinne Dallape-ketjuun kuten kuukausi sitten lupasit.

niin ja samalla korjata kitaramikrofonien historian (rickenbacker 40 luvun lopulla, hih)
kun gibson teki jo 20 luvulla kitaroita "massatuotantona" mikillä(niillä magneettijne), eikä sekään ollut eka.
Ukko
06.07.2010 17:06:13

Johanna: Mulla on omasta mielestäni yks koko maan kovimmista bändeistä, ihan sama mitä mieltä muut on. Ne on loistavia ja lahjakkaita muusikoita ja maailman ihanimpia ja lojaaleimpia ihmisiä. Se riittää meille :)

Jussi Manninen - basso, laulu

Tuttu jätkä. Söi joskus aikoinaan meidän jääkaapista säännöllisesti kaikki nakkimakkarat. Pienimuotoisesti soiteltukin yhdessä.
COVS jäsen nro 6
jouninie
12.07.2010 18:36:28
Olen riemulla seurannut tätä kiihkeää keskustelua kitarasoundeista ja homohevistä. Olen se Erik Lindströmin loistavan Muistatko Monrepos'n -kappaleen (Annikki Tähden alkuperäislevytys vuodelta 1955) soinnuttaja ja se joka soitti ne pianosolot synajousihommineen. Olen myös se, joka rohkaisi kitaristimme Petri Nyströmin soittamaan kappaleen tyylitellyn melodiasolon nimenomaan särösaundilla. Se luo mukavan roson ja kontrastin tämän hitaan valssin pehmeään yleisilmeeseen.

Itse haluaisin ajatella, että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Musiikin rikkaus on mielestäni juuri siinä, että monenlaisia musiikkityylejä ja soittotapoja voi varioida ja sekoittaa keskenään. Siitä syntyvä raikas fuusio se vasta jotakin on! Toki on ymmärrettävää, että meidän kauneusihanteet eroavat suurestikin eri kuulijan korvassa. Haitarimusiikillekin on kannattajansa ja vastustajansa. Jollekin saksofonin ääni on hunajaa - toiselle se voi olla piinallista.

Esimieheni, Johanna Pakonen ehti jo harmitella sitä, että useat piiloutuvat nimimerkin taakse. Rohkeasti vaan palautetta omalla nimellä. Positiivinen palaute on mukavaa korvalle ja silmälle, mutta rakentava kritiikki on hyödyksi kehittymisen kannalta.

kesäisin terveisin,
Jouni Nieminen
tv-kapellimestari
Omenapuu-orkesterin liideri

ps. Minulla on ollut myös suuremmoinen tilaisuus soittaa tätä em. kappaletta sinä perinteisempänä versiona säestäen legendaa Annikki Tähteä.
EP
12.07.2010 18:51:59
jouninie: Olen riemulla seurannut tätä kiihkeää keskustelua kitarasoundeista ja homohevistä. Olen se Erik Lindströmin loistavan Muistatko Monrepos'n -kappaleen (Annikki Tähden alkuperäislevytys vuodelta 1955) soinnuttaja ja se joka soitti ne pianosolot synajousihommineen. Olen myös se, joka rohkaisi kitaristimme Petri Nyströmin soittamaan kappaleen tyylitellyn melodiasolon nimenomaan särösaundilla. Se luo mukavan roson ja kontrastin tämän hitaan valssin pehmeään yleisilmeeseen.

Itse haluaisin ajatella, että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Musiikin rikkaus on mielestäni juuri siinä, että monenlaisia musiikkityylejä ja soittotapoja voi varioida ja sekoittaa keskenään. Siitä syntyvä raikas fuusio se vasta jotakin on! Toki on ymmärrettävää, että meidän kauneusihanteet eroavat suurestikin eri kuulijan korvassa. Haitarimusiikillekin on kannattajansa ja vastustajansa. Jollekin saksofonin ääni on hunajaa - toiselle se voi olla piinallista.

Esimieheni, Johanna Pakonen ehti jo harmitella sitä, että useat piiloutuvat nimimerkin taakse. Rohkeasti vaan palautetta omalla nimellä. Positiivinen palaute on mukavaa korvalle ja silmälle, mutta rakentava kritiikki on hyödyksi kehittymisen kannalta.

kesäisin terveisin,
Jouni Nieminen
tv-kapellimestari

ps. Minulla on ollut myös suuremmoinen tilaisuus soittaa tätä em. kappaletta sinä perinteisempänä versiona säestäen legendaa Annikki Tähteä.

Ei se Johanna (itsekin nimimerkillä) mun mielestäni nimimerkillä kirjoittelua pahoitellut ja sehän kuuluu tämän M.net perusajatuksiin? Olen käsittänyt niin.
Makuasiat ovat makuasioita jne. mun mielestä jokaisen mielipide on yhtä arvokas, niin yleisöltä kuin toisilta soittajiltakin.
Lennu
12.07.2010 21:17:57

M.i.k.key: öö, hän on varmaan pahoitellut sitä suoraan Jounille, niinkuin offline.

Hoho, ei kai kukaan nyt enää nykyään juttele irl niinku, helpompaa pistää meiliä. Tai joku txt "psst hei sai fudut :---D"
My life is like an Opel-highway.
isojussi
12.07.2010 23:10:19
M.i.k.key: öö, hän on varmaan pahoitellut sitä suoraan Jounille, niinkuin offline.

Johanna: Voitte ihan nimillä kirjoitella ja haukkua/kehua :)

Elli kait ymmärsi ton niin, vaikka Johanna lienee tarkoittanut, että mu(u)sikoita nimeltä...
isojussi
12.07.2010 23:55:53
jouninie: Olen riemulla seurannut tätä kiihkeää keskustelua ... Olen myös se, joka rohkaisi kitaristimme Petri Nyströmin soittamaan kappaleen tyylitellyn melodiasolon nimenomaan särösaundilla. Se luo mukavan roson ja kontrastin tämän hitaan valssin pehmeään yleisilmeeseen...

Itse haluaisin ajatella, että annetaan kaikkien kukkien kukkia...

Toisaalta niistä pitää voida myös keskustella.

Musiikin rikkaus on mielestäni juuri siinä, että monenlaisia musiikkityylejä ja soittotapoja voi varioida ja sekoittaa keskenään. Siitä syntyvä raikas fuusio se vasta jotakin on! Toki on ymmärrettävää, että meidän kauneusihanteet eroavat suurestikin eri kuulijan korvassa.

Toki toki - ja pitääkin antaa tunnustusta rohkeudesta tehdä radikaaleja ratkaisuja musan suhteen sen sijaan, että perinteíseen humpanrutkuttajatapaan itkis biisien kusenpolttavuutta lätkis muutkin menemään naama norsunvitulla.

Silti kaikkien ei tarvi - eikä tulekaan - tykätä kaikesta ja munsta on hyvä, jos sen kertoo.

Esimieheni, Johanna Pakonen ehti jo harmitella sitä, että useat piiloutuvat nimimerkin taakse. Rohkeasti vaan palautetta omalla nimellä.

Alusta asti täällä omalla identiteetilläni olleena olen ehdottomasti samaa mieltä. Aika harvalla täällä nimimerkin takana kyyristelevällä on siihen oikeesti syytä.

Mistä tulikin mieleeni, että kattokaas, kuka on lätkässy vaihteeks oikeen nimensä wantediin ja mä sain sen käyttämisestä taannoin jäähyä....

Positiivinen palaute on mukavaa korvalle ja silmälle, mutta rakentava kritiikki on hyödyksi kehittymisen kannalta.

Aivan - ja kuten taas huomataan, kannattaa välillä käyttää värikkäämpääkin ilmaisua, niin saadaan keskustelua aikaiseksi - silläkin uhalla,että aina joku kiinnittää yksittäiseen sanaan huomiota.
WanhaWetäjä
13.07.2010 01:22:06

jouninie: Olen riemulla seurannut tätä kiihkeää keskustelua kitarasoundeista ja homohevistä. Olen se Erik Lindströmin loistavan Muistatko Monrepos'n -kappaleen (Annikki Tähden alkuperäislevytys vuodelta 1955) soinnuttaja ja se joka soitti ne pianosolot synajousihommineen.
Hienosti veditkin ja sovituksessa oli tosi asialliset harmoniat, taisin olla ainoita joka tykkäsi jopa noista jousista, toki olen "viulukoneajan" kasvatti, johtunee siitä;-)
Homohevi on mullekkin ihan uus tuttavuus, ehkä IsoJ valoittaa asiaa tarkemmin;-)

Olen myös se, joka rohkaisi kitaristimme Petri Nyströmin soittamaan kappaleen tyylitellyn melodiasolon nimenomaan särösaundilla. Se luo mukavan roson ja kontrastin tämän hitaan valssin pehmeään yleisilmeeseen.
Kitaristina ymmärrän sen että hitaaseen tempoon itse kukin tarjoaa mieluusti sitä säröä, mun korvaan tuossa soolossa ei vaan kaikki loksahtanut ihan kohdilleen, ehkä uskallan/saan olla edelleen sitä mieltä n 40:n vuoden kitaransoiton jälkeen? Pikkuasioita, kuten pikkasen ylävireisiä bendeja ei vaan voi olla noteeraamatta :-)

Itse haluaisin ajatella, että annetaan kaikkien kukkien kukkia. Musiikin rikkaus on mielestäni juuri siinä, että monenlaisia musiikkityylejä ja soittotapoja voi varioida ja sekoittaa keskenään. Siitä syntyvä raikas fuusio se vasta jotakin on!
Perustopi voi olla hieman eri mieltä kun hän tanssii ja kuulee hirmuista "piikkilanka"kitarointia ja oudon sovituksen tutusta kappaleesta? Wanhana progediggarina mulla ei ole mitään asiaa vastaan, vetäköön kukin just niinkun
haluaa, asioista vaan pitää saada olla omaa mieltään JOS ne perustelee, mielestäni näin tein.

Toki on ymmärrettävää, että meidän kauneusihanteet eroavat suurestikin eri kuulijan korvassa. Haitarimusiikillekin on kannattajansa ja vastustajansa. Jollekin saksofonin ääni on hunajaa - toiselle se voi olla piinallista.
Oikeassa olet, kaikkia ei voi koskaan miellyttää.

Suurin osa tän palstan jengista tietää kuka kukin on. Jos joku itseriittoinen kaiken osaava mahtailija/jeesustelija elvistelee tälläkin asialla niin ei kai kaikkien tarvi siihen lähteä?

kesäisin terveisin,
Jouni Nieminen
tv-kapellimestari

Joo, häntä on säestetty joskus ammoin Härmälän Kaivohuoneella, sitä en muista vedettiinkö ko biisia.

Hyviä keikkoja teille ja hyvää kesää, mä en nuole koskaan kenenkään perseitä joten ihan rehellisesti olen sitä mieltä että teillä on hyvä bändi ;-)
Bolt Shooter
13.07.2010 02:58:29 (muokattu 13.07.2010 03:17:32)
Kirjoitin aiemmin hyvin, hyvin sarkastiseen sävyyn särösaundilla soitosta tanssikeikoilla. Tarkoitukseni oli sarkasmillani kyseenalaistaa mustavalkoista erilaisia kitarasaundeja ja soittotyylejä halveksuvaa ajattelua ja ennenkaikkea, korostaa, että särösaundi oikeassa paikassa, kuten esimerkiksi tuossa paljolti kritisoidussa valssiarrissa, on mielestäni enemmän kuin paikallaan. Ja Mr. Nyströmin saundi ko. valssissa on muuten todella hyvä, by the way. Se on vain minun mielipiteeni.

En kirjoita tätä nuoleskellakseni Johanna Pakosta, hän inhoaa varmasti minua hautaansa saakka aikanaan esittämistäni miksaamiseensa kohdistuvista kärkkäistä mielipiteistäni.

Kirjoitan siis nyt vain sen vuoksi, että Jouni Nieminen on rohkeasti itse kommentoinut ja perustellut omaa sovitustaan keskustellusta ja kritisoidusta valssista, mikä oikeasti on asia, mitä ei ikinä pitäisi joutua tekemään. Musiikki puhuu puolestaan. Ei omaa musiikillista visiotaan tarvitse perustella, jos se kuuluu ja kaikuu.Siitä joku pitää, toinen ei.

Jos olisi Runoilijoiden.net, olisiko esimerkiksi edesmenneen T.T:n pitänyt selitellä ja perustella aikansa valtavirrasta poikkeavia sanavalintojaan tai tyylikokeiluja?

Tein aikanaan (about -97) sovituksen "Koskaan et muuttua saa" -valssista Kansan Huvit -telkkarinauhoitusta varten, jossa oli A: Epätavanomainen(tanssimusiikillisesti) harmonia, JA B: SÄRÖKITARASOOLO. SÄRÖKITARASOOLO -ja varmaan oli aika anteeksipyytelemättömän paska saundi. Susanna Heikki tulkitsi sovitukseni upeasti. Sain kuulla reharmonisoinnistani jälkeenpäin moniakin epäsuoria ja suoriakin negatiivisia kommentteja - olin HYVIN onnekas. Tällaista Minäkinoisinsenlampunparemminvaihtanutjosvaan.net:iä ei onnekseni ollut vielä olemassa. Mutta nytpä on. Ja siksi olkaamme asioista sitä mieltä, mitä olemme.

Aurinkoa ja lämpöä ihan kaikille!!!
Anonymous-jazz
13.07.2010 03:53:36

Bolt Shooter: Minäkinoisinsenlampunparemminvaihtanutjosvaan.net:iä ei onnekseni ollut vielä olemassa. Mutta nytpä on.

Ja siksi olkaamme asioista sitä mieltä, mitä olemme.

HOHO :D

Näin on näreet
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)