Aihe: Puistoblues 2010 - ZZ Top!
1 2 3
kimizu
06.07.2010 17:04:11
PIM: Oliko tällä Cottonilla yhtään omaa biisiä setissä? Mua ainakin alko nyppiin jo parin ekan biisin jälkeen toi coverband meininki ettei edes ilmeisesti muuten ansiokas soitanta jaksanut kiinnostaa sitten yhtään saatika nostaa fiilistä kyllä yhtään plussan puolelle.

Komppia tälle ^^ Cotton oli minustakin aika turha esiintyjä vaikka bändi toimikin hyvin. Kaikkein stanuimmat biisit oli "löydetty" settiin, tosin omina sovituksina, mutta silti. Ei vakuuttanut, ei edes kitaristina...

Muuten oli kyllä vastinetta rahalle koko päivä, ja partasuut kruunasi hienon tapahtuman!
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
bluesmannen
12.07.2010 10:45:18
Eddie Cottonin eka biisi oli Albert Kingiä ("Ill play the blues for you"), seuraava Buddy Guy:ta ("Let me love you, baby"), laulutyyliä myöten jnejnejne... ei yhtään omaa biisiä setissä. Oma tyyli hakusessa, mutta bändin ja Cottonin soitto pelasi hyvin ja kun aikaa menee eteenpäin, niin voi olla hyvinkin varteenotettava artisti ?

Puutarhatonttu-bändi Z.Z.Top oli tasapaksu tötterö ja kyseessä oli ilmiselvästi väsynyt rutiinikeikka. Oslosta Järvenpäähän ja sieltä suoraan Monacoon heti keikan jälkeen ... Kumma juttu muuten, että vaikka Dusty Hill laulaa huomattavasti paremmin (omalla äänellään, ei ole teennäistä rutistusta, kuten Billy Gibbons) niin siitä huolimatta vain muutaman biisin? Bändi kuulosti yhtä väsyneeltä, kuin taannoisella"Live from Texas"-dvd:llä... Onhan tietysti niin, että suurimmalle osalle ihmisiä riittää vaan se, että on Z.Z.Top? Soundit olivat hyvät ja "Gimme all your lovin"ja "Sharp dressed man" toimivat todella hyvin. Yhteistä Cottonin ja Z.Z.Topin kanssa oli se, että molemmat esittivät loppuunkalutun "Rock me baby"-biisin? Z.Z.Topelius vieläpä löysän version "Hey Joe":sta?

Balls oli hyvä, mutta miksaus oli epäonnistunut. Marjo lauloi ja esiintyi yhtä varmasti ja yhtä vakuuttavasti, kuten aina. Olikin kummallista, että kun heti Balls:in jälkeen esiintynyt John Lee Hooker Jr. soitti, ja lähes samalla soitinarsenaalilla, niin saatiin aivan erilainen ja tiukka soundi? Muutenkin soitannollisesti Hooker oli festivaalin mielenkiintoisin artisti. Yhdistää musiikissaan bluesia, soulia, funkya, jazzia ja hiphuppareita. Erittäin tiukat ja toimivat sovitukset kappaleissa. Henkilökohtaisesti en pitänyt hänen kitarististaan, mutta muuten soitto ja show olivat timanttia ... !

Summa summarum ... Festivaali oli kaikesta kritiikistä huolimatta aivan mainio(järjestelyt toimivat!) ja mukavaa, että Järvenpäässä kuullaan nykyisin myös bluesia. Ei tarvitse enää sanoa, että: "Puisto kyllä oli, ja konserttikin oli mutta missäs se blues luurasi?", kuten viime vuonna ;)
blues guitar
12.07.2010 21:30:02 (muokattu 12.07.2010 21:38:37)

BigPapa: Ei se kuullosta väsyneeltä Live From Texas- DVD:llä, mun mielestä, se vaan kuullostaa erilaiselta kuin esim ZZTop Rockpalastissa 1980, johon tuota muutenkin jatkuvasti verrataan. Billy Gibbons laulaa myös omalla äänellään, eikä rutista väkinäisesti. Ja tässä en ollenkaan ole sitä mieltä, että riittää vaan se, että se on ZZTop, vaan äijät vetää oikein hyvin. Mitä festivaalin järjestelyihin tulee niin niistä voidaan olla monenlaista mieltä.

Yhdyn täysin BigPapan lausuntoihin.. Mua kans ihmetyttää noi puheet bändin nykykunnon "löysyydestä"? Tietenkin bändi on muuttunut jos vertaa esim 30v. takaiseen aikaan, mutta mun mielestä se on vain vanhentunut arvokkaasti ja soitto nykyisellään on "vanhojen" herrojen tyylikästä meininkiä. Live from Texas on upea tallenne kuten myös at Rockpalast 1980 molemmat omalla tavallaan. Ja hyvän setin veti myös Puistobluesissa ja myös Hey Joe oli hyvä.
Eddie Cottonin ja John Lee Hooker jr:n tilalle olisi mun mielestä löytynyt monta parempaa kotimaista bändiä, ei oikein säväyttänyt meikäläistä noi bändit toisin kuin ZZ-Top.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
antnis
17.07.2010 14:35:31 (muokattu 17.07.2010 14:36:25)
blues guitar: Yhdyn täysin BigPapan lausuntoihin.. Mua kans ihmetyttää noi puheet bändin nykykunnon "löysyydestä"? Tietenkin bändi on muuttunut jos vertaa esim 30v. takaiseen aikaan, mutta mun mielestä se on vain vanhentunut arvokkaasti ja soitto nykyisellään on "vanhojen" herrojen tyylikästä meininkiä. Live from Texas on upea tallenne kuten myös at Rockpalast 1980 molemmat omalla tavallaan. Ja hyvän setin veti myös Puistobluesissa ja myös Hey Joe oli hyvä.
Eddie Cottonin ja John Lee Hooker jr:n tilalle olisi mun mielestä löytynyt monta parempaa kotimaista bändiä, ei oikein säväyttänyt meikäläistä noi bändit toisin kuin ZZ-Top.

Jep, ei musiikki ole mitään kilpailua, jossa pitää jatkuvasti vertailla jotain esitystä toiseen, jopa vuosikymmeniä vanhaan. Minulle kyllä kelpasi kummasti herrojen soitanto Järvenpäässäkin, enkä edes odota, että he jaksaisivat heilua samaan malliin kuin vuonna kivi ja keppi..
doktorkoo
19.07.2010 20:37:33
BigPapa: Ei se kuullosta väsyneeltä Live From Texas- DVD:llä

mä olen nähnyt Topit livenä Hesassa noin -97 ja tais olla seuraavana vuonna Ruisrokissa. Molemmista niistä keikoista jäi sama fiilis kuin tosta Live from Texasista: rumpulointi tekee soitosta laiskemman kuuloista. Mun mielestäni Frankin soitto on muuttunut vanhoihin livepätkiin verrattuna niin, että se tuntuu tekevän koko bändin soitosta laiskempaa. Aivan kuin Frank olisi koko ajan ihan pikkusen perässä. Ja mielestäni se vie terän koko hommasta, siis livenä. Levyllä homma toimii edelleen paremmin. Mutta voin olla väärässäkin...
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
antnis
19.07.2010 21:24:40 (muokattu 19.07.2010 21:25:34)
jarmokan: mä olen nähnyt Topit livenä Hesassa noin -97 ja tais olla seuraavana vuonna Ruisrokissa. Molemmista niistä keikoista jäi sama fiilis kuin tosta Live from Texasista: rumpulointi tekee soitosta laiskemman kuuloista. Mun mielestäni Frankin soitto on muuttunut vanhoihin livepätkiin verrattuna niin, että se tuntuu tekevän koko bändin soitosta laiskempaa. Aivan kuin Frank olisi koko ajan ihan pikkusen perässä. Ja mielestäni se vie terän koko hommasta, siis livenä. Levyllä homma toimii edelleen paremmin. Mutta voin olla väärässäkin...

Itse asiassa olen vähän samaa mieltä, Frankin rumpusounditkin ovat kovin kaukana siitä, mitä ne olivat 70-luvulla, ja hän läiskyttelee silleen oudosti :D Tuo on ainoa asia, joka minua nykyisessä Topissa hiukan häiritsee jos aletaan oikein kaivelemaan. Mutta tykkään silti.
belarusman
20.07.2010 22:24:27

jarmokan: mä olen nähnyt Topit livenä Hesassa noin -97 ja tais olla seuraavana vuonna Ruisrokissa. Molemmista niistä keikoista jäi sama fiilis kuin tosta Live from Texasista: rumpulointi tekee soitosta laiskemman kuuloista. Mun mielestäni Frankin soitto on muuttunut vanhoihin livepätkiin verrattuna niin, että se tuntuu tekevän koko bändin soitosta laiskempaa. Aivan kuin Frank olisi koko ajan ihan pikkusen perässä. Ja mielestäni se vie terän koko hommasta, siis livenä. Levyllä homma toimii edelleen paremmin. Mutta voin olla väärässäkin...

Kompit tälle! Tykkään ZZ-Topista edelleenkin, mutta Frankin tatsi on nykyään erilaista kuin silloin aiemmin....Sen soitto oli todella maukasta ja sisälti rutkasti todella oivia komppeja ja pikku fillejä, mitkä puuttuvat nykyään melki kokonaan. Nykyisellään soitto kuulostaa rumpujen osalta siltä kuin "mentäisi sieltä mistä aita on matalin"! Kova ukkohan se kuitenkin sarjassaan on! Frank oli itselle kova esikuva tuolloin ekojen levyjen aikoihin, mutta ei tämä nykymeno oikein puhuttele! Tokihan Top on edelleen kovaa kamaa ei siinä mitään!
Crossroads calling...
BigPapa
20.07.2010 23:10:26

belarusman: Kompit tälle! Tykkään ZZ-Topista edelleenkin, mutta Frankin tatsi on nykyään erilaista kuin silloin aiemmin....Sen soitto oli todella maukasta ja sisälti rutkasti todella oivia komppeja ja pikku fillejä, mitkä puuttuvat nykyään melki kokonaan. Nykyisellään soitto kuulostaa rumpujen osalta siltä kuin "mentäisi sieltä mistä aita on matalin"! Kova ukkohan se kuitenkin sarjassaan on! Frank oli itselle kova esikuva tuolloin ekojen levyjen aikoihin, mutta ei tämä nykymeno oikein puhuttele! Tokihan Top on edelleen kovaa kamaa ei siinä mitään!

Jos ei puhuttele niin älä kuuntele, niin yksinkertaista se on.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
roope13
29.07.2010 11:56:03
Tykkään kuunnella bluesia laidasta laitaan, 20-luvun Lonnie Johnsoneista lähtien. Sanotaan vaikka Jeff Beckin Rollin and tumbliniin.

Puistobluesin mustia esiintyjiä kuunnellessa tuli kyllä koko ajan mieleen huutaa: kiitos ja seuraava. Äijät veti ihan tusina funkkia, mun mielestä yleisöä kosiskelevaa roskaa. Hooker vielä meni, mutta kun Cotton innostui, niin kyllä mä kärsin. Bassari murhasi edessä olijat, kun bändi ei luottanut musiikin voimaan, vaan ainoastaan bassorummun volyymiin. Esim Dust my room osoitti, ettei Cotton hallinnut laulun taimia ollenkaa, se runtattiin ihan hirveällä fraseerauksella. Ja yleisöltä pyydettiin koko ajan temppuja: hyppikää , heiluttakaa, miksi eivät itse hoitaneet viihdyttäjän roolia!

Ja se ZZ Top.

Billyn soundi , täysi 10. Muutenkin hyvät soundit ja balanssi. Frank on vähän unessa nykyisin, miettii kai jo seuraavaa golfkierrosta..Mutta miehen lähtötasolta on varaa tulla vähän alaspäinkin. Ja ne kakkonen ja nelonen saavat tullakin vähän myöhässä, sehän on bändin innoittaja pitkällä uralla. Ei ZZ Top ole rokapili-bändi, vaikka I´m bad I´m nationwide onkin omistettu rockabillykitaristi Joey Longille. Loisto keikka papoilta!
roope13
31.07.2010 09:31:34
Täydennetään vielä että em. biisi kertoo Joey Longista. Soitti esim. Sonny Fisherit. Loistokamaa.
rheinone
10.08.2010 12:19:52
roope13: Täydennetään vielä että em. biisi kertoo Joey Longista. Soitti esim. Sonny Fisherit. Loistokamaa.

Ai se Joey Long! Ihan saatanan kova sälli, vaikken oikein muuta tuotantoa kuin Sonny Fisher Texas Rocakabilly tunnekaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)