Aihe: Junttimusiikkia!
1 2 3 4 531 32 33 34 35
Atomic Cafe
10.07.2010 15:18:42 (muokattu 11.07.2010 03:36:13)
elsewhere: Punk. Ja kaikki, jota kuunnellakseen täytyy olla pitkä tukka ja bändipaita.

Suomalaiset ja jenkkiläiset punkit ovat aina olleet juntteja mutta alkuperäiset brittipunkit olivat ihan toista maata. Lontoon esikaupunkialueiden snobeja jotka näyttivät junteille persettä. Lukuunottamatta Joe Strummeria joka oli Pelle Miljoonan tapaan hippi joka muuttui punkiksi joka vihasi hippejä ja sitten taas hipiksi joka vihasi punkkeja.

Out of Time: http://www.youtube.com/watch?v=uqobxJHwiNo&feature=related
velipesonen
10.07.2010 15:23:30

Ramoneseista Johnny oli juntti, Joey hippi, DeeDee taidesnobi ja Tommy musamies.
padaa@dadaa!
10.07.2010 19:18:30

CeeCeeÄr: Crosby ei ollut enää koko bändissä Sweetheart of the Rodeo-levyn aikaan....

Mutta toisaalta Roger McGuinn on ollut kaikilla Byrds -levyillä, McGuinn on mun käsitykseni mukaan melkoisen tiedostava.
Andy Six
10.07.2010 19:39:28
padaa@dadaa!: Mutta toisaalta Roger McGuinn on ollut kaikilla Byrds -levyillä, McGuinn on mun käsitykseni mukaan melkoisen tiedostava.

Jos John Fogerty on luokiteltu junttimusaksi,McGuinn menee ihan saman kategoriaan...Että semmosta....
Andy Six
10.07.2010 19:53:18 (muokattu 10.07.2010 19:54:19)
Reunahuomautus: On ihan sama kuinka juntteja Fogerty ja McGuinn ovat: Molemmat ovat tehneet täydellisyyteen pääsevää rock-musiikkia...Siinä mielessä siis aivan sama....
KTR
10.07.2010 19:55:23
sahkuifk: Kaikki konemusa on musta junttia vallankin kun sitä musiikiksi nimitetään.

Tämmöset mielipiteet on aika junttia. Lol.
sub zero
10.07.2010 20:18:08
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
velipesonen
10.07.2010 20:45:28 (muokattu 10.07.2010 20:46:07)

sub zero: entäs tämä?
http://www.youtube.com/watch?v=U-ruMvvcLTw

En ole asiantuntija, mutta ei tämä ainakaan kovin junttia ole suurimpaan osaan esim. Flow- ja Koneisto-festareilla soitetusta konemusiikista verrattuna.
padaa@dadaa!
10.07.2010 22:12:07 (muokattu 10.07.2010 22:12:16)

velipesonen: Kyllä McGuinn on juntti eikä hippi. Juntin ja hipin ero on siinä, että hipin aivot ovat korruptoineet huumeet ynnä uskonnot ynnä filosofiat ynnä kaikista ylimpänä muiden hippien kanssa rilluttelu, mutta juntti on säilyttänyt selväjärkisyytensä hippien kanssa rilluttelustaan huolimatta.

Juntti-idiootti on taas eräs idiootin alalaji. Mutta ainahan voit olla idiootti olematta juntti!

Hoho..plussaa. Niin mitäs se McGuinn vielä heiluu? 27 meni jo kahteen kertaan rikki.
TaikuriHärvä
11.07.2010 04:06:22
Progemetalli on aika junttia ainakin tietyssä konteksissa. Naapurikunnan pikkuinen, mustaksi värjätyllä ja rasvaisella tukalla sekä häiritsevällä nenä-äänellä varustettu teinipoika, joka tiluttelee elementtitalon makuuhuoneessa Ibanezillaan yöt läpeensä päällään kaksi viikkoa sitten kaapista otettu Opeth/Dream Theater-t-paita, ajaa tietyllä tavalla kyseisen musiikkityylin sellaiseen junttiuden keskiöön, ettei paluuta ole.

Toinen hieno junttimusiikin laji on tietenkin tämä jokaisilla Suomen kesän rokkifestareilla kuunneltavaksi kelpaava Kotiteollisuus, Mokoma, monimuu. Jollain tavalla kun osuvat hyvin siihen suomalaisuuden ytimeen.
Suomi - junttimusiikin luvattu maa
Murjominen on tekniikkana näyttävää, sillä näin soittaja voi luoda illuusion tuulimyllyhyökkäyksestä tai painista.
velipesonen
11.07.2010 11:45:53 (muokattu 11.07.2010 12:25:58)

KaleviHärvä: Toinen hieno junttimusiikin laji on tietenkin tämä jokaisilla Suomen kesän rokkifestareilla kuunneltavaksi kelpaava Kotiteollisuus, Mokoma, monimuu. Jollain tavalla kun osuvat hyvin siihen suomalaisuuden ytimeen.
Suomi - junttimusiikin luvattu maa

Ennen piti yrittää olla terävä ja leikkiä olevansa hauska, mikä oli tietysti useimiten vaivaannuttavaa. Mutta nykytilanne, jossa ei tarvitse edes yrittää mitään, on kyllä kummallisista kummallisin. Kieltäydyn kuitenkin uskomasta että suomalaisuus olisi tätä, koska muuten lähtisin pakoon vaikka Ruåtsiin.
Sir Härö
11.07.2010 12:17:04
Funkonaut: Omasta mielestäni kyllä Radio Rock täyttää junttiuden kriteerit huomattavasti tehokkaammin kuin Groove FM.

Itse kuuntelen Radio Rockia torstai-iltaisin ja muina arkipäivinä kun sieltä tulee jotain ohjelmaa.

Mutta esimerkiksi "Rautaa vai Roskaa -äänestys"... voi kiesus. Tekisi mieli soittaa lähetykseen ja sanoa että biisi on aika rautanen, mutta paskaa siitä tulee sen jälkeen kun te soitatte sitä 8 kertaa päivässä seuraavat kolme kuukautta.

Esimerkiksi Amorphista olen aina pitänyt arvossa, mutta ei tulisi mieleenkään hankkia uusinta levyä omaksi. Kiitos Radio Rockin.
Ei se hukkumalla kuole joka on hirtettäväksi syntynyt
Jormaz
11.07.2010 12:45:47
Sir Härö: Itse kuuntelen Radio Rockia torstai-iltaisin ja muina arkipäivinä kun sieltä tulee jotain ohjelmaa.

Mutta esimerkiksi "Rautaa vai Roskaa -äänestys"... voi kiesus. Tekisi mieli soittaa lähetykseen ja sanoa että biisi on aika rautanen, mutta paskaa siitä tulee sen jälkeen kun te soitatte sitä 8 kertaa päivässä seuraavat kolme kuukautta.

Esimerkiksi Amorphista olen aina pitänyt arvossa, mutta ei tulisi mieleenkään hankkia uusinta levyä omaksi. Kiitos Radio Rockin.

Radio Rock on kyllä semmonen junttihevin sanansaattaja. Kilingtaim kilingtaim vaan itse kullekin.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Lennu
11.07.2010 13:08:05

jazzmies: Varhainen Suomi-rap Pääkköset ja Raptori takakorvassa.

No emmätiedä, ne sentään toi hiphopin Suomeen. Harva noista nykyisistä yltää esim. Tule apuun Anja -loistavuuteen
My life is like an Opel-highway.
fuzz
11.07.2010 13:38:46
Jormaz: Radio Rock on kyllä semmonen junttihevin sanansaattaja. Kilingtaim kilingtaim vaan itse kullekin.

Näinpä. Tai sitten se perkeleen "rok matafaka rok matafaka rok matafaka jeeeaa".
"Anime is a prime example of why two nukes just wasn't enough"
Atomic Cafe
11.07.2010 14:30:35 (muokattu 11.07.2010 14:47:31)
velipesonen: Ennen piti yrittää olla terävä ja leikkiä olevansa hauska, mikä oli tietysti useimiten vaivaannuttavaa.

Niin mutta vielä 70 ja 80-luvulla juntit oli ihan oikeasti teräviä ja hauskoja koska ne oli savolaisia:http://www.youtube.com/watch?v=_86VdGScfUA
velipesonen
11.07.2010 14:57:25

Atomic Cafe: Niin mutta vielä 70 ja 80-luvulla juntit oli ihan oikeasti teräviä ja hauskoja koska ne oli savolaisia:http://www.youtube.com/watch?v=_86VdGScfUA

Savossa pitää olla vittumaisella tavalla hauska (tai ikävä) ja Tampereella rennolla tavalla hauska. Mehu-Leskinen sai yhistettyä nämä kaksi. Tampereella kun ollaan, niin mielenkiintoista on, että Peitsamossa on sata kertaa enemmän maalaispoikaa kuin Juisessa vaikka Peitsamo on pikkukaupungista ja Juise oli oikeesti maalta. Juice oli wannabe-kaupunkilainen!

Pekka Streng oli juntti ja hippi samassa paketissa.
adrianman
11.07.2010 17:02:07
Kaikki Suomi-iskelmä on junttia.
rapture
11.07.2010 17:07:04
adrianman: Kaikki Suomi-iskelmä on junttia.

totta

suomi = suoli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)