Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson LP -tietäjille kysymystä
1 2 3 4 5 6 7
doctrine
10.07.2010 03:26:55 (muokattu 10.07.2010 03:34:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä himottais hommailla aito lespa. himottanu jo jonnin aikaa. ihastuin tän väriin: GIBSON LES PAUL CUSTOM SIB CH ( http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_sib_ch.htm ), juuri muuta en tästä kitarasta sitten tiedäkään. Oon koittanu tutkiskella ja katella, mutten oikein löydä mitään järkevää infoa, niinpä päädyin tänne palstalle.. :)
 
Osaattekos kertoa ko kitarasta jotain? Kaikki info on tervetullutta. Onko tuohon hintaan edes kannattava ostos vai vastaako enemmän jotain halvemman sarjan lespaa (heikko hinta-laatusuhde)? kaikki info otetaan kiitollisna vastaan :P
 
http://www.payloadband.info/
ReBeat
10.07.2010 03:33:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulkeet ei saa olla kiinni linkin tekstissä.
 
doctrine
10.07.2010 03:36:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Sulkeet ei saa olla kiinni linkin tekstissä.
 
ajattelin ettei sillä nyt ole niin suurta merkitystä, kun immeiset oletettavasti osaa kuitenkin deletoida selaimestaan ne kaksi ylimääräistä merkkiä mitkä sinne tuli. :P
 
http://www.payloadband.info/
käsi
10.07.2010 07:34:45 (muokattu 10.07.2010 07:36:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uskoisin että pian on ketju täynnä kommentteja kuinka joku tokai on parempi hintalaatusuhteeltaan jne....
 
itelläni on classici, ja olen todella tyytyväinen siihen. Ei ihan tuon vertaa maksanut, mutta iso raha se oli silloin. Nyt vuosia ostoksen jälkeen, kymmeniä keikkoja, satoja treenejä myöhemmin en ole katunut hetkeäkään. Luotettava työjuhta se on. Pitää vireen hyvin ja soundi on mahtava.
 
tuo sun kaipailemas kitara on kaunis. Customeita en ole itse juurikaan kokeillut, siitä en osaa sen kummemmin sanoa. Väritys ei ole ihan yleisimmästä päästä, eli ei ihan joka mutkan takaa tule vastaan. Laatu soitin varmasti, hintalappu on kova, mutta niin on kitarakin ja säilyttää ihan hyvin arvonsakkin jos vaan kohtelet soitinta hyvin.
Jos lompakossa on tuo summa repiä irti, niin osta pois.
 
Ite soittelin aikoinaan reilun vuosikymmenen epiphonen lespaulilla, ja sen jälkeen kun tuli hommattua realdeal niin olihan siinä enemmän mojoa:) ja toki soitin oli todella hyvä. Pakko myöntää, että varmasti halvemmallakin olisi päässyt. En koe että itelläni olisi olllut huono hintalaatu suhde mitenkään päin, mutta ainakun soitin maksaa tuhansia euroja on se suuri satsaus.
 
Toki noita halvempiakin gibsoneita löytyy. Jos tuo hinta alkaa arveluttamaan. Monet studiot on alle tonnin, mutta niistä voisi sitten väitellä onko hyviä vai ei. ne mitä ite oon kokiellut on tuntuneet varsin mallikkailta soittimilta. Myös muita malleja, kuten classici, standardi, traditional jne kannattaa miettiä koska hinta lapussa on pikkuisen pienempi summa.
 
Oma mielipide, jos mulla olisi tuon verran laittaa kitaraan, ostaisin tuon pois jos sen haluaisin.
 
Numb
10.07.2010 07:49:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: jos mulla olisi tuon verran laittaa kitaraan, ostaisin tuon pois jos sen haluaisin.
 
Tämähän se. Kukin hankkikoon sen kitaran, jonka haluaa.
 
Itse ihmettelen vähän tuota mikkikombinaatiota, kun G-verstaalta löytyy paljon parempiakin mikkejä. Eivät nuokaan huonot ole toki, mutta olisvathan ne voineet vaikka Burstbuckerit laittaa saman tien.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
jpaa
10.07.2010 21:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi et ostaisi käytettyä customia tai standardia? Parin tonnin pintaan ja reilusti allekin löytyy reilusti valinnan varaa. Reilun 2k hintaan saa jo myös Custom Shopin VOS -57 ja -58 malleja.
 
To be is to do -Socrates, To do is to be -Sartre, Do be do be do -Sinatra.
duc
10.07.2010 21:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpaa: Miksi et ostaisi käytettyä customia tai standardia? Parin tonnin pintaan ja reilusti allekin löytyy reilusti valinnan varaa. Reilun 2k hintaan saa jo myös Custom Shopin VOS -57 ja -58 malleja.
 
Ai silverburstina?
mvirta
10.07.2010 21:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ihmettelin ensin että mitäs ne teutoonit nyt on laittaneet mustavalkokuvan keskelle värisivua..
 
Joops, onhan se vähän kallis mutta jos se on se minkä haluaa, ja meinaa pitää itsellään eikä rupea hetikohta kaupittelemaan niin onko tuolla nyt sitten niin väliä.
 
Itsekin sortunut muutaman kerran siihen että ostaa vähän halvemmalla jotain mikä on melkein sen minkä tahtoo muttei sitten kuitenkaan.. siinä ne rahat on vasta hukkaan menneet.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
duc
10.07.2010 21:52:16 (muokattu 10.07.2010 21:52:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä vaikuttaisi mielenkiintoiselta tapaukselta, sama väritys halvemmalla:
http://www.dv247.fi/invt/74300/
 
Mutta onhan Studiolla ja Custom Shopin kepillä eroa aina melkoisesti, se on sitten taas ihan itestä kiinni kumpaankin sijoittaa. Ainahan kannattaa hankkia se paras kitara mihin on suinkin varaa...
 
Ja toinen juttu on se, että DV:llä voi toimitus kestää tuhottoman kauan jos niillä ei kitaraa ole varastossa.
doctrine
10.07.2010 22:03:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitoksia kaikille jotka ovat vastanneet :) Ohan toi juu vähän tyyris, 17200mk :D ei prkl...
 
mut niin, ajattelin semmosta et jos te tietäisitte jotain tuon spekseistä? onko siinä ohut vai paksu kaula jne? Itelle sopii ohkasemmat paremmin, mulla on jotenkin niin pienet kädet tjtn..
 
http://www.payloadband.info/
duc
10.07.2010 22:20:38 (muokattu 10.07.2010 22:21:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: kiitoksia kaikille jotka ovat vastanneet :) Ohan toi juu vähän tyyris, 17200mk :D ei prkl...
 
mut niin, ajattelin semmosta et jos te tietäisitte jotain tuon spekseistä? onko siinä ohut vai paksu kaula jne? Itelle sopii ohkasemmat paremmin, mulla on jotenkin niin pienet kädet tjtn..

 
Customissa on se paksumpi Gibsonin vakioprofiileista normaalisti, tuossa mun linkittämässä Studiossa on taas ohuempi ja lättänämpi '60s-profiili. Kyllähän pienilläkin käsillä soittaa kummallakin kaulalla, riippuu ihan mihin on tottunut. Ei tuo Gibsonin paksumpikaan profiili mitenkään erikoisen paksu ole, Fenderiltä löytyy selvästi paksumpaa kalliimmissa malleissa...
 
Tuossa on customin speksejä:
http://www2.gibson.com/Products/Ele … ustom/Les-Paul-Custom/Features.aspx
koponen
10.07.2010 23:27:06 (muokattu 10.07.2010 23:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: kiitoksia kaikille jotka ovat vastanneet :) Ohan toi juu vähän tyyris, 17200mk :D ei prkl...
 
Huoh... vertaa nyt samalla sitten vanhaan markkaan niin se on 1720000. Ihan kreisin kallis, älä osta. Pacifica ja microcube mielummin. Tai Marshall ku niissä on parhaat efektit mulle ja sulle, vaikkei olla ees testattu ;)
 
I'm endorsed by Marshall
ReBeat
10.07.2010 23:48:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilastokeskuksen rahanarvokertoimen mukaan toi on vuoden 2001 markoissa 15291 :)
 
doctrine
10.07.2010 23:53:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Tuossa on customin speksejä:
 
Haa, Thanks! Tätä mä etsinkin.
Osaattekos sanoa missä pk-seudulla myytäis näitä silleen että pääsis testaamaan? ei ihan sikaa säkissä viitti ostaa kuitenkaan, tulee vielä itku jos ei sovi lapaseen ja joutuu laittaa kiertoon :P
 
http://www.payloadband.info/
doctrine
10.07.2010 23:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Tilastokeskuksen rahanarvokertoimen mukaan toi on vuoden 2001 markoissa 15291 :)
 
hmm, inflaatio nakertanu pari tonnia vajaassa 10 vuodessa. aika nopiaan se rahan arvo heikkenee. pitää sijottaa kultaan näköjään ;)
 
http://www.payloadband.info/
mvirta
11.07.2010 00:34:32 (muokattu 11.07.2010 00:38:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se kaula on 50's rounded niin kyllä semmoisia lessuja pitäisi löytyä kaupasta. Aika yleinen profiili.. ja kyllähän se verrattain tuhti on pieneen käteen.
 
Mä muuten maksan kahden tenavan päivähoidosta 5280 euroa vuodessa...
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
doctrine
11.07.2010 00:45:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Mä muuten maksan kahden tenavan päivähoidosta 5280 euroa vuodessa...
 
Hmm. Eli jos mä ostan ton lessun niin saan sillä yhen muksun vuodeksi päivähoitoon jos myyn sen ;P
kuin rahaa pankissa! :D
 
onko noissa lessuissa muuta eroa kun toi kaula? mikä siis vaikuttais soittotatsiin?
 
http://www.payloadband.info/
ballfish
11.07.2010 00:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Hmm. Eli jos mä ostan ton lessun niin saan sillä yhen muksun vuodeksi päivähoitoon jos myyn sen ;P
kuin rahaa pankissa! :D
 
onko noissa lessuissa muuta eroa kun toi kaula? mikä siis vaikuttais soittotatsiin?

 
Onko otelauta jo mainittu? Customissa se on eebeniä, stankuissa ruusupuu.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
duc
11.07.2010 09:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Hmm. Eli jos mä ostan ton lessun niin saan sillä yhen muksun vuodeksi päivähoitoon jos myyn sen ;P
kuin rahaa pankissa! :D
 
onko noissa lessuissa muuta eroa kun toi kaula? mikä siis vaikuttais soittotatsiin?

 
Studiossa ei ole reunalistoja (siitä on siis riisuttu ns. ylimääräiset hienoudet pois), ja se vaikuttaa soittotatsiin aika paljonkin. Kannattaa siis käydä testaamassa :) Tossa mun linkittämässä Studiossa on eebeniotelauta ja puolitettavat mikit myös, eebeniotelauta saa aikaan kirkkaaman ja napakamman soundin mitä ruusupuu, jota on Standardeissa ja suurimmassa osassa Studioita.
Dunga
11.07.2010 09:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DLX Musiikissa vm. 1984 Silverburst Custom myyntitilissä, 2200e.
 
http://www.dlxmusic.fi/images/MYTILI_HKI_GIBSON_SILVER.JPG
 
War... war never changes.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «