Rauzku 04.07.2010 02:26:25 (muokattu 04.07.2010 02:27:28) | |
---|
Mohla: Hetkinen... Siis, oot sitä mieltä, että Megadeth on ehdottomasti tullut alaspäin? Ei sitä voi kiistää. Mustainen äänessä ei ole sanaa räkää kuin 15 vuotta sitten, falsetti lähinnä nolottaa. Soittavat toki mallikkaasti, Friedman-fanaatikkona en voi tällä hetkellä keksiä parempaa korvaajaa kuin Broderickin. Youthanasiasta on vaikea olla tulematta alaspäin. E: Riippuu keneen verrataan. |
Rhapa 04.07.2010 12:46:48 | |
---|
Rauzku: Ei sitä voi kiistää. Mustainen äänessä ei ole sanaa räkää kuin 15 vuotta sitten, falsetti lähinnä nolottaa. Soittavat toki mallikkaasti, Friedman-fanaatikkona en voi tällä hetkellä keksiä parempaa korvaajaa kuin Broderickin. Youthanasiasta on vaikea olla tulematta alaspäin. E: Riippuu keneen verrataan. Tässähän se jo tulikin. Ja jos vertailusta puhutaan, niin aivan turha vinkua Metallican nykykunnosta ja samaan ääneen kehua miten nämä muut "oldiesgoldiesit" porskuttavat entiseen malliin. Totuus kun on kuitenkin jotain ihan muuta. gigity gigity |
Hugezlica 05.07.2010 21:00:39 | |
---|
Millainen oli Megadethin Tuska-keikka? Itse en päässyt niin olisi mukava kuulla teiltä onnekkailta :) Naiset antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa |
Shredator 05.07.2010 22:38:49 | |
---|
Hugezlica: Millainen oli Megadethin Tuska-keikka? Itse en päässyt niin olisi mukava kuulla teiltä onnekkailta :) Settilista: http://www.setlist.fm/setlist/megad … ival-helsinki-finland-43d4037b.html Mielestäni festareiden kovin veto. Olisin ehkä toivonut, että vetäisivät RIP:n kokonaan mutta tuohon on tyytyminen. Daven ääni ei oikein toiminut, mutta muuten oli aivan uskomaton meininki. Ellefsoni rokkasi ja Broderick veti Martyn soolot uskollisesti alkuperäisille. Meiningiltään ehkä parempi kuin Sauna Openissa 2005. Nomen est omen. |
Pedroz 05.07.2010 22:41:50 | |
---|
Hugezlica: Millainen oli Megadethin Tuska-keikka? Itse en päässyt niin olisi mukava kuulla teiltä onnekkailta :) Puolet katsoin ennen kuin väsähdin totaalisesti: hyviä biisejä, tiukasti soittava bändi, mutta voi hitto sentään kun ne soolot ovat toisinaan aivotonta voimistelua, eikä Mustainen äänestä ole paljoakaan jäljellä. Pirteämmällä mielellä olisin kokonaisuudesta varmasti nauttinut, mutta nyt ei yksinkertaisesti jaksanut. Muut ehkä osaavat kommentoida loppukeikkaakin. Tuossa settilista Setlist.fm:n mukaan, Tornado of Soulsin kohdalla lähdin. Hivenen meinaa jopa harmittaa kun katsoo tuota loppusettiä. Wake Up Dead In My Darkest Hour Headcrusher Skin O' My Teeth Holy Wars... The Punishment Due Hangar 18 Five Magics Poison Was the Cure Tornado of Souls Dawn Patrol Trust Angry Again A Tout Le Monde Sweating Bullets Symphony Of Destruction Peace Sells "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Zousi 06.07.2010 01:16:23 | |
---|
Kyllähän tuosta Megadethin vedosta tuli naatiskeltua oikein kunnolla. Daven ääni saatiin hukkumaan vähän puuroiseksi, mutta soitanta oli sentään skarppia kuten pitikin. Varsinkin Ellefsonin meininkiä oli mukava seurata, koska äijällä tuntui olevan lavakivameininkiä ihan alusta loppuun. Selvästikin tykkäsi paistatella vastaanottavaisen yleisön edessä. Settilistan neljän viimeisen kappaleen aikana porukka oli jo aivan täpinöissään ja kun Peace Sells oli hoidettu, niin tunnelmahan oli melkoisen eufoorinen. Kiitoshetkillään Davekin pisti sitä hymyä tulemaan kuin mikäkin Naantalin aurinko. Yleisömeren kiittävää käsiarmeijaa oli varmaankin huikeaa katsella sieltä lavalta käsin, joten väkisinhän se veti hymyksi. Kiitos Megadeth! Olette edelleenkin kovia! |
Hugezlica 06.07.2010 09:52:42 (muokattu 06.07.2010 09:55:25) | |
---|
Pedroz: Puolet katsoin ennen kuin väsähdin totaalisesti: hyviä biisejä, tiukasti soittava bändi, mutta voi hitto sentään kun ne soolot ovat toisinaan aivotonta voimistelua, eikä Mustainen äänestä ole paljoakaan jäljellä. Pirteämmällä mielellä olisin kokonaisuudesta varmasti nauttinut, mutta nyt ei yksinkertaisesti jaksanut. Muut ehkä osaavat kommentoida loppukeikkaakin. Kävin youtubesta katsomassa videoita, ja meininki tuntui olevan aika hyvä! Olet kyllä oikeassa, Daven ääni tuntuu huomattavasti kadonneen tässä viimeisten vuosien aikana :/ Paremmalta mies kuitenkin kuullosti kuin vaikka Sonispheren keikoillaan (mm. Sofia). Itse arvelen, etä keikkailutahtia pitäisi hieman rajoittaa ja antaa äänen levätä, mutta toisaalta onhan miesten pakko heittää keikkaa, jos meinaa hyvin leivissä pysyä, kun levynmyynti laskee koko ajan. Naiset antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa |
TTV 06.07.2010 11:11:34 | |
---|
Zousi: Kyllähän tuosta Megadethin vedosta tuli naatiskeltua oikein kunnolla. Daven ääni saatiin hukkumaan vähän puuroiseksi, mutta soitanta oli sentään skarppia kuten pitikin. Varsinkin Ellefsonin meininkiä oli mukava seurata, koska äijällä tuntui olevan lavakivameininkiä ihan alusta loppuun. Selvästikin tykkäsi paistatella vastaanottavaisen yleisön edessä. Settilistan neljän viimeisen kappaleen aikana porukka oli jo aivan täpinöissään ja kun Peace Sells oli hoidettu, niin tunnelmahan oli melkoisen eufoorinen. Kiitoshetkillään Davekin pisti sitä hymyä tulemaan kuin mikäkin Naantalin aurinko. Yleisömeren kiittävää käsiarmeijaa oli varmaankin huikeaa katsella sieltä lavalta käsin, joten väkisinhän se veti hymyksi. Kiitos Megadeth! Olette edelleenkin kovia! Juuri näin, kokonaisuudessaan tosi hyvä ja hieno keikka. Lavalla olisi voinut olla paremmin jotain teemarekvisiittaa etenkin sivuilla, ettei olisi näyttäny siltä että äijät soittaa jossain romulavalla. Itse olisi toivonut näkeväni Daven soittavan Trustin sillä tuplakaula-V:llä Zeron sijasta mutta menihän se noinkin. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Röntgen-Jeesus 06.07.2010 15:44:55 | |
---|
Oli mahtavan kuuloista kun Symphony of Destructionin aikana raikuivat Megadeth-huudot. Hymy nousi kyllä huulille. Keikka oli yksinkertaisesti vitun hyvä. Rob Halford on homo. |
Daelos 06.07.2010 21:25:38 | |
---|
Yleisölle suuri käsi täältä, vittu olitte mahtavasti messissä! Soitto oli kyllä tiukkaa, Daven vokaaleista oli vaikea sanoa niin läheltä lavaa ja kun vielä tuli karjuttua lähes kaikki sanat itse päälle :p Ainoa miinus oikeastaan oli settilista, kyllä olisin ehdottomasti koko Rust in Peacea toivonut tai ainakin itse Polarista, ai vittu oli kuin suuri läimäys päin kasvoja kun Dawn Patrollin jälkeen lähtikin Trustin rumputahdit soimaan :/ Angry Againkaan ei oikein livenä tuntunut lähtevän.. Kova keikka kuitenkin, Megadeth ei petä! http://www.last.fm/user/Daelos |
arppah8 06.07.2010 22:21:58 | |
---|
tox3: Oli mahtavan kuuloista kun Symphony of Destructionin aikana raikuivat Megadeth-huudot. Hymy nousi kyllä huulille. Keikka oli yksinkertaisesti vitun hyvä. Oisit kuullut kun Rovaniemi-posse kannusti Angry Againissa Arska-mölinällä :) Äng! Äng! Äng! Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Bonfire 06.07.2010 22:35:10 | |
---|
Vaikkei ketään varmaankaan kiinnosta, mutta on pakko olla hiukan erimieltä tästä keikan kovuudesta. Tämä oli kolmas kerta kun näin Megadethin livenä ja näistä keikoista tämä oli selkeästi heikoin. Keikan parasta antia oli itselleni huomata millainen kameleontti Chris Broderick on soittajana. Martyn soolot tulivat niin uskollisesti hänen soittamana, että näinköhän itse Martykään niitä noin hyvin monesti on livenä vetänyt!? Näinkö sitten jo festariväsymys painanut, mutta minulle Megadeth oli tällä kertaa pettymys vaikka odotin itsekin keikkaa kenties viikonlopulta eniten. Minusta jotenkin vaikutti siltä että koko bändi suhtautui hommaansa tylsällä ja poissaolevalla asenteella. "Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra |
DethBanger 06.07.2010 22:42:45 | |
---|
Bonfire: Minusta jotenkin vaikutti siltä että koko bändi suhtautui hommaansa tylsällä ja poissaolevalla asenteella. Musta kaikki paitsi Broderick. Tekniset ongelmat lienee osasyy ainakin asenteeseen, kitarat esim. pätki tosi kriittisissä kohdissa, pistäis itteäkin vituttamaan. JES |
Trendkeel 07.07.2010 03:56:56 | |
---|
Eipä tullut kummemmin tuota Mustainen laulua huomioitua keikalla, toki se on DVD:ltä ja YouTubesta helppo tsiigata, mut ei tommosista jaksa paikan päällä murehtia. Tulihan siellä jonnin verran itekin mölistyä päälle :). Soitto ja meininki oli kuiteski ihan katossa. Piste. Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
Jalmarii 07.07.2010 08:08:23 | |
---|
Ensimmäistä kertaa itse nähneenä tykkäsin. Nojoo, Mustosen laulu ei hirveän hyvin kulkenut, mutta fiilis oli ihan jees. Broderick soitti hyvin, mutta oli ihan saatanan tylsä. Summa summarum, ihan ok-veto, mä tykkäsin. Kävinpähän surffaamassakin. :) |
Spiral 07.07.2010 08:56:31 | |
---|
Joku perkele lauloi (huonosti rumalla teiniäänellä, vaikka oli aikunen mies kai) kitarasoolotkin mun korvaan. A Tout le Monden melodiaosuus meni "Diuudidyy, diuudidyy". Sitten mua jotenkin nauratti se MEgadeth-huuto Symphonyn aikana. Ei päässy fiiliksin, osaltaan omasta syystä. Väsytti ja vitutti. Ja luulis Daven tuolla kokemuksella osaavan laulaa edes vähän ja käyttää mikkiä oikein. Ei, jotain kuulumatonta kätisi aina välillä ja sitten epäonnistuneet falsetit helvetin kovaa suoraan mikkiin. No, paljon oli omastakin aseentesta kiinni ettei oikein napannut. Huomasitteko muuten että Dave sanoi "MY latest record". :) On se kiva kaveri. |
Huomasitteko muuten että Dave sanoi "MY latest record". :) On se kiva kaveri. Käytännössähän se on Daven lätty ;) |
rapture 07.07.2010 17:50:17 | |
---|
Spiral: Huomasitteko muuten että Dave sanoi "MY latest record". :) On se kiva kaveri. tod näk Dave sanoo samaa Metallicankin levytyksistä "that was MY riff!!" |
Marshallga 07.07.2010 18:05:08 (muokattu 07.07.2010 18:05:39) | |
---|
Käsittämättömän kova veto, ehkä jopa parempi kuin SOA 2007. Toista kertaa näin bändin livenä ja aion nähdä jatkossakin. Olin aivan pähkinöinä, kun Mustaine tokaisi notta "20 year ago...", pettymys oli suunnaton kun Dawn Patrolin jälkeen lähtikin Trust. Odotin, että loput lätystä vedettäisiin vielä keikan loppupuoliskolla. Perkele, minne jäi Lucretia, Take No Prisoners ja ennen kaikkea Rust in Peace...Polaris?! Mutta, vaikkei saatukaan RiPiä kokonaisuudessan, settilista nosti muuten hymyn huulille. "Support music, not rumors." |
Germaniac 07.07.2010 18:56:52 | |
---|
Spiral: Huomasitteko muuten että Dave sanoi "MY latest record". :) On se kiva kaveri. Tulee mieleen eräs Daven vanha kommentti Aerosmithin Steven Tylerista: When he introduced me to his wife, he said: "This is Dave Mustaine, he is Megadeth." "No, I'm not, there's four of us." "Bullshit", replied Tyler, "You're Megadeth, and I'm Aerosmith." That's when I knew it for sure. Steven Tyler is an asshole. |