Aihe: Guild S100
1 2 3
Terry Pantheras
07.07.2010 12:12:09 (muokattu 07.07.2010 12:14:00)
svilo: http://cgi.ebay.de/GUILD-S-100-SC-B … pt=Gitarren&hash=item335ebe6012

http://cgi.ebay.de/70s-GUILD-S-100- … pt=Gitarren&hash=item1c1349439a

Yksi oli näköjään mennyt: EUR 892,71

Katos hitto! Tuota Acornia pitää yrittää. Tänks!

MUOX: jaa tonne Saksan Ebayhin tarttee näköjään omat tunnarit...?
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
svilo
07.07.2010 12:18:50
Terry Pantheras: Katos hitto! Tuota Acornia pitää yrittää. Tänks!

MUOX: jaa tonne Saksan Ebayhin tarttee näköjään omat tunnarit...?

paa koodia jos tarttet jeesiä....
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
the Gas Fuzz
07.07.2010 12:22:21
Kitarapajan JetStar ollu myynnissä öpaut vuoden.
Houlama Mama tsäst ö sviit tsärönana.
p130
07.07.2010 12:38:17

jaa tonne Saksan Ebayhin tarttee näköjään omat tunnarit...?

Kyllä mulla ainakin toimii samat tunnarit joka eBayssa. Vai olisiko tämäkin muuttunut jossakin vaiheessa, minä tein tunnukset kai kymmenen vuotta sitten...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Terry Pantheras
07.07.2010 13:34:35
p130: Kyllä mulla ainakin toimii samat tunnarit joka eBayssa. Vai olisiko tämäkin muuttunut jossakin vaiheessa, minä tein tunnukset kai kymmenen vuotta sitten...

Eikun joo, pääsinkin noilla mun tunnareilla. Tuli logatessa typo...
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
Terry Pantheras
10.07.2010 22:36:47
No niin, musta ysäri S-100 muuttaa härmään Kaliforniasta. :)
MASTEROID ~~ stonerdoomin westlife ~~
p130
11.07.2010 19:25:27

Terry Pantheras: No niin, musta ysäri S-100 muuttaa härmään Kaliforniasta. :)

Onnea! Pistähän raporttia kun kotiutuu...
Terry Pantheras
11.07.2010 21:04:15 (muokattu 11.07.2010 21:06:31)
p130: Onnea! Pistähän raporttia kun kotiutuu...

Kiits! Jeba, 16-20 päivää pitäis kestää toimitus (h)upsilla...

Muox: voe helevata että polttelee ja kuumottaa... :D
Terry Pantheras
20.07.2010 13:45:40
No niin, kitara perillä! Hain sen justiinsa Tullista, enkä ole ehtinyt muuta kuin vähän rämpäyttämään autossa, mutta oikein hyvältä vaikuttaa!

Kitara on ottanut hieman osumaa pienten naarmujen ja yhden vajaan 10:n sentin lakkalohkeaman muodossa potikoiden katveessa, mutta nämä olivat tiedossa. Tosi hyvän tuntuinen kaula ja matala action - eiköhän tästä hyvä tule kunhan pääsee kotiin säätämään. :)
Guildfinger
20.07.2010 16:32:10
Kerrankin höpinää Guildeista! Korjaus: De Armondin Jet Star vastaa Guildin 60-luvun Thunderbirdiä malliltaan. Guildin Jet Star on sitten juuri em. Polara tai S-50 ( 1 mikki keskellä ). Ettei olisi liian helppoa, niin 70-luvun S-100, S-90 ja S-50 ovat niitä SG:n kaltaisia. S-50 yhdellä mikillä keskellä, S-90 kuten S-50 ...mutta kahdella mikillä (simppelimpi kuin S-100 ja sairaan hieno).

Omaa kokemusta löytyy S-50 "Polara", S-50 "SG", De Armond Jet Star.
Terry Pantheras
21.07.2010 21:35:46
No niin. Kielet vaihdettu, pölyt pyyhitty, actionia trimmattu ja ensimmäiset bänditreenit vedetty "satasella" ja on kyllä pakko olla ylpeä liityttyäni Guild-kerhoon.

Kitara on todella mukavasoittoinen ja erittäin rouheasoundinen; jo akustinen soundi on kovaäänisempi ja "rävähtävämpi" kuin missään aiemmin omistamassani sähkökitarassa. Toimii aivan hemmetin hyvin SLO:n ja tuon mun Orangen sekasikiöämyritetyn kaapin kanssa.

Kaula ei ole yhtään lepsu, kuten useissa SG-mallisissa kitaroissa, pitkälti varmaan johtuen oikein sahatusta ja liimatusta puusta ja tuhdista kaulaliitoksesta: kanta tulee reilusti bodysta ulos, mikä aiheuttaa tiettyjä vaikeuksia korkealta soitettaessa, mutta sepäs ei ole meikäläisen heiniä muutenkaan. Kaula ei ole mikään halko, vaan vähän slimtaperiin päin kallellaan paksuudeltaan, mutta poskissa vähemmän puuta. Kitara ei ole SG:hen verrattuna kaulapainoinen - tämä tosin johtunee pitkälti siitä, että hihnatappi on oikeastaan kaulan puolella.

Soundivariaatioita on yllättävän paljon: tallamikin vaiheenkääntäjä on mukava lisä ja selkeästi toimii tietyissä biiseissä paremmin milloin mitenkin. En oikein osaa kuvailla tuota vaiheenkäännön vaikutusta soundiin, mikään radikaali muutos se ei ole, mutta selkeästi havaittavissa jossain keskialuetaajuuksien maastossa tiettynä nasaaliutena. Joissain biiseissä se vaan leikkaa paremmin läpi. Myös tonet toimii koko skaalaltaan, eikä soundi menee tukkoon nollissakaan.

Tyytyväinen ukkeli tässä siis kirjoittelee ja kun ko. kitara on näillä leveysasteilla harvinainen, niin sekään ei mua haittaa yhtään... :)

Unohtukohan jotain?

Niin, vire piti koko treenien ajan, eikä vireeseen saamisessa ole ollut ongelmia. Kaula/nauhotus on myös vireinen korkealtakin.
Guildfinger
23.07.2010 16:25:39
Onnittelut hienon skeban johdosta! Siinä on varmaan melko samanlainen kaula kuin omassa -74 S-50:ssä eli melko kapea, mutta tasapainoinen. Yleensä diggaan isohkoista kauloista, mutta näissä leveys ja paksuus on jotenkin niin hyvin balanssissa, että se on siinä!

Guild teki loistavan jämäköitä kitaroita 70-luvulla, kun muut kärsivät kaikenlaisista laatuongelmista. Mikkejäkään ei tarvitse vaihdella. Ihan erilaisia kitaroita noi on, vrt. SG:hen ...eivät "vain" kopioita. Hyvä vaan, että niistä ei ymmärretä liikaa yleisesti.
p130
23.07.2010 18:11:30

Guild-kaasu kasvaa, kiitti vaan...

:)
Terry Pantheras
23.07.2010 18:58:43
Guildfinger: Onnittelut hienon skeban johdosta! Siinä on varmaan melko samanlainen kaula kuin omassa -74 S-50:ssä eli melko kapea, mutta tasapainoinen. Yleensä diggaan isohkoista kauloista, mutta näissä leveys ja paksuus on jotenkin niin hyvin balanssissa, että se on siinä!

Guild teki loistavan jämäköitä kitaroita 70-luvulla, kun muut kärsivät kaikenlaisista laatuongelmista. Mikkejäkään ei tarvitse vaihdella. Ihan erilaisia kitaroita noi on, vrt. SG:hen ...eivät "vain" kopioita. Hyvä vaan, että niistä ei ymmärretä liikaa yleisesti.

Kiitos! Kaula on tod näk samanlainen kuin 70's Guildeissa - tuo on siis ilmeisesti vuodelta '95. Sarjanro on FB000212, jos joku tuosta tietää mitään kertoa... Ainakin se 70's S-100 jota testasin 90-luvun alussa oli kaulaltaan samanlainen kuin tämä nykyinen. Muisti nääs pelaa! :)

Taas tänään soittelin kotosalla ja tuli ihmeteltyä tuota omanlaista soundia: tosi nopea atakki ja semmoinen aukinainen ja jotenkin asettuneen oloinen soundi. Mii laiks a lot!

Seuraavaksi (lähivuosina) on kyllä kiikarissa 70's Acorn, eli tammenterhokaiverruksilla varustettu S-100... ;)
Terry Pantheras
23.07.2010 18:59:22
p130: Guild-kaasu kasvaa, kiitti vaan...

:)

Hähää! :D

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Terry Pantheras
23.07.2010 21:30:57
Tuossapa tuo nyt sitten on: http://muusikoiden.net/dyn/users/75925.jpg
Guildfinger
23.07.2010 21:41:47
Budjettivinkki näihin kaasuongelmiin: Guildin alla tehdyt De Armondit ...varsinkin U.S.A. Gold Tone mikeillä varustetut mallit. On vaan yksi parhaista mikeistä omiin puuhiini. Fender onnistui sitten tekemään tästäkin merkistä oikeasti halpiksen, ennen koko merkin alasajoa.

De Armond Jet Star: Leveähkö, miltei D-profiili. Ja niin törkeän hieno!?

De Armond X-155: Ei leveä, ei kapea ja juuri sopivan paksu C-profiili = suosikkini!
the Gas Fuzz
24.07.2010 15:21:45
Ja DeArmond Jet Starista sitten se liimakaula versio, ei pulttikaulaa.

Ja jos jollain on kyseistä skebaa transparentred värityksellä ja haluvaa myydä pois niin eikun mulle vaan.

ps. vireongelma noissa ratkeaa kun laittaa Groverin virityskoneistot. Alkuperäset Korean poikien virittimet on aika hepposet.
Houlama Mama tsäst ö sviit tsärönana.
Guildfinger
25.07.2010 22:59:22
Onhan mulla Tranparend Red, mutta ei voi luopua! Se sininen versio on myös kovin hieno, ei vaan ole tapana ostaa samaa skebaa tuplana.

Alkuperäisten virityskoneistojen kanssa olen pärjännyt ihan mainiosti. Ei havaittavia ongelmia, pienestä halpistatsista huolimatta.

Enemmän tökkii polylakka, mutta hälläväliä, kun puhutaan halvemmista kepeistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)