Aihe: Hakusessa analogista sätkätystä
1 2 3
Väsykäsi
06.07.2010 22:37:34 (muokattu 06.07.2010 22:39:16)
erty: Mul oli vähän aika sit orkkis Ibanez ad-9 3205-chipillä ja se oli ainakin liian tumman kuulonen mun makuun. Yksin ihan jees, mut bändin seasta sitä ei enää erottanut millään. Sama maku jäi Dodin FX-90:stä 3005-chipillä.
Ite oonki tykästynyt enemmän digitaalidilsoihin analogifiiliksellä, ei puuroudu niin helposti muttei myöskään kuulosta ohkaselta. Täten Sib!:n mr echo onkin lojunnut laudassa jo kolmisen vuotta. Torilla olis yks, mut on inan tyyris.

Noinko on? Kerrokko vähän tosta Hra. Kaiusta ja miten se vertautuu esim. just Ad-9:iin? Mitäs noita kirkassoundisia analogidilsoja sitten on? Way Huge Aqua Puss ja EHX DMM ainakin. Pitäisköhän sitten noitakin harkita..
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
PJS
06.07.2010 23:40:11

erty: Mul oli vähän aika sit orkkis Ibanez ad-9 3205-chipillä ja se oli ainakin liian tumman kuulonen mun makuun. Yksin ihan jees, mut bändin seasta sitä ei enää erottanut millään. Sama maku jäi Dodin FX-90:stä 3005-chipillä.
Ite oonki tykästynyt enemmän digitaalidilsoihin analogifiiliksellä, ei puuroudu niin helposti muttei myöskään kuulosta ohkaselta. Täten Sib!:n mr echo onkin lojunnut laudassa jo kolmisen vuotta. Torilla olis yks, mut on inan tyyris.

Sama. Ja livehommia ajatellen ainakin itse arvostan sitä, että tarvittaessa saa analogisen saundisten viiveiden lisäksi nauhakaikumaisia ja ihan kirkkaasti digitaalisen saundisia viiveitä, tap tempolla ja muistipaikoilla.
Peace!
ReBeat
07.07.2010 00:11:41

Väsykäsi: Koska 189€ (käytettynä tietenkin halvemmalla) on kumminkin aika paljon yhdestä pedaalista...

No onhan se jostain lattiakikkareesta ihan vitusti.

Räikeä mainostaminen sallittu, kunhan pysytään aiheen pedaaleissa. Kiitos kaikille jo etukäteen. =)

Eli otat muutaman kympin pikavipin ja ostat multa Korg DL8000R:n. Ei mikään lattiakikkare. Tossa on erikseen molemmille kanaville LOW DAMP ja HIGH DAMP, jonka avulla saa aika hyvin analogityylistä toistoakin. On muistipaikat, midi, LFO, TAP tempo, audio trigger, cross feed, 3 band EQ, mixeri sekä professional look display.

Kaikki alle 200 euron lattiakikkareet on mahdollisuuksien puolesta ihan huutonaurukamaa tohon verrattuna.

Nonii, räikeä mainos loppui.
McNulty
07.07.2010 00:25:01
ReBeat: Kaikki alle 200 euron lattiakikkareet on mahdollisuuksien puolesta ihan huutonaurukamaa tohon verrattuna.

Ei se mahdollisuuksien määrä vaan soundi ja lopputulos. Kyllä näitä multimediavekottimia on nähty maailman sivu... tekee 400 asiaa "vähän sinnepäin", muttei mitään oikein kunnolla :)
end of this disease-ridden world
ReBeat
07.07.2010 00:47:32

McNulty: Ei se mahdollisuuksien määrä vaan soundi ja lopputulos. Kyllä näitä multimediavekottimia on nähty maailman sivu... tekee 400 asiaa "vähän sinnepäin", muttei mitään oikein kunnolla :)

No Korg on ollut arvostettu merkki jo pitkästi (aina ruotsalaisia iskelmäpiirejä myöten ja mistä tulikaan laadukkain teräs?!) ... toisinkuin Line 6, Zoom ja muut digitaalikikkareet, joissa tota sisällön laatuongelmaa on ollut enemmän :)

Lisään tähän vielä vaihtoehtoisen vastaheiton... eli oikeasti muutaman napin pedaali-viiveistä viitsivät maksaa satasia lähinnä vain sellaiset soittajat, joilla vähälahjaisuuteen liittyy kärsivällisyyden puute. Ei jakseta opetella käyttämistä ja tyydytään vaatimattomaan. ;)
Väsykäsi
07.07.2010 00:50:42
ReBeat: No Korg on ollut arvostettu merkki jo pitkästi (aina ruotsalaisia iskelmäpiirejä myöten ja mistä tulikaan laadukkain teräs?!) ... toisinkuin Line 6, Zoom ja muut digitaalikikkareet, joissa tota sisällön laatuongelmaa on ollut enemmän :)

Lisään tähän vielä vaihtoehtoisen vastaheiton... eli oikeasti muutaman napin pedaali-viiveistä viitsivät maksaa satasia lähinnä vain sellaiset soittajat, joilla vähälahjaisuuteen liittyy kärsivällisyyden puute. Ei jakseta opetella käyttämistä ja tyydytään vaatimattomaan. ;)

Kauppamieeeshän provoaa oikein urakalla. ;)

Tokihan tommonen räkkilaite olis tavallaan mukava ja tottahan sitä nuori jannu kuten minä opin kamoja käyttään hetkessä. Mutta homma kun on niin etten oikeastaan tarvi muuta kuin sen slapbackin, trioli-delayn ja sen lyhkäsen hännän sooloihin. =)
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
gator
07.07.2010 01:28:55
DL-4 vinkvink, heh. Löytyy muistipaikkojaki.
Väsykäsi
07.07.2010 01:50:23
gator: DL-4 vinkvink, heh. Löytyy muistipaikkojaki.

Tiedä sitten soundista, mutta koko on ainakin liian suuri. =)
gator
07.07.2010 02:16:20
Juu, koko on iso, mut soundi on hyvä. Kävin melko arsenaalin purkkeja testimässä, ennenku päädyin tohon. Carbon Copy, T-Rexit yms. kuulosti törkeen mutaisilta mun makuun. Ehkä analogi ei vaan toimi mulle?
aristoteles666
07.07.2010 02:40:19 (muokattu 07.07.2010 02:59:43)

McNulty: Esim. tuntuman perusteella. 9- ja 10-sarjasissa se kytkin sellainen "arvotaan arvotaan onko päällä". Tuollainen perus MXR-tyylinen jalkakytkin on selkeästi paras kengän alla. Selkeä, kestävä ja siksi kovasti monen valmistajan ja kolvaajan suositus.

arvotaan onko päällä? mitä, oletko niin kännissä ettet tiedä mihin astut?
kyllä sen tuntee/huomaa/kuulee blah blah blah, jos ei, se on rikki..
"kolvaajan suositus", mua kiinnosta mikä on kolvaajan suositus, eikä edes mikä on valmistajan, jos valmistaja on laittanut huonon kytkimen, (drumroll) yllätys yllätys, mä voin vaihtaa sen, mua kiinnostaa vain se että se toimii hyvin, ei muu.

Juu, ei siinä kestossa välttämättä ole vikaa, mutta käytettävyydessä voip olla. Meitä pedaalinpolkijoita kun on niin monenlaista liikenteessä. Mulla hyvä onkin siulle susipa*ka ja sitä rataa :)

katso edellinen, ja juo vähemmän.
ja ei, huono on mulle aina huono, vaikka siinä lukisi mitä ja vaikka kaverit ja tuntemattomat kuinka kehuisi, ja vaikka tulisi kuinka "respectiä", vastaavasti hyvä on hyvä eikä mua kiinnosta pidättekö te siitä "kun ei siinä lue xxxxxxxxxxxx"
kasvakaa aikuisiksi, ette te tarvi muiden hyväksyntää, olkaa ylpeitä itsestänne, saatana.

btw, mikä siinä kettnerissä oli huonoa?
okei se on kallis ja ei tap tempoa, mutta muuten?

ja ennenkuin kukaan ehtii hölmöilemään, tarkoitan että olkaa yksilöitä ja soittakaa omia tuntemuksianne, omalla tavalla jota ei voi matkia, älkääkä hukatko koko elämäänne että soitatte melkein yhtä hyvin kuin cd soitin (laita tähän lempibiisisi)
biisin.
se voittaa kuitenkin aina, cd soittimella on aina just oikea soundi ja se ei tee virheitä, te teette kuitenkin joskus.
Insane Kane
07.07.2010 09:33:28
Noista kytkimistä sitä mie vaan että 10-sarjalaisissa ne oireilee pikkusen useammin kuin muut vastaavat.
Se ei hajoa, mutta sisällä oleva metalliliuska joka toimittaa jousen / kytkijän virkaa, väsyy, suoristuu, eikä kontakti enään ole ihan joka painalluksella taattu.
Voipi korjata, kun sen kytkimen saa helposti auki, mutta sen liuskan tuunaaminen on melkosta nipertämistä.
Korvaavia kytkimiä myydään, mutta niiden toiminta ei usein ole aivan samallainen kuin alkuperäisessä ja pedaali ei joka painalluksella jää päälle.
Sen minkä taakseen jättää on sitten selän takana.
Tami
07.07.2010 10:21:14

McNulty: Ei se mahdollisuuksien määrä vaan soundi ja lopputulos. Kyllä näitä multimediavekottimia on nähty maailman sivu... tekee 400 asiaa "vähän sinnepäin", muttei mitään oikein kunnolla :)

Joup!

Rautalankapuolella ( miksei myös aloittajan käyttöönkin sopiva) on bossin re-20 syrjäyttänyt aika monen soittajan setissä nauhakaikuja pois. Se on halpa/pieni ja soi tosi hyvin. Niiltä osin onnistunut vekotin, jota tapaa "pro-miesten" laudoista.... Mä itse käytän sitä "bilejutuissa" myös, joten ei se ole niin genreorientoitunut laite kuin mitä nimi antaa ymmärtää...

Replexiä on tässä palstalla mainostettu. Omat kokemukset laitteesta: iso, kallis, painava, vaati oman virtalähteen. Säätäminen on tosi tarkkaa puuhaa ja pienikin liike nupista muuttaa soundia / viivettä paljon. Soundissa ei kuitenkaan minun käyttöön mitään semmoista, jota re-20 ei tarjoa. Toki kullakin on omat mielipiteensä.

MP:n deep blue poljin on ihan kiva, vaikkakaan ei analoogi. Tosin rinnakkain vertailtaessa artecin adl-se ( tai sinnepäin) poljin oli ihan yhtä hyvänkuuloinen joskin 150e halvempi. Artecci löytyy yhä, MP on myyty...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
McNulty
07.07.2010 10:55:26
aristoteles666: arvotaan onko päällä? mitä, oletko niin kännissä ettet tiedä mihin astut?
Ei tarvitse olla edes kännissä. Onpa vastaan tullut 9-sarjan rasioita, jotka välillä vaativat norsulauman tallomista, välillä riittää hipaisu.

kyllä sen tuntee/huomaa/kuulee blah blah blah, jos ei, se on rikki..
Kuulee ja tuntee joo, muttei se kauheasti miellytä siinä vaiheessa kun polkaiset pedaalia ja mitään ei tapahdu. Vaikkapa siinä soolon alussa missä haluaa TuubiKirkujasta lisää hönkää soundiin. Tai no, voihan siitä toki pokaalin ojentaa kun HUOMASI ettei mitään tapahtunut, jee!

"kolvaajan suositus", mua kiinnosta mikä on kolvaajan suositus, eikä edes mikä on valmistajan, jos valmistaja on laittanut huonon kytkimen, (drumroll) yllätys yllätys, mä voin vaihtaa sen, mua kiinnostaa vain se että se toimii hyvin, ei muu.
Ihan pieni otanta nykypäivän kalliimmista pedaaleista antaa ymmärtää että tuollainen Carling-tyylinen jalkakytkin on suosikki. Aika harva käyttää Ibanezin 9- ja/tai 10-sarjan kytkimiä, kun puhutaan pro-miesten eli aikuisten elkein laatulaitteista.

katso edellinen, ja juo vähemmän.
Jumalaut, että jätkä on nokkela ja näppärä. Ilmeisesti pieni sielu huutaa hoosiannaa kun pääsee interwebissä pätemään, edes omasta mielestään. Totuus on kuitenkin se, että se Carlingin kytkimen tuntuma (vaikka nyt se napsaus) on ihan eri planeetalta kuin Ibanezin 9-sarjan. Ottamatta sen enempää kantaa pedaalien soundeihin tai niiden hyvyyteen/huonouteen, niin kytkimissä on eroja ja täten myös tuntumassa. Toisille taas tuo Carling on tuntumaltaan huono, inhottava tai jotain muuta ääripäiden väliltä.

ja ei, huono on mulle aina huono, vaikka siinä lukisi mitä ja vaikka kaverit ja tuntemattomat kuinka kehuisi, ja vaikka tulisi kuinka "respectiä", vastaavasti hyvä on hyvä eikä mua kiinnosta pidättekö te siitä "kun ei siinä lue xxxxxxxxxxxx"
kasvakaa aikuisiksi, ette te tarvi muiden hyväksyntää, olkaa ylpeitä itsestänne, saatana.

Pelkästään tuo kommentti tarkoittaa sitä, että sulle on loppupeleissä todella tärkeää se, mitä muut ajattelevat ja ovat mieltä. Eihän se muuten näin kovaa korpeaisi ja koskettaisi. Aina yhtä ihanaa...

Seuraavaksi näemme tietenkin spektrin erilaisia "olen enemmän oikeassa, koska..."-lauseita.

ja ennenkuin kukaan ehtii hölmöilemään, tarkoitan että olkaa yksilöitä ja soittakaa omia tuntemuksianne, omalla tavalla jota ei voi matkia, älkääkä hukatko koko elämäänne että soitatte melkein yhtä hyvin kuin cd soitin (laita tähän lempibiisisi)
biisin.

Mitä hukkaamista se on? On ihan yhtä oikein soittaa Chopinia pianolla just siten, kuin se on nuotteihin kirjoitettu tai improvisoida jazzia jonkun teeman päälle täysin vapain suitsin. Siinähän se tämän homman hienous onkin... toinen haluaa kartoittaa omia reittejä, toinen ottaa sen pakettimatkan missä on kaikki mietitty valmiiksi. Kummatkin ihan yhtä oikein, vaikka sie edustaisitkin vahvasti jompaa kumpaa näistä ja täten koet olevasi muiden yläpuolella.

se voittaa kuitenkin aina, cd soittimella on aina just oikea soundi ja se ei tee virheitä, te teette kuitenkin joskus.
Analogiasi on suorastaan surkea, mutta totta puhuakseni on pakko myöntää etten yllättynyt lainkaan.
end of this disease-ridden world
Stone
07.07.2010 11:09:39

Jos jostain löydät käytettynä (torilla joskus) DOD FX90, niin voisin suositella (300 ms analogi viive). Tehty legendan mukaan samoilla komponenteilla kuin Boss dm-2 sekä Ibanez ad-9. Soundi kuin suoraan 'Scotty Moorella' alkupään Elviksen levyillä. Hinta n. 80-100 e käytettynä. Siinä on myös sisuksissa 3 säädettävää trimmeriä (joihin ei ole siis pakko koskea). Itse myin omani pois, kun en "näköjään tarvinnut" dilsaa.
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
aristoteles666
07.07.2010 11:47:11

McNulty: vali vali vali.

voi voi sua.
monotone
07.07.2010 12:13:01

McNulty:On ihan yhtä oikein soittaa Chopinia pianolla just siten, kuin se on nuotteihin kirjoitettu tai improvisoida jazzia jonkun teeman päälle täysin vapain suitsin. Siinähän se tämän homman hienous onkin... toinen haluaa kartoittaa omia reittejä, toinen ottaa sen pakettimatkan missä on kaikki mietitty valmiiksi. Kummatkin ihan yhtä oikein...

Poliittisesti korrekti ja kauniin liberaali ajatus. Mutta jos tätä musajuttua haluaa miettiä yhtään itsensä viihdyttämistä pidemmälle, ehkä tämä ajatus

aristoteles666: olkaa yksilöitä ja soittakaa omia tuntemuksianne, omalla tavalla jota ei voi matkia...

olis sittenkin hedelmällisempi pidemmällä katsannolla - niin yksilön kannalta kuin laajemminkin. Ettei vaan unohtuisi kaiken aikaa lisääntyvän "miten saan soittaja X'n soundin"-touhun keskellä tämä luovan puuhastelun idea.

Vähän tästä aiheen vierestä, tämä.

Aiheeseen lisätään vaikka tämä:
http://proguitarshop.com/store/effe … 157/lovepedal-echo-baby-delay-p-172
erty
07.07.2010 16:32:59
Väsykäsi: Noinko on? Kerrokko vähän tosta Hra. Kaiusta ja miten se vertautuu esim. just Ad-9:iin? Mitäs noita kirkassoundisia analogidilsoja sitten on? Way Huge Aqua Puss ja EHX DMM ainakin. Pitäisköhän sitten noitakin harkita..

Mr. echossa toistot on siistimmän kuulosia, ei niin suttusia ja rosoisia kuin Ad-9:ssä. Kuitenkin blendautuu soiton sekaan just sopivasti eikä pompi silmille. Oskilloi myös paljon nätimmin ja kontrolloidummin, kuin kokeilemani analogidelayt (!). Viiveaikaa löytyy ~500ms. Lisäks löytyy erillinen volumepotikka, josta saa mukavasti cleanboostia vaikka sooloihin. IMO.

Jos alle huntilla tämmösen löytää niin mä ainakin poistaisin talteen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)