Aihe: Pari tv-vinkkiä tälle illalle
1 2 3 4 541 42 43 44 45
Vongoethe
07.07.2010 00:41:48 (muokattu 07.07.2010 16:33:21)
EP: Jep, nyt jo toka ohjelma menossa, hyvä pänti soittamassa, puhaltimineen ja jätkät vetää nuoteista sovitettua tankoo ..ja ei solisteissakaan mitään valittamista, onhan toi ollu oikeen TV -keikka, niin ei ihme!

Minun nettitikkuni innostui Kalevi Korven vibraatosta siinä määrin, että jymähti. No nyt jatkuu Hakasalon selostus.

Olisivatkohan nuo tanssijat Blomqvistin koulusta?
EP
07.07.2010 00:45:18 (muokattu 07.07.2010 00:47:01)
Vongoethe: Minun nettitikkuni innostui Kalevi Korven vibraatosta siinä määrin, että jymähti. No nyt jatkuu Hakasalon selostus..

Jep, se vibra siinä eka osassa oli aika yllättävä ..sanosko : )

Olisivatkohan nuo tanssijat Blomquistin koulusta?

Kyllähän siellä romantiikkaakin oli kovasti mukana kun noin suudeltiin ja halailtiin ..näkiköhän joku tuolla itsensä HOHO!! : ))
M.i.k.key
07.07.2010 01:22:38
Jaa tuohon aikaan vedettiin noin paljon Englanniksi peruskamaa? asiaa.

Vetäisivät nykyäänkin.
möllisty
Vongoethe
07.07.2010 01:56:30 (muokattu 07.07.2010 02:05:57)
M.i.k.key: Jaa tuohon aikaan vedettiin noin paljon Englanniksi peruskamaa? asiaa.

Vetäisivät nykyäänkin.

Enpä tiedä, miksi piti laulaa Lontoon murteella Kevätniemen lavalla Lieksassa. Olisikohan TV yrittänyt myydä ohjelmaa ulkomaaneläville?

http://areena.yle.fi/video/1123980
EP
07.07.2010 02:05:56
Vongoethe: Enpä tiedä, miksi piti laulaa Lontoon murteella Kevätniemen lavalla Lieksassa. Olisikohan TV yrittänyt myydä ohjelmaa ulkomaaneläville?

Jep, kyllä tuohon varmaan oli jokin erityinen syy?
sonic77
07.07.2010 07:35:21
M.i.k.key: Jaa tuohon aikaan vedettiin noin paljon Englanniksi peruskamaa? asiaa.

Vetäisivät nykyäänkin.

Joo, tais olla vissiin nuita aikoja, kun biisejä alettiin sanoittamaan englanniksikin...Esim. joku ulkomaalainen tansibändihän teki ihan kansainvälisestikin tunnetuksi kappaleen Eilinen, levyttämällä sen englanniksi Yesterday, mutta humpasta tuo kaikki näköjään sai alkunsa
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
KanttoriPiiparinen
07.07.2010 08:30:40
Vongoethe: Enpä tiedä, miksi piti laulaa Lontoon murteella Kevätniemen lavalla Lieksassa. Olisikohan TV yrittänyt myydä ohjelmaa ulkomaaneläville?

Heijaa ruusut tulipunaiset esitettiin sentään suomeksi. 70-luvulla vallitsi hassu trendi: Kaikki piti laulaa englanniksi. Oli kalliimman kuuloista.- Vähän niinkuin vibrato Mannen äänessä.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
Mase
07.07.2010 08:45:23
KanttoriPiiparinen: Heijaa ruusut tulipunaiset esitettiin sentään suomeksi. 70-luvulla vallitsi hassu trendi: Kaikki piti laulaa englanniksi. Oli kalliimman kuuloista.- Vähän niinkuin vibrato Mannen äänessä.

Ilmeisesti biisit oli kuitenkin suomenkielisiä alunperin? Pikaisesti kuuntelin pari Eikan ja Paulan laulua ja niissä "englanti" kuulosti melkoisen töksähtävältä muutenkin kuin lausunnan osalta...
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
turhala
07.07.2010 09:19:03

Kyllä, ohjelmaa oli ainakin suunniteltu vietäväksi ulkomaille ja siksi tuo oli laulukielenä.
.. elatusmaksut lottokupongilla kuittaisin,,,
humppahanuristi
08.07.2010 19:09:20

EP: Jep, se vibra siinä eka osassa oli aika yllättävä ..sanosko : )

Kyllähän siellä romantiikkaakin oli kovasti mukana kun noin suudeltiin ja halailtiin ..näkiköhän joku tuolla itsensä HOHO!! : ))

Joo, en ole Kalevi Korpea oikein koskaan kuullut ja nyt kun kuuntelee sivukorvalla tässä surffatessa ilman kuvaa, niin tulee kyllä nykylaulajista mieleen Amadeus Lundberg.
Humpasta rautalankaan...
EP
08.07.2010 19:16:36
humppahanuristi: Joo, en ole Kalevi Korpea oikein koskaan kuullut ja nyt kun kuuntelee sivukorvalla tässä surffatessa ilman kuvaa, niin tulee kyllä nykylaulajista mieleen Amadeus Lundberg.

Joo, ei löytyny juutuubistakaan kun pari esitystä, tuossa toinen:

http://www.youtube.com/watch?v=lWmlSVyfTvs
KoskPaavo
08.07.2010 20:20:59
humppahanuristi: Joo, en ole Kalevi Korpea oikein koskaan kuullut ja nyt kun kuuntelee sivukorvalla tässä surffatessa ilman kuvaa, niin tulee kyllä nykylaulajista mieleen Amadeus Lundberg.

Mä oon kompannut Kalevia muinoin, mieleen on syvimmälle iskostunut veretseisauttava " Thingis Khan"- esitys.
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
Tankero
08.07.2010 22:24:25
KoskPaavo: Mä oon kompannut Kalevia muinoin, mieleen on syvimmälle iskostunut veretseisauttava " Thingis Khan"- esitys.

Komp komp komp. Sen aikainen basistimme nimesi hänet Trubadurixeksi.
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
EP
11.07.2010 14:12:28 (muokattu 11.07.2010 14:29:51)
Tullu jo, mutta näkeehän tuon Areenaltakin:

http://areena.yle.fi/video/1132294

"Savolaisten amerikka" kannattaa katsoa : )
baron
24.07.2010 21:17:09

Yle teemalta tulee James Brown ohjelma.
Tulee nuoruus mieleen: Joskus vuonna 60 näin jonkun leffan jossa herra esiintyi ja tykkäsin ja seuraavana päivänä menin Musiikki Fazerilta kysymään mitähän herran levyjä teillä on ja ekaksi sanoivat että ei mitään mutta sitten löytyi 1 kpl "Please, Please, Please" vinyylialbumia jonka ostin ja aloin herran faniksi.

Luulen että olen varhaisimpia suomalaisia soulfaneja?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
24.07.2010 21:41:55
baron: Yle teemalta tulee James Brown ohjelma...

Ou jees!! Katselussa täälläkin.

Luulen että olen varhaisimpia suomalaisia soulfaneja?

Jaa niinko notta Barska feivöritit on Monk ja funk?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
24.07.2010 21:52:23

isojussi: Ou jees!! Katselussa täälläkin.
Jaa niinko notta Barska feivöritit on Monk ja funk?

Jess!
(Lyhyt kirjoitus)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
24.07.2010 22:42:32
baron: Jess!
(Lyhyt kirjoitus)

Herrasmiehellä on hyvä maku!
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Prophet
25.07.2010 00:42:11
Ikimuistoinen: Lasse Mårtenson, TV2, klo 20.55.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)