Aihe: Settikuvat Volume 6
1 2 3 4 533 34 35 36 37327 328 329 330 331
brembo
06.07.2010 21:43:21
moderndrummer88: Joo setithän on kuin kloonit toisistaan, jos vain Tonyn setin etutomit olisi metrin verran ylempänä

tosta kuvakulmasta tomit näyttää korkealta, mutta niitä on hyvä soittaa.
hollmi-5
06.07.2010 22:00:50
brembo: Ei ole symbaali ständiä ja tomi pidikkeen kiristin on saksassa...=(

Laita symbaalit telineeseen ja tomit bassorummun päälle, niin on paljon parempi soittaa, paremman näköinen kattaus ja pysyy vehkeet paikallaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
brembo
06.07.2010 22:05:57
hollmi-5: Laita symbaalit telineeseen ja tomit bassorummun päälle, niin on paljon parempi soittaa, paremman näköinen kattaus ja pysyy vehkeet paikallaan

Laittaisin jos olisi telineet =( Ostan kohta kunnon räkin ja pari peltiä lisää.
hollmi-5
06.07.2010 22:10:17 (muokattu 06.07.2010 22:21:54)
brembo: Laittaisin jos olisi telineet =( Ostan kohta kunnon räkin ja pari peltiä lisää.

Kunnon räkkejä ei ole olemassakaan. Ne on kaikki hakitelineen ja hammasrasutojen välistä. Rumia ja vielä rumempia. Tyylitajuttomat juniorit niiden perään haikailevat. Todellista tarvetta niille ei ole kuin kolmella prosentilla räkkien käyttäjistä.

No Harley Davidson ja apupyörät jos on komeuden huipennus, niin antaa mennä.
eino mutku
06.07.2010 23:11:34
hollmi-5: Kunnon räkkejä ei ole olemassakaan. Ne on kaikki hakitelineen ja hammasrasutojen välistä. Rumia ja vielä rumempia. Tyylitajuttomat juniorit niiden perään haikailevat. Todellista tarvetta niille ei ole kuin kolmella prosentilla räkkien käyttäjistä.

No Harley Davidson ja apupyörät jos on komeuden huipennus, niin antaa mennä.

Antakaa ny hyvät miehet ihmisten laittaa rumpunsa räkkiin tai vaikka häkkiin. Kun ite kasaa ja roudaa ja löytää setille paikkansa treenikämpältä tai lavalta niin eipä se keltään pois ole.
hollmi-5
06.07.2010 23:16:51
eino mutku: Antakaa ny hyvät miehet ihmisten laittaa rumpunsa räkkiin tai vaikka häkkiin. Kun ite kasaa ja roudaa ja löytää setille paikkansa treenikämpältä tai lavalta niin eipä se keltään pois ole.

Ihan saa laittaa miten haluaa, mutta kommentit ovat kai nekin sen mukaan sallittuja, miten itse asian näkee, kokee ja on todennut parhaaksi.
eino mutku
06.07.2010 23:30:33
hollmi-5: Ihan saa laittaa miten haluaa, mutta kommentit ovat kai nekin sen mukaan sallittuja, miten itse asian näkee, kokee ja on todennut parhaaksi.

"Kunnon räkkejä ei ole olemassakaan. Ne on kaikki hakitelineen ja hammasrasutojen välistä. Rumia ja vielä rumempia. Tyylitajuttomat juniorit niiden perään haikailevat. Todellista tarvetta niille ei ole kuin kolmella prosentilla räkkien käyttäjistä."

Mä en vaan näe että miten tälläinen kommentti vie kenenkään soittoharrastusta eteenpäin. Se on eri asia jos ne omat näkemykset ja kokemukset perustellaan jollain järkevällä käytännön syyllä tai vain sanotaan suoraan että "mun mielestä ne räkit on rumia ja hyödyttömiä". Mutta mun mielestä keskustelun kriteerit ei oikein täyty jos esim. räkin käyttäjää nimitetään tyylitajuttomaksi junioriksi. Tälläistä samanlaista suunpieksentää ja huonoa asennetta täällä on viimeaikoina esiintynyt taas lisääntyvässä määrin ja mun mielestä se on ihan perseestä.
markku jokela
07.07.2010 06:20:27
Kunnon räkkejä ei ole olemassakaan. Ne on kaikki hakitelineen ja hammasrasutojen välistä. Rumia ja vielä rumempia. Tyylitajuttomat juniorit niiden perään haikailevat. Todellista tarvetta niille ei ole kuin kolmella prosentilla räkkien käyttäjistä.

Oon kyllä tässä asiassa samaa mieltä. Kyllä niitä pääasiassa setin ulkonäön vuoksi ostetaan. Aloitteleva rumpali (yleensä vielä hevirumpalin alku) on jo päättäny, että räkki hommataan vaikkei oo ees rumpuja vielä saati hajuakaan vielä siitä tarvitseeko todella koko räkkiä. Sellanen on vaan saatava omaan moposettiinkin kun kerran idolinkin hevikiparissa on.

No joka tapauksessa, ei ne räkit nyt mitään rumiluksia ole, mutta helvetin epäkäytännöllisiä ne kyllä ovat. Itse en sellaista koskaan hanki.
Vallu-Veke
07.07.2010 07:38:01
markku jokela:

No joka tapauksessa, ei ne räkit nyt mitään rumiluksia ole, mutta helvetin epäkäytännöllisiä ne kyllä ovat. Itse en sellaista koskaan hanki.

Mun mielestä ne on rumiluksia. Yleisesti perinteiset telineet on jotenkin kehitetty huippuunsa jotakuin, mutta räkit on jotain bulkki-tankoa tai profiilia, joista ne on kasattu. Siihen törkeen näköiset klämpit, niin siinähän se on. Makeen näköiset puuosat rummuista jää sinne jonkinlaisen alumiinikalteriston taakse. Rumpali on kuin jossain apinahäkissä. Pakkopaita vielä päälle, niin siinähän se on ;) Kehittelemällä saisi paljon huomaamattomammat systeemit ja ne ajaisivat pian normitelinehässäköiden ohi. Puuosat rummuista näkyisi,... No en mä tiedä onko ne kolmiojalkaviidakotkaan niin upeita rumpujen vierellä.
Mutta esim. se Pearlin vanhempi alumiininen perusräkki on jotain samaa profiilia, kun olin muutama vuosi sitten firmassa, jossa tehtiin tehtaisiin erilaisia automaattisia kokoonpanolinjoja. Linjojen runkoina käytettiin yhtä teollisen näköistä systeemiä. Hätäseis-painikkeet ja varoituskyltit vaan puuttuu kyljestä ;)
Nokian kokoonpanohalleihin, jne. ne sopiikin ulkonäön suhteen. Kulmikkaita, yhdistyspalat karkeita ja erittäin näkyviä. Kulmiin jotain muovia, ettei riko paikkoja jos siihen kädellä tökkää...
Rummuissahan ne voisi olla vaikka kestävää ohutta putkea, joka on täysin samaa väriä, kuin itse rumpusetti tai ohutta ja kevyttä hiilikuitua. Klämpit voisi olla myös siihen sillain huomaamattomasti sujahtavia. Putket olisi hieman kaarevan muotoisia,...
Kyllä ne on jäänyt junasta ulkonäköasioissa vähän jälkeen ja muusta kehittelystä. Sähkörumpuihin ne passaa kuin nyrkki silmään, mutta kyllä muuten ei ole miun maun mukkaan ollenkaan. Mutta tämä jos mikä on makuasia. Mulle rummut pitää olla makeen näköiset. Se on yks perusvaatimus myös. Niitä on mukava ihan vaan katsella :)
eino mutku
07.07.2010 09:31:50
markku jokela: Aloitteleva rumpali (yleensä vielä hevirumpalin alku) on jo päättäny, että räkki hommataan vaikkei oo ees rumpuja vielä saati hajuakaan vielä siitä tarvitseeko todella koko räkkiä. Sellanen on vaan saatava omaan moposettiinkin kun kerran idolinkin hevikiparissa on.

Mutta niinhän se usein menee, ensin matkitaan niitä idoleita mahdollisimman tarkasti niin soitossa kuin ulkoisissakin asioissa ja se on ihan ok jos se pitää yllä soittamisen kipinää. Kyllä se kalusto sitten matkan varrella uusiutuu ja rupeaa usein vastaamaan enemmän sitä todellista tarvetta. Ei siinä nyt mitään peruuttamatonta vahinkoa satu vaikka se räkki onkin käytössä.

Enkä nyt siis yrita puolustella sitä räkkiä, itse olen varisnaisesta asiasta samaa mieltä, mutta sylettää sellainen tyyli millä niitä toisten valintoja arvostellaan. Ei keskustelu hajuttomaksi ja mauttomaksi muutu vaikkei henkilökohtaisuuksiin mennäkään.
hollmi-5
07.07.2010 10:18:55
Eino mutku hei, käsität henkilökohtaisuutena sen, että räkit ovat mielestäni rumia. Ja sen, että niitä on nuoremmilla soittajilla.

Tuossa oma settikuva siitä, kuinka telineitä ei tarvitse olla montaakaan, vaikka setissä olisi pari splashiakin mukana. Tässä kuvassa tosin ysi splash on oman telineen nokassa, kun klampit ja varret olivat tuplasetissä treeniksellä: http://picasaweb.google.com/mikahol … kuvia#slideshow/5491059851407200770

Periaatteessa kahdella kolmijalalla pärjää tuossakin, kun on noita klamppeja ja varsia, jotka siihen räkkiinkin toki saa kiinni.
kimizu
07.07.2010 12:11:17
hollmi-5: Tuossa oma settikuva http://picasaweb.google.com/mikahol … kuvia#slideshow/5491059851407200770

Viisi splashia, laskinko oikein?!?! Ja kaikilla käyttöä!? No, mikäs siinä jos tykkää...
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
eino mutku
07.07.2010 12:23:33
hollmi-5: Eino mutku hei, käsität henkilökohtaisuutena sen, että räkit ovat mielestäni rumia. Ja sen, että niitä on nuoremmilla soittajilla.

Tuossa oma settikuva siitä, kuinka telineitä ei tarvitse olla montaakaan, vaikka setissä olisi pari splashiakin mukana. Tässä kuvassa tosin ysi splash on oman telineen nokassa, kun klampit ja varret olivat tuplasetissä treeniksellä: http://picasaweb.google.com/mikahol … kuvia#slideshow/5491059851407200770

Periaatteessa kahdella kolmijalalla pärjää tuossakin, kun on noita klamppeja ja varsia, jotka siihen räkkiinkin toki saa kiinni.

Eeei, en käsitä, mutta sellaiset sanayhdistelmät kuin "tyylitajuton juniori" käsitän niin ettei niitä välttämättä tarvita. No, se tästä tähän.
hollmi-5
07.07.2010 12:58:37 (muokattu 07.07.2010 13:23:45)
eino mutku: Eeei, en käsitä, mutta sellaiset sanayhdistelmät kuin "tyylitajuton juniori" käsitän niin ettei niitä välttämättä tarvita. No, se tästä tähän.

Kuva on vanha ja ajalta, jolloin oli noita käikäleitä liiaksikin. Laittele omia settikuviasi
kommentoitavaksi.

Viisi splashia, laskinko oikein?!?! Ja kaikilla käyttöä!? No, mikäs siinä jos tykkää...

Oikealla oli 10" bellistä ja splashista kasattu hihat.
kimizu
07.07.2010 14:11:40
hollmi-5: Kuva on vanha ja ajalta, jolloin oli noita käikäleitä liiaksikin. Laittele omia settikuviasi
kommentoitavaksi.

Jaa mää vai...? Taisi olla kuvat jo edellisessä vastaavassa ketjussa, eipä niihin mitään uutta ole tullut sen jälkeen, paitsi että yksi seteistä on myyty eteenpäin. Perus-moposettejä pienellä symbaalisettauksella...

No olkoon, tässä pari jostain livetilanteesta. Aika tyypillinen settaus mulle, ollut jo vuosikaudet. Kaikki on melko alhaalla ja lähellä. Välillä on myös ride suorassa ständissä, yleensä silloin kun on 18" tai 20" basari käytössä.
Joskus käytän vain yhtä crashia ja rideä, välillä ei ole pikkutomi käytössä, mutta yleensä suunnilleen näin on kamat aseteltu. Humppakeikoilla on joskus lisäksi 10" splash väärinpäin etummaisen crashin päällä, huopa välissä.

http://toomuchnoise.fotopic.net/p48281871.html
http://tinyurl.com/3756osj

hollmi-5: Oikealla oli 10" bellistä ja splashista kasattu hihat.

Ok, luulin sitäkin splashiksi. 50% silti oikein =)
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
hollmi-5
07.07.2010 14:27:22 (muokattu 07.07.2010 14:32:23)
kimizu: Jaa mää vai...? Taisi olla kuvat jo edellisessä vastaavassa ketjussa, eipä niihin mitään uutta ole tullut sen jälkeen, paitsi että yksi seteistä on myyty eteenpäin. Perus-moposettejä pienellä symbaalisettauksella...

http://toomuchnoise.fotopic.net/p48281871.html
http://tinyurl.com/3756osj

Komeita settejä. Eino mutkulle laitoin kuitenkin pyynnön settikuvista.

Itselläni ei ole enää yhtään splashia tai bellia. Kaikki alle 16" crashitkin olen myynyt pois. Tyypillisesti setti on näin aseteltu ja ehkä toinen lattiatomi tai vasemmalta toinen crashi on vielä pois. Bassorumpu 22, 24 tai 26" ja etutomi 12, 13 tai 14". Lattiatomit 14 ja 16", 15 ja 18" tai 16 ja 18": http://picasaweb.google.com/mikahol … kuvia#slideshow/5177309216819941858
MegaMan
07.07.2010 18:32:31 (muokattu 07.07.2010 18:38:30)
http://picasaweb.google.com/mikahol kuvia#slideshow/5177309216819941858

hollmi-5:lle kyssäri: sul ei näköjään oo huopia symbaalin molemmin puolin, miks?
Minä juon kossua!!!
hollmi-5
07.07.2010 19:48:59
MegaMan: hollmi-5:lle kyssäri: sul ei näköjään oo huopia symbaalin molemmin puolin, miks?

En ole sitten alkuvuosien pitänyt. Heiluu symbaali vapaammin.
Vallu-Veke
07.07.2010 20:41:22
hollmi-5: En ole sitten alkuvuosien pitänyt. Heiluu symbaali vapaammin.

Taitaapi dempata vähemmän peltiä, ainakin kello-osaa ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)