Aihe: Humppakitaristien fuusiohäröilyt..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Ukko
02.07.2010 19:13:33

walttoni: Nyt olis kiva kuulla loppukäyttäjän kommentit, eli kuinka paljon asiakkaita häiritsee särökitarointi.

Kyllähän se säröillä oleva kitara voi häiritä aika paljonkin. Jos taas puhutaan soundista niin eix se ole ihan biisistä ja soittajasta kiinni.
COVS jäsen nro 6
Mesa/Boogie
03.07.2010 01:35:12
Tänään tuli Uittamolla suht suora yleisöpalaute heti alkuillasta (ensimmäisen foxin jälkeen, kun hanuri oli jo saanut lepovuoron). Setä tuli tohkeissaan avautumaan, että "kuuluuko teidän mielestänne rautalanka kesälavoille?"... Hän vastasi omaan kysymykseen toteamalla, että "rautalanka on lehmiä varten". Näinhän se on.
Begemoth
03.07.2010 04:39:04
Mesa/Boogie: Tänään tuli Uittamolla suht suora yleisöpalaute heti alkuillasta (ensimmäisen foxin jälkeen, kun hanuri oli jo saanut lepovuoron). Setä tuli tohkeissaan avautumaan, että "kuuluuko teidän mielestänne rautalanka kesälavoille?"... Hän vastasi omaan kysymykseen toteamalla, että "rautalanka on lehmiä varten". Näinhän se on.

.. ja muuta karjaa varten. )
Mun mielestä rautalankamusa on yksi osa alue tässä tanssimuusikon toimenkuvassa, niin kuin jenkka tai auton ajaminen.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
WanhaWetäjä
03.07.2010 12:12:50

Begemoth: .. ja muuta karjaa varten. )
Mun mielestä rautalankamusa on yksi osa alue tässä tanssimuusikon toimenkuvassa, niin kuin jenkka tai auton ajaminen.

Valitettavasti se on joillakin bandeilla lähes ainoa lähestymistapa tanssimusaan

http://81.175.250.2/aamulehti/Tapah … uage/fi-FI/Default.aspx?EvId=124510

..maluta, oon mökillä Visuvellä tuolloin, Virroille n 10 km, pitäsköhön lähteä?
Molempia bandeja livena kuulleena voin sanoa että ehkä menen mieluummin soutamaan kuhaa leppeänä helleiltana, kenties kuulen noita ihania rrrautalangan sulosointuja järven pintaa pitkin ;-)
half
03.07.2010 13:12:38
WanhaWetäjä: Valitettavasti se on joillakin bandeilla lähes ainoa lähestymistapa tanssimusaan

http://81.175.250.2/aamulehti/Tapah … uage/fi-FI/Default.aspx?EvId=124510

..maluta, oon mökillä Visuvellä tuolloin, Virroille n 10 km, pitäsköhön lähteä?
Molempia bandeja livena kuulleena voin sanoa että ehkä menen mieluummin soutamaan kuhaa leppeänä helleiltana, kenties kuulen noita ihania rrrautalangan sulosointuja järven pintaa pitkin ;-)

Kumpikaan noista ei ole edes rautalankabändi, että kyllä sä sen puolesta voisit sinne mennäkin. Toisaalta kaikki paitsi kalastus on turhaa.
Meikäläisen MySpace-profiili
EP
03.07.2010 13:26:35 (muokattu 03.07.2010 13:29:38)
half: Kumpikaan noista ei ole edes rautalankabändi..

Juu ei ..ja yleensäkin silloin ne rautalankatyyppiset biisit onkin mukavimpia, kun ei ole haettukaan ihan sitä "täydellisyyttä".

Kun kuuntelee näitä 60 -luvun rautalankalevyjä niin niissä on SE JOKIN mikä näistä tämän hetken kliinisistä soundeista monelta puuttuu ..mun mielestäni ..ei millään pahalla.
isojussi
03.07.2010 13:54:00
Begemoth: .. ja muuta karjaa varten. )

WanhaWetäjä: Valitettavasti se on joillakin bandeilla lähes ainoa lähestymistapa tanssimusaan

Molemmat lausahdukset on kyllä helppo allekirjoittaa. Hyvinsoitetussa rautalankamusassa ei oo mitään vikaa, mutta jos paska rautalankapänti kiilaa koko tanssi-illan, niin se on Härmäks sanottuna perseestä. Rupee jo kaipaan näppäinhaitaria.

...maluta, oon mökillä Visuvellä tuolloin, Virroille n 10 km, pitäsköhön lähteä?

Sanopa rehellisesti, olisko asiaan oikeesti vaikuttanu se, jos et ois niitä aikasemmin kuullu?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Rämppy
04.07.2010 13:55:32 (muokattu 04.07.2010 13:58:29)
EP: Kun kuuntelee näitä 60 -luvun rautalankalevyjä niin niissä on SE JOKIN mikä näistä tämän hetken kliinisistä soundeista monelta puuttuu

Ainakin vanhoilta piikkilankakitaralevyiltä puuttuu liiallinen kitaran kompressointi.
Ehkä myös soittotaidon puute ja ankeat äänitysolosuhteet teki 60-luvun rautalankasuorituksista sympaattisen rouheita. Vedettiin kiireessä ja osaamisen äärirajoilla, mikä toi pinnistystä tulkintaan.
En sitten malttanut olla sanomatta.
friikki
04.07.2010 17:27:24 (muokattu 04.07.2010 17:59:34)

IsoJussi:

"Olisko aika perustaa kitaristeille tyylikoulu?

Vika lienee varsinkin sähkökitaran opiskelu-/opetus-/opetustavoissa, jossa oma soitto ja saundi on kokonaisuutta tärkeämpää."

http://www.youtube.com/watch?v=aK2xlkPoX5U&feature=player_embedded
Olisko Jussi tässä "tyylikästä" meininkiä? Minusta toimii särösoundi ja on toi Al di Meola vielä pahuksen taitava soittajakin oli sitten säröä tai ei .....
http://www.youtube.com/watch?v=NhxPx4Y8UO8&feature=related
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
Zed
04.07.2010 19:02:46 (muokattu 04.07.2010 22:05:05)

leprechaun: Niin no, tuohan on juuri se peruskitaran soittotyyli jonka Segovia kehitti mutta sillä erotuksella että kieliä paukutellaan plektralla eikä sormilla.

No voi helevetti, kyllä muuten klassinen kitaransoitto ja mustalaisjazz ovat perusteita ja lähtökohtia myöten hieman eri soittotyylejä. Django Reinhardt tämän puheena olleen tyylin pääosin kehitti 30-luvulla.
"Paskallehan nämä haessoo! (hätääntynyt ilme)" -Isoäitini ensikosketus juustosnackseihin.
Johanna
05.07.2010 11:09:16
Mää oon vissiin syöny joskus IsoJussin evväät. Voi voi. Ja WW: aion puhua Oulua aina, vaikka se kuin sua ärsyttää.

Mulla on omasta mielestäni yks koko maan kovimmista bändeistä, ihan sama mitä mieltä muut on. Ne on loistavia ja lahjakkaita muusikoita ja maailman ihanimpia ja lojaaleimpia ihmisiä. Se riittää meille :)

Ihanan aurinkoista ja posiitivismielistä kessää kaikille.

ps. Omenapuussa soittaa Jouni Nieminen -koskettimet, laulu
Petri Nyström - kitarat
Jussi Manninen - basso, laulu
Chris Konieczny - rummut ja ohjelmointi
Pekka Kolehmainen - ääniteknikko

Voitte ihan nimillä kirjoitella ja haukkua/kehua :)
WanhaWetäjä
05.07.2010 12:19:55

Johanna: Mää oon vissiin syöny joskus IsoJussin evväät. Voi voi. Ja WW: aion puhua Oulua aina, vaikka se kuin sua ärsyttää. Radiosta käsin kuultuna se on kieltämättä välillä hieman rasittavaa höpötystä, ei se mua sinänsä ärsytä, menee hyvin läpi kerran vuodessa tai harvemmin kuultuna.
MUTTA kuten sanoin tuo murrejutun (yli)korostaminen kuuluu ilmeisen olennaisena osana persoonaasi ja toimii varmasti paremmin livetilanteessa :-)

Mulla on omasta mielestäni yks koko maan kovimmista bändeistä, ihan sama mitä mieltä muut on. Ne on loistavia ja lahjakkaita muusikoita ja maailman ihanimpia ja lojaaleimpia ihmisiä. Se riittää meille :)
Käsittääkseni kukaan ei ole muuta väittänytkään? Kyse oli lähinnä kitarsaundeista ja yhdestä soolosta, saahan näistä asioista jokainen olla ihan omaa mieltänsä, eikö? Makuasioita, nääs;-)
Joku valitti synajousista, musta ne ajoi asiansa mainiosti kuin myös biisien sovitukset ja harmoniat kautta linjan olivat varsin hyvän kuulosia. Myöskään bändin soitossa/saundeissa kokonaisuudessaan ei ole valittamista.Varmasti yksi
parhaista tämän hetken tanssibandeista, kitaristille lisäpiste rrrautalankansaundin välttämisestä, sitä lajia kuulee ihan tarpeeksi jo muutenkin.

Ihanan aurinkoista ja posiitivismielistä kessää kaikille.
Kuin myös, Mannisen Jussin tunnenkin ja ammoisilta ajoilta kun hän poikasena raksutti menemään yhessä"trio forrester"-osastossa Treella.

ps. Omenapuussa soittaa Jouni Nieminen -koskettimet, laulu
Petri Nyström - kitarat
Jussi Manninen - basso, laulu
Chris Konieczny - rummut ja ohjelmointi
Pekka Kolehmainen - ääniteknikko

Joo, bändissäsi ei ole moitteen sijaa joten kehutaan kaikkia tasapuolisesti, konehommista voi olla montaa mieltä mutta jos ne on katsottu tarpeellisiksi kokonaisuutta tukemassa niin mikä ettei.
isojussi
05.07.2010 12:30:06
Johanna: Mää oon vissiin syöny joskus IsoJussin evväät. Voi voi.

Mähän sanoin, että olit ihan jees ihan jees! En sanonu laulussa olleen valittamista.

ihan sama mitä mieltä muut on.

Noniin... asenne kohdillaan. Nöyryys kritiikkiä kohtaan onkin ihan turhaa näissä hommissa.... vai onko?

Mä oon aina ollu täällä omalla identiteetilläni.

Edelleenkin ainoa kritiikkini ko keikkaa kohtaan oli, että vaikka onkin ehdottomasti taitava kaveri, niin olisko tyyliseikat mietittävä toisenkin kerran? Nyt ainakin mulla fiilis oli kun ensi kertaa "School of Rock" - leffaa kattellessani.

Enivei propsit sulle Johanna, että tuut tänne omana itsenäs (ettei mun tarvii olla ainoo) keskusteleen näistä asioista. Sorry, jos avaukseni oli vähän turhan "räväkkä" - olis kai asian voinu ilmaista pelkistetymminkin. Se nyt vaan toi monet monet vanhat kauhukuvat mieleen.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
AngryMouth
05.07.2010 13:49:42
Zed: No voi helevetti, kyllä muuten klassinen kitaransoitto ja mustalaisjazz ovat perusteita ja lähtökohtia myöten hieman eri soittotyylejä. Django Reinhardt tämän puheena olleen tyylin pääosin kehitti 30-luvulla.

Samaa minäkin jo sanoin, mutta hyvä että täällä on joku muukin joka tietää jotain perusasioita musiikista ja kitaransoitosta.
Johanna
05.07.2010 18:51:36
... ja vaikken solistista niin paljoa perusta..kuule Jussi; oon aiemminkin tainnu sulle sanoa, kun moitit sitä Kesäillan valssia pari vuotta takaperin, että kritiikkiä saa antaa. Ei tässä niin ylypeitä olla koskaan oltu, että vesisatteella hukuttais. Teillä on vaan WW:n kanssa ihmeellinen tyyli antaa "kritiikkiä", kun se ei tunnu koskaan olevan rakentavaa. Mielumminkin hyvin provosoivaa -minätiedänkaikestakaikenjaolenainaoikeassa-tyyliin. Se ei johda yhtään mihinkään muuhun, ku pahaan mieleen. Jos haluaa antaa rakentavaa palautetta, sitä varmaan kaikki mielellään ottaa vastaan, varsinkin kun se tulisi kovan, kaikessa liemissä lilluneen ammattilaisen suusta. Noihin homohevisoololässytyksiin oon vaan ihan helvetin pettyny. Ugh.
Baryton-B
05.07.2010 19:01:56

friikki: IsoJussi:
"Olisko aika perustaa kitaristeille tyylikoulu?
Vika lienee varsinkin sähkökitaran opiskelu-/opetus-/opetustavoissa, jossa oma soitto ja saundi on kokonaisuutta tärkeämpää.
"

Joo ne opettaa homoheviä...

http://www.youtube.com/watch?v=aK2xlkPoX5U&feature=player_embedded
Olisko Jussi tässä "tyylikästä" meininkiä? Minusta toimii särösoundi

Toi on homoheviä jos Muistatkos Monrepos's:kin on. Minulle säröä on liikaa tanssimusiikiksi, mutta ei tässä kappaleessa. Kaveri osaa soittaa eikä tyrkytä sitä kitaraa liikaa esille. Maukkaita kuvioita...jos ne kitaralla hyväksytään, mutta haitarilla ei :)

ja on toi Al di Meola vielä pahuksen taitava soittajakin oli sitten säröä tai ei .....
http://www.youtube.com/watch?v=NhxPx4Y8UO8&feature=related

Mieluummin ostaisin tämä levyn, mutta videona edellisen... niiden tyttöjen vuoksi ;-/
Baryton-B
05.07.2010 19:05:46

Johanna: ... ja vaikken solistista niin paljoa perusta..kuule Jussi; oon aiemminkin tainnu sulle sanoa, kun moitit sitä Kesäillan valssia pari vuotta takaperin, että kritiikkiä saa antaa. Ei tässä niin ylypeitä olla koskaan oltu, että vesisatteella hukuttais. Teillä on vaan WW:n kanssa ihmeellinen tyyli antaa "kritiikkiä", kun se ei tunnu koskaan olevan rakentavaa. Mielumminkin hyvin provosoivaa -minätiedänkaikestakaikenjaolenainaoikeassa-tyyliin. Se ei johda yhtään mihinkään muuhun, ku pahaan mieleen. Jos haluaa antaa rakentavaa palautetta, sitä varmaan kaikki mielellään ottaa vastaan, varsinkin kun se tulisi kovan, kaikessa liemissä lilluneen ammattilaisen suusta. Noihin homohevisoololässytyksiin oon vaan ihan helvetin pettyny. Ugh.

Antaisin kaksi plussaa mutta kun vain yksi kelpaa.
ps. säilytä murteesi, se on elämän suola... vr. Jorma Panula, Mietaan Jussi, Mauno Koivisto, Timo Jutila jne.
Lennu
05.07.2010 20:04:17

Nyt rillataan!
My life is like an Opel-highway.
M.i.k.key
05.07.2010 20:23:46
Kaveri osaa soittaa eikä tyrkytä sitä kitaraa liikaa esille. Maukkaita kuvioita...jos ne kitaralla hyväksytään, mutta haitarilla ei :)

Kyllä se mun mielestä aika paljon tyrkyttää.
möllisty
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)