Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tour de France 2010
1
Gardiner
05.07.2010 09:29:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Että polkypyöräkisat taas alko. Ja ekan etapin voitti vanha kirimies Alessandro Petacchi karmeen kolarisuman jälkeen. Keltapaidassa ajaa prologin vienyt Fabian "pyörässäni ei ole moottoria" Cancellara, vaikka jäikin loppumatkan kolariin.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
FastEddie
05.07.2010 11:28:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gardiner: Että polkypyöräkisat taas alko. Ja ekan etapin voitti vanha kirimies Alessandro Petacchi karmeen kolarisuman jälkeen. Keltapaidassa ajaa prologin vienyt Fabian "pyörässäni ei ole moottoria" Cancellara, vaikka jäikin loppumatkan kolariin.
 
Hoo. Ja kohta ne ajaa mun kotini ohi. Katsokaa kun heilutan teille mnettiläiset!
 
Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät.
Gardiner
05.07.2010 12:12:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Hoo. Ja kohta ne ajaa mun kotini ohi. Katsokaa kun heilutan teille mnettiläiset!
 
Kasaat Marshall stäkeistä pellolle ryhmitelmän, josta voimme lukea terveiset M.nettiläisille kun sitä peltoa helikopterista kuvataan. Niin ne muutkin siellä tekee. :-)
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Gardiner
06.07.2010 15:40:53 (muokattu 06.07.2010 16:19:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikamoisen pahoja on ollu noi alkupään etapit. Ardenneilla on tiet hankalia ja sade vielä sotki pakkaa. Paljon lippoja ja ulosajoja. Ennen ruikutettiin et eka viikko on tylsää tasamaata, nyt on sit liian pahoja rasteja. Ikinä ei oo hyvä. Mut onpahan ihan sellanen "löysät pois" tyyppinen alku ku parinsadan kilsan etappeja huhkii meneen tollasessa maastossa. Ja tänään mukulakivi pätkiä.
Edit. Katsojakilpailussa on muuten palkintona aika hyviä pyöriä. 2000 euron arvonen fillari on kait jo ihan jees.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
FastEddie
06.07.2010 16:46:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gardiner: Edit. Katsojakilpailussa on muuten palkintona aika hyviä pyöriä. 2000 euron arvonen fillari on kait jo ihan jees.
 
Onko niissä moottori (piilossa oleva tietysti) ja voiko niillä ajaa hakeen douppinkia?
 
Ei vaan, Tour on kuulunut mun kesään jo yli kymmenen vuotta. Kun se alkaa, tietää, että kesä on täällä!
Tämän vuoden kisasta tullee todella kova taisto, voittaja ehdokkaita on monia!
Cool!
 
Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät.
Tande
07.07.2010 16:28:23 (muokattu 07.07.2010 19:05:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tour de France on ollut olennainen osa kesääni jo vuosien ajan. Mikä olisikaan parempi tapa viettää muuten tylsää kesäpäivää, kuin Ranskan ympäriajon etappi pitkän kaavan mukaan?
 
Kieltämättä oli tänään huikeaa kuulla perinteisen ranskalaisen makkaran (en muista tarkkaa nimeä) valmistusprosessi kaikkine vaiheineen. :-)
 
Anteeksi.
reverend
07.07.2010 18:50:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande:
Kieltämättä oli tänään huikeaa kuulla perinteisen ranskalaisen makkaran (en musita tarkkaa nimeä) valmistusprosessi kaikkine vaiheineen. :-)

 
Eurosportin suomalaisilla selostajilla tuntuu välillä juttu karkaavan aika kauas itse pyöräilystä.
 
Gardiner
08.07.2010 09:18:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reverend: Eurosportin suomalaisilla selostajilla tuntuu välillä juttu karkaavan aika kauas itse pyöräilystä.
 
Selostuksia maakuntien juustoista ja viineistä. :-D
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
kiriminni
08.07.2010 18:55:48 (muokattu 09.07.2010 10:41:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee sitä harrastettua tour de Hyvinkää-Riihimäki ympäriajoa.Average speed on
n.30km/h.Vanhalla ranskalaisella vm-82 Motobecanella.
Kovia ukkoja kaikki huippupyöräilijät,painaa kyllä yli20kg vähemmän mitä minä.
Ja ajelevat n.10k€ pyörillä.
Vuoristo-osuudet taitaa olla seuraavana vuorossa-hullun hommaa se.
 
Tande
08.07.2010 20:23:53 (muokattu 08.07.2010 20:25:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni:
Vuoristo-osuudet taitaa olla seuraavana vuodossa-hullun hommaa se.

 
..Mutta sitäkin jännittävämpää viihdettä katsojille. Jokin pyöräilykärpänen on tainnut purra minuakin. Heti tämänpäiväisen etapin loputtua aloin odottamaan täpinöissä huomista kuudetta etappia. Vielä, kun olisi se oma pyörä. Lähistöllä on jopa liiaksi pyöräteitä.. :)
 
Anteeksi.
Gardiner
09.07.2010 09:03:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Hoo. Ja kohta ne ajaa mun kotini ohi. Katsokaa kun heilutan teille mnettiläiset!
 
Kerro meille pohjolan köyhille, onko se tosiaan niin iso hulabaloo se Tour siellä keski-Euroopassa? Näyttää siltä et siellä on Biljoona ihmistä reitin varrella kokoajan ja joka päivä joka paikassa.
Oon joskus aatellu että vois lomareissulla käydä ihmettelemässä sitä meininkiä, vaan näyttää siltä ettei sellasiin ruuhkiin arvaa lähtee. Vai onko jotain pätkiä mitkä ei ois ihan niin turvoksissa? Eihän siellä kait pysty liikkumaan lähimaillakaan ku tietkin on tukossa?
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Veepee
09.07.2010 10:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gardiner: Kerro meille pohjolan köyhille, onko se tosiaan niin iso hulabaloo se Tour siellä keski-Euroopassa? Näyttää siltä et siellä on Biljoona ihmistä reitin varrella kokoajan ja joka päivä joka paikassa.
Oon joskus aatellu että vois lomareissulla käydä ihmettelemässä sitä meininkiä, vaan näyttää siltä ettei sellasiin ruuhkiin arvaa lähtee. Vai onko jotain pätkiä mitkä ei ois ihan niin turvoksissa? Eihän siellä kait pysty liikkumaan lähimaillakaan ku tietkin on tukossa?

 
Jossakin arveltiin, että ykkösetapin varressa olisi ollut about 2 miljoonaa katsojaa...eli on se iso festari.
 
Hyite!
reverend
09.07.2010 12:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veepee: Jossakin arveltiin, että ykkösetapin varressa olisi ollut about 2 miljoonaa katsojaa...eli on se iso festari.
 
Joo, varsinkin tuolla Hollannin ja Belgian puolella oli teiden varsilla paikoitellen todella paljon yleisöä.
 
FastEddie
09.07.2010 12:09:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gardiner: Kerro meille pohjolan köyhille, onko se tosiaan niin iso hulabaloo se Tour siellä keski-Euroopassa? Näyttää siltä et siellä on Biljoona ihmistä reitin varrella kokoajan ja joka päivä joka paikassa.
Oon joskus aatellu että vois lomareissulla käydä ihmettelemässä sitä meininkiä, vaan näyttää siltä ettei sellasiin ruuhkiin arvaa lähtee. Vai onko jotain pätkiä mitkä ei ois ihan niin turvoksissa? Eihän siellä kait pysty liikkumaan lähimaillakaan ku tietkin on tukossa?

 
Tour on todella iso juttu täällä. Ja jos karavaani kulkee oman kylän ohi, kaikki kynnelle kykenevät ovat kadun varressa.
Sitten on vielä Tour-turistit, jotka siiryvät päivittäin etapilta toiselle...
 
Tiet on tosiaan suljettu useamman tunnin ajan ja jopa kadun ylittäminen kävellen on kiellettyä.
Ensinmäiset karavaanin autot tulee noin puolitoista tuntia ennen pyöräilijöitä ja viimeisimmät puolisen tuntia niiden jälkeen.
 
Ruuhkia tietysti esiinyy, mutta jos on kiinnostunut tapahtumasta, kannattaa ilman muuta käydä katsastamassa etappi, jos lähimaille sellaista sattuu.
Pääsylippua ei tarvitse ostaa! ; )
 
Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät.
Tande
09.07.2010 22:15:33 (muokattu 09.07.2010 22:17:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenna onkin sitten ensimmäinen vuoristoetappi. Itse aion valmistautua koitokseen kunnon (alkoholittomin) juomin ja syömingein ja nauttia iltapäivästä Suomen parhaan selostajakaksikon seurassa. :)
 
Kova jätkä kieltämättä se, joka on polkenut kaikki etapit kuntopyörällä ajajien tahdissa lähetystä seuraten.
 
Anteeksi.
G-mies
09.07.2010 23:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reverend: Eurosportin suomalaisilla selostajilla tuntuu välillä juttu karkaavan aika kauas itse pyöräilystä.
 
Itsellä nimenomaan Selinien selostus on se mikä vetää katsomaan lähetyksiä päivästä päivään :) Kun molemmat vielä hanskaavat pyöräilyn käytännössäkin niin näin ei-harrastajanakin rupeaa pikku hiljaa harkitsemaan pyörän hankkimista.
 
For great justice.
Tande
10.07.2010 13:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G-mies: Itsellä nimenomaan Selinien selostus on se mikä vetää katsomaan lähetyksiä päivästä päivään :) Kun molemmat vielä hanskaavat pyöräilyn käytännössäkin niin näin ei-harrastajanakin rupeaa pikku hiljaa harkitsemaan pyörän hankkimista.
 
Veit sanat suustani! :) Selinien kyky kertoa jokaisen reitin varrella olevan linnan, kirkon ja kaupungin historia kaikkine nippelitietoineen on suorastaan kadehdittaava. Paikalliset ruokareseptit, huumori, vinkit pyöräilyyn jne. ovat suorastaan taidetta.
 
Anteeksi.
Hetfield
10.07.2010 16:32:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo on nuo kyllä loistoheppuja. Monta vuotta tässä on tuota tullut katseltua, aina vähän vaihtelevia määriä. Joskus kuuntelen ihan vaan taustalta selostajia. Mutta on kyllä komeita maisemia tuolla reitin varrella.
 
I quit the band... Now I just play with myself.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «