Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 544 45 46 47 48122 123 124 125 126
carlos
04.07.2010 23:01:14
djKaaos: David Silva on varmaan seuraava Cityn hankinta.

Siirto on kai lääkärintarkastusta vaille valmis. http://www.mcfc.co.uk/News/Team-new … ity-announce-signing-of-David-Silva

Ketäs tuolta nyt lähtee pois?
by the grace of God
Mika Kangas
04.07.2010 23:16:16
djKaaos: Vois nostella nyt tätäkin ketjua, kun on alkanut siirtoasioissa tapahtumaan.

Roy Hodgsonista tuli kuin tulikin Liverpoolin uusi koutsi. Vaikuttaa ihan hyvältä ratkaisulta, mutta jotkut Pool-fanit voivat olla toista mieltä, lähinnä tuon Hodgsonin tuloshakuisen pelitavan takia.

Näin Liverpoolin ystävänä jostain kasarilta lähtien, jos Hodari tuo sen kauan kaivatun Englannin mestaruuden niin pelitavalla ei ole merkitystä. Olkoon sitten puolustusvoittoisella 0-0 tyylillä jos se mestaruus vaan tulee. Sitä jos mitä tässä on odotettu.
DJKaaos
04.07.2010 23:20:53 (muokattu 04.07.2010 23:27:16)
carlos: Siirto on kai lääkärintarkastusta vaille valmis.

Ketäs tuolta nyt lähtee pois?

Bridge, Ireland, Adebayor, Wright-Phillips ja Petrov olivat ainakin vielä keväällä "varmoja" lähtijöitä. En kyllä tiedä, että missä tilassa nämä siirrot nyt sitten on.

danny: ManUn uusia vahvistuksia ovat ainakin Javier Hernandez, jolta minä odotan MM-kisojen perusteella erittäin paljon ensi kaudella.

Mun odotukset kaveria kohtaan on aika nollat, vaikka ihan hyvästi pelasikin kisoissa. Epäilen sopeutumista. Etelä- ja Väli-Amerikan pelaajilla on ollut sopteutumisvaikeuksia usein Valioliigaan ja Manuun. Tilaisuus olisi toki oiva nousta nyt aloituksen hyökkääjäksi, kun Manulla ei ole mitat täyttävää kakkoshyökkääjää tällä hetkellä. Nuoren hyökkääjän on kuitenkin äärimmäisen vaikeata ottaa kunnon rooli Manun hyökkäyksestä, kuten on viime vuosina nähty. Onnistumisia ei odotella kauaa ja hyvin pian siirrytään sitten lainalle jonnekkin muualle ja lopulta pysyvästi.

E:

Mika Kangas: Olkoon sitten puolustusvoittoisella 0-0 tyylillä jos se mestaruus vaan tulee. Sitä jos mitä tässä on odotettu.

Uskon ja onhan se niinkin, että Englannissa monet arvostavat järjestelmällistä ja puolustuksen kautta tapahtuvaa peliä.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
05.07.2010 00:16:56

Mika Kangas: Näin Liverpoolin ystävänä jostain kasarilta lähtien, jos Hodari tuo sen kauan kaivatun Englannin mestaruuden niin pelitavalla ei ole merkitystä. Olkoon sitten puolustusvoittoisella 0-0 tyylillä jos se mestaruus vaan tulee. Sitä jos mitä tässä on odotettu.

Nykyisessä taloustilanteessa toi on tosi kaukanen haave - UCL-paikka ois ehkä se realistinen tavoite ens kaudelle. Tärkeintä ois Poolin saada pidettyä runko edes jotenkin kasassa. Mascheranon, Gerrardin, Torresin ja Rieran siirroista on huhuiltu. Torres ja Mascherano noista isoimmat lovet jättäis - toivotaan parasta.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Secreterial
05.07.2010 09:57:59
ManU kiinnostunut uudelleen Karim Benzeman palveluksista, huhujen mukaan mies olisi lähdössä Realista ja siirtymässä ManU:uun.

Luis Fabiano on ilmoittanut haluavansa pelaamaan joku AC Milaniin tai Manchester Unitediin, mielenkiinnolla odotan, miten tässä käy.

Raul siirtymässä Schalkeen, vaikka aika oudolta se ehkä kuulostaakin.
HaloOfFlies
05.07.2010 10:52:03 (muokattu 05.07.2010 11:00:32)

djKaaos: Mun odotukset kaveria kohtaan on aika nollat, vaikka ihan hyvästi pelasikin kisoissa. Epäilen sopeutumista. Etelä- ja Väli-Amerikan pelaajilla on ollut sopteutumisvaikeuksia usein Valioliigaan ja Manuun. Tilaisuus olisi toki oiva nousta nyt aloituksen hyökkääjäksi, kun Manulla ei ole mitat täyttävää kakkoshyökkääjää tällä hetkellä. Nuoren hyökkääjän on kuitenkin äärimmäisen vaikeata ottaa kunnon rooli Manun hyökkäyksestä, kuten on viime vuosina nähty. Onnistumisia ei odotella kauaa ja hyvin pian siirrytään sitten lainalle jonnekkin muualle ja lopulta pysyvästi.

Tämä pitää kyllä paikkansa. Diego Forlan yksi esimerkki joka ei onnistunut ManUssa lyömään itseään läpi, vaikka onkin loistava pelaaja. Kaikki eivät sopeudu tuohon Valioliigan pelityyliin. Raulin siirtymisestä Old Traffordille on ollut niinikään puhetta, mutta hänen kohdallaan epäilen eniten, ettei sopeudu Valioliigaan. On niin erityyppinen pelaaja.

Jos Ballack tulisi Old Traffordille, niinkuin viime aikoina on huhuiltu, niin se olisi loistava juttu. Saataisiin viimein Cristiano Ronaldon jättämä aukko paikattua.

Onko muuten sille Fabregasin Barcelona-siirrolle saatu mitään lisävahvistuksia, vai onko juttu edelleen vain huhuasteella?
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Secreterial
05.07.2010 11:32:08
danny:

Jos Ballack tulisi Old Traffordille, niinkuin viime aikoina on huhuiltu, niin se olisi loistava juttu. Saataisiin viimein Cristiano Ronaldon jättämä aukko paikattua.

Sellanen pieni ongelma tässä vain on, että Ballack on sopimuksen Bayer Leverkusenin kanssa...Ja ei Ballack meikän mielestä pystyisi edes paikkaamaan Ronaldon jättämää aukkoa. Tehot, nopeus ja taito ei riitä läheskään sille tasolle. Eden Hazard OT:lle, niin alkaa hommat toimimaan.
DJKaaos
05.07.2010 16:01:27
danny: Tämä pitää kyllä paikkansa. Diego Forlan yksi esimerkki joka ei onnistunut ManUssa lyömään itseään läpi, vaikka onkin loistava pelaaja.

Forlan, Veron, Kleberson, Heinze ja ainakin myös Anderson pienellä varauksella.

Kuten tuossa jo kävi ilmi, niin Ballack palaa Leverkuseniin. Mielipiteitä on tietty monia, mutta omasta mielestäni on väärä lähtökohta, jos aletaan miettimään Ronaldolle korvaajaa. Ronaldoa on mahdoton korvata, eikä sellaista pidä edes yrittää. Pelisysteemi pitää mieluiten rakentaa uudelleen, kuten tehtiinkin viime kaudella. Munsta Manun keskikenttäpeli oli varsin toimivaa läpi kauden, vaikka käytössä oli parikin eri systeemiä. Keskikentän pelaajamateriaali on niin laaja, että se tarjoaa muutaman käyttökelpoisen variaation. Suurin puute viime kaudella oli se, että ratkaisukyky oli liikaa Rooneyn varassa. Ensisijaisesti olisi ratkottava ns. kakkoshyökkääjäongelma. Nousisiko joku ringissä olevista hyökkääjistä uudelle tasolle vai tulisiko hankkia kokonaan uusi hyökkääjä. Kyllähän tuo Hernandez voisi tietysti olla sellainen.

Onko muuten sille Fabregasin Barcelona-siirrolle saatu mitään lisävahvistuksia, vai onko juttu edelleen vain huhuasteella?

Arsenal hylkäsi Barcan ekan tarjouksen. Tuon siirtokuvionhan piti ratketa Fabregasin mukaan jo ennen kisoja, jotta pelaaja saa mielenrauhan. Arsenal oli hyvin ehdoton "ei" tuohon Barcan ekaan tarjoukseen, mutta eiköhän siirto toteudu, kun vähän laittaa vielä lisää pätäkkää. Mikäli Fabregas jää vielä Arsenaliin, eikä Arsenal voita tulevalla kaudella mestaruutta, niin Fabregas lähtee seurasta varmasti viimeistään ensi suvena.
Minä olen minä.
Secreterial
05.07.2010 17:21:44
djKaaos:

Kuten tuossa jo kävi ilmi, niin Ballack palaa Leverkuseniin. Mielipiteitä on tietty monia, mutta omasta mielestäni on väärä lähtökohta, jos aletaan miettimään Ronaldolle korvaajaa. Ronaldoa on mahdoton korvata, eikä sellaista pidä edes yrittää. Pelisysteemi pitää mieluiten rakentaa uudelleen, kuten tehtiinkin viime kaudella. Munsta Manun keskikenttäpeli oli varsin toimivaa läpi kauden, vaikka käytössä oli parikin eri systeemiä. Keskikentän pelaajamateriaali on niin laaja, että se tarjoaa muutaman käyttökelpoisen variaation. Suurin puute viime kaudella oli se, että ratkaisukyky oli liikaa Rooneyn varassa. Ensisijaisesti olisi ratkottava ns. kakkoshyökkääjäongelma. Nousisiko joku ringissä olevista hyökkääjistä uudelle tasolle vai tulisiko hankkia kokonaan uusi hyökkääjä. Kyllähän tuo Hernandez voisi tietysti olla sellainen.

Puhut asiaa. Ronaldon myymisen jälkeen oli paljon puhetta siitä, että kuka korvaa Ronaldon. Monet oli varmoja, että ManU ei pärjää, kun Ronaldo puuttuu. Mutta ihan hyvinän siinä kävi.

Antonio Valencia oli mun mielestä loistava hankinta, pelas rohkeesti laidalla ja ens kaudella luvassa lisää vastuuta ja toivottavasti vähän tehojakin. Nani vakuutti toisella laidalla ja keskikenttä toimi muutenkin hyvin. Kaipaisin kyllä yhden vähän hyökkäävämmän keskikenttäpelaajan. Özil on mun makuun, olis todella hienoa saada jannu ManU:uun. Hyökkäykseen tarvittaisiin vähintään yksi huippukärki lisää. Rooney on loistava, mutta vierelle tarvittaisiin toinen maalintekoon pystyvä kaveri. Kenties Luis Fabiano tai Karim Benzema...

Uusi maalivahti ois kans hyvä hankkia tämän siirtoikkunan aikana, että kerkeäisi moke kunnolla sopeutumaan tulevan ykkösvahdin rooliinsa. Neueria on huhuttu (Özil ja Neuer kummatkin ManU:un, huhuttu tarjous 30milj.). Myös Akinfev tai Lloris kelpais, ehkä myös Eduardo.
DJKaaos
05.07.2010 17:48:28
Secreterial:

Uusi maalivahti ois kans hyvä hankkia tämän siirtoikkunan aikana, että kerkeäisi moke kunnolla sopeutumaan tulevan ykkösvahdin rooliinsa.

Munsta Kuszczak on niin hyvä maalivahti, että siinä meillä on tuleva ykkösveska. Mua ei suuremmin maalivahtitilanne huoleta.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
05.07.2010 17:54:48 (muokattu 05.07.2010 18:01:55)

Saas kattoa kuinka kauan Manun rahatilanne mahdollistaa noiden maailman huippujen jahtaamisen. Saattaa nimittäin olla kusiset paikat jo parin kauden päästä - velkaa on niin maan perkeleesti.

Yhtenä skenariona muutaman vuoden päähän vois nähdä Chelsean ja Cityn tappelevan mestaruudesta kahestaan, ehkä Arsenalin uhatessa vahvistuvan taloutensa avulla hilppasen. Rahalla tuollä mällätään, eikä Manun tai Poolin kannalta näytä kovin hyvältä - ellei sitten tule se törsäilevä miljardööri-sheikki pelastajiksi.

Joskus tuon Manun toiminnan pitäis kääntyä voitolliseksi, nyt ei saada edes korkoja maksettua. Pitkässä juoksussa ei paljoa özileitä ostella.

E:"Buy like Wenger, not like Abramovich. The club does not have financial liberty as many would think."
http://soccerlens.com/manchester-uniteds-debt-analysed/7356/
Secreterial
05.07.2010 18:07:41
djKaaos: Munsta Kuszczak on niin hyvä maalivahti, että siinä meillä on tuleva ykkösveska. Mua ei suuremmin maalivahtitilanne huoleta.

Kyllä mullekkin Kuszczak kelpaa, mutta kovasti näyttää Sir Alex olevan uuden maalivahdin perässä. Saa nähdä miten käy.

ManU:n sivuilla oli jossain vaiheessa rahamäärä, jonka Ferguson saa käyttää hankintoihin tänä kesänä. En nyt tarkasti muista paljonko se oli, mutta melko suuresta summasta oli kyse. Benzema on Fergusonin tähtäimessä (kuten oli viime kesänä) ja huhujen mukaan 25milj. olis hinta. Mielenkiintoiset pelaajamarkkinat kyllä luvassa, paljon on mm-kisoissa menestyneitä pelaajia, joten luulisi kauppojen käyvän.
DJKaaos
05.07.2010 19:30:49
sikki-six: Saas kattoa kuinka kauan Manun rahatilanne mahdollistaa noiden maailman huippujen jahtaamisen. Saattaa nimittäin olla kusiset paikat jo parin kauden päästä - velkaa on niin maan perkeleesti.

Sehän on ihan selvää, ettei niitä Manun velkoja pysty lyhentämään tuolla Manun vuotuisella tuloksella. Seura tekee periaatteessa voitollista tulosta jalkapallotoiminnallisesti, mutta se ei paljon auta, kun velkaa on niin järjettömästi. Velathan tulivat Glazerien mukana ja kiinnittyivät siten Manuun. Tämä Glazer-tie on joka tapauksessa kuljettu pian loppuun. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole kuin omistajavaihdos, jota on kulisseissa puuhattu keväästä lähtien. Saas sitten nähdä, että koska tuo vaihdos toteutuu ja missä muodossa.

Liverpoolillakin on eri lähteiden mukaan velkaa 300-400 miljoonaa puntaa ja siellähän on ollut jo jotain pientä liikehdintää siihen suuntaan, että omistussuhteet muuttuisivat. Ainakin pääomistajat vaikuttavat olevan niin huonoissa väleissä, että jotain saattaakin tapahtua.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
05.07.2010 19:36:17 (muokattu 05.07.2010 19:37:19)

djKaaos: Liverpoolillakin on eri lähteiden mukaan velkaa 300-400 miljoonaa puntaa ja siellähän on ollut jo jotain pientä liikehdintää siihen suuntaan, että omistussuhteet muuttuisivat. Ainakin pääomistajat vaikuttavat olevan niin huonoissa väleissä, että jotain saattaakin tapahtua.

Liverpool FC on siis myynnissä, ollut jo vähän aikaa. Hyvä niin:
http://www.google.com/hostednews/af … /ALeqM5hXlo14T6g2UtnxFumqAPgJPWS_1w
Simo78
07.07.2010 12:47:02
http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2010070611997238_jp.shtml
kummasti nää espanjalaisjengit(tai no katalonialainen teknisesti) "kehittää" rahaa ostella helvetin kalliita ukkoja, ei Villakaan taida ihan ilmainen olla...
Van Hannes
15.07.2010 10:01:36
Thierry Henry jättää odotetusti Barcelonan ja siirtyy Amerikkaan potkimaan palloa.
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/u … inen.asp?id=2224552&pos=hl-ur-1
Soitan melodista rytmimusiikkia.
Muave
15.07.2010 15:12:09
Sami Khedira suuntaamassa Real Madridiin. Valencia hommasi Mallorcasta 12 maalia viime kaudella tehneen Ariz Adurizin.

Ja, Dalla Valle nousi Liverpoolin ykköstiimiin. Mites, pelaako tää jamppa sit Suomen maajoukkueessa. Italiassa tulis tietty enemmän menestystä, mutta vaatisikin enemmän. Ja onhan tää nuorten pelejä pelannut.
Stradlin
15.07.2010 15:15:06
Muave: Ja, Dalla Valle nousi Liverpoolin ykköstiimiin. Mites, pelaako tää jamppa sit Suomen maajoukkueessa. Italiassa tulis tietty enemmän menestystä, mutta vaatisikin enemmän. Ja onhan tää nuorten pelejä pelannut.

Ilmeisesti tähtää sinne Italiaan, jos ei taso riitä niin sitten Suomeen. Jokatapauksessa kaveria ei varmaan Suomen paidassa nähdä ihan lähitulevaisuudessa.
This guy could fuck up a cup of coffee
Ziggy Bubba
15.07.2010 15:22:44

Muave: Ja, Dalla Valle nousi Liverpoolin ykköstiimiin. Mites, pelaako tää jamppa sit Suomen maajoukkueessa. Italiassa tulis tietty enemmän menestystä, mutta vaatisikin enemmän. Ja onhan tää nuorten pelejä pelannut.

Ainoa vaan, että tosta harjoitusringistä puuttuu MM-skaboissa pelanneet kaverit. Saas kattoa miten usein kaveri mahtuu mukaan kun kaikki on paikalla. Ois hienoa nähdä Laurin tekevän debyytin ens kaudella ihan tosipeleissä.

Liverpoolilla oli muuten taas pirun paljon pelaajia kisoissa, oisko ollut jopa eniten mistään seurajoukkueesta? (Reina, Torres, Skrtel, Carra, Johnson, Gerrard, Kyrgiakos, Masche, Maxi, Agger, Babel, Kuyt...) Aika ihme, sillä sen verran kuraa oli jengin pelit viime kaudella.

Hodari oli Hesarin mukaan havitellut Dalla Vallea jo viime kaudella Fulhamiin. Toi vois olla hyvä merkki kaverin peliajan suhteen, vaikka Hodgson onkin yleensä aika konservatiinen pelaajavalintojen suhteen.

Ai niin, pirun hyvä kun Rafa lähti... Oli tota pelleilyä katottu jo ihan tarpeeks. Jotkut ei vaan voi myöntään ikinä olleensa missään asiassa väärässä. Ihme jääräpää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)