kimurantti1 04.07.2010 16:36:27 | |
---|
Piti ihan mielenkiinnosta mennä kaivamaan, tässähän tämä: http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar108.html En sen kummemmin kerennyt vielä googlaamaan, mutta olisi hauska tietää että miten tuollainen systeemi oikein toimii. Ilmeisesti ei ole ihan hirveän aktiivisessa käytössä ollut, kun ei löydy juttua paljoakaan. |
Decadetroll 04.07.2010 17:34:44 | |
---|
jussi1976: EDIT: Ainakin MM EVH:n floikkasysteemi on ihan loistava, vaikka sen kitaran rakenne ei sisälläkään upotusta floikan alle, jolloin sitä kampea saisi rääkätä oikein kunnolla. N4:ssa taas on ja siksi tykkään. Ibanezin Jemeissä on kanssa ollut tosi hyviä floikkia, mutta nehän on eri kauraa näihin verrattuna; Eri mallisia ja kookkaampia, mutta herkäksipä nekin saa justattua, mutta se kammen kiristyssysteemi niillä kahdella muovirenkulalla kammoksuttaa. Mulla Schallerissa on ihan toinen kiristyssysteemi, ja se tuntuu parhaimmalta. Joskin toi 5mm baseplate muistuttaa lähinnä siirtolohkaretta, enkä siitä pidä. Soihan toi tosi hyvin, mutta mutta.. Terve. Jos joskus tekee mieli edge/lo-pro edge/edge pro/zr/tms. tallalla varustettua kitaraa, niin tuon kammen kiinnitysosan saa kyllä vaihdettua ihan schallerin tekeleeseen. Itse olen vaihtanut kaikkiin kitaroihini ko. systeemin.. Talloina toimii 2x edge, edge pro ja zero resistance. Parista kiinnitysholkista on pitänyt vähän dremelillä ottaa pituutta pois ja edgeissä olevia jenkoja pitänyt hieman viilata matalemmiksi, mutta muutenhan nuo menevät ihan heittämällä paikoilleen.. Ei tartte enää venkslata niitten puslien kanssa, eikä ole myöskään löysä kampi. I'll be back again next week.
Bring your friends, we'll have an ice cream treat
Mom don't like it, but he don't give a fuck
Kids come running for satan's ice cream truck. |
Ai? Kiitos tiedosta. Nyt tosin kaipaisin OFR:ää 3.5mm baseplatella ja miel. n.15-20mm pidemmällä tremoloarmilla.... Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
lavaamo 04.07.2010 18:51:13 | |
---|
kimurantti1: Piti ihan mielenkiinnosta mennä kaivamaan, tässähän tämä: http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar108.html En sen kummemmin kerennyt vielä googlaamaan, mutta olisi hauska tietää että miten tuollainen systeemi oikein toimii. Ilmeisesti ei ole ihan hirveän aktiivisessa käytössä ollut, kun ei löydy juttua paljoakaan. Mitä nyt kuvasta näki, niin näyttäis että on neljä tolppaa (molemmille puolikkaille kaksi) eli toimivat varmaan täysin irrallaan toisistaan. Mitä hyötyä tuosta sitten on, onkin eri kysymys.. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Jasoniitti 04.07.2010 23:53:08 (muokattu 05.07.2010 00:04:00) | |
---|
|
lavaamo 05.07.2010 00:23:51 | |
---|
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
UKKOMIES 05.07.2010 00:41:12 | |
---|
Ei muuta kuin torille kattelee käytettyjä Charveleja ja Kramereita. Noita mä suosittelisin tsekkailee Iboista enkä jaakoista juurikaan tiedä niin mitään en sano. Mutta tohon hintaluokkaan lähtisin kyllä käytettyjä ettimään. Mutta hyvällä mäihällä voi alle 500 euroon saada vaikka Gibsonin faded flygarin tai SGeen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=425971Rohkea rokan syö. |
Jasoniitti 05.07.2010 01:15:02 (muokattu 05.07.2010 01:17:24) | |
---|
lavaamo: Onko niitten kaikkien pakko olla noin rumia? :) Kannattaa tolla budjetilla katsella torilta keppiä, saat paljon laadukkaamman kitaran ja jos joskus kepin myyt, saat myös omasi pois. Nuo ehdotukset oli juuri siihen rumat suunnikkaat -kategoriaan, kun se alkuperäinenkin ketjun aloittajankin kitara oli sitä. Ite en ottaisi tuollaista vaikka maksettaisiin, heh.. |
Tinippa84 05.07.2010 14:00:06 | |
---|
kimurantti1: Mistä tällainen tieto muuten on? Luulin tietäväni enemmänkin noista kahdesta jampasta, mutta tuollaista en ole ikinä kuullut, enkä äkkiseltään keksi, että miten ihmeessä moinen jako voitaisiin floikkaan tehdä. :-) http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar108.html Epäilemättä äärimmäisen tarpeellinen ratkaisu :) |
Dropped C 05.07.2010 23:35:20 | |
---|
|
Dropped C 05.07.2010 23:43:12 | |
---|
UKKOMIES: Ei muuta kuin torille kattelee käytettyjä Charveleja ja Kramereita. Noita mä suosittelisin tsekkailee Iboista enkä jaakoista juurikaan tiedä niin mitään en sano. Mutta tohon hintaluokkaan lähtisin kyllä käytettyjä ettimään. Mutta hyvällä mäihällä voi alle 500 euroon saada vaikka Gibsonin faded flygarin tai SGeen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=425971 Mun mielestä ei pitäs olla kyllä mitään mäihääkään, jos uusi maksaa 635. |
Fisher 06.07.2010 14:26:01 (muokattu 06.07.2010 14:26:06) | |
---|
Mitä pahaa on agathiksessa? Todella pehmeää puuta tuntuu olevan kun olen työstänyt. Soundia en vielä ole päässyt testaamaan. Miten tuo suomenkielinen nimi muuten lausutaan? "Ostin kauriita", "Ostin kaurista", "Ostin kauriit puuta", "Ostin kaurit puuta"? -Late |
RamoQ 06.07.2010 15:32:24 | |
---|
Fisher: Mitä pahaa on agathiksessa? Todella pehmeää puuta tuntuu olevan kun olen työstänyt. Soundia en vielä ole päässyt testaamaan. Miten tuo suomenkielinen nimi muuten lausutaan? "Ostin kauriita", "Ostin kaurista", "Ostin kauriit puuta", "Ostin kaurit puuta"? -Late Soundi on usein niinkuin puu, eli aika hintelä ja "tyhjä" (ns. "epätäyteläinen") tässä tapauksessa... Harvoimpa tuota suomalaisella nimellä edes kutsutaan.. "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
Jeszse 13.07.2010 20:04:45 (muokattu 13.07.2010 20:05:50) | |
---|
|
Rimpitzki 14.07.2010 01:02:26 | |
---|
7 vuotta ltd m-50:llä - rispektit. -Rock On!!- |
Jeszse 14.07.2010 17:48:55 | |
---|
Rimpitzki: 7 vuotta ltd m-50:llä - rispektit. No siis se. Aika kova. |