Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LD systems akt-PA
1
fenderman
20.06.2010 13:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia LD-systemsin aktiiviseteistä? Lähinnä kiinnostaa tuo dave12 ja dave 15. Miten niissä riittää hönkä tanssiorkkatoimintaan?
 
fenderman
02.07.2010 11:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei LD:Stä. Entäpä HK soundwork one paketista? Kova vertailu kumpi parempi?
 
Lennu
03.07.2010 13:11:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyi saatana.
 
My life is like an Opel-highway.
fenderman
03.07.2010 21:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no sehän oli hyvä kommentti. kiitos
 
aimotuska
03.07.2010 21:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennumaisen lyhyt mutta ytimetön :) Ei, kyllä tuo kertoo ainakin mulle jo aika paljon, mikäli taustalla on oikeeta kokemusta.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
rintapek
04.07.2010 14:20:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenderman: Kova vertailu kumpi parempi?
 
Oletko ihan varma, että tuontyyppinen on sitä, mitä tarttet? Kyl noi taukomusan toistossa ghettoblasterit pesee mennen tullen, mut...
 
Kun noissa yläpäät taitaapi olla passiivit, eli ilman tota subia tai erillistä päätettä yläkaappeja ei sit käytetä. Se voi olla haluttu ominaisuus, tai sit ei.
 
Sit jos tarkastelet noit paketteja ilman subia, niin käteen jää tehonkestoltaan ja muutenkin melkoisen mitättömän oloiset laulukaapit.
 
Nois tanssitouhuissa kumminkin laulu on se, minkä kuulumisesta tarttee ensisijaisesti huolehtia ja siin ei subbarilla tee yhtikäs mitään. Rummuist lähtee ääntä ihan semmoisenaan, skittastyrkan ei tartte kummoinen olla, kun jo siitä tulee ääntä ihan perkeleesti ja jos basistilla on jonkinmoiset kamat ittellä, ni bassonjumsuttelukin sinne saliin kyl kuuluu. Laulun ja kiiboordin suhteen sit saattaa olla nihkeämpää. Tuohon sit ensisijaisesti auttaa jonkinmoiset kelvolliset laulukaiuttimet.
 
Kovin kulunut on vinkki, mut jos aktiivipömpelit kiinnostaa, ni tsekkaa vaikka Mackien srm450 tai rcf 310a. Juu, maailma on varmasti väärällään parempiakin ämyreitä, mut vahvistimen kera alle tonnin parihintaan niit on pahuksen vaikea löytää. Tanssitouhuissa saattaapi kans kiinnostaa se, et ton ärceeäffän kymppituumaisen roudattavuus on ihan huippulia. Kantaa portaissa ja menee heittämällä pikkufiiatin takakonttiin. Ääntäkin lähtee sevverran, et työväentalosta hääväen luukuttaa halutessaan ulos lähimmästä aukosta, joka ei välttämäti ole ovi. Niin, se äänen laatu on kans semmoista, et jokseenkin poikkeuksetta porukka on tyytyväistä.
 
Tontyyppistä aktiiviämyriparia on sit helppo halutessaan myöhemmin täydentää sil subbasella, jos tuntuu et semmoista kaipaa.
 
One kind of music only - the good kind
pfl
04.07.2010 14:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä ehdotus tuo RCF
 
LD Davet on mun mielestä hyvänkuulosia pikkupönttöjä, muisttavat soundiltaan hämmentävästi kotikaiuttimia ja ainakin pienemmissä Daveissa ei edes ole kunnollista kompressiodriveria torvella vaan paljon enemmän kotikamoja muistuttava dome tweeter.
En ole kunnolla luukuttanut niitä mutta kuunnellut kyllä levymusaa oikeastaan useampia tunteja niistä. Veikkaus on että äänenpainevarat ovat melkoisen riittämättömät, nimenomaan taustamusalle tosiaan oikein makoisa vaihtoehto, tai sitten sille pienimmälle kitara-mies meiningille baarinnurkas.
Lasken kylläkin LD Stinger-sarjan sinne samaan kastiin RCF arttien kanssa. Jos merkki kiinnostaa niin nuo kantsii tsekata, todella laadukasta työtä ja osia.
 
fenderman
28.12.2010 15:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusluonteeseen kun kuuluu että kaikki pitää tehdä eritavalla kun joku sanoo...
Ostin jo aikoja sitten tuon LD dave 15G2 setin ja täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen.
Hommahan menee ylipäätään siten, että toinen tykkää äidistä ja toinen tytöstä ja jopa molemmista.
 
Tavarat kun saapuivat, pikku yllätys oli tuo subbarin koko. Perkele, sehän on valtava.
No, se ei nyt ole ongelma kun laitoin siihen kuuluvan rullakon alle joten kuljettaminen ei ole niin vaikeaa.
Kaiuttimet tuntuvat viimeistellyiltä pintapuolisesti katsottuna.
 
Ensimmäinen kokeilu. Bummm.
Nupit asetettu kello 11..( asteikko 08-17 ). Tuo laulun toisto kiinnosti ja pelotti minua eniten. Olenhan tottunut HKaudion passiivikaappien todella hyvään lauluntoistoon....
Nämä ns pääkaiuttimethan ovat aika pienet ulkoisilta mitoiltaan.
 
Ääni on kirkas ja erotteleva. Alapäätä tulee helposti näköjään liikaa, mutta se on säätöhommaa. Ääni ei todellakaan tullut kuin kahvipurkista. Olin aika hämmentynyt..helvetin hyvä soundi. Äkkiä nord kiinni mikseriin ja urut päälle..
Housun etumus oli kostea kuin kesäkuinen Munasjoki. Muhkeat soundit.
Rummut mikitykseen ja bassarin sai napsumaan mukavasti antaen ryhtiä koko orkesteriin. Basso rasian kautta pöytään..hyvä
 
Keikalle sen suuremmin testaamatta.
Paikalla n 100:n kutsuvierastanssit. Paikka oli iso ja korkea sali, pahasti kaikuva ilman ihmisiä.
Mielenkiintoista oli se että pa:t eivät todellakaan ole kiertoherkät.
Korvanapit sai unohtaa koska pääkaiuttimet pystyy laittamaan selkeesti solistilinjan takapuolelle...ja vielä kääntämään hieman soittajia kohti. Masteri oli klo 12.00
Volataso pysyi nättinä, kaikki soittimet ja laulu kuuluivat hienosti. Subbanen antoi mukavasti ryhtiä ja voin sanoa että parasta oli mitä tähän asti olen omilla keikoillani laulukamppeista kokenut.
 
En minä voi kuin suositella. Hinta /laatu vielä tähän asti on pitänyt minun mielestä aika makiasti puolensa.
 
isojussi
29.12.2010 00:08:12 (muokattu 29.12.2010 00:13:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: ...rcf 310a....
 
HOHO - tulihan se sieltä...
 
Heitänpä vastaheittona ehtotuksen, joka pesee noi potkussa männen tullen ja riittää yllättävän isolle poppoolle hunppatouhuissa:
 
- 2 x Wharfedale DLX-12
- päätteeks vaikka t.amp TA2400
 
Takaan, että saundi ja potku kelpaa.
 
EDIT: Enpä tullutkaan lukeneeks vimosta kommenttia, mutta enivei se ei mun mielibiddeetäni sinänsä muuta.
 
Noi Davet olis hauska joskus kuulla. Ne LD:n 15" aktiivit mitä oon kuullu, on ollu melkosia tumppunuhapumppuja
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
fenderman
29.12.2010 13:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, makuasia sano koira kun muniaan nuoli. Jokainen ostakoon vehkeensä omien mieltymyksiensä ja lompakkonsa mukaan. Tämä oli testi ja oma näkemys LD systemsistä.
Jugurttipurkeistakin saa kivat radiopuhelimet ku venyttää langan tiukaksi.
 
isojussi
29.12.2010 14:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin - enhän mä tota Davee varsinaisesti arvostellutkaan, kun en niitä oo koskaan päässy kuulemaan. Lähinnä vertasin suurin piirtein samanhintaista passiikaapit+pääte - systeemiä kuulemiini LD:n kakstiefullrangeaktiivikaiuttimiin.
 
Eikä se sitä paitti maksakaan sen enempätä, kuin toi 15:nen Davekaan. Kevyempi roudatakin, kun Daven subbanen painaa sen puolen sataa kiloa. Silti en kuulematta usko, että Dave pärjää noille saundissa tahi potkussa lähellekään...
 
Mutta pääasia, että ite oot ostokseesi tyytyväinen.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
fenderman
01.01.2011 16:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo..Hirmu tunteella en jaksa näihin laitteisiin suhtautua. Meillä tosiaan käytössä HK:n passiivikamat ja niillä on pääasiassa keikkaa heitetty. Mitään aikaisempaa kokemusta ei näistä aktiivikamoista ole ollut.
Vaihtoehtoisesti nuo LD:t ovat toimineet hyvin treeniksellä ja pikkukeikalla.
Ruokalautasen kokoiset kaiuttimet ovat kyllä huomaamattomat ja sopivasti levitettynä kuuluvat oikein mukavasti.
Kyllä suosittelen edes kokeilemaan. Ettei tee niinkuin minä, että sokkona...
No, voisin ostaa vielä sen kymppisetin kotiin jammailulaitteeksi.
 
Käsittääkseni noissa LD systeemeissä tuli sukupolvenvaihdos tuon G2 -sarjan myötä. En tiedä vaihtuivatko elementit, tai tuliko vahvistimeen muutoksia. Jonkulainen lämpörele/oikosulkusuoja siihen ainakin tuli..
Jos älyttömästi olisi rahaa, kyllä tietysti tuolta HKaudiopuolelta laajentaisin repertuaaria.
 
Enemmän intohimoa herättää nämä kitarakamppeet. Vanhat putkivahvistimet keulivat mopoa rajusti.
 
stnprkl
02.01.2011 05:26:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....
Enemmän intohimoa herättää nämä kitarakamppeet. Vanhat putkivahvistimet keulivat mopoa rajusti.

 
Mä en vaan hiffaa tät hommaa. Laulukamat, mistä pitää saada sen laulun lisäks koko bändi (no ainakin passari, kiipparit, laulut ja ehkä kitaroit ja passo) tuleen hyvällä soundilla normikuppilaan (200-300 hlö), nii noi komootit pitäs saada muutamalla sadalla eurolla samalla kun kitaravaffaimet pitää olla vintage fenderiä tai voxia.
Ei sillä että olisin jotenkin vastaan noit twinejä, vibroluxeja, AC30/10:siä .jne. Hienosoundisia vehkei.
 
Viltsu audiokantaja
Lennu
02.01.2011 10:56:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Mä en vaan hiffaa tät hommaa. Laulukamat, mistä pitää saada sen laulun lisäks koko bändi (no ainakin passari, kiipparit, laulut ja ehkä kitaroit ja passo) tuleen hyvällä soundilla normikuppilaan (200-300 hlö), nii noi komootit pitäs saada muutamalla sadalla eurolla samalla kun kitaravaffaimet pitää olla vintage fenderiä tai voxia.
Ei sillä että olisin jotenkin vastaan noit twinejä, vibroluxeja, AC30/10:siä .jne. Hienosoundisia vehkei.

 
No ei laulu oo niin tärkeä, kitarasooloja vartenhan biisejä tehdään ja kuunnellaan.
 
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
fenderman
02.01.2011 19:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä hyvillä vehkeillä on nautinto päästellä. Oli kysymys sitten soittokamoista tai juoksukengistä. Perisuomalainen kateus on käsinkosketeltavissa kaikilla saroilla.
Kyykyssä katsellaan verhonraosta kun naapurilla on uusi ruohonleikkuri tahi rosterinen kaasugrilli seitsemällä polttimella.
On mukavaa olla ihiminen!
 
puusormi
02.01.2011 20:04:18 (muokattu 02.01.2011 20:04:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenderman: Perisuomalainen kateus on käsinkosketeltavissa kaikilla saroilla.
Kyykyssä katsellaan verhonraosta kun naapurilla on uusi ruohonleikkuri tahi rosterinen kaasugrilli seitsemällä polttimella.
On mukavaa olla ihiminen!

 
Oiskohan kuitenkin edellä ollut pointtina että aika monesti bändi laittaa PA:han 500e ja voxeihin, kumuihin, hammondeihin, rhodeseihin ja fendex jazz basseihin (vm 72) 50000e ja sitten ihmettelee kun ei soundaa totolta.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
fenderman
02.01.2011 21:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fanaattisen keskustelun kuitenkin sai aikaan...heh..
Peräkylän Elviksinä emme koskaan kuulosta totolta, vaikka laitteet ovat timantista.
Pitää osata soittaa hyvin yhteen, joskus jopa kahteen.
Tunnetta peliin!
 
fenderman
02.01.2011 21:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiantuntijoita löytyy joka saralta. Mutta minä arvostan mielipiteitä jotka perustuvat omakohtaiseen kokemukseen, eikä mutu-tuntumaan.
 
Se on vähän kuin paksusuolen tähystys. On melko turha kertoa tapauksesta yhtään mitään jos ei ole salaojaputkea saanut hanuriin henkilökohtaisesti!
 
Näillä kuvilla kohti vuotta 2011.
 
isojussi
02.01.2011 22:58:19 (muokattu 02.01.2011 23:00:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä niin... moni noitten laulukamojen / pikku PA:n kohdalla tuijottaa vaan tehoihin, merkkeihin ja varsinkin subbasten kokoon. Mulla kun ääni on päätyökalu, on tärkeetä ettei laulu oo puuroo. Esim HK:n lucaseissa diskantit ei yksinkertasesti jaksa toistaa laulua, jos tarvitaan vähänkin potkua, vaan ne menee murolle, notta napsahtaa. Ne LD:t joiden kautta on joutunu omaa lauluaan kuulemaan on olleet täysin ala-arvoisilla diskanttielementeillä varustettuja lisämausteenaan surkeen kumisevat basso-osastot.
 
Noita Wharfedalen LX12:ia keikalla kuunnellessa niistä on joka kerta onnellinen. Ainakin on laulusaundi kohdallaan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «