Aihe: Uutta kitaraa opintolainalla. LAATUA
1 2 3 4 5 6 7
zjanii
03.07.2010 10:44:13
Offtopic:

millä helvetin perusteella opintolaina on halvinta lainaa. Sen saa vaan helposti mutta kyllä se on itseasiassa paljon kalliimpaa kuin esim asuntolaina. Jossain vaiheessa itellä oli pari prosenttia isompi korko opintolainassa kun asuntolainassa...
Mr. Speed
03.07.2010 10:51:32
EIhän tässä muuta moralisoitavaa ole, kun se, että kaiffari ilmeisestikin vielä asustelee vanhempien nurkissa, joten mitään asumis/ruokakuluja ei ole. Menisi töihin. Kyllä mä ymmärrän ton lainalla soittimen hankinnan, jos muuten ei ole varaa, mutta kyseessä taitaakin ennemmin olla priorisointi.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
aristoteles666
03.07.2010 11:25:02

zjanii: Offtopic:

millä helvetin perusteella opintolaina on halvinta lainaa. Sen saa vaan helposti mutta kyllä se on itseasiassa paljon kalliimpaa kuin esim asuntolaina. Jossain vaiheessa itellä oli pari prosenttia isompi korko opintolainassa kun asuntolainassa...

ei ehkä halvinta mutta se juttu on että valtio takaa sen.
lavaamo
03.07.2010 11:58:15 (muokattu 03.07.2010 11:58:24)
Sen verran paluuta aiheeseen, että jos se keppi on pakko lainalla ostaa, niin osta käytetty, tarvittaessa saat kepin myytyä ilman persnettoa.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Warwickbass
03.07.2010 12:36:28
komiaa!!!

kaveri kyseli laatukitarasta, jos olette huolissanne kaverin moraalista tai velansietokyvystä, niin laittakaa kaverille privaa parhaista lainavaihtoehdoista tai menkää helluntaiseuroihin juttelemaan elämän tarkoituksesta.

Eikö ole ihan vitun sama, ostaako opintolainallansa auton, kaninpojan, kitaran vai osakkeita.

Krice
03.07.2010 13:05:16

Warwickbass: Eikö ole ihan vitun sama, ostaako opintolainallansa auton, kaninpojan, kitaran vai osakkeita.

No, ei se ole ihan sama. Mutta tässä on nyt hyvät neuvot annettu, ei ole enää tarpeen alkaa vaahtoamaan siitä kuin keskenkasvuiset.
kimurantti1
03.07.2010 13:05:39 (muokattu 03.07.2010 13:12:50)
Krice: Niin, sinulta. Sieltä tuli kaikki pahimmat kliseet.

Mä olen kuitenkin sitä mieltä mitä kirjoitin, oli kliseitä tai ei. Siinähän hajoat siihen. ;-)

Onko prosenttilasku tuttua? 5% 1000 eurosta on aika paljon vähemmän kuin 3% 100000 eurosta. Olisi varmaan pitänyt sanoa, että halvinta mahdollista käyttölainaa. Et sä voi tosissasi verrata opintolainaa ja asuntolainaa toisiinsa. Asuntolainassa on pienempi koro siksi, koska sen maksamiseen menee järjettömän pitkä aika verrattuna opintolainaan, jolloin maksat loppupeleissä moninkertaisesti enemmän korkoa.

Mr. Speed: EIhän tässä muuta moralisoitavaa ole, kun se, että kaiffari ilmeisestikin vielä asustelee vanhempien nurkissa, joten mitään asumis/ruokakuluja ei ole.

Tää muuttaa toki tilannetta. En vaan ainakaan aloitusviestissä nähnyt tota tietoa.

E: Mutta aivan sama. Väitelkää, mä lopetan kirjoittamisen ja haen popkornia. :-D
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Genitalripper
03.07.2010 13:05:52
Warwickbass: komiaa!!!

kaveri kyseli laatukitarasta, jos olette huolissanne kaverin moraalista tai velansietokyvystä, niin laittakaa kaverille privaa parhaista lainavaihtoehdoista tai menkää helluntaiseuroihin juttelemaan elämän tarkoituksesta.

Eikö ole ihan vitun sama, ostaako opintolainallansa auton, kaninpojan, kitaran vai osakkeita.

Mun mielestä vielä komiampaa on, että jos ei halua kuulla kuinka tyhmää/järkevää opintolainan käyttö kitaraan on ni minkä helvetin takia siitä pitää mainostaa otsikosta viestiin asti, olis vaan ilmottanu että on 2000e laittaa kitaraan, kellään ehdotuksia?
Elämä on irtileikattu vuohenpää.
Mr. Speed
03.07.2010 13:30:27
kimurantti1:Tää muuttaa toki tilannetta. En vaan ainakaan aloitusviestissä nähnyt tota tietoa.

E: Mutta aivan sama. Väitelkää, mä lopetan kirjoittamisen ja haen popkornia. :-D

Itse ainakin annoin itselleni ymmärtää, että kaveri on 17 vuotta. Elikkä aika epätodennäköstä, että ois muuttanut omiin nurkkiin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Ahokkis
03.07.2010 14:16:32

Missä vaiheessa tuollaista on väitettykään?
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Teppo2
03.07.2010 18:46:43
Mene pirun hippi töihin saatana.
"Tämä on kai tällainen heavy bottom-tyyppinen ratkaisu, eli ei ihan kovin ZOG."
Tommittaja
03.07.2010 22:28:37 (muokattu 03.07.2010 22:29:25)

tää on jo aika randomia :D mä otan sit sen lainan ja kattelen musaliikkeitä vähän isommalla kädellä ja ostan jonkun vaan. :D

PS: emmä nyt voi mennä töihin, nyt on KESÄLOMA :D en kyl saanu kesätöitä, niihin haki aika paljon porukkaa... no, parempi onni ens vuonna. :/
http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php
Mr. Speed
03.07.2010 22:35:53
Tommittaja: tää on jo aika randomia :D mä otan sit sen lainan ja kattelen musaliikkeitä vähän isommalla kädellä ja ostan jonkun vaan. :D

PS: emmä nyt voi mennä töihin, nyt on KESÄLOMA :D en kyl saanu kesätöitä, niihin haki aika paljon porukkaa... no, parempi onni ens vuonna. :/

Toi on kato niitä valintoja. On muuten huono, jos oot 17 ja et oo juuri tehny kesätöitä? Muuten.. Jos nyt oikein muistan, niin opintolainaa ei voi nostaa kerralla vaan esim. 300e/kk. Puhunko paskaa?
ibnz
03.07.2010 22:42:10
Opintolainaa voi nostaa kahdella tavalla: automaattinen kuukausittainen nostoerä (se Speedin mainitsema 300e) tai kertanosto palvelumaksuineen, joka voi olla koko lukukauden erän kokoinen. Koko vuosittaista lainaerää ei voi kerralla lunastaa vaan syksy ja kevät ovat erillisiä eriä eikä kahteen tonniin muistaakseni pääse kummassakaan.
elsewhere
03.07.2010 22:43:37
Sitä saa 300 euroa kuukautta kohti, mutta sen saa kyllä nostettua useamman kuukauden könteissä. Ja tiedän monta ihmistä, jotka ovat käyttäneet ne rahat paljon tyhmempiinkin juttuihin kuin kitaroitin :)
~ Love broke out and I forgot it's war.
zjanii
03.07.2010 23:04:36
Jaa, onhan se kuitenkin aika halpaa, pitää siis korjata itseään. Alle 18 v saa opintolainaa 160 € kk, yli 18v 300€. Korko on vain 1% sinä aikana kun saa opintotukea. Eli Rock'n'Roll vaan. Eikös se muutenkin ole niin että rokki jätkät tekee just päinvastoin kuin vanhat spedet sanoo...
lavaamo
04.07.2010 00:33:14 (muokattu 04.07.2010 00:33:28)
zjanii: Jaa, onhan se kuitenkin aika halpaa, pitää siis korjata itseään. Alle 18 v saa opintolainaa 160 € kk, yli 18v 300€. Korko on vain 1% sinä aikana kun saa opintotukea. Eli Rock'n'Roll vaan. Eikös se muutenkin ole niin että rokki jätkät tekee just päinvastoin kuin vanhat spedet sanoo...

Mä veikkaan että tää RocknRoll on alku mukavalle velkahelvetille, ulosotolle ja luottotietojen menetykselle. Heti kun jotain lainaa vaan saa niin se pitää ottaa ja käyttää johonkin mitä ei vielä oikein edes tiedä mitä se olisi. Töitäkään ei ole tehty vissiin koskaan.

Ei muutaku sivaripaperit vetämään, ituja naamaan ja lisää lainaa!!
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
sepisti
04.07.2010 02:48:52
rölölööö! Yhdeksän kuukauden päästä Tommittaja on vaihtanut jo rumpujen soittoon koska se on helpompaa:) Rumpalinhan ei tarvi osata nuotteja tai mitää... Tää netti homma on hienoa. Voi aloittaa keskusteluja siitä, mikä olisi kaikkien hyväksymä kitara m.netissä. Vaikkei rahasta ole tietoakaan... Muista ostaa sitten hyvä vahvistin 200 eurolla samalla kertaa.
Indican Jenny on ihana! http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
Tommittaja
17.04.2011 00:38:48 (muokattu 17.04.2011 00:41:12)

anteeksi nosto.

huomasin juuri, että tämähän onkin minun aloittama ketju.
opintolaina tulee, ensi kuuhun mennessä. (loppuun, that is)
kitaraksi tulee Ibanezin RG870QMZ violetti.

opintolainaa about 500€.
ja tuosta rumpujen vaihtovitsistä: minä en koskaan, KOSKAAN lopeta soittamista. kitaransoitto on, ja tulee aina olemaan kaikkein tärkein asia elämässäni.

mutta kun katselee vuoden takaisia viestejään itseltään.. huomaa kuinka lapsellisia ne välillä ovat olleet :D

E: oikeassa olettekin, en ole koskaan tehnyt töitä. mutta that's okay, koska i don't care. kyllähän 500€ opintolainan aina maksaa takaisin.

mitenköhän tuo sivari liittyi mitenkään mihinkään?
Dudetorium
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)