Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 551 52 53 54 55112 113 114 115 116
aalataur
18.06.2010 19:15:53 (muokattu 21.06.2010 17:11:23)

bloodsucker: Öööh.. D:ssä se ainakin pitäis olla :D Tietenkin on mahdollista, että soittimet on jääneet aavistuksen ala- tai ylävireeseen. Tausta on oman bändini arkistoista kaivettu.

Juu ei ole A 440 -pohjainen vire. Ajattelin itse pitch shifteroida taustan, en rupea floikkakitaroita säätämään.

E: Eipä ollutkaan niin yksinkertasta toi pitch shiftaus, tempokin hidastuu. Ainoa keino olisi Fenderin yksikelaisella vetää ja virittää kitara pikkusen ylävireiseksi.
bloodsucker
24.06.2010 00:44:00
Ei tullut näköjään yhtäkään osallistujaa :D Noh, tämä skaba loppuu joka tapauksessa tähän. Seuraavan vetäköön kuka tahtoo.
aalataur
24.06.2010 08:59:49

bloodsucker: Ei tullut näköjään yhtäkään osallistujaa :D Noh, tämä skaba loppuu joka tapauksessa tähän. Seuraavan vetäköön kuka tahtoo.

Ei saatana.. osallistumisaikaa voisi jatkaa, mutta voi olla ettei se auta koska tuo ei-440-vire on aika hasardihomma heviskaboissa missä suurin osa vetänee floikkakitaralla.
arppah8
24.06.2010 10:03:24

Ois ollut hyvä tausta, ei vaan ehtinyt osallistua. Bugger.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Räkkipeli
24.06.2010 11:17:04
Eiköhän tuo osallistuja määrä kerro siitä että tausta ei ollu parhaimmassa mahdollisessa vireessä, joten tuskin sinne kukaan heittää mitään vaikka jatkuisikin tuo.
Olisin muuten itsekin ehtinyt osallistumaan tällä kertaa.

Uutta peliin.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
bloodsucker
24.06.2010 11:34:10
aalataur: Ei saatana.. osallistumisaikaa voisi jatkaa, mutta voi olla ettei se auta koska tuo ei-440-vire on aika hasardihomma heviskaboissa missä suurin osa vetänee floikkakitaralla.

No tämä on tietenkin hyvä pointti. Itselläni ei koskaan ole floikkakitaraa ollut, joten en tullut ajatelleeksi, että se muodostuisi ongelmaksi. Olishan noita muitakin taustoja löytynyt, mutta näin tällä kertaa.
aalataur
24.06.2010 15:53:50 (muokattu 24.06.2010 16:18:03)

bloodsucker: No tämä on tietenkin hyvä pointti. Itselläni ei koskaan ole floikkakitaraa ollut, joten en tullut ajatelleeksi, että se muodostuisi ongelmaksi. Olishan noita muitakin taustoja löytynyt, mutta näin tällä kertaa.

Haluutko heittää uuden taustan? Multa kyllä löytyisi esim. kyllä tietysti myös jotain...

Tossa olis pari vaihtoehtoa:

http://dl.dropbox.com/u/3086523/Taustako.mp3
http://dl.dropbox.com/u/3086523/Raskaan%20musiikin%20varatausta.mp3
bloodsucker
24.06.2010 19:13:47 (muokattu 24.06.2010 19:15:45)
Pistin saman skaban käyntiin uudella taustalla. Aika lyhyt rypistys tällä kertaa. Onkohan nyt oikea vire :) Bb:llä joka tapauksessa mennään.
tender.insanity
02.07.2010 21:17:50 (muokattu 02.07.2010 21:18:30)
Jos ei seuraavaan skabaan kukaan laita jotain ihan perusheviä normivireestä, niin voi mun puolesta laittaa telakalle koko skaban.

Onhan se persiistä noita minuutin pätkiä, joissa 15 riffiä, eikä kuule muuta kuin DFH setin paukkaamassa basareita tempoon 230. Henk. koht. ei kiinnosta soittaa mitään sellaisten päälle. Menee idea koko soolosta, kun porukka kuuntelee vain sitä taustaa siinä.

Missä on ECD-BGD kierrot laukkakompila keskitempolla?

EDIT: Näköjään porukka muutenkin äänestää jaloillaan, kun on hurjat kolme ottoa tässä uusimmassakin kisassa.
Tonski
02.07.2010 21:33:00 (muokattu 02.07.2010 21:36:23)

Osanottajien ulkopuolelta huomasin osallistujamäärän ja aattelin käydä äänestämässä ulkopuolisena. Vähän osallistujia niin on energiaa antaa yksittäisesti enempää kommenttia, ettei äänestysestettä tule sen puolesta;) tonolla aika osuva veto!
ihku
viny
02.07.2010 21:39:59
tender.insanity: Jos ei seuraavaan skabaan kukaan laita jotain ihan perusheviä normivireestä, niin voi mun puolesta laittaa telakalle koko skaban.

Onhan se persiistä noita minuutin pätkiä, joissa 15 riffiä, eikä kuule muuta kuin DFH setin paukkaamassa basareita tempoon 230. Henk. koht. ei kiinnosta soittaa mitään sellaisten päälle. Menee idea koko soolosta, kun porukka kuuntelee vain sitä taustaa siinä.

EDIT: Näköjään porukka muutenkin äänestää jaloillaan, kun on hurjat kolme ottoa tässä uusimmassakin kisassa.

Mäkin oon vähän odotellu jotain yksinkertasta musaakkia mihin osaisin soittaa edes 1/4 oikeita ääniä. :)
tono
02.07.2010 21:49:56 (muokattu 02.07.2010 22:07:44)

Tonski: tono
Hienoa kehittelyä! Tykkäsin melodioista ja jatkuvuudesta, soolossa oli mielestäni näkemystä. Saundista en ihan tykänny, mutta kun en tiedä mikä sen tekee tuollaseksi niin en ikävä kyllä osaa sanoa mitä siinä oli liikaa/liian vähän:D Soiton puolesta jos fraasien välissä ois ollu jotain liitosjuttua (0:05, 0:08, 0:12) paussin sijasta niin alkupuolisko ois voinut kuulostaa eheämmältä. Kuitenkin tykkäsin kovasti 2p.

Kiitti!
En oo varmaan saanu yhteenkään sooloon ikinä hyvää saundia. :D Tiedä sitten johtuuko äänitysmenetelmästä (Kympin pöytämikki vahvistinta vasten) vaiko vahvistimesta ( http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube_rx.htm ) varmaan olisi hyvä pistää vaihtoon molemmat. :) Tracktion+stealthplug+ampltibellakin joskus nauhotin mutta en siitäkään hirveen hyviä saundeja saanut irti.

Annetaanko me osallistujat vaikka 5 pistettä kokonaismäärin (ettei anneta tasapisteitä) niin voidaan jotenkin vaikuttaa äänillämme vaiko jätetäänkö äänestys muiden varaan?
Käsi kädessä nuotin vieressä...
tender.insanity
02.07.2010 21:51:54
viny: Mäkin oon vähän odotellu jotain yksinkertasta musaakkia mihin osaisin soittaa edes 1/4 oikeita ääniä. :)

Vois laittaa erikseen perushevisooloskabat ja sitten nämä Ö-vireessä olevat wannabemeshuggah-opeth-nile -paskat =)
bloodsucker
03.07.2010 01:11:20 (muokattu 03.07.2010 01:21:08)
tender.insanity: Jos ei seuraavaan skabaan kukaan laita jotain ihan perusheviä normivireestä, niin voi mun puolesta laittaa telakalle koko skaban.

Tää viimeisin ei ollut ehkä paras tausta sooloilua varten, myönnän, mutta nuo tuntomerkit on kyllä kaukana siitä. Ei itseänikään kuvaamasi kaltaiset taustat kiinnosta. Mukava tosin on, että on tasapuolisesti edustettuna erilaisia raskaamman musakin suuntauksia, jotta tulisi kaikille jotain. Ehkä nuo E-molli laukat ovat tosiaan jääneet aika lailla paitsioon viime aikoina, ottaen huomioon että niillä on kuitenkin verrattaen suuri kannattajakunta :)
aalataur
03.07.2010 09:06:11 (muokattu 03.07.2010 09:11:44)

Mä äänestin nyt niin, että annoin 3 pistettä paremmalle soololle ja 2 toiselle. Tehkää tekin niin (tono, ekespylly). Jos ei hyvä idea, niin sitten noi mun pisteet voi laskea niin että 3 molemmille.

E: Tulipas mullakin aika samanlainen tommonen pimppihevi-henkinen licksi tohon loppupuolelle, mitä Tonolla :D Oli kyllä puhdas sattuma, en kuunnellut muiden vetoja ennen äänittämistä..
tender.insanity
03.07.2010 09:14:20 (muokattu 03.07.2010 09:14:33)
bloodsucker: Ehkä nuo E-molli laukat ovat tosiaan jääneet aika lailla paitsioon viime aikoina, ottaen huomioon että niillä on kuitenkin verrattaen suuri kannattajakunta :)

Antakaas mun tehdä seuraava tausta, niin teen sellaisen että saadaan iso osanottajamäärä.
aalataur
03.07.2010 09:16:18 (muokattu 03.07.2010 11:40:25)

tender.insanity: Antakaas mun tehdä seuraava tausta, niin teen sellaisen että saadaan iso osanottajamäärä.

Sopii mulle ainakin.. voittajahan tietysti päättää.

tonski: Jos jostain vois sanoa niin taustasta olis ehkä voinu saada enemmän irti lainaamalla soololinjaan tai jotain.. Siis mielipidekysymyksiähän nämä on ja tälleen, mut linkin hahmottaminen taustaan oli hankalaa

Joo, en oikeen ehtinyt perehtyä niin että olisin katsonut miten taustan leadi meni, ajattelin että se saa vaikuttaa "alitajuisesti" soittoon jos vaikuttaa. Oli aika kiire vetäsy..
Tonski
03.07.2010 13:27:13

Hyvä vetäsy silti! Mä olen varmaan vaan ite sitten niin turhantarkka linjojen kytköksestä taustan harmoniaan, rajoitteiset korvat tai jotain:D Nyt pitäis alkaa kyllä runttaa noihin taustoihin jotain aikaa kun on.. Pitäs saada taas sellasta skabaa tulille mihin sais sympxgtr:n ja muut mukaan, jo tekis mieli taas päästä kuuleen sitä taiturointia!
ihku
aalataur
03.07.2010 21:01:02 (muokattu 03.07.2010 21:01:56)

Tonski: Hyvä vetäsy silti! Mä olen varmaan vaan ite sitten niin turhantarkka linjojen kytköksestä taustan harmoniaan, rajoitteiset korvat tai jotain:D Nyt pitäis alkaa kyllä runttaa noihin taustoihin jotain aikaa kun on.. Pitäs saada taas sellasta skabaa tulille mihin sais sympxgtr:n ja muut mukaan, jo tekis mieli taas päästä kuuleen sitä taiturointia!

Ei, sulla on paljon vahvempi teoriapohja kun mulla, äänivalinnat on perustellumpia varmasti. Sillonhan kun veit sen FiF-skaban, niin Titor kehui että parhaiten oli äänet taustaan yhteydessä ja se oli vaikein tausta varmaan tähän asti. Mut oikeesti, mä en kertaakaan kuunnellut taustaa yksinään niin että olisin kuunnellut miten se taustan leadi menee, vaan aloin heti alusta asti improilemaan päälle ja 10 min päästä vedin narulle. Oli kiire, yleensä kuuntelen taustan vähintään kerran läpi soittamatta mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)