Aihe: Bassosoolon SM Tavastialla
1 2 3 4 530 31 32 33 34 35 36 37 38
Lux
17.05.2010 23:25:34 (muokattu 17.05.2010 23:57:47)

Lehdistötiedote:

Legendaarinen funkbasisti Paul Jackson saapuu Suomeen heinäkuussa. Jackson soittaa keikat Helsingissä, Tampereella ja Hämeenlinnassa sekä tuomaroi Tavastialla järjestettävässä Bassosoolon SM-kilpailussa. Jackson pitää soolokilpailun yhteydessä myös bassoklinikan.

Paul Jackson (s.1947) on soittanut lukuisten jazz- ja funk-artistien bändeissä, ja parhaiten mies tunnetaan Herbie Hancockin Headhunters-yhtyeestä. 2000-luvun Jackson on asunut Japanissa, mutta keikkaillut yhä myös Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Viimeksi Jackson esiintyi Suomessa vuonna 2003.

Bassosoolon SM-kilpailu järjestetään Helsingin Tavastia-klubilla kahdeksannen kerran. Kilpailu on kaikille avoin, ja siihen voi ilmoittautua etukäteen kilpailun Facebook-ryhmässä tai kilpailupäivänä paikan päällä. Vapaamuotoinen soolo saa kestää kaksi minuuttia, ja tuomaristo valitsee alkuerästä neljä basistia välieriin, jotka käydään kaksinkamppailuina. Välierät ja finaali ratkeavat yleisön huutoäänestyksellä. Kilpailu on osoittanut suomalaisista basisteista löytyvän sekä taitoa että tarpeellista pilkettä silmäkulmassa. Kilpailun ovat voittaneet mm. Lauri Porra (Stratovarius) sekä Talent-ohjelmassakin upeasti soittanut Vilhelm Valloittaja. Hallitseva mestari vuodelta 2009 on Janne Viitanen.

Paul Jacksonin esiintymiset Suomessa:
14.7. Paul Jacksonin bassoklinikka, Bassosoolon SM 2010, Paul Jackson & Friends, Tavastia, Helsinki
15. 7. Strandberg Band feat. Paul Jackson, Paapan kapakka, Tampere
17.7. Strandberg Band feat. Paul Jackson, Linnajazz (Tori & Suisto-klubi), Hämeenlinna

http://www.pauljacksonbass.com/
vapaus veljeys vandalismi
Lux
18.05.2010 10:58:29

Uutinen myös Rumbassa, ja kuva kertoo enemmän kuin tuhat nuottia.

http://www.rumba.fi/bassosoolon-sm-tulee-taas-7625/
Lux
17.06.2010 18:32:05

Ilmoittautuminen on siis käynnissä, ja maksimissaan 20 kisaajaa mahtuu mukaan.
Voitte ilmoittautua täällä yksityisviestillä tai Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Basso … SM/120161621336496?ref=ts&__a=7
Keny
02.07.2010 12:29:46
Jos tulis kattoon.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Knoppix
02.07.2010 19:23:00
Keny: Jos tulis kattoon.

Eiku meet esintymään!
Johannes
J.Hollström
02.07.2010 20:29:48
BassoSisko: Lattiaakin saa käyttää.

Mun mielestä kattoon tuleminen on paljon haastavampaa.
Keny
02.07.2010 21:08:52
Knoppix: Eiku meet esintymään!

on siel pari kolme kertaa tullu vedettyä ja tuomaristosakin ollu.Hauska tapahtuma ja veks en jää nytkään.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Tollo71
02.07.2010 23:35:58
Olen basisti. Soittanut kohta jo 30v. Ei (vielä) takana yhtään humppakeikkaa, pelkkää rokkenrollia ja heviä ja perkelettä. Minkä ihmeen takia kilpailu bassosooloista!?!?!?
Jos haluat vetää sooloja, ala soittamaan kitaraa tai viulua! Tai vaikka nokkahuilua, mutta jos haluat soittaa musiikkia, soita bassoa tai selloa, ei sooloja. Bassosoolot kuulostaa lähes aina ihan paskalta ja silloin kun ne ei kuulosta paskalta ne kuulostaa huvittavilta.
J.Hollström
02.07.2010 23:37:41
Tollo71: Olen basisti. Soittanut kohta jo 30v. Ei (vielä) takana yhtään humppakei Bassosoolot kuulostaa lähes aina ihan paskalta ja silloin kun ne ei kuulosta paskalta ne kuulostaa huvittavilta.

Sillon kun on joku tollo sarvissa käy näin.
Ippei
03.07.2010 01:22:54
Minä tulen soittamaan.

Jos siis mahtuu. Vähän vuosia takana. No skills. No education.
Näin mennään.

Nähdään!
Siderocks
03.07.2010 05:23:50

Tollo71: Olen basisti. Soittanut kohta jo 30v. Ei (vielä) takana yhtään humppakeikkaa, pelkkää rokkenrollia ja heviä ja perkelettä. Minkä ihmeen takia kilpailu bassosooloista!?!?!?

Niin, hauskanpito on pelkästään vammaisille ja homoille. Nauttikoot ne...
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Lux
03.07.2010 12:27:29

o_s: Niin, hauskanpito on pelkästään vammaisille ja homoille. Nauttikoot ne...

No niin homot, vammaiset ja muutkin basistit: kisa lähenee ja tunnelma kuumenee - onhan tänne saatu taas kiintiöinisijäkin paikalle! :)

Itse kilpailuun on ilmoittautunut vasta kourallinen basisteja, ja ainakin toinen mokoma mahtuu vielä mukaan. Nyt ei siis kannata jänistää, vaan lähteä intopiukeana mukaan hauskanpitoon! Mainittakoon tässä vaiheessa mahdollinen lisäporkkana: Mikäli arvon Mr. Jacksonille käy, koitetaan illan päätteeksi saada maestro jamittamaan kisailijoiden kanssa vaikkapa Chameleonia.

Tämä ei siis ole "vakava" kilpailu, tämä on kuolemanvakava. Ugh.
sirdickyj
03.07.2010 13:30:18
Lux: No niin homot, vammaiset ja muutkin basistit: kisa lähenee ja tunnelma kuumenee - onhan tänne saatu taas kiintiöinisijäkin paikalle! :)

Itse kilpailuun on ilmoittautunut vasta kourallinen basisteja, ja ainakin toinen mokoma mahtuu vielä mukaan. Nyt ei siis kannata jänistää, vaan lähteä intopiukeana mukaan hauskanpitoon! Mainittakoon tässä vaiheessa mahdollinen lisäporkkana: Mikäli arvon Mr. Jacksonille käy, koitetaan illan päätteeksi saada maestro jamittamaan kisailijoiden kanssa vaikkapa Chameleonia.

Tämä ei siis ole "vakava" kilpailu, tämä on kuolemanvakava. Ugh.

Se vetää varmaan kumarat, joten tottakai sille käy.
Tiukempaa linjaa
Thefish
04.07.2010 11:55:16
Katsomoon vaiko lauteille...?

Kas siinäpä pulma.
I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries.Go and boil your bottoms, you sons of silly person!
pekezu
04.07.2010 12:02:31

Thefish: Katsomoon vaiko lauteille...?

Kas siinäpä pulma.

Meet kato lauteille, halvempaa sulle.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
Thefish
04.07.2010 12:09:06
pekezu: Meet kato lauteille, halvempaa sulle.

Ainiin.

Unohdin, perskules, maksulliset kisat.

Pöh.
I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries.Go and boil your bottoms, you sons of silly person!
Siderocks
04.07.2010 16:03:11

Pitää tosiaan koittaa päästä tällä kertaa tsekkaan meininki.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
velsa
08.07.2010 01:02:28

Thefish: Katsomoon vaiko lauteille...?

Kas siinäpä pulma.

Eiköhän se katsomo ole parempi........sieltä käsin saattaa ymmärtää mitä ei missään nimessä kannata soittaa......tai sitten ei......!
Kauas on pitkä matka........
Thefish
08.07.2010 14:42:05
velsa: Eiköhän se katsomo ole parempi........sieltä käsin saattaa ymmärtää mitä ei missään nimessä kannata soittaa......tai sitten ei......!

Älä jaksa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)