Aihe: virvelikalvoista sananen.
1
Ihmepoika
15.03.2004 22:57:25

virvelin alakalvo (!) otti ja poksahti halki tässä päivänä eräänä. eipä ole aiemmin uutta tarvellut katsella, joten kysymys kuuluukin; onko alakalvolla niin väliä? kalvonostosuosituksia hardrock-soitantaan? jos osaa joku jonkin hyvän kalvon nimen tarkasti kertoa, oon kiitollinen.
lateq
15.03.2004 23:40:34
Remon snare head. Se on se ihan ohkanen kalvo, paksut ei reagoi siihen mattoon kunnolla.

Tuskinpa tuota alakalvoa tarvitsee valita musiikkityylin mukaan..

Äläkä kiristä sitä alakalvoa liian kireelle, ei sen nimittäin ihmeen kireellä tarvii olla kun jo napsahtaa. Kerran treeneissä näpräsin nopeesti kiinni, ja mitä ilmeisimmin, pikkusen liian kireälle. :) Sitten kun siinä rupesin lähtemään kotiin ja olin jo sammutellut valot pois niin kuuluu kummallinen poksahdus. Seuraavissa treeneissä sitten harmitti kun huomasin.
Laavassa on ikävä saatanaa.
Mikko A
16.03.2004 00:25:54
Remon snare head. Se on se ihan ohkanen kalvo, paksut ei reagoi siihen mattoon kunnolla.

Tuskinpa tuota alakalvoa tarvitsee valita musiikkityylin mukaan..

Äläkä kiristä sitä alakalvoa liian kireelle, ei sen nimittäin ihmeen kireellä tarvii olla kun jo napsahtaa. Kerran treeneissä näpräsin nopeesti kiinni, ja mitä ilmeisimmin, pikkusen liian kireälle. :) Sitten kun siinä rupesin lähtemään kotiin ja olin jo sammutellut valot pois niin kuuluu kummallinen poksahdus. Seuraavissa treeneissä sitten harmitti kun huomasin.

Kyllä sen saa aika kireelle vetää ennen ku pamahtaa. Mulla on kerran pamahtanu virvelin alakalvo 10" snaresta. Se meni aika herkästi (eikä ollu ihan helppo homma löytää uutta), mutta normaalikokosista snareista oon kyllä itse yleensä virittäny tosi kireelle eikä oo hajonnu.

Remon ambassador ja diplomat snare-sidet on varmasti ne, joista kannattaa valita. Miksei tietysti muutkin merkit, mutta noita Remoja varmemmin löytyy hyllyistä. Virpan alakalvolla on merkitystä, koska sen paksuus vaikuttaa olennaisesti maton herkkyyteen (mitä ohuempi, sitä herkempi). Jos se on liian paksu, matto ei reagoi kunnolla. Kalvon pitää olla myös täysin ehjä ja kuopaton (kuoppia tulee todella herkästi, älä ikinä lyö sitä kapulalla). Kuopat tappavat soinnin tehokkaasti.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
miän vain
16.03.2004 09:39:37

Onko muuten kellään kokemuksia emperor snare side -kalvoista? Noita en ole löytänyt mistään, ja kiinnostaisi kokeilla.

Paksummassa kalvossa kun on lämpimämpi soundi. Ja epäherkempi kun on, ei vaivaisi se resonanssipörinä niin paljon.

Vai onko se liian paksu? Kerran olen soittanut virvelillä, jossa oli molemmilla puolilla valkoinen ambassador. Ei ollut hyvä idea. Mutta tuskin se niin paksu on?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)