Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 540 41 42 43 44122 123 124 125 126
ferodoz
01.07.2010 02:06:47

glum: Sonorin S class maple virveli kiinnostaa, kertokaas vähän tuosta, itse kun en tuosta paljoa tiedä, ilmeisesti ihan laadukas peli kuitenkin? entä onko kellään kokemuksia?

Itselläni ei ole koskaan ollut, mutta kaverin omaa oon muutaman kerran naputellut sekä kuunnellut useita kertoja, niin voin sanoa että soiva peli! ei välttämättä paras mutta oikein hyvä!
Rumpali, muuten terve. VonTawast.
-Joksu-
01.07.2010 16:10:42
ferodoz: Totta. MUTTA, se 18" on huomattavasti paremman soundinen. Tai siis sellainen "ei aivan niin vitun tiukka" ku se 16" versio. Toki riippuu musiikkityylistä aik pitkälti. Mutta joo, 16" on hiljaisempi, 14" vielä hiljaisempi jne.

Kiitoksia vastauksista. Mä soittelen iha perus pop, rock musaa, toisinaan vähän rankempaa rokkia... sanokaa nyt vielä kumpaa noista suosittelette iha perusmusaa.
Kailis
01.07.2010 19:01:08

Jeltz: Wuhaneissa yksilöerot vaikuttaa vähintäänkin saman verran kun erot kokojen välillä. Ilman testausta on vaikea sanoa paremmuudesta mitään.

Valtavia eroja. Jotkut on lähellä kaivonkantta, mutta joskus löytää sellaisia ohuita räkäisiä yksilöitä. Tuntuvat tosin hajoavan aika helposti. Yhtä 12" paksua chinaa pidän remotehatsien alapeltinä. Päällä 12" Turkish splash.
ferodoz
01.07.2010 21:05:15

Jeltz: Wuhaneissa yksilöerot vaikuttaa vähintäänkin saman verran kun erot kokojen välillä. Ilman testausta on vaikea sanoa paremmuudesta mitään.

Komppaan täysin, kannattaa lähteä vaan testailemaan. mutta jos jotain tuohon kysymykseen pitää vastata niin ottaisin ehkä mahdollisimman lämminsoundisen 18" kiinan. Jos sellainen sattuu löytymään.
-Joksu-
01.07.2010 22:30:02
okei, kiitoksia! valitettavasti molemmat chinat on jo myyty :D
mut jos tulee eteenne lähiaikoina jotain hyväsoundisia peruschinoja ni ilmotelkaa mulle! :)
Krisse82
01.07.2010 22:40:13
-Joksu-: okei, kiitoksia! valitettavasti molemmat chinat on jo myyty :D
mut jos tulee eteenne lähiaikoina jotain hyväsoundisia peruschinoja ni ilmotelkaa mulle! :)

Itse valkkasin oman Wuhanin 16":sen kolmen samankokoisen ja kolmen 18:sen joukosta, erot olivat todella suuria. Tämä oli melko ohut ja hyvän kuuloinen. En tokikaan ole sitä käyttänyt kuin pari hassua kertaa, joten jos kiinnostaa laita vaikka pikaviestiä.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
ferodoz
02.07.2010 00:51:44

Krisse82: Itse valkkasin oman Wuhanin 16":sen kolmen samankokoisen ja kolmen 18:sen joukosta, erot olivat todella suuria. Tämä oli melko ohut ja hyvän kuuloinen. En tokikaan ole sitä käyttänyt kuin pari hassua kertaa, joten jos kiinnostaa laita vaikka pikaviestiä.

Se sun china on oikeasti parempi ku tuo mun oma minkä valkkasin 9 samankokoisen joukosta silloin ku niitä vielä sai. Johtuisko siitä että sun omaa on kustomoitu piimällä..
Krisse82
02.07.2010 11:02:49
ferodoz: Se sun china on oikeasti parempi ku tuo mun oma minkä valkkasin 9 samankokoisen joukosta silloin ku niitä vielä sai. Johtuisko siitä että sun omaa on kustomoitu piimällä..

Se sen täytyy olla!
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
piipponen
06.07.2010 19:36:06
Onko bassorummun vanteen materiaalilla vaikutusta basarin saundiin vai onko se vain ulkonäöllinen seikka? Uudet vanteet basariini nimittäin tarvitsisin ja metalliset saisi muutaman kympin puisia halvemmalla...
mattjuha
06.07.2010 20:10:14
Vanhoihin Premiereihin tarvisin lugeja. Onko jollain tietoa etutomien lugien pituudesta. Onko se kaikissa sama, vai vaihtuuko se syvyyden kasvaessa? Mulla on 12", 13" ja 14" tomit ja tarvitsen kaikkiin lugit. Rumpujen syvyydet on 8", 9" ja 10". Mulla on jo 8 kpl noin 13 cm pitkiä lugeja. Jos jollain sattuisi olemaan 12", 13"
tai 14" etutomi 60-luvun lopusta tai 70-luvun alusta, niin voisitko mitata lugin pituuden.
hollmi-5
06.07.2010 20:11:45
piipponen: Onko bassorummun vanteen materiaalilla vaikutusta basarin saundiin vai onko se vain ulkonäöllinen seikka? Uudet vanteet basariini nimittäin tarvitsisin ja metalliset saisi muutaman kympin puisia halvemmalla...

No en ole huomannut eroa, mutta varmaan joku vannoo puisten nimeen...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Olli
07.07.2010 09:28:01

Joihinkin metallisiin vanteisiin ei tahdo kaikki pedaalit kiinnittyä
Nolte
07.07.2010 10:35:01
luolamies5: Vanhoihin Premiereihin tarvisin lugeja. Onko jollain tietoa etutomien lugien pituudesta. Onko se kaikissa sama, vai vaihtuuko se syvyyden kasvaessa? Mulla on 12", 13" ja 14" tomit ja tarvitsen kaikkiin lugit. Rumpujen syvyydet on 8", 9" ja 10". Mulla on jo 8 kpl noin 13 cm pitkiä lugeja. Jos jollain sattuisi olemaan 12", 13"
tai 14" etutomi 60-luvun lopusta tai 70-luvun alusta, niin voisitko mitata lugin pituuden.

Minun 70-luvun alun Premier 14x8 etutomin lugit ovat 10,3 cm pitkiä. 13x9 löytyy myös, mutta se ei ole kotona, ei pysty mittailemaan.

Viimeistään nimimerkki M.Kekki kertonee lopullisen totuuden. Pistä vaikka pikaviestiä.
Tätä en allekirjoita!
SikaPete
07.07.2010 13:50:57
Millaista harjoituspädiä suosittelette? Mieluiten symbaaliteliseen kiinnitettävä ja sen verta hiljainen että uskaltaa kerrostalossa naputella.
moderndrummer88
07.07.2010 13:58:22
SikaPete: Millaista harjoituspädiä suosittelette? Mieluiten symbaaliteliseen kiinnitettävä ja sen verta hiljainen että uskaltaa kerrostalossa naputella.

Se Vic Firthin kumipädi on aika hyvä, sillä naputtelin kerrostalokämpässäni jossa äänieristys ei ollu mitään huippuluokkaa, eikä siitä tullu sanomista. 8" saa muistaakseni kiinni symbaaliständiin, mutta ehkä kannattaa ottaa 12" jonka saakin jo näppärästi virppaständiin kiinni.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
OPJ1974
07.07.2010 14:59:50

SikaPete: Millaista harjoituspädiä suosittelette? Mieluiten symbaaliteliseen kiinnitettävä ja sen verta hiljainen että uskaltaa kerrostalossa naputella.

Mulla on HQ Realfeel, 6" versio, jonka saa symbaaliständiin kiinni. Myös 12-tuumaisena saatavilla. Mielestäni oikeinkin hiljainen / hiljaisempi kuin monet kilpailijansa:

http://store.daddario.com/category/ … /6%26quot%3B_RealFeel_Mountable_Pad
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
janneto
09.07.2010 10:21:15
Mulla on Vic Firthin 12" kumipädi. On hiljainen mutta rebound on melko "kuminen", kalvolla varustettu on kyllä tuntumaltaan parempi.
kuusinki
12.07.2010 22:10:38
Itsetehty pelticase alkaa vedellä viimeisiään.

Onko jollain kokemusta T-kaupan casesta? Painaako ihan järkyttävästi ja onko jämäkkä? Ainakin muut thomannin caset on ihan asiallista kamaa. http://www.thomann.de/fi/thon_beckencase.htm

Vai oisko ihan perus Hardcase ok..
http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn6cym22_22_cymbal_case.htm

Sais kestää seuraavat 30 vuotta rymyämistä.
hegma
12.07.2010 22:57:00

kuusinki: Itsetehty pelticase alkaa vedellä viimeisiään.

Onko jollain kokemusta T-kaupan casesta? Painaako ihan järkyttävästi ja onko jämäkkä? Ainakin muut thomannin caset on ihan asiallista kamaa. http://www.thomann.de/fi/thon_beckencase.htm

Vai oisko ihan perus Hardcase ok..
http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn6cym22_22_cymbal_case.htm

Sais kestää seuraavat 30 vuotta rymyämistä.

Minulla on nyt kohta kaksi vuotta ollut tuo Thon -keissi ahkerassa käytössä. Sillä on hyvät ja huonot puolensa. Jämäkkä se totisesti on ja siitä ainakin osittain johtuu aikamoinen paino. Pellit kyllä pysyvät ehjinä ja keissi kestää roudausta kuin roudausta, eikä ole millänskhän vaikka joku rojahtaisi siihen päälle. Suosittelen kyllä tuota, jos pelkää jonkun kohtelevan kaltoin keissejä roudauksen ajan. Ei ole kertaakaan keissin palveluksen ajan tarvinnut pelätä, että symbaalit menisivät rikki roudauksessa. Itseäni tosin harmittaa aika usein raahata tuota keissiä täynnä symbaaleja jonnekin korkealle lavalle. Noh, kasvaapahan haba. ;) Lisäksi tuon päälle on erittäin kätevä kasata mitä vain ja neliön muotonsa ansiosta pysyy erittäin tukevasti paikoillaan. Plus kätevänä lisänä tuo on mahdollisuus saada lukkoon, ostamalla pienen munalukon!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)