Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apuja ja neuvoja vahvarin valintaan.
1 2
Kille
30.06.2010 19:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta tein listaa vahvareista joista olisin itse kiinnostunut. Hakisin niihin mielipiteitä ja kommentteja mm. elementeistä jne..
Soittelen mielelläni raskaampaa musaa. Haen tuhtia saundia enkä mitään tiukkaa hevisaundia, tietysti monipuolisuus vahvarissa on plussaa. :)
Listaani: http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30265
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=31588
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=32115
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30581
 
Muita saa toki ehdottaa. Hintaluokka -500€. Itselläni ei hirveästi tietoa ole vielä vahvareista kertynyt joten kysyn teiltä. Minkälaista minun pitäisi hakea siis järeämpään musaan? Kiitos.
 
Edit: En hae siis nuppi-kaappi yhdistelmää tälläerää.
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
imppa86
30.06.2010 22:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohtaisin nuo kaikki. 500e saat paljon parempia vahvistimia! Onko vahvarin pakko olla uusi? Mallintavista tohon hintaluokkaan osuu Voxin valvetronixit, Line6 flextonet ja Tech21 Trademark 60 jotka kaikki ovat oikein päteviä vehkeitä. Putkivahvistimista sitten esim Bugera 6262 (vai mikälie olikaan) joka on kopio peaveyn 6505 vahvarista joka on jonkinsortin legenda soitettaessa raskaampaa musaa.
 
Simo78
30.06.2010 22:10:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kattelisin tolla hinnalla käytettyä englin thunderia. Särön kun kääntää yli puolen välin, niin varmasti irtoaa hevit. Sitten lisäkaappia, kun saat lisää rahnua...
 
Noista ylläolevista lähtisin siitä missä on parit elementit, en ottais sitä 2*elementeillä olevaa. Mitään kokemusta ei noista ole. Kitarapajassa antoi mulle yhdenlaisen nyrkkisäännön, että trankkuvahvareissa pitäis olla mahd.paljon headroomia, kun niissä soundi huononee kun kääntää volymea kovemmalle.
 
Kille
01.07.2010 06:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kommenteista. Flextone herätti mielenekiinnon ja samoin käytetty engl thunder... No jos viikonlopunaikana menen Kokkolan musaliikkeeseen niin eiköhän sieltä joku vahvari tartu jos kaikki pyöritellään läpi:)
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
HeavyMachinery
01.07.2010 11:47:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

500€ saa esim Räbsän mesan ja se on ihan hyvä peli metalliinkin.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Numb
01.07.2010 11:48:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: 500€ saa esim Räbsän mesan ja se on ihan hyvä peli metalliinkin.
 
Jees, mutta se on nuppi, mitä aloittaja siis ei hae.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
HeavyMachinery
01.07.2010 12:18:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Jees, mutta se on nuppi, mitä aloittaja siis ei hae.
 
No kombot on omoille.
 
Jos joku osoittaa minulle Combon jolla saa hyvää metalli soundia niin olen myyty :)
Tiedän kyllä yhden joka on toimiva mutta painaa tonnin.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Numb
01.07.2010 12:22:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Tiedän kyllä yhden joka on toimiva mutta painaa tonnin.
 
Tämähän se kompojen onkelma on... :(
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
hevuorenmaa
02.07.2010 12:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty Bugera on ainakin halpa ja varmasti irtoaa metallit.
 
hevuorenmaa
02.07.2010 12:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thunderi on metalliin vähän ohut, mutta oikeasti hyvä vahvistin jos on muitakin musiikillisia intressejä kuin hirvee jytinä. Puhdas kanava on nimittäin tosi hyvä, mutta säröytyy jos gain on kovalla. Toimii pedaaleitten kanssa aivan helvetin hyvin.
 
fox
02.07.2010 13:01:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: trankkuvahvareissa pitäis olla mahd.paljon headroomia, kun niissä soundi huononee kun kääntää volymea kovemmalle.
 
Juu, ei niillä voi soittaa ku volat ihan pienellä, kun se soundi huononee het...
Ja pöh. Toki ei hyvillä trankuilla saa täällä rispektiä, pitää olla ehdottomasti vähä tyyriimpi putkivahvistin. ;)
 
Ja onhan ne putkiwatit huomattavasti kuuluvampia kun vaikka transistoreilla tuotetut? Onhan?
En kiistä tietenkään sitä tosiseikkaa, että ihan siellä "äärialueilla" putkivahvistin säröytyy kauniisti, mitä yksikään trankku ei tosiaan tee, mutta... kannattaa harkita, minkä itseisarvon tuolle asettaa. Onko se "hintansa väärti"..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
aristoteles666
02.07.2010 13:11:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Juu, ei niillä voi soittaa ku volat ihan pienellä, kun se soundi huononee het...
Ja pöh. Toki ei hyvillä trankuilla saa täällä rispektiä, pitää olla ehdottomasti vähä tyyriimpi putkivahvistin. ;)
 
Ja onhan ne putkiwatit huomattavasti kuuluvampia kun vaikka transistoreilla tuotetut? Onhan?
En kiistä tietenkään sitä tosiseikkaa, että ihan siellä "äärialueilla" putkivahvistin säröytyy kauniisti, mitä yksikään trankku ei tosiaan tee, mutta... kannattaa harkita, minkä itseisarvon tuolle asettaa. Onko se "hintansa väärti"..

 
muuten samaa mieltä mutta...
"putkivahvistin säröytyy kauniisti, mitä yksikään trankku ei tosiaan tee"
kuitenkin ihmiset käyttää transistori särkijöitä,
ja tiedän että tässä puhutaan pääteasteesta mutta ensimmäisiä vahvistimia
joilla soitin oli strereoradionauhuri joka säröytyi hienosti kun sen laittoi täysille,
ja samaten yamaha g-5 joka kuulosti hienolta aivan täysilläkin, ja taas transistorit säröytyi.
 
fox
02.07.2010 13:38:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: muuten samaa mieltä mutta...
"putkivahvistin säröytyy kauniisti, mitä yksikään trankku ei tosiaan tee"
kuitenkin ihmiset käyttää transistori särkijöitä,
ja tiedän että tässä puhutaan pääteasteesta mutta ensimmäisiä vahvistimia
joilla soitin oli strereoradionauhuri joka säröytyi hienosti kun sen laittoi täysille,
ja samaten yamaha g-5 joka kuulosti hienolta aivan täysilläkin, ja taas transistorit säröytyi.

 
=)
Näinpä, mutta koitin yleisluonteisesti taas trankkuja puolustaa "putkipuristien ylivaltaa" vastaan.. ;)
Kyllähän noilla putkimiehillä myös näkyy puolijohdetekniikkaa vallan hitosti steppilaudassa.. paljon puhuttua "putkien ihunaa päätesäröä" houkutellaan esiin (kärjistäen) Metal Zonella tjsp.. ;)
 
Myös pitkään tuota palstaa katsellessa tulee aina sellasta tietyn sortin hämmästystä, kas kun tuo putki on helposti kuluvaa, särkyvää ja vikaantuvaa teknologiaa. Saattaapa joskus olla etusivu piukassa kaikenlaista "pääteputketko paskana" ja "xx hiljeni, missä vika?" valittelua.
 
Pahoittelen taas ränttäystä ja mutinaa, mutta kyllä minä ehken kumminkin suosittelisin aikasta monelle aloittelevalle kitaristille ihan jotain muuta ku putkivahvistinta, vallankin jos ei sen kummempia "bändivirityksiä" edes ole näköpiirissä. Kyllä niistäkin hyviä soundeja saa, ovat monesti myös halvempia hankkia ja ehdottomasti myös ylläpitää.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Numb
02.07.2010 13:57:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: kyllä minä ehken kumminkin suosittelisin aikasta monelle aloittelevalle kitaristille ihan jotain muuta ku putkivahvistinta, vallankin jos ei sen kummempia "bändivirityksiä" edes ole näköpiirissä.
 
Muuten samaa mieltä, mutta suosittelisin trankkupelejä kaikille aloittaville kitaristeille.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Tommittaja
02.07.2010 14:02:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten voit ottaa hybrideitä. esim noissa Voxin Valvetronixeissa (mulla on VT30) on esiasteputki sisällä (oliko se esiaste?) ja sitä tehoa voi säätää niissä kaikissa ettei tule häätöä, itse olen ollut tyytyväinen. mallintava vahvari siis on kyseessä.
 
http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php
Frankster
02.07.2010 14:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisilla volumeilla aiheen aloittaja pääsee soittamaan? Jos pelkästään kotona, en suosittele kovin järeätä putkaria ainakaan.
 
Syitä:
 
1. Makuuhuonevolumella vehjes ei pääse oikeuksiinsa, päätettä pitäisi saada auki.
2. Näiden vahvistimien kaiuttimet ovat useimmiten semmoista teholuokkaa että nekin vaativat jonkin verran volumea herätäkseen.
 
Kotona minäkin soittelen trankuilla/hybridivehkeillä. Pienitehoinen putkari voi olla joskus hankinnassa, mutta ei ole vielä tullut semmoiseen sijoitettua. Käytettyjen markkinoita kannattaa katsella.
 
-Frankster
 
Tande
02.07.2010 14:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittajalle täytyy lämpimästi suositella Orangen Tiny Terroria. Olen ollut combon omistaja muutaman kuukauden, eikä minulla ole, kuin hyvää sanottavaa. 7/15w toimii kotisoitossa paremmin, kuin hyvin. Säröä riittää Heavy Metalliin asti..
 
Anteeksi.
aristoteles666
02.07.2010 14:23:42 (muokattu 02.07.2010 14:40:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: =)
Näinpä, mutta koitin yleisluonteisesti taas trankkuja puolustaa "putkipuristien ylivaltaa" vastaan.. ;)
Kyllähän noilla putkimiehillä myös näkyy puolijohdetekniikkaa vallan hitosti steppilaudassa.. paljon puhuttua "putkien ihunaa päätesäröä" houkutellaan esiin (kärjistäen) Metal Zonella tjsp.. ;)
 
Myös pitkään tuota palstaa katsellessa tulee aina sellasta tietyn sortin hämmästystä, kas kun tuo putki on helposti kuluvaa, särkyvää ja vikaantuvaa teknologiaa. Saattaapa joskus olla etusivu piukassa kaikenlaista "pääteputketko paskana" ja "xx hiljeni, missä vika?" valittelua.
 
Pahoittelen taas ränttäystä ja mutinaa, mutta kyllä minä ehken kumminkin suosittelisin aikasta monelle aloittelevalle kitaristille ihan jotain muuta ku putkivahvistinta, vallankin jos ei sen kummempia "bändivirityksiä" edes ole näköpiirissä. Kyllä niistäkin hyviä soundeja saa, ovat monesti myös halvempia hankkia ja ehdottomasti myös ylläpitää.

 
jep, mäkin aina ihmettelen että halutaan transistoreita kitaran ja vahvistimen väliin, säröt pitää tulla vahvistimesta.
 
ja mullakin mun pikkuputkari jota käytän viikottain livenä yleisölle lepää kotona että viitsin pistää kuntoon ja tilalla on yamaha DG80-210 MALLINTAVA!!!! vahvistin jossa vain on loistava soundi (X128)ja se on niin pomminvarma että kestää rymistä kerroksen rappusia alaspäin eikä mitään mene rikki (ikävä kyllä tuli vahingossa kokeiltua)
se on vain hiukan liian iso ja painava pikkuvehkeeksi.
 
aristoteles666
02.07.2010 14:26:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommittaja: Tai sitten voit ottaa hybrideitä. esim noissa Voxin Valvetronixeissa (mulla on VT30) on esiasteputki sisällä (oliko se esiaste?) ja sitä tehoa voi säätää niissä kaikissa ettei tule häätöä, itse olen ollut tyytyväinen. mallintava vahvari siis on kyseessä.
 
ei vaan se yrittää leikkiä putkipäätettä, mutta en ole kokeillut onko se oikeasti signaalitiellä,
nimittäin ensimmäiset marshallin valvestatet oli siitä mukavia että ääni jatkoi kuulumistaan vaikka nyppäsit putken pois.
 
Volle
02.07.2010 14:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: nimittäin ensimmäiset marshallin valvestatet oli siitä mukavia että ääni jatkoi kuulumistaan vaikka nyppäsit putken pois.
 
Mulla oli tossa vähän aikaa sitten vielä 8080, joka kai oli sitä ekaa sarjaa. Puhdas kanava siinä toimii ilman putkea kyllä ihan täysin. Särökanava sen sijaan ei päästä kuin pientä pihinää, jos putki ei ole kiinni, eli kyllä signaali sieltä läpi menee. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «