Aihe: Hyvä overdrivepedaali
1 2 3 4
FreshPots
27.06.2010 19:40:42
Numb: En tiä saako mistään yksittäisestä purnukasta sekä Marshall että Tweed -soundia, ne ovat sen verran eri tyyppisiä. Lisäksi kaikki purkit ja vahvistimet eivät tykkää toisistaan, eli purkki joka jonkin vahvistimen edessä kuulostaa loistavalta on toisen edessä kuraa.

Fulltone väittää että OCDstä sais fender ja marsu saundeja. Ja no ehkä sillä ei ole kuitenkaan ole niin väliä minkä vahvarin säröä koittaa matkia. Mutta tarvitsen jonkin purkin jolla saa vähän rosoa (Marshall-saundi tuli ekana mieleen). Ei ole kuitenkaan vielä löytynyt sellaista jota etsin joten ehdotelkaa vaan kaikkia overdriveja.
jniska
28.06.2010 10:04:01
harryk:
Itsellä on Lovepedalin modattu Purple Plexi klooni overdrivena ja olen tyytyväinen siihen. Harry

Teetätin samanlaisen Lovepedalin Purple Plexi kloonin itselle kanssa, kiitos Harry vinkistä. Tosin tuo mulla oleva on vielä se "täysrähina" versio, gainia on liikaakin.
Samassa kotelossa on Lovepedalin AMP 50 boosteri lisänä, molemmille omat inputit ja outputit ja säädöt. Mainio laite, pitää vaan vielä tehdä se miedonnus Lovepedal-puoleen.
Laiha Lissu oli paras.
Numb
28.06.2010 12:22:47

Crossfire96: ...tarvitsen jonkin purkin jolla saa vähän rosoa (Marshall-saundi tuli ekana mieleen). Ei ole kuitenkaan vielä löytynyt sellaista jota etsin joten ehdotelkaa vaan kaikkia overdriveja.

Hum. Munsta sun pitäis ruveta kokeilemaan. Mun hyvä ei välttämättä ole sun hyvä, ja päinvastoin. Mutta anyway, mulla on Blackstar HT-Drive, ja se ulottuu aika kivasti Keef-rososta heavyyn ja jopa metalliin. Mut en tiä yhtään mitä sun vahvistin - kitara -yhdistelmäs siitä tykkäis :)
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
RrRailo
28.06.2010 16:26:53 (muokattu 28.06.2010 16:28:17)

Hyvä overdrive ja mukavan persoonallinen on MI Audion Blues Pro (joo, olen hehkuttanut tätä aika monessa topikissa, älkää lynkatko...). Ei ole lähellekään Tube Screameria, omaa vain saman legendaarisen op-ampin. Lämmin, rouhea od, joka sopii aika monenlaisen laitteiston kanssa yhteen, niin bluesit kuin hevitkin olen tuolla vehkeellä liekittänyt. On erittäin transparentti vehjas.

Tuossa soundiesimerkkiä, tosin versio kakkosesta. Itselläni on v.3. mutta samalla viivalla liikutaan: http://www.youtube.com/watch?v=DPpUZQ6wIdo
Deathlegendary whippin'
Kalm
28.06.2010 18:51:14
MI-Audiolla tai Fulltonella tuskin menee kovin pahasti reisille, mutta edukkaammastakin päästä löytyy ihan käyttökelpoisia "hätävaramarsuja". Esim GV-2 (alle 60€):

Tuossa joitain otoksia aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=MNyTUKnmjTs
http://www.youtube.com/watch?v=zL-Vs9qZ9NU&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=GPlSc0MFrh0
http://www.youtube.com/watch?v=OPLnnhuK67I
FreshPots
29.06.2010 11:40:06
RrRailo: Hyvä overdrive ja mukavan persoonallinen on MI Audion Blues Pro (joo, olen hehkuttanut tätä aika monessa topikissa, älkää lynkatko...). Ei ole lähellekään Tube Screameria, omaa vain saman legendaarisen op-ampin. Lämmin, rouhea od, joka sopii aika monenlaisen laitteiston kanssa yhteen, niin bluesit kuin hevitkin olen tuolla vehkeellä liekittänyt. On erittäin transparentti vehjas.

Tuossa soundiesimerkkiä, tosin versio kakkosesta. Itselläni on v.3. mutta samalla viivalla liikutaan: http://www.youtube.com/watch?v=DPpUZQ6wIdo

Onko kokemusta MI Audio blue boy deluxesta.
penatuna
29.06.2010 14:40:32
Aika hyvä on myös Barberin LTD, tai uusin kaksikanavainen Half-gainer(jonka itse omistan). Noista ei hirveästi säröa irtoa, mutta od-speduahan tässä haettiin.
baba o riley
29.06.2010 19:40:45 (muokattu 29.06.2010 19:41:09)
Tota esikuvaaxelia katsellessa (vaikka toisil niillä ei ole mitään toistensa soundien kans tekemistä) niin Colorsoundin Overdriver on ihan yliveto. Törkeen hyvä overdriver. Toinen hyvä tohon genreen lienee Pete Cornishin SS-2 Deluxe (jos lompakko kestää sen)
Rämppy
30.06.2010 10:21:14
Muutama oma kokemus:

Fulldrive 2 (ilman mosfetia): Kermainen ja sustainikas särö, kuitenkin erotteleva eikä mene tukkoiseksi. Joku on luonnehtinut säröjä mesaboogiemaisiksi. Tarvittaessa saa irti paljonkin säröä. Mun mielestä maailman paras clean boost. Musikaalinen ja laadukas pedaali. Kermaisuudesta johtuen rapeaa tai äkkijyrkkää säröä tästä ei irtoa.

Boss SD-1. Peruspoljin. Jotkut väittää että tästä ei saa mitään irti, toisilla taas pysyvä paikka pedaalilaudassa. Minä tykkään, vaikka joskus kiroan. Suht. pehmoinen särömaailma, ei riipivä eikä repaleinen. Varsin tarkka siitä, että vahvistin on riittävän lujalla. Rankemmilla asetuksilla puuroutuu herkästi. Blues-poljin.

Boss OD-3. Löytyy edellistä huomattavasti enemmän bassopäätä sekä säröä kevyt-rutusta aika rankkoihinkin säröihin. Loistava clean boost. SD-1 ja OD-3 toimivat hienosti kimpassa.

Boss Dyna Drive: Jännä tapaus. Nimensä mukaisesti reagoi erittäin herkästi plektrakäden iskuun: hiplaamalla kliiniä, nyrkillä ruttua. Kannattaa testata, soundi jakaa mielipiteitä. Aika ryhdikäs, erottuva rososärö. Rapeampi särö kuin esim. SD-1:ssä. Tällä saa hyviä vanhan liiton komppisäröjä. Toimii hienosti clean boostina.

Bad Monkey: Yllättävän hyvät särösoundit, monipuoliset säädöt. Toimii myös clean boostina. Halapa.

Ibanez TS-9 reissue. Middlepainotteinen roso. Erottuu hyvin äänivallista. Joissain tilainteissa voi olla liian treble. Toimii hyvin esim. Bossin OD-spedujen kaverina.
En sitten malttanut olla sanomatta.
s8na
30.06.2010 10:31:57

Lainaan vähän, onko kellään kokemuksia Boss DS-1:sen käyttämisestä boosterina? Ois tollanen vähä niiku tyrkyllä mut ei nyt pääse täysil voluumeil kokeilemaan.
www.mikseri.net/peppiyhtye/
Shredator
30.06.2010 10:54:36

Clean boostiksi voin suositella myös DIY-pedaaleita. Itse pyöräytin Musikdingin kitistä DOD250 (Gray) -kloonin ja täytyy sanoa, että kerrassan loistava clean boosteri. Tuo munaa soundiin kummasti värittämättä kuitenkaan kitaran ominaissoundia. Näyttää nyt vain valitettavasti poistuneen valikoimista...

http://www.musikding.de/index.php/cat/c122_Musikding-Kits.html
Nomen est omen.
RamoQ
30.06.2010 22:35:32
Itellä on Yamahan C-mos Overdrive.. Sain kympiltä kirpparilla niin pakkohan se oli... On helkkarin rapea peli siihen hintaan! (paljonhan olis uutena ollut...?)
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
RrRailo
01.07.2010 00:56:54

Crossfire96: Onko kokemusta MI Audio blue boy deluxesta.

Ei ole valitettavasti kokemusta. Huhu kertoo kuitenkin, että Blue Boy on MI Audion laaja-alaisin OD, joten kyllä tuostakin varmasti irtoaa soundia moneen lähtöön.
Deathlegendary whippin'
Scuttle
01.07.2010 10:01:14
s8na: Lainaan vähän, onko kellään kokemuksia Boss DS-1:sen käyttämisestä boosterina?
Muistaakseni tuosta ei paljoa volumea irtoa eli ei kovinkaan hyvä buusterina. Parempia vaihtoehtoja on paljon.
Grugi
01.07.2010 10:05:38
s8na: Lainaan vähän, onko kellään kokemuksia Boss DS-1:sen käyttämisestä boosterina? Ois tollanen vähä niiku tyrkyllä mut ei nyt pääse täysil voluumeil kokeilemaan.

Hommaat EHX:n LPB-1, siinä on passeli boosteri.
SDMF
s8na
01.07.2010 10:09:54

Scuttle: Muistaakseni tuosta ei paljoa volumea irtoa eli ei kovinkaan hyvä buusterina. Parempia vaihtoehtoja on paljon.

Jeps. Testailin tuota vähänaikaa ja ei se oikein vakuuttanut. Ei vaan oikein saa lopullista kuvaa ku ei voi luukuttaa kunnolla.
jumara
01.07.2010 10:29:18
s8na: Lainaan vähän, onko kellään kokemuksia Boss DS-1:sen käyttämisestä boosterina? Ois tollanen vähä niiku tyrkyllä mut ei nyt pääse täysil voluumeil kokeilemaan.

Ei se oikein futaa, ainakaan Marshallin edessä. Sitä paitsi DS-1 ei anna kovinkaan paljon lisävolyymia, varsinkaan pienemmillä gain-asetuksilla. SD-1/OD-3 toimii paremmin.
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Grugi
01.07.2010 11:00:48
s8na: LBP:ssä vähä karsastuttaa EH:n perinteiset poksahdukset. Tässä vähä pitää nyt kesä punnita bufferillisen boosterin ja jonkun laadukkaan overdriven välillä. Tuo blues pro vaikutti kivalle. Oon käyttäny MI audion Boost'n buffia etuasteen edessä, toimi aika mainiosti mutta pitää siirtää nyt se sooloboostiksi looppiin. Tuo pikkusen terästää yläpäätä, joten ehkä joku perinteisempi overdrive vois olla se Marsun Heviyttäjä.

Jahs ei oo kyllä mulla yksikään EHX poksunut mutta hyvä niin. :)
SDMF
s8na
01.07.2010 11:05:33

Grugi: Jahs ei oo kyllä mulla yksikään EHX poksunut mutta hyvä niin. :)

Noi ois kyllä seksyjä ostaa sarja noita pieniä purnukoita. Ne vaan ei oo ihan autuaakstekeviä ollu arvostelujen / nettikirjotusten perusteella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)