Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Overheadi hakusessa.
1 2
Kille
29.06.2010 17:49:13 (muokattu 29.06.2010 18:21:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkäs hakisin overheadia demotukseen. Bonham-mikitystyyliin ajattelin. Basariin shure beta52a(?), mutta overheadi on vielä hakusessa? Mitä suosittelisitte? Hinta luokkka 200€ tietämissä? Itse käväs mielessä akg c1000smkIII. Kiitän.
 
Edit: Tai Shure sm57?
 
hollmi-5
29.06.2010 19:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG toimii. Olisiko stereopari kuitenkin yksi vaihtoehto. Parilla sadalla saa kaksi konkkaa ja se saattaisi olla ainakin harkinnan arvoinen ratkaisu.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kille
29.06.2010 19:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: AKG toimii. Olisiko stereopari kuitenkin yksi vaihtoehto. Parilla sadalla saa kaksi konkkaa ja se saattaisi olla ainakin harkinnan arvoinen ratkaisu.
 
Juu, mutta mites jos on vain kakspaikkanen minimikseri? :) usb-litäntään menis. Onko kyseisessä hankinnassa muuten mitään järkeä? :D
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
markkuliini
29.06.2010 20:11:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kille: Juu, mutta mites jos on vain kakspaikkanen minimikseri? :) usb-litäntään menis. Onko kyseisessä hankinnassa muuten mitään järkeä? :D
 
Tarkoitat varmaan audio interfacea, etkä mikseriä? Eli sulla on siis laite joka muuntaa ääntä digtaaliseen muotoon, ja sitten syöttää sen usb-kortin kautta tietokoneelle?
 
Kaksi kanavaa on rummuille vähän, mutta jos sillä mennään,niin sitten joko stereopari (mielellään) konkkamikkejä setin eteen. Tai sitten bassarimikki ja yksi overhead setin päälle. Riippuen huoneesta sun muista muuttujista toki.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kille
29.06.2010 20:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Tarkoitat varmaan audio interfacea, etkä mikseriä? Eli sulla on siis laite joka muuntaa ääntä digtaaliseen muotoon, ja sitten syöttää sen usb-kortin kautta tietokoneelle?
 
Kaksi kanavaa on rummuille vähän, mutta jos sillä mennään,niin sitten joko stereopari (mielellään) konkkamikkejä setin eteen. Tai sitten bassarimikki ja yksi overhead setin päälle. Riippuen huoneesta sun muista muuttujista toki.

 
http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_4usb.htm tuommoinen tekele. eikös toi ihan mikseri ole? Juu ja ajattelin nimenomaan tyylillä basari mikki ja yks overhead... overheadiin vissiin pitää panostaa jotta haluaa parempaakin äänenlaatua? Kai basarissa 52a tekee työnsä?
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
kimizu
29.06.2010 21:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on live-käytössä Beyerdynamic Opus 53. Toimii siihen tarkoitukseen hyvin mutta nauhoituksissa en ole testannut. Miksipä se ei siihenkin kävisi, ja varsinkin parina. Mahtuu myös budjettiin:
 
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_opus_53.htm
 
Toinen vaihtoehto voisi olla valmiiksi paritettu Rode NT-5 setti. Hieman kalliimpi kuin edellinen mutta tätä olen kuullut kehuttavan:
 
http://www.thomann.de/fi/rode_nt_5. … id=53d80c1f2ed06148464be996d122350b
 
Basarissa mulla on yleensä AKG D 112, mutta sitähän ei tässä kysytty...
 
Kille
29.06.2010 21:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Itselläni on live-käytössä Beyerdynamic Opus 53. Toimii siihen tarkoitukseen hyvin mutta nauhoituksissa en ole testannut. Miksipä se ei siihenkin kävisi, ja varsinkin parina. Mahtuu myös budjettiin:
 
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_opus_53.htm
 
Toinen vaihtoehto voisi olla valmiiksi paritettu Rode NT-5 setti. Hieman kalliimpi kuin edellinen mutta tätä olen kuullut kehuttavan:
 
http://www.thomann.de/fi/rode_nt_5. … id=53d80c1f2ed06148464be996d122350b
 
Basarissa mulla on yleensä AKG D 112, mutta sitähän ei tässä kysytty...

 
Jeps Täytyypä tuota opustakin miettiä. Kiitos
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
markkuliini
29.06.2010 22:02:46 (muokattu 29.06.2010 22:04:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kille: http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_4usb.htm tuommoinen tekele. eikös toi ihan mikseri ole? Juu ja ajattelin nimenomaan tyylillä basari mikki ja yks overhead... overheadiin vissiin pitää panostaa jotta haluaa parempaakin äänenlaatua? Kai basarissa 52a tekee työnsä?
 
Jep, mikserihän se näköjään. Itse en laittaisi mikseriä, etenkin halpaa, tuohon ketjuun, vaan äänittäisin pelkän audiointerfacen kautta tietokoneelle ja tekisin kaiken miksauksen vasta tietokoneella. Nuo halvemmat mikserit lisäävät hirveästi kohinaa, ja värittävät muutenkin soundia ihan turhaan ja yleensä huonoon suuntaan. Joskin voihan tuossa olla sellainen "suoraan läpi"-optio.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kille
30.06.2010 07:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Jep, mikserihän se näköjään. Itse en laittaisi mikseriä, etenkin halpaa, tuohon ketjuun, vaan äänittäisin pelkän audiointerfacen kautta tietokoneelle ja tekisin kaiken miksauksen vasta tietokoneella. Nuo halvemmat mikserit lisäävät hirveästi kohinaa, ja värittävät muutenkin soundia ihan turhaan ja yleensä huonoon suuntaan. Joskin voihan tuossa olla sellainen "suoraan läpi"-optio.
 
Jeps tarkoitat siis jotain tällaista: http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm ?
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
joonama
30.06.2010 09:06:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskaltaisin väittää, että millä tahansa järkevän laatuisella overilla päästään itse äänittelemällä samaan lopputulokseen. Jos haluaa kuitenkin ammattilaislaatua, niin eräs hyvä valinta on ruotsalainen Line Audio CM3. Hinta on taatusti kohdallaan... Noita saa melkein kaksi tuohon kahteensataan.
 
http://lineaudio.se/linemic.htm
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Kille
30.06.2010 18:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joonama: Uskaltaisin väittää, että millä tahansa järkevän laatuisella overilla päästään itse äänittelemällä samaan lopputulokseen. Jos haluaa kuitenkin ammattilaislaatua, niin eräs hyvä valinta on ruotsalainen Line Audio CM3. Hinta on taatusti kohdallaan... Noita saa melkein kaksi tuohon kahteensataan.
 
http://lineaudio.se/linemic.htm

 
Kiitokset linkistä! Täytyypä perehtyä hieman kyseiseen kapistukseen :)
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
OPJ1974
01.07.2010 11:12:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: ... Toinen vaihtoehto voisi olla valmiiksi paritettu Rode NT-5 setti. Hieman kalliimpi kuin edellinen mutta tätä olen kuullut kehuttavan...
 
Mulla on tällaiset ja voi vain kehua. Tinkaamalla (SUHTEILLAKIN VÄHÄN) sain reilusti (NO KOLMEKYMPPIÄ) alle kolmeensataan tuon Matched Pairin. Enkä siis ostanut T-kaupasta vaan ihan kotosuomesta.
 
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
Kille
01.07.2010 18:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hankkisin siis shure beta52a bassariin ja rode nt 5 s:n overiks? Eihän mene överiks?
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
markkuliini
01.07.2010 18:08:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kille: Jos hankkisin siis shure beta52a bassariin ja rode nt 5 s:n overiks? Eihän mene överiks?
 
Itse ostaisin mielummin about saman hintaisen Audix D6:sen bassarimikiksi. Joskus tehtiin testiä noilla bassarimikeillä Arabian studioilla, ja suurin osa ei sokkotestissä juurikaan perustanut tuon Shuren raakasoundista. Kyllähän siitä Eq:lla saa väännettyä, mutta siinä oli turhan paljon heavynapsua ylämiddle-taajuuksilla jo valmiiksi. Tuntui että tuolla mikillä bassarit kuulostivat enemmän toisiltaan, eli eri bassorumpujen soundierot vähenivät. Kääntäen, mikillä oli siis vahva ominaissoundi, ja siitä joko pitää tai ei.
 
Itselläni on ollut livekäytössä tuo Audix D6, ja pelkkää hyvää sanottavaa. On vieläpä pienemmän kokoinen kuin tuo järkälemäinen Shure.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kille
01.07.2010 18:13:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Itse ostaisin mielummin about saman hintaisen Audix D6:sen bassarimikiksi. Joskus tehtiin testiä noilla bassarimikeillä Arabian studioilla, ja suurin osa ei sokkotestissä juurikaan perustanut tuon Shuren raakasoundista. Kyllähän siitä Eq:lla saa väännettyä, mutta siinä oli turhan paljon heavynapsua ylämiddle-taajuuksilla jo valmiiksi. Tuntui että tuolla mikillä bassarit kuulostivat enemmän toisiltaan, eli eri bassorumpujen soundierot vähenivät. Kääntäen, mikillä oli siis vahva ominaissoundi, ja siitä joko pitää tai ei.
 
Itselläni on ollut livekäytössä tuo Audix D6, ja pelkkää hyvää sanottavaa. On vieläpä pienemmän kokoinen kuin tuo järkälemäinen Shure.

 
Juu täytyypä tutustua! Kiitti
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
Mikael
02.07.2010 00:34:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NT5-parin kanssa saman hintainen on Oktava Mk012-pari ja mä valkkaisin noista ehdottmasti Oktavan. Markkuliinin kanssa samaa mieltä bassarimikistä. B52 on todella voimallisesti eq:tettu mikki ja mun kokemuksen mukaan sillä äänitetty bassari soundaa enemmän siltä mikiltä kuin äänitettävältä bassarilta.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
jussimi
02.07.2010 12:18:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo audix on kyllä hyvä. Pesee ainakin mun akg d112:sen joka sekin ihan perus-ok.
Jos settibalanssi kunnossa, niin mähisevää settisaundia voi saada yhdellä dynaamisellakin. Isket sen vähän bassarin yläpuolelle tomien väliin(kahden tomin setupilla) setin "keskiöön".
 
JGroover
02.07.2010 16:01:02 (muokattu 02.07.2010 16:01:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on ollut livekäytössä tuo Audix D6, ja pelkkää hyvää sanottavaa. On vieläpä pienemmän kokoinen kuin tuo järkälemäinen Shure.
 
Indeed. Tuosta ei basarimikki parane.
 
Rough'n tough. Tä?
Kille
02.07.2010 18:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JGroover: Indeed. Tuosta ei basarimikki parane.
 
Jeps siitä siis. :D
 
Eksyin, kun en löytänyt kotiin. Hä?
Kailis
03.07.2010 06:43:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joonama: Uskaltaisin väittää, että millä tahansa järkevän laatuisella overilla päästään itse äänittelemällä samaan lopputulokseen. Jos haluaa kuitenkin ammattilaislaatua, niin eräs hyvä valinta on ruotsalainen Line Audio CM3. Hinta on taatusti kohdallaan... Noita saa melkein kaksi tuohon kahteensataan.
 
http://lineaudio.se/linemic.htm

 
Nielemänkiintoinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «