Wespa 29.06.2010 19:59:30 (muokattu 29.06.2010 20:01:15) | |
---|
Fisher: Saako tuota Jubileeta uutena mistään? Tarkoitus olisi nimenomaan ostaa kaikki uutena. -Late Ainoa mahdollisuus on toi linkittämäni Ceriatone. Ellei sitten löydä sitä rajattua Slash-signaturea vielä jostain. Edit. Hidas. Näyttää eBayssä keskihinta olevan sitä 2500-300€ luokkaa. Mikä helvetti tuossa maksaa? Se on melkoisen hypetetty vahvari nykyään, ei nyt ihan niin hyvä kuin eBay-keskihinta antaisi olettaa, mutta erinomainen kuitenkin. Varsin monen mielestä viimeinen "oikea" Marsu, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
tommiot 29.06.2010 20:01:05 | |
---|
Kannattaa käydä testaamassa myös se Laney GH50L jonka mainitsin. Tai vähän järeempi VH100R. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Terry Pantheras 29.06.2010 20:30:53 (muokattu 29.06.2010 20:31:08) | |
---|
Fisher: Saako tuota Jubileeta uutena mistään? Tarkoitus olisi nimenomaan ostaa kaikki uutena. Näyttää eBayssä keskihinta olevan sitä 2500-3000€ luokkaa. Mikä helvetti tuossa maksaa? -Late Tai sit hommaat Juzpen vinkkaaman Bluetone kopion... Onko se nyt sitten tämä: http://www.bluetone.fi/21 ? |
Wespa 29.06.2010 20:36:07 | |
---|
Terry Pantheras: Tai sit hommaat Juzpen vinkkaaman Bluetone kopion... Onko se nyt sitten tämä: http://www.bluetone.fi/21 ? Harrylla ei ihan Jubileeta vastaavaa ole mallistossa, mutta kuulemma sellaisen voi tehdä kun sitä taannoin kyselin. Itse asiassa Jubileen etuaste ja Dusty Roadin 2x6v6-pääte vois olla aika hyvä yhdistelmä. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Samuel P. 29.06.2010 20:40:06 | |
---|
Wespa: Mä en ole ihan samaa mieltä, keinokuormasta voi olla hyötyä lähinnä vanhojen non-mastervolume-Marsujen kans, kyl Jubileen master sen verra siedettävästi toimii että keinokuorman hyöty kotikäytössä jää aika vähäiseksi. Suht saman asian ajaa triodi-pentodi-kytkin, jollainen siis löytyy jokaisesta Jubileesta valmiina. Oikeassa olet, keinokuorma on enemmän paikallaan treeni- ja keikkahommissa, varsinkin noilla JCM 800 malleilla mitä pitää luukuttaa hanat kaakossa että soundi on mannaa. Kyllä mä tosin Jubileen ja Studiotonenkin kanssa käytän keinokuormaa myös kotona. Itse ainakin olen huomannut että hanikkaa pitää kuitenkin avata tuonne kello 9:n suuntaan, että koneet kunnolla heräilee, ja silloin ääntä alkaa olemaan monien kotioloihin ajatellen reilusti ilmassa. keinokuormalla tason saa tarvittaessa pudotettua puhevolan tasolle soundista juurikaan tinkimättä. Siksipä tuota suosittelen myös kotio josko ilmankin toki pärjää. |
Fisher 29.06.2010 21:01:49 | |
---|
Toistan jo aikaisemmin kysymäni kysymyksen, miten keinokuorma saadaan aikaan? Jos joku siihen jo vastasi, pyydän anteeksi pönttöpäisyyttäni. Katselin tuossa youtubesta videoita ja täytyy sanoa että jotenkin tuo jubilee vaikutti liian "kuumalta" tai "rosoiselta". Joku siinä oli mikä ei niin miellyttänyt. http://www.youtube.com/watch?v=OpIRZ5OBgVk Perhana kun näitä vermeitä pääsisi testaamaan jossain rauhassa itse omilla luutuilla. Jos tiedätte jotain hyviä pätkiä JCM800 reissuesta tai jubileesta, postatkaa toki. -Late |
tommiot 29.06.2010 21:03:07 (muokattu 29.06.2010 21:03:12) | |
---|
Fisher: Toistan jo aikaisemmin kysymäni kysymyksen, miten keinokuorma saadaan aikaan? Jos joku siihen jo vastasi, pyydän anteeksi pönttöpäisyyttäni. Katselin tuossa youtubesta videoita ja täytyy sanoa että jotenkin tuo jubilee vaikutti liian "kuumalta" tai "rosoiselta". Joku siinä oli mikä ei niin miellyttänyt. http://www.youtube.com/watch?v=OpIRZ5OBgVk Perhana kun näitä vermeitä pääsisi testaamaan jossain rauhassa itse omilla luutuilla. Jos tiedätte jotain hyviä pätkiä JCM800 reissuesta tai jubileesta, postatkaa toki. -Late http://netmusicians.org/?section2=amp How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Samuel P. 29.06.2010 22:40:51 | |
---|
|
Fisher 30.06.2010 07:13:42 | |
---|
Jahas, siis tuossa hommassahan voi vahingoittaa vahvistinta jos esimerkiksi käyttää variacia? Onko tuohon mitään turvallista keinoa mitä voisi käyttää vaikka joka päivä? -Late |
Juzpe 30.06.2010 08:00:43 | |
---|
Tai sit hommaat Juzpen vinkkaaman Bluetone kopion... Onko se nyt sitten tämä: Ei oo toi vaan: Mä ihan erikseen soitin Knecktin Harrylle (bluetone-mies) ja pyysin 1-kanavaisesta Jubilee- kloonista tarjouksen, ja hinta oli ihan jees. Harmi että tällä hetkellä massit on hiukan huonommissa. Mun versioni oli sellanen jossa ei ollu tehonpuolitusta eikä clean-kanavaa ja alle 1,5k tulis hinnaksi nupille. Harry lisäks lupaa 10 vuoden takuun koneilleen, kuluvia osia lukuunottamatta. Harry tekee käsittääkseni sovittaessa kaikenlaisia putkistyrkkareita. Kunhan tässä perseen tila antaa myöden, lähtee kyllä tilaukseen tollanen Bluetonen versio Jubileesta. Imperille clean-kanavasta: Mä oon saanu paremman puhtaan aikaseks särökanavasta... En vaan digannu clean-kanavan puhtaasta yhtä paljon. Lisäks asiallisen puhtaan ja asiallisen rokkisärön saa aikaan vahvistimeen koskematta pelkällä volapotikalla, mikä sinänsä on aika iso plussa. "I have broken several g-strings, while i've been fingering minors." |
Terry Pantheras: Tai sit hommaat Juzpen vinkkaaman Bluetone kopion... Onko se nyt sitten tämä: http://www.bluetone.fi/21 ? Toi musta on mulla oleva Plexi . Mainio laite kertakaikkiaan. Laiha Lissu oli paras. |
Moyhiss 30.06.2010 09:06:09 | |
---|
Ite soittelen kans juurikin kasariheviä kuten Mötley Crüe, Cindarella, L.A Guns, Skid Row jne. Ja sen takia en ostanu Marshall JCM800 2203 koska niistä pyydetään nykyään ylihintaa eikä niistä löydy efektilooppia, paitsi uudesta mallista. Ite tein päätöksen ja ostin Laney gh50l ja oon todella tyytyväinen hankintaan. Tämän nupin ite sain käytettynä hintaan 450e ja tämä on vähä niinkun "Hot Rod Marsu". Ja tätä vahvaria käytti muuten Paul Gilbert. |
trih 30.06.2010 09:25:33 | |
---|
Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Terry Pantheras 30.06.2010 09:42:17 | |
---|
jniska: Toi musta on mulla oleva Plexi . Mainio laite kertakaikkiaan. Onko sulla tossa VVR? Onko se pätevä investointi? Bluetonet on kyllä pirun kiinnostavia värkkejä ja tulee varmaan jossain vaiheessa investoitua Plexiin... Paljonko kustantaa? Ainoa miinus tosta logosta, joka on ku suoraan jostain ysäri tanssiorkesterikataloogista... ;) |
jniska 30.06.2010 12:14:27 | |
---|
Terry Pantheras: Onko sulla tossa VVR? Onko se pätevä investointi? Bluetonet on kyllä pirun kiinnostavia värkkejä ja tulee varmaan jossain vaiheessa investoitua Plexiin... Paljonko kustantaa? Ainoa miinus tosta logosta, joka on ku suoraan jostain ysäri tanssiorkesterikataloogista... ;) On VVR sekä etuasteessa ( dynamics-säätö) sekä pääteasteessa. Jaa, saahan tolla rahalla vaikka 2 JVM:ää, mutta eipä määrällä korvaa laatua. Kovin olen tykästynyt, vaikka kallishan se oli. Laatu maksaa ja tota saa Harrylla modautettua vaikka mihin tulevaisuudessa. Se etuasteen VVR on muuten mainio. Sillä saa kaipaamani EVH tyylisen saundin, pääteasteen VVR:llä saa hyvän saundin jo kohtuuvolumeilla, mutta ei sekään ihan bedroom-leveleillä anna samaa saundia. Ja dynamiikassa löytyy. Logonhan saat sellasen ku haluut ;-) Laiha Lissu oli paras. |
koponen 30.06.2010 13:15:54 | |
---|
I'm endorsed by Marshall |
Fisher 30.06.2010 14:46:35 | |
---|
Mistä sanoista VVR tulee? Mitä se käytännössä tarkoittaa? Voisiko kyseisen modauksen rakentaa JCM800:een tai rakennuttaa? Vielä kaipailisin vastausta siihen onko tuohon keinokuorman saamiseen mitään turvallista keinoa mitä voisi käyttää vaikka joka päivä (VVR?!?)? -Late |
tommiot 30.06.2010 14:49:29 | |
---|
Fisher: Mistä sanoista VVR tulee? Mitä se käytännössä tarkoittaa? Voisiko kyseisen modauksen rakentaa JCM800:een tai rakennuttaa? Se tarkoittaa sitä että vahvistimen tehoa pienennetään pudottamalla jännitettä. Kyllä semmosen varmaan saa kasisataseenkin rakennettua aika helposti, kuvittelisin. Vielä kaipailisin vastausta siihen onko tuohon keinokuorman saamiseen mitään turvallista keinoa mitä voisi käyttää vaikka joka päivä (VVR?!?)? -Late Mitä tarkoittaa turvallinen keino? Osta kaupasta THD Hot Plate ja soita sillä? VVR tulee varmaan halvemmaks mut sitä ei tietenkään voi käyttää sitten kuin siinä yhdessä nupissa. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Fisher 30.06.2010 15:00:29 | |
---|
Moridin: Se tarkoittaa sitä että vahvistimen tehoa pienennetään pudottamalla jännitettä. Kyllä semmosen varmaan saa kasisataseenkin rakennettua aika helposti, kuvittelisin. Luin vaan tuossa ylempätä että esim variacin käyttö vahingottaisi vahvistinta. Vai luinko aivan väärin? Siis voiko tuo VVR vahingoittaa vahvistinta? (Ei nyt kai jos joku ammattilainen niitä tekee vehkeisiinsä). Mitä tarkoittaa turvallinen keino? Sitä että vahvistimet, pelit ja rensselit ei mene paskaksi kun sillä soittelee. Eikä myöskään vahingoitu. Eikä itsekkään kovin pahasti kuole. -Late |
tommiot 30.06.2010 15:07:20 | |
---|
Fisher: Luin vaan tuossa ylempätä että esim variacin käyttö vahingottaisi vahvistinta. Vai luinko aivan väärin? Siis voiko tuo VVR vahingoittaa vahvistinta? (Ei nyt kai jos joku ammattilainen niitä tekee vehkeisiinsä). Variacin käyttö ainakin pienentää hehkujännitettä, mikä ei oo hyvä asia. VVR ei tuota tee. En tiedä miten muuten eroaa.
Sitä että vahvistimet, pelit ja rensselit ei mene paskaksi kun sillä soittelee. Eikä myöskään vahingoitu. Eikä itsekkään kovin pahasti kuole. -Late Harvemmin kaupasta ostetut laitteet on sillä tavalla hengenvaarallisia. Keinokuorman käyttö luonnollisesti kuluttaa putkia, mutta ei se eroa siitä että volume samassa asennossa huudattaisit vahvistinta ilman keinokuormaa... How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |