Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: YLEX 2000-luvun paras biisi
1 2 3
Paradigma
29.06.2010 20:55:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YLEX soitti tuossa viime viikolla kuulijoiden äänestämiä 2000-luvun parhaita biisejä. Toimittajat olivat laatineet 1000 biisin listan, josta saivat kuuntelijat sitten valita mieleisensä.
 
Koko homma lähti väärille raiteille (minun mielestä) noiden vaihtoehtojen myötä. Eipä se kärkeen olisi varmaankaan vaikuttanut, mutta kyllä se jonkinlaista vääristystä. Ymmärtääkseni edes minkäänlaista "mikä, muu?" vaihtoehtoa ei ollut (?)
 
Suomen mittakaavassa pelkkä fanien hieman laajempi aktivoituminen vaikuttaa listan järjestykseen aika paljon. Se näkyy tuloksissa mm. 30 seconds to marsin kahdella biisilla top 4:ssä :)
 
Eihän näitä tarvitse tosissaan ottaa, mutta kyllä tästä jäi kieltämättä farssin maku suuhun. Uskottavuutta koetteli jo listan alkaminen Lovexilla, mutta rippeetki haihtuivat kärjen paljastuttua. 00-luvun paras biisihän oli Tokio Hotelin Spring Nicht. :)
 
http://ylex.yle.fi/musiikki/2000-lu … sa-vuosituhannen-200-parasta-biisia
 
Ps. Ei ole listan bändejä vastaan mitään, mutta en jaksa uskoa että lista vastaa ns. todellisuutta.
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=21846
HaloOfFlies
29.06.2010 21:08:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neljä PMMP-biisiä peräkkäin kertoo kaiken oleellisen.
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Parasite
29.06.2010 21:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokio Hotel kärjessä kertoo kaiken oleellisen.
 
"i am mony man and i can give mony and fuck you ass...it ok when you have pussy and i have very bic dig... Sori ku komppii on vähä vaikee saada tähä...mut kuvitelkaa sellannen gangsta biitti ja menkää panee!!"
Johnny Buzz
29.06.2010 21:27:03 (muokattu 29.06.2010 21:28:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei näköjään hirveesti ollu IP-osoitekohtaisia rajoituksia äänestyksessä, kun niinkin pienen bändin kuin Capital Beatin biisi on sijalla kaksi. On käyny bändin pojat kovasti klikkailemassa.
ukko idänmies
29.06.2010 21:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Listoja ei pidä koskaan kyseenalaistettavan. Listat ovat absoluuttinen totuus. Aina ja ikuisesti.
 
Jormaz
29.06.2010 21:47:41 (muokattu 29.06.2010 21:48:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radiomafia Top 500. I rest my case.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
dipshit
30.06.2010 00:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää lista oli kyllä jotain aivan karmeaa ja surullista samaan aikaan. No, kyllä tosta hyvät naurut saatiin kavereiden kanssa tuota tutkaillessa. :)
 
Hargon
30.06.2010 06:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7. Darude: Sandstorm
Tässä on jäänyt taas selvä paitsio viheltämättä. Biisi on julkaistu vuonna 1999.
 
Yleisöäänestykset ovat pilanneet tämän maailman. Kaikki ovat olevinaan asiantuntijoita ja jokaisen mielipide on muka yhtä tärkeä.
 
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
aivokuolio
30.06.2010 09:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Neljä PMMP-biisiä peräkkäin kertoo kaiken oleellisen.
 
Niin, mitäs vittua Suomen ehkäpä suosituin bändi 2000-luvun ensimmäiseltä vuosikymmeneltä tuolla tekee...
 
mie666
30.06.2010 09:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"...kuuntelijat saivat touko-kesäkuussa nimetä esiraadin valitsemalta noin tuhannen biisin listalta..."
 
=D
 
HaloOfFlies
30.06.2010 11:19:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: Niin, mitäs vittua Suomen ehkäpä suosituin bändi 2000-luvun ensimmäiseltä vuosikymmeneltä tuolla tekee...
 
Lähinnä pisti silmään, että neljä biisiä oli peräkkäin tuolla listalla, ei niinkään se etteikö PMMP olisi listasijoituksiaan ansainnut.
 
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
Zammy
30.06.2010 11:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä oon alkanu epäillä, että tuo Ylexin todellinen konsepti on jonkinlainen ihmiskoe. Katsotaan, että miten sisällötön radioasema voi olla, ennenkuin siitä asiasta nousee suurempi melu. Tai sitten ihan vaan testataan, että onko radioasemasta mahdollista tehdä niin ankea, että jollakin ihan konkreettisesti poksahtaa pää.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
All Reggae
30.06.2010 11:59:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metallica: The Day That Never Comes kertoo kaiken oleellisen.
 
Rotuvaari
30.06.2010 12:29:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli listaa kuunnellessa samat fiilikset kuin Suomen maajoukkueen lätkäpeleissä loppua kohden: eihän tämä nyt voi mennä näin! Uskoin nyt kuulevani edes muutaman kymmenen oikeasti 2000-luvulla parhaiten soinutta (heh) kappaletta, mutta ilmeisesti parhaiten soinut tarkoitti sitä, että biisi on soinut kuluneen talven ja kevään aikana ko. kanavalla. Juosten kustu oli koko äänestyksen järjestäminen, toivottavasti kuullaan 2010-luvun aikana joku 1000 parasta biisiä ikinä -lähetys, jossa aion klikata äänestellen Pamilonkoskella-klassikkoa yötä päivää.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
molder
30.06.2010 12:52:59 (muokattu 30.06.2010 12:54:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

molder: Tuo on YLEX-kanavan kohderyhmän ( alle 20 vuotiaiden? ) 90-luvulla syntyneiden ( tyttöjen pääosin?) kuuntelijoiden "todellisuus" eli heidän käsitys hyvästä musiikista.
Ymmärrän listan täysin siltä pohjalta, joten...mitä Johnny Cashin "HURT" siis tuolla näin ollen tekee?
 
"The SOUND of VOLUME"
tender.insanity
30.06.2010 14:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä oli Dimmu Borgirin 'Blessings Upon The Throne of Thyranny'?
 
kk80
30.06.2010 15:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zammy: Minä oon alkanu epäillä, että tuo Ylexin todellinen konsepti on jonkinlainen ihmiskoe. Katsotaan, että miten sisällötön radioasema voi olla, ennenkuin siitä asiasta nousee suurempi melu. Tai sitten ihan vaan testataan, että onko radioasemasta mahdollista tehdä niin ankea, että jollakin ihan konkreettisesti poksahtaa pää.
 
Mikä tuossa YleX:ssä tökkii? Pesee ainakin kaupalliset radiokanavat 6-0. Juontajia kestää kuunnella ja päivittäin käsitellään ajankohtaisiakin aiheita (vrt. esim. Voicen hölötys). Soittolistaa en puolla mutta listoista huolimatta soittaa tuoreempaa ja monipuolisempaa musiikkia kuin esim. RadioRock tai Aalto joita satunnaisesti tulee myöskin kuunneltua. Iltaisin YleX:ltä tulee erikoisohjelmia joita niitäkään ei kaupallisilta kanavilta löydy.
 
Olen varmaan 10v liian iäkäs jotta olisi nähnyt mitään järkeä tuossa listassa mutta eipä kai teinien kieroutunut musiikkimaku yleisradion vika ole?
 
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Zammy
30.06.2010 15:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kk80: Mikä tuossa YleX:ssä tökkii?
 
Kaikkein eniten tökkii se soittolista. Samojen biisien toistoa päivästä toiseen, olkoon kuinka tuoretta tahansa niin kyllä minun aivo ainakin on tosiaan ihan poksahtamispisteessä kun joka kerta radion avatessa siellä soi sama kappale. Ja ne juontajat - ei niillä päiväjuontajilla kyllä mitään asiaa ole, kunhan koettavat jotain täytettä siihen kappaleiden väliin tuoda.
 
Onhan ylexillä toki sitten normi työaikojen ulkopuolella jo ihan siedettävää tavaraa, esim. Hyvä Veli. Mutta noitakin ohjelmia yleensä rasittaa se, että se sama soittolista tunkee sinne mukaan ja ainakin mun on pakko vaihtaa heti kanava kun sieltä alkaa ne perusrenkutukset soida.
 
Kaikenkaikkiaan mun mielestä tuo sisällöttömyys on vielä jotenkin räikeydessään niin silmäänpistävä, kun Yle on tavallaan ollut kuitenkin jonkinlainen laaduntae. Ja on edelleenkin television puolella ja muilla radiokanavilla. Pyrkimyksenä selkeästi paikata niitä aukkoja joita kaupalliset kanavat eivät kannattavasti pysty täyttämään - Ylex ei mun mielestä paikkaa yhtään mitään vaan pikemmin kilpailee muutaman muun radiokanavan kanssa.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
dipshit
30.06.2010 15:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zammy: Kaikkein eniten tökkii se soittolista.
 
Kerropas mulle joku hyvä radioasema millä ei soiteta soittolistaa joka päivä. Ja vaikka tää kuulostaa kettuilulta, niin se ei sitä ole, mua oikeasti kiinnostais. Oon itekin vitun kyllästynyt tohon YleX:n listaan, ehkä kerran kuukaudessa sieltä bongaa jonkun oikeasti korvaa miellyttävän biisin, tällä hetkellä se on mielestäni Lissien When I'm Alone.
 
Dunga
30.06.2010 16:17:50 (muokattu 30.06.2010 16:17:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dipsetcityboy: Kerropas mulle joku hyvä radioasema millä ei soiteta soittolistaa joka päivä.
 
Radio Helsinki.
 
War... war never changes.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «