Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kellään kokemusta MXR:n GT-OD säröstä?
1
Kooma
29.06.2010 17:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin paha mxr:isti oon et pakko on kysyä vaikka ihan kelpo bossilla
yliajan säröä.
 
Kertokaahan minkälaisia kokemuksia on kertyny, minkälaisiin tarkotuksiin ja
minkä kamojen kanssa.
 
ihan akselilla "odotusten täyttymykset / pettymykset."
 
Kiitän.
 
R.I.P. Randall William Rhoads
sandelius
29.06.2010 21:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika perus vihreä od-pedaali eli tube screamer -soundia löytyy. Säröä löytyy tarvittaessa paljon ja clean-ish boosterinakin toimii joten kuten. Pedaali oli mulla reilu pari vuotta mutta myin sen sitten. En oikeastaan tiedä miksi.
 
Yksi ongelma oli selvästi havaittavissa pedaalissa: mä en saanu koskaan 9-voltin paristoa mahtumaan sisään niin, että pohjan saisi ruuvattua kiinni kokonaan. Monille kuitenkaan tämä ei ole kauhea ongelma kun sähköt otetaan piuhalla.
 
Ai niin. Stäckäys ei toiminu erityisen hyvin toisten od-pedujen kanssa. Vahvarin särön päälle tällä soitteli oikein mieluusti.
 
Kooma
29.06.2010 23:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sandelius: Aika perus vihreä od-pedaali eli tube screamer -soundia löytyy. Säröä löytyy tarvittaessa paljon ja clean-ish boosterinakin toimii joten kuten. Pedaali oli mulla reilu pari vuotta mutta myin sen sitten. En oikeastaan tiedä miksi.
 
Yksi ongelma oli selvästi havaittavissa pedaalissa: mä en saanu koskaan 9-voltin paristoa mahtumaan sisään niin, että pohjan saisi ruuvattua kiinni kokonaan. Monille kuitenkaan tämä ei ole kauhea ongelma kun sähköt otetaan piuhalla.
 
Ai niin. Stäckäys ei toiminu erityisen hyvin toisten od-pedujen kanssa. Vahvarin särön päälle tällä soitteli oikein mieluusti.

 
Eli toimi hyvin putkivahvarin kanssa?
 
Ite käytän iha perus bossin SD-1 purnukkaa.
 
Lähtikö hi-gainiks hyvä soundi?
 
R.I.P. Randall William Rhoads
s8na
30.06.2010 09:41:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tommonen aikanaan. Pääsin tyyppaamaan Digitech hardwire od:n kanssa vierekkäin ja kyllä siinä kisassa GT-OD vei voiton läpinäkyvyydellään. Ei tosiaan väritä juurikaan kitaran soundia. Soittotatsi oli myös parempi kuin digitechissä.
 
Ongelmia sitten olikin perinteiset häiriöt joita alkoi tulemaan mukaan kun gainia vääntää. Toinen ärsyttävä seikka oli se että jos gaini oli täysin nollassa, bassot katosivat. Gainia siis pitäisi olla koko ajan hitusen päällä.
 
Oma vahvarini on ehkä hitusen ronkeli OD pedaalien suhteen ja päädyin sitten käyttämään pelkkää clean boosteria.
 
www.mikseri.net/peppiyhtye/
Kooma
30.06.2010 11:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käytän aina mun SD:tä niin et marsusta enemmän gainia ja SD:stä
vaa ihan ihan hitusen gainia boostaamaan mut leveli täysillä.
 
Kiitos tähänastisista vastauksista! :D
 
Jatkakaa toki ne joilla on myös kokemuksia.
 
R.I.P. Randall William Rhoads
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «