Lucky 7 27.06.2010 13:39:01 (muokattu 27.06.2010 13:50:36) | |
---|
markkuliini: Näin juuri. Sitä ei moni "ei-opiskellut" soittaja halua ymmärtää. Tunnustan, että välillä varvas osuu kynnykseen. TÄ? |
Jupi57 27.06.2010 17:20:58 | |
---|
damn u: Se crash ei ole ykkönen, vaan ykkönen on se neljäs unisonoisku. Crash on hämäävästi ykkösen jälkeen. Jupi57 tarkoitti varmaan samaa tavallaan? Melkein. Jos ajatellaan, että filli lähtee koholla (tai 5:lla), niin siinä on 6 kpl 1/16 ennen crashiä: siis (X)=== | ==> (X on kapulaisku ja ensimmäinen 16-osa) damn u: Noin yleisesti en ymmärrä miksi se alku pitäisi vääntää johonkin tahtilajiin, kun se ihan selvästi ei ole sitä? Miksipä ei? Ehkä sen ainakin alussa/aluksi oppii helpommin, jos on joku raami, johon nojata. Jokainenhan voi ajatella oman ja/tai bändinsä tason mukaisesti esim: Toka säkeistöstä kohta: Eyes that shine burning red, Dreams of you all thru my head. 4/4+5/4+4/4+5/8 (Jos metronomia haluaa käyttää, kannattaa valita T=1/8) hh/cr --- | -->- x-x- x-x- x-x- |x-x- x-x- x- | >--- snar ooo|oo-- o--- ---- o--- | ---- o--- -- | ---- bass --- | --o- ---- o--- ---- | o--- --*oo -- | o--- *=tri-O-LI TAI Rubato+4/4+4/4 hh/cr ---| -->- x-x- x-x- x-x- | x-x- x-x- x->- x-x- | snar ooo|oo-- o--- ---- o--- | ---- o--- o--- ---- | bass --- | --o- ---- o--- ---- | o--- --*oo --o- ---- | TAI "vedetään fiiliksellä" Toivottavasti jotain tolkkua saa tuosta. Myytävänä... |
Ruutikallo 29.06.2010 10:29:09 | |
---|
Tulipa mieleen tuossa kun muutamalle rumpupalstalaiselle olen toimittanut mailina klikki-cd:n, jossa on lehmänkellosoundi tavallisen metronomin naksahduksen sijasta. Raitoja on 12 ja alkaen 40bpm -> 160bpm, "sopivin" välein. Metronomin puutteen kanssa painiville voin toimittaa halukkaille ko. raidat, joko mailina tai cd:nä. CD-muodossa toki helpompaa ja eikä täytä s-postilaatikkoa vastaanottajalta eikä minulta turhaan. Jos on halukkaita niin pv:nä tai mailitse yhteyttä, niin sovitaan toimituksesta. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
markkuliini 29.06.2010 15:10:14 (muokattu 29.06.2010 15:10:53) | |
---|
henydrum: Tulipa mieleen tuossa kun muutamalle rumpupalstalaiselle olen toimittanut mailina klikki-cd:n, jossa on lehmänkellosoundi tavallisen metronomin naksahduksen sijasta. Raitoja on 12 ja alkaen 40bpm -> 160bpm, "sopivin" välein. Metronomin puutteen kanssa painiville voin toimittaa halukkaille ko. raidat, joko mailina tai cd:nä. CD-muodossa toki helpompaa ja eikä täytä s-postilaatikkoa vastaanottajalta eikä minulta turhaan. Jos on halukkaita niin pv:nä tai mailitse yhteyttä, niin sovitaan toimituksesta. Jos haluat tuon helposti jakoon, niin tee niistä mp3:set, sen jälkeen pakkaat yhdeksi zip-fileksi, ja "uploadaat" esim. sendspace.com:iin (johon voi siis ladata yhden ison tiedoston). Saat sieltä linkin jonka voit lähettää halukkaille. Linkistä tuon tiedoston voi ladata sieltä itselleen. Sun tarvii ladata homma vain kerran, huolimatta siitä monelleko sen linkin annat. Nopeaa ja helppoa. :) Tuo cd-on tuolaisessa hommassa vain tuhlausta, koska se on vain siirtoväline. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
markkuliini 29.06.2010 15:15:43 (muokattu 29.06.2010 15:57:37) | |
---|
3-2 cascara! Sehän koostuu kolmesta viiden 8-osan pituisesta palasesta (3 x 5 = 15) ja lopussa on yksi 8-osa täyttämään jotta tulee 2 tahtia (16 kpl 8-osia) täyteen. Niin ja siis noissa viiden pituisissa palasissa soitetaan 1., 3. ja 4. nuotti. Eli "Taa ti taa Taa ti taa Taa ti taa ti". Miten mä en tuota ollut aiemmin huomannut...?! :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
markkuliini: Jos haluat tuon helposti jakoon, niin tee niistä mp3:set, sen jälkeen pakkaat yhdeksi zip-fileksi, ja "uploadaat" esim. sendspace.com:iin (johon voi siis ladata yhden ison tiedoston). Saat sieltä linkin jonka voit lähettää halukkaille. Itse olen vain downloodannut tuolta ja niihin tiedostoihin liittyi se, että olivat viikon Sendspacessa "säilytyksessä". En tiedä onko säilytysaika käyttäjän määriteltävissä oleva toiminto. Gmail-sähköpostissa on myös dokumentit-osio, jolla pystyy jakamaan tiedostoja lähettämällä linkin lataajalle, jos sattuu olemaan Gmail käytettävissä. Itselläni on jo noita henydrumin more cowbell - klikkejä jostain aikaisemmin ladattuna, tosin vähän harvemmalla bpm välillä. On niitä ihan tullut käytettyäkin. Vasemman käden hiirikokeilu on vaikuttanut myönteiseltä oikean käden suhteen. Ei oikea ihan kondiksessa ole vieläkään, mutta vaikuttaisi tuolla tietokoneen hiirelläkin olevan jotain tekemistä vaivojen kanssa. 3-2 cascara? Heh, jaa? I'll get mi pyöräilytrousers... ; ) Mähän sanoin, että sä sanoit. |
markkuliini 29.06.2010 16:04:55 | |
---|
Strumbali: Itse olen vain downloodannut tuolta ja niihin tiedostoihin liittyi se, että olivat viikon Sendspacessa "säilytyksessä". En tiedä onko säilytysaika käyttäjän määriteltävissä oleva toiminto. Gmail-sähköpostissa on myös dokumentit-osio, jolla pystyy jakamaan tiedostoja lähettämällä linkin lataajalle, jos sattuu olemaan Gmail käytettävissä. Tsekkasin Sendspacesta ja väittävät että pitävät linkistä pitää ladata ainakin kerran 30 päivässä jotta se pysy aktiivisena ja olemassa. Muussa tapauksessa poistavat. Mulla tuo Sendspace on toiminut aivan mahtavasti, jos on pitänyt esim. lähettää äänitetty keikka usealle ihmiselle tms. Eikös tietokoneissa muutenkin pysty määrittämään jonkun kansion julkiseksi josta voi muut ladata. Joskin silloinhan lienee koneen pitää olla päällä, jotta sieltä saa ladattua. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Ruutikallo 29.06.2010 16:24:20 | |
---|
markkuliini: Jos haluat tuon helposti jakoon, niin tee niistä mp3:set, sen jälkeen pakkaat yhdeksi zip-fileksi, ja "uploadaat" esim. sendspace.com:iin (johon voi siis ladata yhden ison tiedoston). Saat sieltä linkin jonka voit lähettää halukkaille. Linkistä tuon tiedoston voi ladata sieltä itselleen. Sun tarvii ladata homma vain kerran, huolimatta siitä monelleko sen linkin annat. Nopeaa ja helppoa. :) Tuo cd-on tuolaisessa hommassa vain tuhlausta, koska se on vain siirtoväline. Kah, perskeles. Taispa ollakin joskus sendspacessa, mutta se häipyi sieltä jonkin ajan kuluttua, olisiko ollut just viikko. Mp3:na nuo mulla ovat koneella ja mieluusti laitan johonkin jakoon koko packagen kunhan ensin perehdyn "pakkaukseen", uppaamiseen, jne. =D Muttamutta, olen ehdotuksille avoin kyllä jos jollekulle tulee sopiva konsti mieleen. Sellainen jonka mäkin handlaan. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
markkuliini 29.06.2010 16:48:54 (muokattu 29.06.2010 16:49:40) | |
---|
henydrum: Kah, perskeles. Taispa ollakin joskus sendspacessa, mutta se häipyi sieltä jonkin ajan kuluttua, olisiko ollut just viikko. Mp3:na nuo mulla ovat koneella ja mieluusti laitan johonkin jakoon koko packagen kunhan ensin perehdyn "pakkaukseen", uppaamiseen, jne. =D Muttamutta, olen ehdotuksille avoin kyllä jos jollekulle tulee sopiva konsti mieleen. Sellainen jonka mäkin handlaan. Helppoa, jopa mäkin osaan. :) Isojen tiedostojen jakamista EI VOI TEHDÄ helpommaksi. Senkun KOPIOIT kaikki mp3 yhteen kansioon, nimeät sen vaikka ClickMP3, (mäkillä ainakin) klikkaat oikeaa hiiren nappia, valitset pakkaa kansio/compress file. Menet sendspace.comiin ja select filen kohdalla selaat tuon pakkaamasi kansion. Anna sendspacelle sähköpostiosoitteesi, tai ei tarvi antaa, mutta silloin linkki pitää myöhemmin kirjoittaa itse muistiin. Sivusto lataa sun kansion sisuksiinsa, ja lopuksi antaa sen linkin nimen ja/tai lähettää sen sun sähköpostiin, josta kansion voi ladata. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
OPJ1974 29.06.2010 16:59:16 (muokattu 29.06.2010 17:00:07) | |
---|
markkuliini: Eikös tietokoneissa muutenkin pysty määrittämään jonkun kansion julkiseksi josta voi muut ladata. Joskin silloinhan lienee koneen pitää olla päällä, jotta sieltä saa ladattua. Maceissa tämä on ns. Public tai Sites-folder. Voit jopa pitää macciasi palvelimena, jos haluat (edellyttäen, että palvelinasetukset on päällä). Itse käytän työssä ja huvissa nykyään Dropbox-nimistä palvelua. ( www.dropbox.com). On ns. tiedostojen sykronointyökalu/ohjelmisto eri tietokoneiden välillä. Toimii niin, että perustat itsellesi tilin.Pääset tietoihin käsiksi joko selaimen kautta tai asentamalla työpöytäohjelmiston eri koneille, mistä haluat suoran pääsyn ko. palveluun. Toimii myös suoraan esim iLuurin kanssa. Voit hallinoida ja jakaa haluamiasi kansioita ja tiedostoja sitten muiden palvelun käyttäjien/kavereidesi kanssa. 2 Gt tallennustilaa tarjotaan ilmaiseksi, 50 GT maksaa sitten 9 e/kk. Saatavilla Win/Mac os x ja linux-versioina (siis työpöytäsovellus). Itse olen käyttänyt tätä töissä esimerkiksi varmuuskopiointiin ja semmoisten projektien kanssa, joita on joutunut tekemään vaihtelevasti tstolla/kotona/matkoilla/puhelimella ja versionhallinta muuten olisi hankalaa. "Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua) |
Ruutikallo 29.06.2010 18:00:45 | |
---|
markkuliini: Helppoa, jopa mäkin osaan. :) Isojen tiedostojen jakamista EI VOI TEHDÄ helpommaksi. Senkun KOPIOIT kaikki mp3 yhteen kansioon, nimeät sen vaikka ClickMP3, (mäkillä ainakin) klikkaat oikeaa hiiren nappia, valitset pakkaa kansio/compress file. Menet sendspace.comiin ja select filen kohdalla selaat tuon pakkaamasi kansion. Anna sendspacelle sähköpostiosoitteesi, tai ei tarvi antaa, mutta silloin linkki pitää myöhemmin kirjoittaa itse muistiin. Sivusto lataa sun kansion sisuksiinsa, ja lopuksi antaa sen linkin nimen ja/tai lähettää sen sun sähköpostiin, josta kansion voi ladata. Pjerhana, oliskohan tämä toimiva linkki http://www.sendspace.com/file/7kyuv2 ? Multi-talent markkuliinin ohjeilla tehtynä. Tack så mycket ja imuroikaa nyt urakalla, jos tarvetta on. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
jazzmies 29.06.2010 19:01:39 | |
---|
markkuliini: 3-2 cascara! Sehän koostuu kolmesta viiden 8-osan pituisesta palasesta (3 x 5 = 15) ja lopussa on yksi 8-osa täyttämään jotta tulee 2 tahtia (16 kpl 8-osia) täyteen. Niin ja siis noissa viiden pituisissa palasissa soitetaan 1., 3. ja 4. nuotti. Eli "Taa ti taa Taa ti taa Taa ti taa ti". Miten mä en tuota ollut aiemmin huomannut...?! :D Vähän samanlainen juttu on tuo McCoy Tynerin usein soittama jazzlatin säestys, mikä menee niin kuin näin: YK-si KAK-si kol-ME nel-JÄ yk-si kak-SI kol-ME nel-jä Jos lähtee sekvenssiin toisen tahdin kakkosen off-beatilta, niin olemma jälleen 5/8 metrissä. Eli Meshuggah ei keksinytkään näitä... Pottery Is Gay! |
Kailis 30.06.2010 00:29:30 (muokattu 30.06.2010 00:30:46) | |
---|
Juu terveiset Toscanasta ja viimeksi Venetsiasta. Kaikki meni niin nappiin kuin olla voi. Hotellit olivat halpoja ja hyviä. Elban saari äärettömän kaunis. Ruoka hieman yliarvostettua, mutta pitää hengissä ja sopii matkalaisille (pitsaslaisseja joka kulmassa). Hyvä ruoka maksaa ja hinta/laatu on kohtuuton. Hyviä paikallisia ja halvahkoja viinejä sen sijaan oli tarjolla. Itse ihastuin Elbalaiseen moscato jälkiruokaviiniin. Aivan sanoinkuvaamaton kokemus nauttia helteisenä päivänä viileä lasillinen moista nektariinia paikallisessa baarissa. Kyllä on huvittavia asenteita ihmisillä. Vähemmälläkin negatiivisuudella saa maailman näyttämään pahalta paikalta. Kandee pyöriä vaan siellä omalla parkkipaikalla ja heristellä Fiateille nyrkkiä kepun tai persujen äänestämisen muassa. Ja epäystävällisiä ihmisiä? Jaa-a. Ehkä suomalainen asenne on kalibroinut asteikkoni uudelleen niin että siellä ihmiset ovat hyvin ystävällisiä ja avuliaita. Muutama tympeä ihminen palveluammateissa ei tällaista dinosaurusten karaisemaa matkailijaa hetkauta. Autollakin tuli ajettua. Liikenne on ihan ok kun tottuu jatkuvaan perseessä roikkumiseen ja läheltäpitiohituksiin. Venetsia on taideteos. Vähän aikaa ihmettelin mikä siinä äänimaisemassa on niin erilaista kunnes tajusin etttä sieltä puuttuvat autot. Ja sen huomaa. |
hollmi-5 30.06.2010 01:13:15 | |
---|
Oliko Venetsia hiukan ränsistyneen oloinen? Vimeiksi siellä käydessäni tuli sellainen olo, että ne odottaa veden nousevan kohta ja siksi ei kannata korjata. Italia on kyllä hieno maa vierailla... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 30.06.2010 01:26:28 | |
---|
hollmi-5: Oliko Venetsia hiukan ränsistyneen oloinen? Vimeiksi siellä käydessäni tuli sellainen olo, että ne odottaa veden nousevan kohta ja siksi ei kannata korjata. Italia on kyllä hieno maa vierailla... On se, mutta jotenkin se kuuluu asiaan. Ehkä se olisi hieman hysteerisen upea jos ne kaikki talot olisi restauroitu. |
Strumbali 30.06.2010 08:52:40 | |
---|
Kailis: Kyllä on huvittavia asenteita ihmisillä. Jos tällä viitataan kirjoittamaani tässä keskutelussa, niin oikaisen, että kokemuksista niissä oli kyse. Ei ennakkoasenteista tai asenteista. Enkä sen enempää tätä lomapoliittista keskustelua aio jatkaa. Venetsia on taideteos. Vähän aikaa ihmettelin mikä siinä äänimaisemassa on niin erilaista kunnes tajusin etttä sieltä puuttuvat autot. Ja sen huomaa. Muistelisin ajatelleeni myös tuota autojen puutetta kapeita kujia samoillessa. Turisteja siellä on aika paljon. Vaatii varmasti aika paljon paikallisilta ottaa vastaan pieniin kauppoihin tuhansia ja taas tuhansia turisteja hypistelemään naamareita ja lasiesineitä. Itsestäni ei todellakaan olisi siihen hommaan. Korkeintaan kattoterassilla loikoilemaan, poissa kaikesta hälinästä. Btw. Lidossa on hyvä uimaranta. Persuista tuli mieleen suomalainen viiden hengen lapsiperhe, jonka isä nähtävästi kustansi reissua. Kyllä sieltä muutamia valittuja sanoja tuli, kun Venetsian kellotornin hissi maksoi (muistaakseni) 8 euroa/henkilö. ; ) Ihan ymmärrettävää sekin. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Kailis 30.06.2010 10:13:19 | |
---|
Lido -> checked, watchtower -> checked. Lidon uimaranta oli painajaismaisen ruuhkainen. En näe itseäni viettämässä lomaani polttamalla nahkaani vuokratulla rantapläntillä tuhansien muiden kera, mutta aika moni näköjään niin tekee. Muutenhan saari on ihan ok, mutta persoonaton. Me maksoimme sen 8 euroa kellotorniin, ja maisemat sieltä oli aika huikeat. Kallista? Makuasia. Hienompaa perstektiiviä Venetsiaan on vaikea kuvitella. |
Ruutikallo 30.06.2010 10:41:51 | |
---|
Rumpujen soittamisesta. Vol. II [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
Ronttu 30.06.2010 12:31:58 | |
---|
Jazzmies osaa varmaan vastata: Mitähän kaikkea pitäisi osata kun tuonne pop jazziin pyrkii? Soitto- ja teoriakoe nyt tietysti on mutta paljonko esim. teoriakokeessa pitää osata? Tai kuinka vaativa soittokoe on? Onko laulukoetta? Onko mahdollista päästä jos ei ole kummemmin soitellut jazzia aiemmin? |
jazzmies 30.06.2010 12:47:39 | |
---|
Ronttu: Jazzmies osaa varmaan vastata: Mitähän kaikkea pitäisi osata kun tuonne pop jazziin pyrkii? Soitto- ja teoriakoe nyt tietysti on mutta paljonko esim. teoriakokeessa pitää osata? Tai kuinka vaativa soittokoe on? Onko laulukoetta? Onko mahdollista päästä jos ei ole kummemmin soitellut jazzia aiemmin? - Osata täytyy jo sen verran, jotta hakijalla on edellytykset kolmen vuoden päästä valmistua muusikon ammattiin. - Teoriassa täytyy tuntea tyypillisimmät asteikot ja moodit, nimetä intervallit desimiin asti, tunnistaa tai kirjoittaa nelisoinnut. Diktaattitehtävissä kirjoitetaan melodia rytmeineen. Kannattaa ostaa Halkosalmen ja Heikkilän "Tohtori Toonika" ja alkaa käydä perusteita sieltä läpi. Laulukoe saattaa liittyä melodian lukuun, jos sellainen päätetään järjestää ensi kierroksella. Soittokokeessa ei laulutehtävää ole. - Nuotinlukua täytyy osata virvelirummulla sen verran, että lähtee tuosta vain puolet David Vosen kirjasta "The Reading Drummer" ja tarvittaessa enemmänkin. Se testataan primavista-tehtävällä. - Pakollinen kappale valintakokeessa on jazzkappalee tyyliin 'Anthropology' tai 'Tenor Madness', missä teeman jakoja on osattava myötäillä virvelillä ja koko setillä. Toinen kappale valitaan listalla, ja siellä on muuta jazzia, boogaloota, hieman rhythm and bluesia ja bossanovaa. Säestäjät löytyvät luokkahuoneesta. - Jos jazzia et ole soittanut aikaisemmin, niin nyt olisi hyvä ottaa vähän tunteja siinä ja ottaa lusikka kauniiseen käteen. Eli anna mennä vain! Pottery Is Gay! |