Aihe: Mallintava vahvistin isille
1 2
joukov
28.06.2010 12:01:26 (muokattu 28.06.2010 12:03:42)
Line 6 Vetta ja Vetta II -vahvistimia voin suositella lämpimästi. Saat helposti monipuoliset soundit käyttöösi ja toimii hiljempaakin.

Huomaa myös, että osa porukasta vihaa mallintavia ja kommentit ovat sen mukaisia.
Vice President of KISS Army Finland
hallu
29.06.2010 10:22:32
Kiitos tuhannesti kaikille vastauksistanne. Joo mä en ole välttämättä myymässä sitä fenderiä mihinkään, mutta se vain on liian järeä koti käyttöön ja olen tuumaillut, että joku ratkaisu siihen pitäisi keksiä. Sitä keinokuormaa olen itsekin pohtinut, mutta ne ovat aika kalliita siihennähden etten tiedä niiden toimivuudesta tai soveltuvuudesta käyttööni mitään ja tälläkin foorumilla on jotkut olleet hiukan kriittisiä niitä kohtaan (kuluttaa kuulema putkia, mutta kuluttaako enemmän kuin kovaa soitettaessa muutenkin? sitä en tiedä).

Tuo idis mallintavasta ei tullut varsinaisesti siitä, että kaipaisin lisää vahvarivaihtoehtoja tai efektejä. Ne modulaatiot vain tulevat niissä prosessoreissa "ilmatteeks" mukaan niin olisihan se keinotekoista jos niitä ei olisi. Lähinnä ajattelin, että saisi huolettoman kamppeen ja ne patterivehkeet vielä menisivät katusoittoon tms. eli olisivat monikäyttöisiä ja huoltovapaita.

Sain kijoituksistanne paljon pureksittavaa ja ehkä pitää käydä vähän kokeilemassa noita. Ehdotettua fender superchamp XD:tä olen kertaalleen tyypittänyt musafasulla. Kaverilla on vanha vibrochamp, joka on aika jees sekin. Fenderin G-deciä en ole kokeillut se ei saanut vaan foorumilla ihan yhtä varauksetonta tunnustusta kuin microcubet (siksi luulin microcubeja erityisiksi, kun niitä niin monet tuntuivat kehuvan), joita en myöskään ole vielä kokeillut.

Putkivahvistimilla olen tottunut soittamaan ja tykkään noiden fenderin putkareiden saundeista (kyllä muutkin miellyttää, mutta fenderitä on sattunut vaan melkeen aina käsiin). Jos joku on mallintanut hyvän putkivahvarin puhtaan kanavan saundin tai tyylikkään reunalta säröytyvän saundin niin muuta en tarvitsisi.

Noi ehdotetut Techit alkoivat erityisesti kiinnostaa, koska konstailematon yksinkertainen laite kyllä vetoaa minun tyylitajuuni ja mulla tuo yksi härpätin kummiskin on jo tuossa. Polytonekin vaikutti kiinnostavalta, mutta se oli aika kallis ja pitäisi ehdottomasti päästä kokeilemaan ennen kuin sellaisen ostaa, mutta käsittääkseni trankut toimii hiljaisilla volyymeilla.

Eräs seikka on kyllä pistänyt silmään tässä hankkeessa. Se nimittäin, että vahvistinmaailma näyttää jakautuneen selkeästi kalliisiin analogisiin laitteisiin ja "halpoihin" digitaalisiin laitteisiin. Se näkyy myös kirjoittajien asenteissa jossakin määrin. Itselläni ei ole digikamppeita vastaan mitään, vaikka olenkin yksinkertaisia asioita arvostava yksinkertainen mies. Minua kuitenkin ihmetyttää, että miksi nuo mallintavat on niin halpoja? tai siis tietenkin ymmärrän, että niissä tingitään komponenttien laadussa, joka korvataan sillä että "mallinnetaan" se hyvän komponentin saundi, mikä ei mielestäni ole ihan sama. Minusta olisi mukavaa jos joku tekisi prenium luokan mallintavan combon huippusaundeilla ja viimeisen päälle harkitulla käyttöliittymällä ja kunnollisilla kajareilla. Eikö soittajat ole vielä valmiita maksamaan sellaisesta.

No tuhannesti kiitoksia teille kaikille, minä tässä vielä vähän aprikoin asiaa.
palomaeki
29.06.2010 10:31:12
http://www.youtube.com/watch?v=E1diPEy9XR0

En tiiä onko postauksessa mitään järkeä, mutta munsta tuo Line6 + Bogner ainakin alkaa olla jo ihan asiallista. (:
kitara on kiva.
duc
29.06.2010 11:14:37 (muokattu 29.06.2010 11:14:51)
palomaeki: http://www.youtube.com/watch?v=E1diPEy9XR0

En tiiä onko postauksessa mitään järkeä, mutta munsta tuo Line6 + Bogner ainakin alkaa olla jo ihan asiallista. (:

Noh, mulla on Spider Valve mk 1 kotivahvistimena, ja ihan toimivahan se on kunhan laittaa keinokuorman ja efektiloopista EQ-pedaalin avulla tasoja alemmas, että masterin säätö helpottuu. Yhden keikankin tuolla soitin, mutta siellä kuulosti paskalta kotisoundeilla, ja ei kuulunut kunnolla senkään jälkeen kun yritti säätää middlet täysille särökanavilta.... Vähän väliinputoaja sikäli tuo vahvistin, suosittelisin Vox Valvetonixia kotiin mielummin.
FreshPots
29.06.2010 11:43:57
Mulla on line6 spider iv 75. Tosi hyvä peli vaikka jotkut haukkuu. Keikkojakin vedin sillä. Voi soittaa kaikkea.
Aki
29.06.2010 13:48:56

hallu: Jos joku on mallintanut hyvän putkivahvarin puhtaan kanavan saundin tai tyylikkään reunalta säröytyvän saundin niin muuta en tarvitsisi.

Tässä ei mielestäni ole onnistunut kuin mainittu ja suositeltu Vox.

vahvistinmaailma näyttää jakautuneen selkeästi kalliisiin analogisiin laitteisiin ja "halpoihin" digitaalisiin laitteisiin.

Elektroninen piiri jolle mallinnokset on ohjelmoitu maksaa paljon vähemmän kuin pelkkä jousikaiun kotelo. Kajari, kotelo, potikat ja liittimet ovat kaikkien vahvareiden kalleimmat komponentit, yleensä tuossa järestyksessä. Pienestä pömpelistä saa koodin avulla reilusti paremman soundin, ja samalla voi velottaa enemmän, isommalla katteella. Kalliista analogilaitteista alempana.

Minusta olisi mukavaa jos joku tekisi prenium luokan mallintavan combon

Olihan niitä, Line6 AX2 ja Vetta, Vox AD60 ja AD120, Kettner Zentera (tms), Fender CyberTwin ja CyberDeluxe. Nykyään SpiderValve kuulunee tuohon kategoriaan, en tiedä tehdäänkö Vettaa enää. Ja mikä se oli se joku räkkimallinen, AxeFX? Ei kylläkään ihan samaa kategoriaa.

Voxin uusi huippumallintava oli jo demottavana jollain messuilla mutta ei päässyt tuotantoon koska hinta olisi noussut tasolle joka olisi rajannut myyntimääriä liikaa.

Jos vertaa esim MicroCuben myyntimääriä johonkin Vettaan, ei tartte Cuben kate montaa penniä olla mennäkseen tuottavuudessa ohi. Suurin osa pro-soittajista ostaa puolellatoista tonnilla mieluummin sen alkuperäisen kuin laitteen joka vain "matkii" sitä alkuperäistä. Itselleni AD60VTX oli oikein sopiva laite, mutta se hiuksenhieno puute joka siinä oli "aitoon" peliin nähden sai minut vaihtamaan. AD:n tekniikka tuli markkinoille monta vuotta sitten, joten jos Vox tekisi nyt uuden pro-mallintajan, uskoisin sen olevan verraton peli. Luultavasti ostaisin sen.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)