Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall MA-sarja
1 2 3 4
petovaan
28.06.2010 15:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kelllään kokemusta otsikossa mainitusta laitteesta?
 
kitaristi 95
28.06.2010 19:28:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäkin kiinnostaisi. On kuitenkin täsputki ja 50w nuppeja saa thomanilta noin viidelläsadalla.
 
Mikä vikana kun ketään koulussa ei kiinnosta soittaminen
mickey76
28.06.2010 19:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika one trick pony monien arvioiden mukaan, ja tuohon hintaan saa kai uutenakin parempia - käytettynä varmasti. Tokihan tuo saattaa olla juuri se soundi. jonka perässä juokset, eli suosittelisinkin käymistä alan liikkeessä kokeilemassa?!
 
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Occult_rain
29.06.2010 01:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri toi Savonlinnasta MA100- nuppikaappi setin.
Jos muistan, niin voin kertoa kokemuksia. Mitenhän pärjäilee Bugeran 333xl- settiä vastaan? :)
 
käsi
29.06.2010 07:20:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vertailin pitkään tuota ma50 nuppia ja voxin night trainia. harmi etten päässyt itse kokeilemaan, mutta juutuubi videoiden ja käyttäjä kokemusten selailun jälkeen päädyin voxiin. Ma:sta tuli sellainen yhden jutun fiilis. Ihan marsulta se kuulosti, mutta mutta mun mielestä soundissa oli parannettavaa ja jotenkin jäi sellainen hengetön fiilis siitä.
 
nämä kokemukset siis itselläni yhteenvetona tiedoista mitä intternetin kautta sain
 
zeme
29.06.2010 08:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: vertailin pitkään tuota ma50 nuppia ja voxin night trainia. harmi etten päässyt itse kokeilemaan, mutta juutuubi videoiden ja käyttäjä kokemusten selailun jälkeen päädyin voxiin. Ma:sta tuli sellainen yhden jutun fiilis. Ihan marsulta se kuulosti, mutta mutta mun mielestä soundissa oli parannettavaa ja jotenkin jäi sellainen hengetön fiilis siitä.
 
nämä kokemukset siis itselläni yhteenvetona tiedoista mitä intternetin kautta sain

 
Ihan oikeassa olet, itse kokeilin aika pitkään musiikkikaupassa ma-sarjan komboa ja itselle myös jäi siitä sellainen fiilis, että yhen jutun vahvari se on ja niinkuin onkin. Marsu kun marsu, mutta sanoisin, että tavallaan siinä oli liian vähän säätövaraa, itse päädyin lopulta käytettyyn mesan f-sarjan komboon, missä myös esimerkkinä vain kaksi kanavaa, mutta paljon enemmän säätövaraa potikoissa ja tyyli vaihtoehtoja, vaikka ihan normaalit säätö mahdollisuudet tuossa mesan vahvarissa onkin.
 
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/ http://www.mikseri.net/artists/?id=106642 http://www.myspace.com/pesteredjester
käsi
29.06.2010 09:04:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä sarjasta ite kaipaisin lisää tietoa ja käyttäjäkokemuksia. Hinta on halpa, ja jos siitä alkaisi tihkua positiivisempaa tietoa saattaisi joskus päätyä ostoslistalle. Mutta toiseelta, tuohon ei tarvi laittaa kovinkaan paljoa rahaa lisää niin pääsee sitten jo taas laadukkaampien mallien syrjään kiinni. Hankala päätös tuon kohdalla.
 
Ja entä jos ko malli ei lähde hyvään myyntiin, kuinka pian se lakkautetaan? onhan marsulla myös toi haze sarja joka on tavallaan mun mielestä marsun vastaisku näille halvoille ja pienitehoisille putkareille.
 
B-tone-flat
29.06.2010 13:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks toi MA-sarja ole suurinpiirtein samaa kaliiberia kuin Haze poislukien digitaaliefektit. Made in India jne. Halpahan tuo on mutta vaikka ei oliskaan älyttömän hyvä niin ei se tarkoita että on sitten huono. Bändikaverilla on Haze kombo ja kuuntelun ja käytön perusteella kyllä sillä puoliammattilainen pärjää. Keikalla sekä treeniksellä. Miksei studiossakin? Suht hyvät vintage-säröt ja cleanit. Työkustannusten takia halpa. Jos olis made in England niin hinta olis varmaan sen 700-800€
 
Marshall Amp makes Amazing Noise
Freewheeler
29.06.2010 19:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Eiks toi MA-sarja ole suurinpiirtein samaa kaliiberia kuin Haze poislukien digitaaliefektit. Made in India jne. Halpahan tuo on mutta vaikka ei oliskaan älyttömän hyvä niin ei se tarkoita että on sitten huono. Bändikaverilla on Haze kombo ja kuuntelun ja käytön perusteella kyllä sillä puoliammattilainen pärjää. Keikalla sekä treeniksellä. Miksei studiossakin? Suht hyvät vintage-säröt ja cleanit. Työkustannusten takia halpa. Jos olis made in England niin hinta olis varmaan sen 700-800€
 
Jep, Briteissähän noi on suunniteltu ja Marshallin omissa kaukomaiden tehtaissa kasattu. Samapa mulle onko kolvaaja syntyperäinen intialainen vai joku Intian siirtolainen Englannissa...
 
Vrt. Fenderit USA / Mexico. Samat chicanot niitä väsää rajan molemmin puolin :-)
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
McNulty
29.06.2010 21:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MA-sarjaa harkitsevalle suosittelisin kyllä JMD1-sarjaa, mikäli hyvä ja monipuolinen Marshall-konsepti kiinnostaa. Täysputkikoneitahan nuo ei ole, mutta tärkeimmän asian, eli pääteasteen, hoitelee putkitekniikka. Etunen koostuu Marshallin omien vaffareiden mallinnoksista, joita on 16 kappaletta. Muistipaikat, on-board efektit... ja ainakin meikäläisen testaama JMD100 nuppi kera Marsun 1960AV 4x12" skoben kanssa oli varsin positiivinen kokemus. Etuastemallinnokset toimivat asiallisesti, eikä ole sorruttu sellaiseen "paljon kaikkea puolivillaisesti"-meininkiin.
 
Ainoa miinus on tuo hintalappu, se kun tuolla JMD100:lla asettuu about 800 euron hujakoille. Sillä rahalla kyllä saa hyvän kattauksen monenlaista, jopa legendaarista Marshall-soundia. Rohkenen väittää että JMD100 haastaa jopa JVM410H:n monipuolisuudessa.
 
Ja koska JMD:n pääte on toteutettu putkilla, niin se myös tarvittaessa murahtaa varsin mallikkaasti. Ihan sitä aitoa päätesäröäkin saa ko. kapistuksesta ulos... mikä tuntuu nykyään olevan muotia, ainakin puhuttaessa.
 
end of this disease-ridden world
Juzo95
14.07.2010 18:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällänen MA50C kiinnostais. Saisin 475€ (tosta siis aletaan tinkaan alaspäin). Onko kellään tätä? Kommentteja niiltä ketkä omistaa.
 
Haen siis Guns N' Roses tyylistä rock särö ääntä. Ja hyvä clean myös!
 
nikovirtala
14.07.2010 18:50:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: MA-sarjaa harkitsevalle suosittelisin kyllä JMD1-sarjaa, mikäli hyvä ja monipuolinen Marshall-konsepti kiinnostaa. Täysputkikoneitahan nuo ei ole, mutta tärkeimmän asian, eli pääteasteen, hoitelee putkitekniikka. Etunen koostuu Marshallin omien vaffareiden mallinnoksista, joita on 16 kappaletta. Muistipaikat, on-board efektit... ja ainakin meikäläisen testaama JMD100 nuppi kera Marsun 1960AV 4x12" skoben kanssa oli varsin positiivinen kokemus. Etuastemallinnokset toimivat asiallisesti, eikä ole sorruttu sellaiseen "paljon kaikkea puolivillaisesti"-meininkiin.
 
Ainoa miinus on tuo hintalappu, se kun tuolla JMD100:lla asettuu about 800 euron hujakoille. Sillä rahalla kyllä saa hyvän kattauksen monenlaista, jopa legendaarista Marshall-soundia. Rohkenen väittää että JMD100 haastaa jopa JVM410H:n monipuolisuudessa.
 
Ja koska JMD:n pääte on toteutettu putkilla, niin se myös tarvittaessa murahtaa varsin mallikkaasti. Ihan sitä aitoa päätesäröäkin saa ko. kapistuksesta ulos... mikä tuntuu nykyään olevan muotia, ainakin puhuttaessa.

 
Jos nimestä voi jotain päätellä on JMD100:ssa sadan watin pääte ts. aika kovaa saapi luukuttaa, että pääte menee murolle. Voin kyllä allekirjoittaa, että monen kohdalla päätesärö on ja jää vain puheiden tasolle.
 
Lähes tyhjä. - http://ikon.name
McNulty
14.07.2010 19:04:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wirtala: Jos nimestä voi jotain päätellä on JMD100:ssa sadan watin pääte ts. aika kovaa saapi luukuttaa, että pääte menee murolle.
Tokihan onpi olemassa myös 50W JMD :)
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JMD50
 
end of this disease-ridden world
Freewheeler
28.01.2011 16:52:19 (muokattu 29.01.2011 17:57:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin edullisesti käytetyn Marshall MA50 H -nupin. Sen puhdas kanava on yllättävän hyvä! Vaihdoin JJ:n etuputket ja soundi pehmeni snadisti, silti vieläkin vermeen yleissoundi on turhan treblekäs. Särökanava on ihan surkea, sopinee silti varmaankin alaviretiluttelijoille sirkkelimeininkiin.
 
Ohessa testipätkä, särösoundit tulevat purkeista:
 
http://www.youtube.com/watch?v=bXdEezVg5wc
 
Sama setuppi Lespalla:
 
http://www.youtube.com/watch?v=8Oa0e7FSbYQ
 
Ihan kelpo halpismarsu!
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
kotoilija
28.01.2011 21:45:09 (muokattu 28.01.2011 21:45:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Ostin edullisesti käytetyn Marshall MA50 H -nupin. Sen puhdas kanava on yllättävän hyvä! Vaihdoin JJ:n etuputket ja soundi pehmeni snadisti, silti vieläkin vermeen yleissoundi on turhan treblekäs. Särökanava on ihan surkea, sopinee silti varmaankin alaviretiluttelijoille sirkkelimeininkiin.
 
Ohessa testipätkä, särösoundit tulevat purkeista:
 
http://www.youtube.com/watch?v=bXdEezVg5wc
 
Ihan kelpo halpismarsu!

 
Kuinka kovalla tuo vahvistin on tuossa videossa? Itse ajattelin tämän vuoden aikana hommata joko tuon 50 wattisen nupin ja kaapin tai 50 wattisen kombon. Suurin kysymys on tuo äänenvoimakkuus.
 
Freewheeler
28.01.2011 21:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cool-guitarist: Kuinka kovalla tuo vahvistin on tuossa videossa? Itse ajattelin tämän vuoden aikana hommata joko tuon 50 wattisen nupin ja kaapin tai 50 wattisen kombon. Suurin kysymys on tuo äänenvoimakkuus.
 
Taisi olla kakkosella tai kolmosella. Vola kovenee reippaammin vasta kello kahdentoista jälkeen ja pääteputkisärö tulee kehiin (nam). Ei toi kuitenkaan maailman kovaäänisin 50-wattinen ole...
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Space_Ace
28.01.2011 22:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiljasella joskus testailin tota Tampesterin DLX:ässä ja ihan hirveeltä soundas, kaverin Haze hakkaa sen ihan satanolla. Tai sit jos tosta 500 eurosta säästää 300 lisää ja ostaa vaikka JCM800 -combon, soundaa tajuttoman päheelle hiljasellaki.
 
Ja toi MA etupaneelikin on ihan friikin värinen.
 
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Freewheeler
28.01.2011 22:47:16 (muokattu 28.01.2011 22:49:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: Hiljasella joskus testailin tota Tampesterin DLX:ässä ja ihan hirveeltä soundas, kaverin Haze hakkaa sen ihan satanolla. Tai sit jos tosta 500 eurosta säästää 300 lisää ja ostaa vaikka JCM800 -combon, soundaa tajuttoman päheelle hiljasellaki.
 
Ja toi MA etupaneelikin on ihan friikin värinen.

 
Haze on kyllä kova vintagesoundinen peli (mulla on Haze 40), mutta tämä onkin modernimman soundinen verme. Kliinikanavalla pärjää etupaavojen kanssa hyvin, soundi on luonnossa ihan munakas. Noi digikameravideot ovat soundiltaan vain sinne päin.
 
Ei näitä putkivahvistimia ole hiljaisella soitteluun tehty. Bändivolyymillä ne vasta toimivat, joten niitä on turha arvioida hissuttelusoundien perusteella. Pääteputket tuovat SEN putkilämmön soundiin vastaa namiskat kaakossa tai lähellä sitä ilmansuuntaa.
 
Missähän Marsu tekee seuraavat halpiksensa? Hazet Intiassa, MA:t Vietnamissa (voi olla ostokynnys jenkkiläiselle), jne. Haitissa?
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Shredator
28.01.2011 23:24:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ostaa MA-sarjaa, kun käytettynä saa samaan hintaan JCM:n?
 
Nomen est omen.
Freewheeler
28.01.2011 23:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Miksi ostaa MA-sarjaa, kun käytettynä saa samaan hintaan JCM:n?
 
Sama virsi joka foorumilla...
 
Ostan ihan mielelläni 300-350 €:n käytetyn JCM:n.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «