Aihe: Kitaraprojekti: Charvel EVH:n rakentaminen
1 2 3
mahi
03.06.2010 12:33:04
mulla on tommone model 1, siinä on iha vintage tremolo, itellä kyllä blokattuna, profiilista vaikee sanoo kun ei basisti mistään ymmärrä, jos jotain heittäsin niin melko D se ois...
mä tahdon rokata
Metalrock
03.06.2010 12:41:11 (muokattu 03.06.2010 12:44:40)
jniska: No en tarkoita model 2:sta. Tällaisesta oli puhe, ei floikalla mutta joku tremolo tässäkin on.
http://www.guitarsandeffects.com/gu … l_mod1red/charvel_model1red_005.jpg

Vaati sitten aika paljon jyrsimistä että saa ofr tilalle!Model 2 vois mennä suoraan!
jniska
03.06.2010 12:46:36 (muokattu 03.06.2010 12:47:11)
Veijo Budda: Vaati sitten aika paljon jyrsimistä että saa ofr tilalle!Model 2 vois mennä suoraan!

Yläjyrsin on keksitty.
Model 2, otelauta ruusupuuta, ei kelpaa. Pitää olla vaahteraa.
Laiha Lissu oli paras.
Metalrock
03.06.2010 12:55:01 (muokattu 03.06.2010 13:24:07)
jniska
22.06.2010 11:13:48
Projekti etenee.
Edelleenkin on vielä mikkiasia hakusalla. Kertokaapas nyt arvon asinatuntijat, että millainen EQ-käyrä tollaseen EVH-saundiin tarvitaan. Omassa kitarassa Marsun Plexi tyylisellä vahvarilla kaikkein lähimmäksi olen päässyt Dimarzion Breedillä, joka on hyvin keskialuevoittoinen. Käsitykseni mukaan nuon EVH:n frankenstratissa oleva Gibson ES-355, puoliakustisesta repäisty mikki ei mikään kovin kirkas ole.

Pohdintaa mikkivaihtoehdoksi!
Laiha Lissu oli paras.
Wespa
22.06.2010 11:41:10
jniska: Pohdintaa mikkivaihtoehdoksi!

No eiks toi Breed ois sit ihan passeli? Ite ainakin tykkäsin tosi paljon pulttikaulaisessa lehmuskepissä. Toinen hyvä vois olla vaikka Lundgrenin Vintage.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Estranged
22.06.2010 12:32:00
jniska: Projekti etenee.
Edelleenkin on vielä mikkiasia hakusalla. Kertokaapas nyt arvon asinatuntijat, että millainen EQ-käyrä tollaseen EVH-saundiin tarvitaan. Omassa kitarassa Marsun Plexi tyylisellä vahvarilla kaikkein lähimmäksi olen päässyt Dimarzion Breedillä, joka on hyvin keskialuevoittoinen. Käsitykseni mukaan nuon EVH:n frankenstratissa oleva Gibson ES-355, puoliakustisesta repäisty mikki ei mikään kovin kirkas ole.

Ehdotinkin jo edellisellä sivulle jokusen aikaa sitten, mutta heitetääs vielä uudestaan. BKP VHII. Pitäisi soundata melkosen ruskealta. Mulla oli floikka-stratossa moinen ja tykkäsin kyllä. Pirun hyvä mikki.

http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZH-vhii.html
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
jussi1976
22.06.2010 15:06:38
jniska: Projekti etenee.

No sormistahan lähtee tietysti paljon, ja EVH on kovasorminen kaveri täppäämään, jolla on saundivaikutuksensa. Mm. Jacksonin Beat it - soolo on soitettu uskomattoman alhaisella gainilla, ja silti se kuulostaa ihan uskomattoman voimakkaalta.
Mitään kovin suurioutputtisia mikkejähän EVH ei ole koskaan käyttänyt. Mm. Music Man EVH-sigussa ne sen DiMarzion tekemät mikit oli tosi lähellä Air Norton/Tone Zone - linjaa. Silti mun mielestä mikin EQ pitää olla Seymourin kaltainen, eli suuntaa Bass 7-8, Middle 3-4 Treble 5-6. Sillä saa pulttakaulasesta aika EVH-tyyppisen särön ja tosiaan toi SD Custom 5 TB14 on aikas samansuuntainen kuin early EVH.

Aika vaikea vastata tohon kysymykseen täsmällisesti, koska muuttujia on paljon. Mm. soitto-ote on niin erilainen eri soittajilla. Koska Breedistä pidät, niin ota se ihmeessä. Mutta mun kokemuksen mukaan tosiaan toi SD TB14 olisi aika stydi laites tohon.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Miikathebest
22.06.2010 16:33:32

jussi1976:
Mitään kovin suurioutputtisia mikkejähän EVH ei ole koskaan käyttänyt. Mm. Music Man EVH-sigussa ne sen DiMarzion tekemät mikit oli tosi lähellä Air Norton/Tone Zone - linjaa.

Tone Zonessahan on kuitenkin aika voimakas ulostulo ja iso alapää..
Liikaa säröä!
jniska
22.06.2010 16:50:30
Edelleenkin olen sitä mieltä, toisin kuin Jussi, että midleä olla pitää ja rutosti.
Kuunteles noita VH:n Fair Warning ja Diver Down levyjä. Niissä on saundimaailma parhaimmillaan. Eikä niissä mitään jytisevää bassoa ole kitarassa, ei ollenkaan.
Aika keskialuevoittoista tuuttausta.
Breed on aika hyvä, mutta hieman kirkkaampikin saisi olla.
Pitää kokeilla tässä kesän kuluessa vielä tuo Evo tuossa vaahterakaulaisessa.
Laiha Lissu oli paras.
Terry Pantheras
22.06.2010 17:57:53
jniska: Edelleenkin olen sitä mieltä, toisin kuin Jussi, että midleä olla pitää ja rutosti.
Kuunteles noita VH:n Fair Warning ja Diver Down levyjä. Niissä on saundimaailma parhaimmillaan. Eikä niissä mitään jytisevää bassoa ole kitarassa, ei ollenkaan.
Aika keskialuevoittoista tuuttausta.
Breed on aika hyvä, mutta hieman kirkkaampikin saisi olla.
Pitää kokeilla tässä kesän kuluessa vielä tuo Evo tuossa vaahterakaulaisessa.

Toisaalta se on vähän miten sen ottaa: vaikka mikin middlet ois vähäiset, niin ainahan sen voi kompensoida vahvistimen eq:lla... Tiedä sitten mistä sen suurimman eron loppujenlopuksi kuulee selkeämmin: vahvistimen, ämyreitten vai mikkien tuottamana...?
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
kimurantti1
22.06.2010 18:54:21 (muokattu 22.06.2010 19:17:14)
No tuota, jos mietitään signaalia ja sen muokkausta ylipäätään, niin pari juttua kantsii muistaa:

1) Överikirkkaasta soundista on helppo tehdä myöhemmin tummempi, mutta muhjuisesta soundista on paljon vaikeampi tehdä kirkasta.
2) Sellaisia taajuuksia joita ei alunperinkään ole signaalissa, on aika hankala korostaa.

Kovin usein parempaan lopputulokseen päästään leikkaamalla, ennemmin kuin korostamalla. Siispä jos tykkää tosi keskiäänivoittoisesta soundista, niin musta kitarasta lähtevän signaalin olisi syytä olla alunperinkin keskiäänivoittoinen. Mahonkibody ja -kaula on tietty siinä pop, tai sitten tarvitaan mikit jotka korostaa keskiääniä. Tässäkin kantsii kuitenkin huomioida, että signaali ei lähde mikeistä. Kitara itse (puut, hardware, konstruktio) on alkuperäinen äänilähde, ja jos sen soundi on tosi skuupattu niin mikeillä ei ole keskiääniä joita poimia. Mitä aiemmin ketjussa soundi saadaan halutunlaiseksi, sitä parempi.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jussi1976
22.06.2010 19:06:34
Miikathebest: Tone Zonessahan on kuitenkin aika voimakas ulostulo ja iso alapää..

no on siinä, mutta silti voin sanoa, että ei se kaksinen silti ole. Sopii hyvin Air Norton - tyyppisen etumikin kanssa. Enemmän potkua antanee se, että mikit on ruuvattu runkoon kiinni? TZ on kyllä muuten tarkka säätökorkeudesta etenkin kaulassa, koska siinä on tehoja aika reippaasti.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Miikathebest
23.06.2010 13:46:28 (muokattu 23.06.2010 13:48:15)

jussi1976: Enemmän potkua antanee se, että mikit on ruuvattu runkoon kiinni?

Suurin osa tuosta vaikutuksesta lienee kuitenkin korvien välissä.

Tässä tapauksessahan mikki täytyy ruuvata suoraan runkoon kiinni jo pelkästään ulknonäöllisistä syistä.
Liikaa säröä!
hapan
28.06.2010 23:32:13
Pakko nostaa sen verran, että josko joku valveutuneempi osais mikkiä suositella. Kyseessä siis mustavalkea frankenstrat- projekti ja nyt tarttis tallamikkiä. Olenko pahasti hukassa, jos jotain keskitehoista, ehkä hiukan middlekkäämpää mikkiä katselis? Duncanilta ei näytä löytyvän sopivaa, mites TiMarstio? Kitaran runko on mitä lie, mutta vaahteraotelautainen kaula ja vintagetyylinen tremolotalla siihen tulee noin pääraaka-aineksina.
Insane Kane
29.06.2010 05:36:56
hapan: Pakko nostaa sen verran, että josko joku valveutuneempi osais mikkiä suositella. Kyseessä siis mustavalkea frankenstrat- projekti ja nyt tarttis tallamikkiä. Olenko pahasti hukassa, jos jotain keskitehoista, ehkä hiukan middlekkäämpää mikkiä katselis? Duncanilta ei näytä löytyvän sopivaa, mites TiMarstio? Kitaran runko on mitä lie, mutta vaahteraotelautainen kaula ja vintagetyylinen tremolotalla siihen tulee noin pääraaka-aineksina.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=430025
Sen minkä taakseen jättää on sitten selän takana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)